رمزارز تتر (USDT) به‌عنوان پرکاربردترین استیبل‌کوین (Stable Coin) در دنیای بازارهای مالی، انتخاب اول بسیاری از فعالان کریپتوکارنسی برای انجام تراکنش‌ها است. معامله‌گران بازارهای مالی برای خرید و فروش ارز دیجیتال و یا ذخیره تتر، باید کیف پول‌هایی مطمئن را انتخاب کنند.

با این حال با توجه به محدودیت‌های کاربران ایرانی برای فعالیت در بازار جهانی رمزارزها، انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری و انجام تراکنش تتر (USDT) از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت دیجیکس 24 به آموزش انتخاب و نصب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها می‌پردازیم و امن‌ترین و پرکاربردترین والت را به شما معرفی می‌کنیم.

رمز ارز تتر؛ استیبل‌کوین محبوب ایرانی‌ها

 استیبل‌کوین تتر در بین رمزارزها یک دارایی منحصربه‌فرد به‌شمار می‌رود؛ زیرا ارزش آن به اندازه قیمت دلار روز آمریکا است. ثابت بودن قیمت تتر باعث می‌شود تا ثبات در بازارهای مالی وجود داشته باشد و بر خلاف سایر دارایی‌ها، تتر تحت تاثیر نوسانات قیمتی بیت کوین نباشد.

ثابت بودن قیمت تتر باعث شده است تا بسیاری از تریدرهای ایرانی برای خرید رمزارزها یا تبدیل سرمایه خود در بازارهای مالی از تتر استفاده کنند. به همین دلیل اطلاع از نکات آموزش دانلود و نصب کیف پول تتر برای ایرانی ها اولین گامی است که فعالان حوزه کرپیتوکارنسی باید با آن آشنا باشند.

شناخت کلیدهای عمومی و خصوصی؛ اولین گام آموزش نصب والت تتر

کیف پول تتر یک کیف پول دیجیتال بوده که با رویکردی ویژه برای ذخیره و مدیریت توکن‌های تتر طراحی شده است. از این والت‌ها برای نگهداری، واریز و برداشت استفاده می‌کنند. عملکرد والت‌های مخصوص تتر به کیف پول‌های معمولی حاوی پول نقد فیزیکی شباهت دارد.

هر کیف پول تتر دارای یک کلید عمومی شبیه به شماره حساب و یک کلید خصوصی است که می‌توان آن را به‌عنوان رمز عبور (البته با مقداری تفاوت) در نظر گرفت. این کلیدها مجموعه‌ای از حروف و اعداد هستند که با نرم‌افزار کیف پول رمزگذاری شده شما مطابقت دارند.

مقاله پیشنهادی: ۴ راه افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال برای جلوگیری از هک

برای شروع آموزش نصب کیف پول تتر برای ایرانی ها، نگهداری اصولی کلید خصوصی مهم‌ترین نکته است. به‌هیچ‌عنوان نباید این رمز را فراموش کنید یا در اختیار دیگران قرار دهید. در غیر این صورت با از دست دادن کلیدهای خصوصی خود، امکان بازیابی دارایی شما در صورت گم کردن کیف پول یا دستگاهی که کیف پول بر روی آن نصب بوده، تقریبا صفر می‌باشد.

انواع والت‌های تتر برای کاربران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال

همان‌طور که گفته شد دو نوع کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تتر در دسترس کاربران ایرانی کریپتوکارنسی برای ذخیره‌سازی، واریز و برداشت تتر وجود دارد. کمپانی‌های سازنده والت‌های نرم‌افزاری گزینه‌هایی مانند اپلیکیشن‌های موبایل و نرم‌افزار دسکتاپ را ارائه می‌کنند؛ درحالی‌که کیف پول‌های سخت‌افزاری تجهیزات ویژه‌ای با بالاترین میزان امنیت هستند. 

بر همین اساس انواع والت‌های تتر در دسترس برای کاربران ایرانی عبارت‌اند از:

  • کیف پول سخت‌افزاری: دستگاه‌های فیزیکی هستند که مانند فلش USB کار می‌کنند و به رایانه یا دستگاه پشتیبانی شده شما متصل می‌شوند. این والت‌ها برای ذخیره امن تترها به‌صورت آفلاین طراحی شده‌اند و در مقایسه با کیف پول‌های نرم‌افزاری، از یک لایه امنیتی اضافه برخوردار هستند
  • کیف پول دسکتاپ و وب: دو نوع رایج والت‌های رمزنگاری نرم‌افزاری هستند که برای مدیریت و تراکنش با ارزهای دیجیتال مختلف از جمله تتر استفاده می‌شوند. این کیف پول‌ها از طریق رایانه یا مرورگر اینترنت قابلیت دسترسی دارند
  • کیف پول موبایل: اپلیکیشن‌هایی هستند که به طور ویژه برای ذخیره، مدیریت و تراکنش با ارزهای دیجیتال مانند تتر در یک دستگاه تلفن هوشمند یا تبلت طراحی شده‌اند. استفاده از این والت‌ها معمولا برای مبتدیان آسان‌تر است

