دنیایی از شگفتی‌های غیرممکن در انتظار سرمایه داران ارزهای دیجیتالی است؛ آینده‌ای نامعلوم که در انتها، به غم یا شادی تبدیل می‌شود این پاسخی است که در جواب سوال در سال ۲۰۲۳ چه چیزی در انتظار بازار کریپتو است؟ آیا سرمایه داران می‌توانند به افزایش چشم‌گیر دارایی خود خوش‌بین باشند یا خیر؟

چگونه می‌توان با پیشگویی‌های خوش‌بینانه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری جذب نمود؟ چه مشکلاتی سر راه کاربران قرار دارد؟ در ادامه با دیجیکس ۲۴ همراه باشید تا علاوه بر پاسخ‌های عنوان شده، پیش بینی‌هایی که برای بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است را به صورت گام به گام مرور کنیم.

بازار ارز دیجیتال و پیش بینی‌های آن برای ۲۰۲۳

امروزه دنیای دیجیتال با پیشرفت‌های چشمگیر همراه بوده به گونه‌ای که بسیاری از معاملات بین المللی در سطح جهانی به واسطه معاملات کریپتو انجام می‌شوند. شاید همین امر سبب شده بود تا آینده‌ی درخشان برای سال‌های بعدی پیش بینی شود؛ اما چالش‌های پیش رو تمام باور‌ها و ذهنیت کاربران را به هم ریخت.

مشکلات اقتصادی و بحران‌های سیاسی چالش‌های بزرگی هستند که این بازار را با نوسانات بسیاری همراه کرد و همین امر منجر به ‌عدم ثبات رشد صعودی بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ شد. به عبارتی با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر نمی‌توان به آینده پیش رو چندان خوش‌بین بود، البته این به معنای بدبینی مطلق نیست بلکه لازم است گام به گام اتفاقات احتمالی برای این موضوع تجزیه و تحلیل گردد.

بررسی آینده ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

با نگاهی به سال گذشته خواهید دید که غیرممکن‌ها واقعا غیرممکن نیستند چرا که بازار کریپتو ۲۰۲۲ با چالش‌های زیاد باورنکردنی همراه بود. چالش‌هایی که بسیاری از سرمایه داران را از سرمایه‌گذاری مجدد پشیمان کرد، زیرا در یک آن با کمبود نقدینگی مواجه شدند و همین امر ورشستگی‌های زیادی به همراه داشت.

این روند چالش برانگیز برای سال ۲۰۲۳نیز پیش بینی می‌شد، در حالی که برخی از تحلیلگران با آینده نگری خوشبینانه خود روند چالش برانگیز را نقطه عطف می‌خوانند. در واقع آن‌ها بر این باورند که رویداد‌های گذشته سبب فاصله گرفتن از تجارت‌های مغایر با بازار کریپتو شده و انتظار دارند که در سال ۲۰۲۳ روند بازار در 4 مرحله زیر صورت بگیرد:

توجه به کیفیت پروژه‌ها

یکی از پیش بینی‌های خوشبینانه برای بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ توجه به کیفیت پروژه‌ها با هدف افزایش تعداد سرمایه گذاران است. در ابتدای سال ۲۰۲۳ بسیاری از سرمایه گذاران بنیادی با هدف حفظ سرمایه خود برای گذر از چالش بالا رفتن نرخ تورم، بازدهی ضعیف سهام و تورم بالا، از بسیاری از بازار‌های پر ریسک خارج شدند.

تحلیلگران افزایش کیفیت پروژه‌ها را یکی از راه‌های جلب توجه سرمایه گذاران می‌دانند، در واقع آن‌ها بر این باورند که صاحبان دارایی بر اساس عواملی مانند: نقدشوندگی در بازار، بلوغ اکوسیستم و اقتصاد توکنی پایدار، تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار‌های ارزی مثل بیت کوین و اتریوم دارند که به نوعی روزنه‌ امید خواهد بود.

یکی از روش‌های جذب سرمایه توکنیزه کردن است که ریسک کمتری به دنبال دارد. به بیان دیگر توکنیزه کردن به کاربران اجازه می‌دهد تا امنیت مالی بیشتری داشته باشند و دارایی‌های خود را در دسته دارایی‌های ملموس و غیرملموس سرمایه‌گذاری نمایند.

