تبدیل ریال به تتر یا تبدیل تتر به تومان مسأله‌ای است که امروز ما تصمیم داریم در مورد آن صحبت کنیم. در حال حاضر خرید ارز‌های رمزنگاری شده، یکی از فعالیت‌های اقتصادی برای اکثر مردم جهان به شمار می‌رود.

با این حال باید گفت که افراد در سراسر جهان با پول‌های فیاتی خود به خرید و فروش تتر و دیگر ارز‌های دیجیتال مشغول هستند چرا که در دنیای امروز تبدیل دلار، یورو یا دیگر ارز‌های رایج دنیا به ارز‌های رمزنگاری شده مانند بیت کوین و تتر کار بسیار ساده‌ای محسوب می‌شود.

در حال حاضر نیز تمام صرافی‌های دنیا از ارز‌هایی مانند دلار و یورو پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید به راحتی فعالیت‌های برداشت و واریز خود را با استفاده از این ارز‌ها در صرافی‌های معتبر انجام دهید.

اما با این اوصاف کار برداشت و واریز ارزی مانند ریال به آسانی دلار و یورو نیست و صرافی‌هایی که اغلب کار‌های خرید و فروش ارز‌های رمز‌نگاری شده را انجام می‌دهند مانند کوکوین، باینس، کراکن و… از ریال پشتیبانی نمی­کنند.

به همین دلیل نیز امروز ما در این مطلب تصمیم داریم در مورد تبدیل ریال به تتر صحبت کرده و شما را با بهترین روش برای انتقال آن به کیف پول آشنا سازیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

آشنایی با تتر

قبل از این که در مورد نحوه تبدیل ریال به تتر توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم، بهتر است که با این ارز رمزنگاری شده بیشتر آشنا شوید. تتر یا همان USDT نوعی استیبل کوین به شمار می‌رود؛ اما استیبل کوین به چه معنا است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که استیبل کوین‌ها ارز‌های رمز‌نگاری شده‌ای هستند که توسط پول فیات پشتیبانی می‌شوند.

بر همین اساس تتر نیز به عنوان یک استیبل کوین توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و در واقع قیمت هر یک واحد تتر در اغلب اوقات معادل با یک دلار آمریکا است.

همانطور که می‌دانید، قیمت انلاین ارز‌های دیجیتال استیبل کوین همواره به ارزش پشتوانه فیزیکی آن‌ها وابسته بوده و در صورت افزایش یا کاهش قیمت دارایی‌های فیزیکی، قیمت این ارز‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که تتر نوعی ارز ایمن است و قیمت آن در اثر وابستگی به دلار نوسانات زیادی ندارد.

البته که به جز تتر، ارز‌های دیجیتال دیگری نیز با پشتوانه دلار در بازار وجود دارند، اما بزرگ‌ترین ارزی که در حال حاضر این پشتوانه فیزیکی را دارد، تتر است که تقریباً ۶۹ میلیارد دلار از سهم بازار را از آن خود کرده؛ از همین رو بعد از بیت کوین و اتریوم، می‌توان کفت که تتر در رتبه سوم قرار دارد.

اما کاربرد این ارز دیجیتال چیست و اصلاً چرا باید به سمت خرید و فروش آن رفت؟ دو ویژگی تتر باعث می‌شود که کاربران همواره به دنبال خرید این ارز دیجیتال باشند، این دو ویژگی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مصونیت تتر از نوسانات شدید در بازار ارز‌های رمزنگاری شده، به دلیل ماهیت خود.
  • انتقال ساده تتر به کیف پول‌ها و صرافی‌ها به صورت دلاری.

فکر کنید که ۸ هزار دلار بابت خرید یک بیت کوین هزینه پرداخت کرده‌اید، بعد از مدتی ارزش ارز رمزنگاری شما دو هزار دلار افزایش پیدا کرده و به ۱۰ هزار دلار می‌رسد. در این حالت اگر خیلی سریع بتوانید بیت کوین‌های خود را به تتر تبدیل نمایید می‌توانید ده هزار تتر خریداری کنید؛ در نتیجه پس از مدتی که قیمت انلاین بیت کوین سقوط کرده و به ۶ هزار دلار می‌رسد، سرمایه شما بدون افت قیمت و ارزش، هنوز ده هزار دلار خواهد بود.