آموزش دانلود و نصب انواع کیف‌ پول‌های تتر

پس از انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال متناسب با استراتژی‌های معاملاتی و امکاناتی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مرحله بعدی آموزش دانلود و نصب کیف پول تتر برای ایرانی‌ها، چگونگی دریافت کیف پول‌ها است.

بیشتر مطالعه کنید:  بهترین صرافی خرید تتر کدام است؟ + بررسی صرافی ایرانی و خارجی

با توجه به تفاوت شبکه‌های پشتیبانی شده در انواع والت‌ها، برای دانلود کیف پول‌های نرم‌افزاری تتر بر بستر شبکه TRC20 ، از سایت رسمی این رمزارز استفاده کنید. همچنین دانلود والت‌های نرم‌افزاری مد نظر از فروشگاه‌های معتبر دانلود اپلیکیشن‌ها مانند گوگل پلی برای اندروید و اپ استور برایiOS انتخاب مطمئنی به‌شمار می‌رود.

بهترین کیف پول‌های تتر برای تریدرهای ایرانی

مهم‌ترین موضوع برای انتخاب بهترین کیف پول تتر برای کاربران ایرانی، عدم محدودیت آن‌ها است. بسیاری از صرافی‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی اجازه احراز هویت و ثبت رسمی حساب را به کاربران ایرانی نمی‌دهند.

بنابراین انتخاب والت‌های نرم‌افزاری که نیازی به فرایند احراز هویت نداشته باشند، بسیاری از چالش‌های موجود در این مسیر را از سر راه برمی‌دارد.

از میان کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری، بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها عبارتند از:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • کریپتو ولت (Crypto Wallet)
  • کوینومی (Coinomi)
  • ترون لینک (Tron Link)
  • سیف پل (Safepal)
  • اکسودوس (ِExodus)
  • ماس اتر والت (MyEtherWallet)
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • ترزور تی (Trezor T)

کیف پول Trust Wallet؛ انتخاب اول کاربران ایرانی برای نصب کیف پول تتر

تراست ولت Trust Wallet یک کیف پول محبوب است که به کاربران امکان می‌دهد طیف وسیعی از رمزارزها مانند تتر را ذخیره کنند.

کیف پول Trust Wallet

ویژگی بارز این والت پشتیبانی آن از شبکه TRC20 است. همچنین این والت از چندین شبکه بلاک‌چین از جمله ERC-20، BEP-20، Avalanche و Solana پشتیبانی می‌کند که امکان ذخیره‌سازی تتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با توجه به همین موضوع بسیاری از تریدرهای ایرانی پس از خرید تتر از صرافی ایرانی، برای نگهداری تترهای خود از این کیف پول استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول تراست ولت عبارت‌اند از:

  • نوع کیف پول: موبایلی
  • هزینه خرید: رایگان
  • پشتیبانی: USDT ERC20، TRC20 BEP20 و موارد دیگر
  • سهولت استفاده: آسان

کیف پول کریپتو والت (CryptoWallet)

ویژگی‌های منحصربه‌فرد کیف پول کریپتو والت آن را از دیگر نرم‌افزارهای مشابه متمایز کرده است. این والت با ارائه پشتیبانی مناسب، کارت نقدی و صرافی داخلی بسیاری از نیازهای کاربران ایرانی را پاسخ می‌دهد.

کیف پول کریپتو والت (CryptoWallet)

با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای می‌توان امنیت مناسبی را برای دسترسی به تترها در آن به وجود آورد و برای نگهداری طولانی‌مدت تتر از آن استفاده کرد. شما به راحتی می‌توانید برای خرید تتر ارزان از این کیف پول استفاده کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول کریپتو عبارت‌اند از:

  • نوع کیف پول: موبایلی
  • هزینه دانلود و نصب: رایگان
  • پشتیبانی از رمزارز: بله
  • شبکه‌های پشتیبانی شده: ERC20، TRC20، BEP20، Solana، Polygon و AVAX
  • سهولت استفاده: بسیار آسان

کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی (Coinomi) یک کیف پول چند ارزی (multi-currency) است که به کاربران امکان می دهد بیش از 1770 ارز دیجیتال و توکن را ذخیره، مدیریت و مبادله کنند. این کیف پول برای دستگاه های تلفن همراه (اندروید و iOS) و رایانه های شخصی (ویندوز، مک و لینوکس) در دسترس است.