ایجاد فرصت‌های متفاوت

بدون شک راه نجات بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ برای پیشگیری از بیراهه رفتن، ساخت فرصت‌های جدید برای ایجاد تغییرات متنوع و جذاب است. با توجه با این که در سال ۲۰۲۲ فرآیند اهرم‌زدایی تاثیرات منفی بر توجه صاحبان سرمایه به آلت کوین‌ها داشت، به همین دلیل پروژه‌های متضرر برای بازگشت دوباره باید به شیوه موثر عمل کنند و اندکی در یک حالت روتین باقی بمانند؛ در واقع این امر تاثیرات مستقیمی بر توسعه دهندگان و روند توسعه برنامه خواهد داشت.

تغییرات بنیادی برای رهبری بهتر اصلاحات

سومین اصلاحاتی که در پیش بینی تحلیلگران برای بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است، ایجاد تغییرات بنیادی به منظور بهبود عملکرد بازار بوده که به روش‌های متفاوت صورت می‌گیرد و بر اساس نظریه تحلیل گران اولین اصلاحات باید در نحوه وام دهی انجام شود.

با توجه به مشکلاتی که در زمینه وام دهی در بازار کریپتو و نحوه بازپرداخت آن وجود داشت، بسیاری از سرمایه داران دارایی خود را از دست دادند و برخی به دلیل افزایش بدهی با مشکلات سیستمی زیادی مواجه شدند. مدیریت بهینه، چارچوب‌های دقیق و دریافت وثیقه از وام دهنده از مهم‌ترین اقداماتی هستند که در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است.

گام بعدی برای ایجاد اصلاحات توجه به شفاف‌سازی و نظارت بیشتر خواهد بود. برای این کار لازم است از راهنمایی و الزامات لازم برای بهبود نظارت بر قانون‌گذاری استفاده شود. بر اساس پیش بینی‌ها و آینده نگری‌های بازار کریپتو نظارت قوی بر قانون‌گذاری و شیوه‌های اعمال آن جزء اصلاحات اصلی قرار می‌گیرند.

تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی و اقتصادی

یکی از دلایل افت بازار ارز‌های دیجیتال، عدم آشنایی با نوسانات بازار اقتصاد و چالش‌های سیاسی و تاثیر آن‌ها بر بازار کریپتو بود که امروزه شناسایی این موارد در دسته اصلاحات قرار گرفته است.

با توجه به تاثیرگذاری اقتصاد کلان در افزایش میزان سرمایه‌گذاری و تاثیرپذیری آن از سیستم‌های بانک مرکزی، تحلیلگران با توجه به این دو شاخصه می‌توانند بررسی کنند که آیا بازار ارز دیجیتال رو به پیشرفت است یا ورشکستی؟

همچنین آن‌ها سعی دارند با ارائه راهکار‌های اصولی در جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های نهادی بیشتر و گره زدن بازار‌های سنتی و دیجیتال به یکدیگر، اقدام نمایند.

جمع ‌بندی

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته می‌توان اینگونه عنوان کرد که در انتهای تاریکی بازار ارز دیجیتال باید به روشنایی تحولات غیرمنتظره امیدوار بود. ممکن است تصور کنید که اصلاحات عنوان شده سخت باشد، اما غیرممکن نیست. پیشرفت تکنولوژی و آگاهی بخشیدن به کاربران سبب ورود زیرمجموعه‌های بیشتری خواهد شد و این خود به نوعی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می‌آید.

صنعتگران بازار کریپتو با دید خوشبینانه منتظر تحولات متفاوت و پیشرفت فناوری‌های نوین برای ادامه بقای بازار ارز دیجیتال هستند، با این حال خود را برای تغییرات ناگهانی که با به چالش کشیدن بازار، شکست را به همراه دارد نیز آماده نموده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال اخبار جدی از دنیای ارز دیجیتال هستید و قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید پیش از هر اقدامی پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان و تحلیلگران حرفه‌ای دیجیکس ۲۴ در این زمینه مشورت کنید.