به علاوه همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، انتقال تتر به کیف پول و صرافی‌ها بسیار راحت است. حتی می‌توان گفت که دریافت و ارسال تتر به سادگی ارسال یک ‌ایمیل انجام می‌شود؛ از همین رو این ارز نسبت به ارز‌های دیجیتال موجود در بازار از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

ضمن این که در حال حاضر تتر روی بلاک چین‌های: بیت کوین، ترون، پالیگان، اتریوم، سولانا، اولنچ و الگورند انتقال داده می‌شود که با توجه به این توضیحات می‌توان گفت دسترسی به تتر بسیار ساده بوده و این امکان وجود دارد تا آن را در کیف پول‌های مختلفی از جمله: اتریوم، سولانا، ترون و اولنچ ذخیره نمود. در صفحه آموزش ارز دیجیتال می‌توانید مطالب کامل‌تری در مورد ارزهای دیجیتال مطالعه نمایید.

چه شرکتی از تتر پشتیبانی می‌کند؟

آیفینکس شرکت پشتیبان تتر است که تشکیلات تتر را در اختیار داشته و علاوه بر آن صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس را نیز مدیریت می‌کند. این بدان معناست که واحد‌های جدید تتر قبل از عرضه در بازار، در صرافی بیتفینکس عرضه خواهند شد و پس از آن به گردش در خواهند آمد.

عرضه این ارز دیجیتال برای اولین بار به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. البته در ابتدا نام این ارز Realcoin بوده اما بعد از مدت زمان کوتاهی نام آن به تتر تغییر یافت. پس از آن نیز شرکت پشتیبان تتر در سال ۲۰۱۹ یک ارز رمزنگاری شده دیگر که زیر مجموعه تتر است را به نام Tether Gold با پشتوانه طلا عرضه کرد.

تبدیل ریال به تتر به چه معنا است؟

حال که به خوبی با تتر آشنا شده‌اید بهتر است به بحث اصلی یعنی تبدیل ریال به تتر بپردازیم. آیا شما می‌دانید تبدیل ریال به ارز دیجیتال تتر به چه معناست؟ خرید تتر و هر ارز دیجیتال دیگر یعنی تبدیل ریال به آن ارز دیجیتال. به عبارت دیگر شما تنها با خرید ارز‌های دیجیتال می‌توانید ریال را به آن ارز تبدیل نمایید.

اکثر کاربران ایرانی برای حفظ ارزش پول خود همواره ریال را به تتر تبدیل می‌کنند که در کشور ما نیز یک کار روتین برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود.

مقاله پیشنهادی: خرید تتر بدون کارمزد از صرافی ایرانی

اما قابل ذکر است که متاسفانه پلتفرم‌های بین‌المللی به منظور خرید ارز‌های رمزنگاری شده از ریال پشتیبانی نمی‌کنند؛ به همین علت نیز برای خرید ارز‌های رمز‌نگاری شده باید از پلتفرم‌های ایرانی استفاده نمایید که با توجه به این توضیحات صرافی‌های ایرانی به منظور خرید تتر با استفاده از ریال انتخاب‌های مناسب‌تری به شمار می‌روند.

بنابراین می‌توانید از صرافی‌های داخلی برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال تتر استفاده کرده و عملیات تبدیل را به انجام برسانید.

روند تبدیل ریال به تتر از صرافی‌ها

همانطور که در بالا به این مسأله اشاره کردیم، می‌توانید به منظور تبدیل ریال به تتر (خرید تتر ارزان) از بهترین صرافی های ایرانی استفاده نمایید که برای این منظور باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مقاله پیشنهادی: خرید و فروش ارز دیجیتال در نسخه جدید صرافی دیجیکس24

انتخاب صرافی

در حال حاضر صرافی‌های زیادی در ایران و دنیا برای تبدیل ریال به ارز‌های دیجیتال وجود دارند، اما شما به منظور تبدیل سرمایه خود به ارز‌های دیجیتال باید یک صرافی معتبر را انتخاب کنید. از جمله صرافی‌های محبوب ایرانی می‌توان به دیجیکس 24 اشاره کرد که محبوبیت این صرافی‌ معتبر بودن آن‌ را نشان می‌دهد.

