بیت‌ کوین مهم‌ترین رمزارز موجود در بازار کریپتوکارنسی است که نوسانات آن بر کاهش یا افزایش قیمت ارزهای دیجیتال دیگر نیز تاثیر می‌گذارد. سقوط آزاد بیت‌‌ کوین در سال اخیر و ورود قمیت این ارز دیجیتال به کانال 20 هزار دلار، تمام تحلیل‌های بلندمدت تریدرها برای سرمایه‌گذاری را دستخوش تغییرات بسیاری کرد.

بسیاری از تحلیل‌گران کریپتو با استفاده از مقاومت‌ها و حمایت‌های موجود در روندهای صعودی و نزولی بیت‌کوین، ارزش سایر دارایی‌های وابسته به این رمزارز را تخمین می‌زنند. به همین دلیل آگاهی از قیمت بیت کوین امروز و شناخت عوامل موثر بر کاهش قیمت این رمزاز، نقشه راه مناسبی برای انتخاب استراتژی درست سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال و مدیریت اصولی سرمایه تریدرها به‌شمار می‌رود.

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین روزانه btc

ارز دیجیتال بیت‌ کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین چیست

بیت‌ کوین به‌عنوان یک دارایی دیجیتال شناخته می‌شود که بر خلاف سایر ارزهای فیات هیچ نهاد واسطی در انتشار، مدیریت و نقل‌وانتقال آن نقش ندارد، در واقع تنها پشتیبان بیت‌ کوین، بلاکچین و اکوسیستم فعال آن (ماینرها و تریدرها) میباشد.

با کمک این رمزرارز بدون مراجعه به بانک، می‌توان پول را به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به واسط، به یکدیگر منتقل کرد. با توجه به عرضه تعداد محدودی از این دارایی (۲۱ میلیون واحد)، ارزش آن در بلند مدت بسیار زیاد می‌باشد.

کاهش قیمت بیت کوین امروز

کارشناسان بازارهای مالی با تحلیل دقیق نمودارها و روندهای قیمت بیت‌ کوین، عوامل مختلفی را برای کاهش قیمت بیت‌ کوین دانسته‌اند. روند نزولی بیت‌‌ کوین در سال‌های اخیر و به‌ویژه بعد از پاندمی ویروس کرونا ادامه‌دار بوده است.

قیمت بیت‌ کوین

زیرا این پاندمی ضربه مهلکی بر اقتصاد امریکا و چین به‌عنوان دو قطب برتر اقتصادی دنیا وارد کرد. همچنین ورشکستگی بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ در این دو کشور تاثیر مستقیمی در کاهش قیمت بیت کوین داشته است.

از سوی دیگر ثابت ماندن نرخ بهره در امریکا و عدم تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره،  معامله‌گران کریپتو را برای خرید بیت‌ کوین در یک سردرگمی و بلاتکلیفی قرار داد.

علت کاهش قیمت بیت‌ کوین‌ چیست؟

روند نزولی قیمت بیت‌ کوین در ماه‌های اخیر دلایل متعددی داشته است. با کاهش قیمت بیت کوین امروز، بسیاری از رمزارزهای اصلی مانند اتریوم، کاردانو، بایننس کوین، ریپپل و … نیز سقوطی بین 5 تا 15 درصد را تجربه کردند و قیمت ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافت. در ادامه به اصلی‌ترین علت‌های کاهش قیمت امروز بیت کوین می‌پردازیم.

بیشتر مطالعه کنید:  تحلیل قیمت بیبی دوج کوین امروز Baby Doge (20 آبان 1402)

سقف بدهی و تاثیر آن بر دارایی‌های پرریسک؛ از دلایل کاهش قیمت‌ بیت‌ ‌کوین

بسیاری از تحلیل‌گران بدهی دولت امریکا و عدم تمایل سرمایه‌گذاران در بانک‌ها را یک عامل مثبت برای افزایش قیمت بیت ‌کوین در نظر می‌گیرند. اما این نظریه اشتباه است و می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت بیت‌ کوین باشد. در چنین شرایطی امکان کمبود بودجه خزانه‌داری آمریکا افزایش می‌یابد که این موضوع بر نقدینگی تاثیر منفی دارد.