کیف پول کوینومی به دلیل ویژگی های امنیتی، رابط کاربری ساده و پشتیبانی از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال، یکی از محبوب ترین کیف پول های ارز دیجیتال در جهان است.

کیف پول کوینومی از چندین ویژگی امنیتی برای محافظت از دارایی های کاربران استفاده می کند، از جمله:

  • کلمات بازیابی (recovery phrase): این کلمات یک کلید خصوصی هستند که برای بازیابی کیف پول در صورت گم شدن یا خراب شدن دستگاه استفاده می شوند. کوینومی به کاربران توصیه می کند که کلمات بازیابی خود را در مکانی امن و مطمئن ذخیره کنند.
  • رمز عبور (password): این رمز عبور برای محافظت از کیف پول در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده می شود.
  • رمزگذاری (encryption): کیف پول کوینومی از رمزگذاری AES256 برای محافظت از کلیدهای خصوصی کاربران استفاده می کند.

نقاط قوت کیف پول کوینومی

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال

نقاط ضعف کیف پول کوینومی

  • کیف پول گرم است و در معرض خطرات آنلاین قرار دارد.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال جدید ممکن است کند باشد.

ترون لینک (Tron Link)

کیف پول ترون لینک (TronLink) یک کیف پول نرم افزاری است که برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال ترون (TRX) و سایر توکن‌های مبتنی بر شبکه ترون طراحی شده است. این کیف پول برای دستگاه‌های تلفن همراه (اندروید و iOS) و رایانه‌های شخصی (ویندوز، مک و لینوکس) در دسترس است.

از جمله ویژگی های کیف پول ترون لینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالا: کیف پول ترون لینک از چندین ویژگی امنیتی برای محافظت از دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند، از جمله:
    • کلمات بازیابی (recovery phrase): این کلمات یک کلید خصوصی هستند که برای بازیابی کیف پول در صورت گم شدن یا خراب شدن دستگاه استفاده می‌شوند. ترون لینک به کاربران توصیه می‌کند که کلمات بازیابی خود را در مکانی امن و مطمئن ذخیره کنند.
    • رمز عبور (password): این رمز عبور برای محافظت از کیف پول در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده می‌شود.
    • رمزگذاری (encryption): کیف پول ترون لینک از رمزگذاری AES256 برای محافظت از کلیدهای خصوصی کاربران استفاده می‌کند.
  • رابط کاربری ساده: رابط کاربری کیف پول ترون لینک ساده و کاربرپسند است. کاربران می‌توانند با چند لمس ساده، ارزهای دیجیتال خود را ارسال، دریافت و مبادله کنند.
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال: کیف پول ترون لینک از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و توکن‌های مبتنی بر شبکه ترون پشتیبانی می‌کند. این شامل ارزهای دیجیتال اصلی مانند ترون، USDT، BTT و SUN، و همچنین توکن‌های جدید و کمتر شناخته شده است.
بیشتر مطالعه کنید:  صرافی‌ غیرمتمرکز چیست؟ معرفی بهترین صرافی های غیرمتمرکز 2023

کیف پول Trezor مدل T؛ قفل دیجیتالی دارایی‌های شما

والت Trezor Model T کیف پولی سخت‌افزاری به‌شمار می‌آید که توسط SatoshiLabs توسعه‌ یافته است. این کیف پول راهکاری ایمن و کاربرپسند برای ذخیره و مدیریت تتر مختلف ارائه می‌دهد. والت سخت‌افزاری 

Trezor یک رابط صفحه نمایش لمسی رنگی دارد که برای تایید تراکنش، اقدامات امنیتی، محافظت از رمز عبور و پشتیبانی از رمزارزهای متعدد را آسان می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری Trezor بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای افرادی است که قصد دارند تترهای خود را برای طولانی‌مدت و در حجم‌های بالا نگهداری کنند.

همچنین این کیف پول با انواع نرم‌افزارهای والت سازگار است و به کاربران اجازه می‌دهد تا ضمن اطمینان از امنیت سخت‌افزار، بتوانند نرم‌افزار مورد نظر خود برای خرید تتر ارزان یا اطلاع از بهترین قیمت تتر را با آن همگام‌سازی کنند. شناخت ویژگی‌های کیف پول ترزور در شروع آموزش و دانلود نصب کیف پول تتر برای ایرانی ها موثر است.