احراز هویت و ثبت نام در صرافی

 احراز هویت و ثبت نام در صرافی
احراز هویت و ثبت نام در صرافی

بعد از انتخاب صرافی شما باید به وب سایت اصلی همان صرافی مراجعه نمایید و پس از آن ثبت نام خود را انجام دهید. با ایجاد یک حساب کاربری در صرافی مورد نظر حساب کاربری خود را ایجاد کرده و احراز هویت کنید تا مراحل احراز هویت با تکمیل اطلاعات هویتی مورد نیاز در صرافی انجام شود.

همانطور که مشاهده میکنید، قیمت روز تتر در این صفحه قابل مشاده هست و بصورت لحظه ای و آنلاین قیمت تتر را می‌توانید مشاهده کنید.

واریز وجه ریالی خود به صرافی

واریز وجه ریالی خود به صرافی
واریز وجه ریالی خود به صرافی

با انجام مراحل فوق و پس از تایید احراز هویت شما توسط صرافی، باید شماره شبای کارت بانکی خود را ثبت کنید زیرا انتقال وجه ریالی به صرافی از طریق شماره شبا صورت می‌گیرد و بدون داشتن شماره شبا امکان انتقال وجه به صرافی وجود نخواهد داشت. ضمنا توجه داشته باشید که حداقل‌ترین مبلغ به منظور واریز پول در صرافی‌های مختلف، با یکدیگر متفاوت هستند.

تبدیل ریال به ارز رمزنگاری شده

تبدیل ریال به ارز رمزنگاری شده
تبدیل ریال به ارز رمزنگاری شده

با انجام مراحل فوق شما می‌توانید حساب صرافی خود را با ریال شارژ کنید و پس از شارژ حساب صرافی می‌توانید وجه خود را به هر ارزی که بخواهید تبدیل نمایید. البته به یاد داشته باشید که هر صرافی مقدار خاصی ارز دیجیتال را پشتیبانی خواهد کرد.

تراکنش موفق در تبدیل تتر به ریال
تراکنش موفق در تبدیل تتر به ریال

دقت کنید که تمامی مراحل تبدیل ریال به تتر از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود؛ از همین رو بهترین بستر برای تبدیل وجه نقد به ارز رمز‌نگاری شده، صرافی است.

اهمیت تبدیل ریال به تتر

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تتر نوعی ارز رمز‌نگاری شده است که در بازار کریپتو با نماد USDT عرضه می‌شود و توسط صرافی‌های داخلی قابل معامله است. اما آیا می‌دانید خرید تتر چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

همانطور که گفته شد تتر نوعی استیبل کوین به شمار می‌رود که توسط یک ارز فیزیکی پشتیبانی خواهد شد و پشتیبان آن‌ها می‌تواند ارز‌های بین‌المللی مانند دلار، یورو یا حتی طلا باشد. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که استیبل کوین‌ها همیشه قیمت ثابتی دارند. در حال حاضر نیز تتر به وسیله دلار پشتیبانی می‌شود و ارزش آن همیشه روی یک دلار ثابت است.

همچنین استیبل کوین‌ها به منظور جلوگیری از نوسانات ارزی در بازار ارز‌های رمز‌نگاری شده، ایجاد شده‌اند. در واقع زمانی که بازار ارز دیجیتال با روند نزولی رو به رو می‌شود، اکثر تریدر‌ها سعی می‌کنند که ارز‌های خود را به استیبل کوینی مانند تتر تبدیل نمایند تا بتوانند سرمایه‌شان را از نوسانات احتمالی در ‌امان نگه دارند.