کاهش ارزش یوان چین در برابر دلار آمریکا

کاهش قیمت بیت کوین امروز

ورشکستگی بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های چینی مانند غول املاک چین Evergrande، ارزش یوان چین در بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داد. بازارهای سنتی به ندرت در بازارهای مالی تاثیر می‌گذارند؛ اما رکود اقتصادی شرکت‌ها در چین و عدم تمایل و توانایی آن‌ها به سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی، از دلایل کاهش قیمت بیت کوین امروز به‌شمار می‌رود. ارزش یوان از سال 2007 تا‌ به حال به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

انتشار خبر احتمال فروش رمزارزهای صرافی FTX

یکی از دلایل کاهش قیمت بیت کوین امروز، انتشار خبر فروش زودهنگام 4/3 میلیارد دلار از رمزارزهای صرافی FTX بود. این سقوط آزاد ترس عمیقی را به معامله‌گران برای کاهش قیمت بیت کوین القا کرد. بیش از 1 میلیارد دلار از این رمزارزهایی که به فروش می‌رسد، مربوط به سولانا است که سهام‌داران زیادی در سرتاسر جهان دارد.

کاهش قیمت بیت‌ کوین تا کی ادامه دارد؟

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز دلایل متعددی دارد که باید از جنبه‌های مختلف بررسی شوند. تحلیل‌گران بازار کریپتو با تحلیل روندها و الگوهای شکل‌گرفته در نمودارها پیش‌بینی‌های مختلفی ارائه داده‌اند.

قیمت لحظه ای بیت‌ کوین

برخی از آن‌ها معتقدند ریزش بیت‌ کوین در سال 2024 با رقم خوردن پدیده هاوینگ متوقف شود و بیت‌ کوین روندی صعودی را طی کند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بزرگ با انباشت سرمایه، عرضه متوازن بیت‌ کوین را بر هم زده‌اند و همین موضوع می‌تواند عامل افزایش قیمت بیت‌کوین در آینده شود.

از سوی دیگر رکود شرکت‌ها، سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک مرکزی آمریکا و افزایش نرخ بهره از دلایل کاهش قیمت بیت‌ کوین در آینده هستند. به‌طورکلی با توجه به تحلیل‌ تکنیکال نمودارها و تحلیل فاندامنتال، روند ریزشی بیت‌کوین ادامه خواهد داشت.

دلایل اصلی سقوط قیمت ارزهای دیجیتال 

عوامل مختلفی بر کاهش ارزش رمزارزها تاثیرگذار هستند. در میان آن‌ها کاهش قیمت بیت‌ کوین بیشترین تاثیر را بر ادامه‌دار بودن روند نزولی بازار کریپتو دارد. بررسی این فاکتورها به انتخاب استراتژی درست معاملاتی و انتخاب نقطه ورود صحیح به معاملات تاثیرگذار است، زیرا می‌توان با تحلیل درست قیمت‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری یا ترید اقدام کرد.

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز

بر همین اساس اصلی‌ترین دلایل سقوط قیمت ارزهای دیجیتال عبارت‌اند از:

  • فاد (FUD): یک عامل اصلی در روان‌شناسی معامله‌گری بوده که به معنای ترس، شک و عدم قطعیت است. سرمایه‌گذاران تازه‌کار با ترس از دست رفتن سرمایه‌ها و خالی کردن بازار، تقاضا برای خرید را کاهش می‌دهند و این موضوع قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهد
  • کاربردی نبودن پروژه: پروژه‌هایی که در طی زمان اهداف بلندمدتی ندارند یا برنامه‌ریزی‌های آن‌ها برای این کار محقق نمی‌شود، قیمت رمزارزها را کاهش می‌دهند
  • هک و سرقت: نبود امنیت مناسب در برخی بسترهای کریپتوکارنسی و رشد هک حساب کاربران و سرقت دارایی‌های آن‌ها، تمایل سرمایه‌گذاران به حضور در این بازار را کاهش می‌دهد
  • فعالیت نهنگ‌ها: نهنگ‌ها سرمایه‌گذاران بزرگی هستند که تاثیر مستقیمی در تعیین قیمت بیت کوین امروز دارند. عدم تمایل آن‌ها به فعالیت در کریپتو و کاهش میزان نقدشوندگی و تقاضا برای خرید، قیمت ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهد
  • بی‌اعتمادی به بازار ارزهای دیجیتال: نوسانات اخیر بازار نوپای کریپتو و سخت بودن برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به دلیل واکنش‌پذیری این بازار به اخبار و اطلاعیه‌ها، بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو را نسبت به این بازار بی‌اعتماد کرده است
بیشتر مطالعه کنید:  پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت‌ کوین وجود دارد؟