این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • نوع کیف پول: سخت‌افزاری
  • صرافی کریپتو: بله (خرید و مبادله)
  • شبکه‌های پشتیبانی شده: USDT-ERC20
  • سهولت استفاده: مبتدی

کیف پول MyEtherWallet یک والت منبع باز است

نمی‌توان از آموزش دانلود و نصب کیف پول تتر برای ایرانی‌ها حرف زد؛ اما نام کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet) را به زبان نیاورد. این والت، یک کیف پول منبع باز اتریوم محبوب و کاربرپسند است که به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد تا تترهای خود را در بستر شبکه ERC-20 در آن ذخیره کنند.

کیف پول MyEtherWallet از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر و ترزور پشتیبانی می‌کند. نسخه دسکتاپ این والت نسبتا ایمن‌تر است؛ زیرا تترها در دستگاه کاربر به جای یک سرور راه دور ذخیره می‌شود. منبع باز بودن آن امکان بررسی آزادانه دارایی‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول MyEtherWallet عبارت‌اند از:

  • نوع کیف پول: موبایلی و دسکتاپ
  • هزینه خرید: رایگان
  • صرافی رمزارز: خیر
  • شبکه‌های پشتیبانی شده: USDT-ERC20
  • سهولت استفاده: آسان

کیف پول Coinomi؛ والت همه‌کاره در بازارهای مالی

والت نرم‌افزاری Coinomi رابطی کاربرپسند و مناسب برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای است که برای پلتفرم‌های مختلفی مانند اندروید، iOS و دسکتاپ عرضه شده است.

اولویت اصلی این کیف پول امنیت با رمزگذاری قوی و گزینه‌های رمز عبور متنوع برای محافظت از اطلاعات کاربر و کلیدهای خصوصی می‌باشد. برای خرید تتر در ایران و نگهداری امن این رمز ارز و حتی رمز ارزهای دیگر مانند بیت کوین و اتریوم، می‌توانید از کیف پول کوینومی استفاده کنید که امنیت بالایی را نیز برای شما به همراه دارد. 

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول کوینومی عبارت‌اند از:

  • نوع کیف پول: دسکتاپ و موبایلی
  • هزینه خرید: رایگان
  • رمزارز: خیر
  • سهولت استفاده: آسان

روش انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

قبل از انتخاب بهترین کیف پول تتر، باید بدانید که این دارایی در چندین بلاک‌چین، از جمله Ethereum (ERC-20)، Tron (TRC-20) پشتیبانی و قابل نقل و انتقال می‌باشد.

به همین دلیل متناسب با نوع والت و میزان کارمزدها برای هر تراکنش در شبکه‌های مختلف، باید کیف پولی انتخاب شود که از شبکه‌ مورد نظر تتر پشتیبانی کند. به‌ عبارت ‌بهتر والت‌های تتر با بلاک‌چین‌های ویژه‌ای سازگار هستند و برخی از آن‌ها فقط از یک نوع شبکه تتر پشتیبانی می‌کنند. بنابراین انتخاب کیف پولی که بیشترین تعداد شبکه تتر را پشتیبانی کند در اولویت بالاتر قرار دارد. 

عامل مهم دیگر برای انتخاب و نصب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها، نوع کیف پول است. والت‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری با کاربردهای خاص و با پروتکل‌های امنیتی متفاوتی طراحی شده‌اند که باید متناسب با میزان دارایی و مقدار امنیت مورد نظرتان از آن‌ها استفاده کنید.

معمولا برای نگهداری بلند مدت تتر، از کیف پول های سخت‌افزاری و برای انجام تراکنش‌های پی در پی و روزمره از کیف پول‌های نرم‌افزاری استفاده میکنند.

یادگیری دانلود و نصب کیف پول تتر برای ایرانی ها دشوار نیست

کیف پول‌های فراوانی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال وجود دارند. شما به‌عنوان یک کاربر ایرانی در بازار کریپتو باید متناسب با میزان دارایی‌ها و امنیت والت‌ها، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر دارایی‌های زیادی دارید، کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه هستند. 

همچنین توجه به شبکه‌های پشتیبانی شده و ضرورت یا عدم ضرورت احراز هویت دو مرحله‌ای نیز عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم با بررسی مزایا و معایب والت‌ها و با کمک کارشناسان این حوزه، بهترین کیف پول تتر را انتخاب کنید.