علاوه بر این، تتر یکی از ارز‌هایی است که توسط پلتفرم‌ها و صرافی‌های خارجی و ایرانی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. با این وجود تریدر‌های حرفه‌ای که معمولاً در بازار‌های بین‌المللی فعالیت دارند، نمی‌توانند وجه نقد ریالی خود را به پلتفرم‌های خارجی انتقال دهند.

از همین رو باید از طریق صرافی‌های داخلی وجه نقد را به تتر تبدیل نمایند. با این حساب تریدر‌ها با تبدیل وجه ریالی به تتر می‌توانند در سطح جهانی به انجام معاملات ارز دیجیتال بپردازند.

نحوه انتقال ارز رمزنگاری شده تتر از صرافی‌های ارز دیجیتال به کیف پول

حال که با ارز دیجیتال تتر، نحوه خرید و فروش آن در صرافی و اهمیت آن آشنا شده‌اید، بهتر است در مورد نحوه انتقال تتر از صرافی به کیف پول نیز اطلاعاتی به دست‌ آورید. شاید برخی از کاربران فکر کنند که انتقال ارز‌های دیجیتال به کیف پول کار سخت و پیچیده‌ای باشد، اما اصلاً اینگونه نیست. تنها کافی است که جوانب احتیاط را بدین منظور رعایت کرده و مراحل زیر را دنبال نمایید:

انتخاب کیف پول دیجیتالی

در مورد کیف پول‌های دیجیتالی بهتر است بدانید، که در دو نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارند و همانطور که از نامشان پیداست، کیف پول‌های نرم‌افزاری به صورت برنامه‌های تحت وب یا اپلیکیشن‌ها در دسترس هستند.

اما کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمنی بالا‌تری داشته و برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری به صورت رایگان عرضه نمی‌شوند ضمن این که قیمت بالایی دارند و در قالب فلش مموری در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. با این حال کیف پول‌های نرم‌افزاری از قابلیت استفاده ساده‌تری برخوردارند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان بهTrust Wallet و Metamask اشاره کرد.

کپی آدرس ارز دیجیتالی در کیف پول

بعد از انتخاب کیف پول مناسب، به منظور نگهداری ارز‌های دیجیتال خود، باید آدرس آن‌ها را در کیف پول خود کپی کنید. در این مرحله آدرس‌های مربوط به ارز‌های دیجیتالی به شکل کد‌هایی متنی یا QR ارائه می‌شوند. بهتر است بدانید که هر ارز دیجیتال دارای یک آدرس مخصوص است.

تأیید انتقال ارز رمزنگاری شده به کیف پول

پلتفرم صرافی انتخابی را اجرا کرده و در قسمت ارسال ارز‌های دیجیتال، پس از انتخاب نوع ارز و مقدار آن، در قسمت آدرس، آدرسی که در مرحله بالا گفته شد را وارد نمایید. بدین ترتیب ارز مورد نظر شما از صرافی به کیف پول انتقال داده می‌شود.

با انجام مراحل فوق شما به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال خود را از صرافی به کیف پول انتقال دهید، تنها به یاد داشته باشید که در این نقل و انتقالات آدرس‌ها را به درستی وارد کنید. در غیر این صورت امکان اینکه از سمت شما به کیف پول کاربر دیگری در یک نقطه از دنیا واریزی انجام شود، بالا خواهد بود. ضمن اینکه مقدار کارمزد انتقال ارز دیجیتال را نیز باید هنگام نقل و انتقال ارز در نظر داشته باشید.

جمع بندی

با توجه به این که تمامی صرافی‌های داخلی مراحل تبدیل ریال به تتر را انجام می‌دهند، از همین رو در این مطلب سعی کردیم نحوه تبدیل ریال به تتر توسط صرافی‌های داخلی را به صورت کامل و اصطلاحا مو به مو توضیح دهیم. در ضمن می‌توانید از طریق دیجیکس۲۴ ریال خود را به تتر یا هر ارز دیگری که می‌خواهید تبدیل نمایید و سرمایه‌گذاری مطمئنی را رقم بزنید.