بررسی‌های اخیر تحلیل‌گران نشان می‌دهد که فدرال آمریکا تصمیمی به کاهش نرخ بهره ندارد و سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا نیز، شرایط بازگشت بیت‌ کوین به روند صعودی را در آینده‌ای نزدیک از بین برده است. به همین دلیل احتمال کاهش بیشتر قیمت آنلاین بیت ‌کوین تا کانال زیر 20 هزار نیز وجود دارد.

قیمت بیت ‌کوین

تاثیر درگیری حقوقی SEC و Binance بر کاهش قیمت بیت‌ کوین

درگیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با صرافی بایننس به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی دنیا، در کاهش قیمت بیت کوین امروز تاثیرگذار است. عدم پذیرش بایننس توسط SEC به‌عنوان یک صرافی مبادله اوراق بهادار، درگیری این دو غول اقتصاد آمریکا را به دادگاه کشاند؛ زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که بایننس تا به حال به‌صورت غیر قانونی مشغول به فعالیت بوده است.

با توجه به سهم زیاد صرافی بایننس در معاملات روزانه کریپتو، این دعوای حقوقی قیمت بیت‌ کوین و به تبع آن آلت‌کوین‌ها را در مسیر نزولی شدیدی قرار داد.

شباهت سقوط بیت کوین و ارزهای دیجیتال با ترکیدن حباب دات کام

پدیده حباب دات کام، افزایش بسیار زیاد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اینترنتی بود که تعداد فراوانی از آن‌ها هنوز به سود کامل نرسیده بودند. سرمایه‌گذاران صرفا به دلیل پتانسیل رشد این شرکت‌ها، دارایی‌های خود را به سوی این شرکت‌ها سرازیر کردند.

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا

با انباشت پول بیشتر به بخش فناوری، قیمت سهام با رشد چشمگیری روبه‌رو شد. با به اوج رسیدن حباب در سال 2000، بسیاری از شرکت‌هایی که بیشتر از حد ممکن ارزش‌گذاری شده بودند، اعلام ورشکستگی کردند و دارایی‌های بسیاری از سرمایه‌گذاران از بین رفت.

بررسی و تحلیل نمودار بیت‌کوین در زمان اوج خود (نوامبر 2021) نشان می‌دهد که عملکرد آن بسیار به ترکیدن حباب دات کام در سال 2000-2002 شباهت دارد. الگوی بالاترین سطح و افزایش قیمت‌ها در هر دو نمودار مشخص است؛ اما به دلیل عدم توانایی رسیدن به سطح اوج قبلی، هشداری برای شروع روند نزولی بازار به‌شمار می‌آید.

اگر روند نزولی قیمت بیت کوین امروز ادامه‌دار باشد و بیت‌ کوین روندی مانند مسیر نزدک در اوایل دهه 2000 را طی کند، احتمالا کاهش قیمت به پله‌های پایین‌تر نیز وجود دارد.

جدیدترین تغییرات قیمت بیت‌ کوین‌ را در دیجیکس 24 دنبال کنید

بسیاری از معامله‌گران برای اطلاع از آخرین روندهای قیمتی، از داده‌ها و اطلاعات موجود در صرافی‌های معتبر استفاده می‌کنند. این داده‌ها توسط کارشناسان و تحلیل‌گران مجرب بررسی می‌شوند و روند نزولی یا صعودی قیمت‌ها بر اساس آخرین نوسانات به معامله‌گران ارائه می‌شوند.

صرافی ارز دیجیتال دیجیکس 24، یک صرافی معتبر و مطمئن برای خرید تتر ارزان است که کاربران ایرانی بدون نگرانی از فرایند واریز و برداشت می‌توانند در سریع‌ترین زمان تتر و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

صرافی ما با در اختیار قرار دادن کیف پول اختصاصی شرایط مناسبی را برای امنیت دارایی‌های شما به وجود آورده است. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت‌های لحظه‌ای بیت‌ کوین و بهره‌مندی از نکات آموزشی در حوزه بازارهای مالی، بخش‌های مختلف سایت ما را مطالعه کنید.