آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین BTC (1 آذر 1402)

ویدئو تحلیل قیمت بیت کوین 1 آبان 1402

همان طور که ملاحظه می کنید، در تایم فریم 4 ساعته ابر کوموی نمودار قیمت بیت کوین نازک شده است. نازک شدن ابر کومو یک زنگ خطر برای ما به حساب می آید؛ چرا که قیمت می تواند به راحتی از آن عبور کند.
تحلیل کوتاه مدت روند صعودی بیت کوین

در چنین شرایطی و با توجه به مقاومت روزانه ای که پیش روی قیمت لحظه ای بیت کوین است، می توان انتظار اصلاح بیشتر و طولانی تر قیمت را داشت. 

تحلیل قیمت بیت کوین امروز ۱ آذر ۱۴۰۲

در این تایم فریم یک محدوده حمایتی در حدود 35131.8 تا 35456 دلار وجود دارد. با توجه به برگشت قیمت از سطح روزانه و حجم نه چندان زیاد این محدوده، انتظاری جز یک نوسان مثبت کوچک را نباید داشت. 

تحلیل رودانه قیمت لجظه ای بیت کوین btc

مهمترین حمایت های نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه قرار دارند. حدود 32170 دلار یک ناحیه خوب برای نوسانگیری از قیمت است. البته که نواحی کم ریسک تر برای خرید بیت کوین، پایین تر از این ناحیه و با حجم بالاتر مشخص شده اند.

محدوده اول 29684 تا 30203 دلار و محدوده دوم 27824 تا 28780 دلار است. در صورت ادامه اصلاح قیمت، این محدوده ها برای خرید بسیار مناسب هستند. 

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان 2023

در حال حاضر در صورت ورود مجدد قیمت به محدوده روزانه 37811 تا 40576 دلار می توان در تایم فریم های پایین تر به دنبال تاییدیه برای معامله فروش بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در تایم ۱ ساعته

همچنین در تایم فریم 1 ساعته محدوده 36887 تا 37171 دلار محدوده مناسبی برای یک فروش نوسانی است. 

نکته مهمی در تایم فریم روزانه نمودار بیت کوین وجود دارد. همان طور که در تصویر مشخص شده است، بیت کوین ابتدا یک موج صعودی نسبتا شارپ را آغاز کرده. سپس با شیب ملایمی به سمت بالا حرکت کرده و در ادامه درجا زده است.

تحلیل روزانه روند قیمت بیت کوین bitcoin

سپس یک اصلاح را ثبت کرده است. این رفتار چندین بار تکرار شده است و با توجه به این فازها، احتمال شروع یک اصلاح قابل توجه در قیمت وجود دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (25 آبان 1402)

همان طور که ملاحظه می کنید، قیمت مقاومت محدوده 4 ساعته خود یعنی محدوده 35786 تا 37136 دلار را شکست. در حال حاضر قیمت برای دومین بار در حال واکنش به مقاومت روزانه محدوده 37811 تا 40576 دلار است.

تحلیل ۴ ساعته بیت کوین امروز ۲۵ آبانبا توجه به اعتبار این محدوده روزانه و حجم بالای آن، در تایم فریم های پایین تر مثل 4 ساعته و 1 ساعته و حتی 15 دقیقه می توان انتظار معاملات فروش سوددهی را داشت. 
در حال حاضر در تایم فریم 1 ساعته، دو محدوده مناسب برای نوسان گیری از حرکت اصلاحی بیت کوین وجود دارد.

تحلیل کوتاه مدت آینده قیمت بیت کوین آبان ۱۴۰۲

محدوده اول 36011 تا 36424 دلار است که حجم بیشتری دارد و در صورت واکنش، ریسک به ریوارد نسبتا خوبی خواهد داشت. محدوده دوم 35517 تا 35656 دلار است که حجم خوبی داشته و کم ریسک تر از محدوده قبلی است. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که احتمال نفوذ به زیر این محدوده بیشتر از محدوده اول است. 

بررسی نمودار قیمت بیت کوین به کمک ایچیموکو

همان طور که در تایم فریم 4 ساعته نشان داده شده است، محدوده 36011 تا 36424 دلار با ابر کوموی 4 ساعته همپوشانی دارد. بنابراین احتمال واکنش به محدوده اول زیاد است. البته واکنش مورد انتظار ما از محدوده های 1 ساعته صرفا نوسانی است. طبیعی است که یک حمایت 1 ساعته نمی تواند باعث شکست مقاومت روزانه شود. 

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (18 آبان 1402)

ویدئو تحلیل قیمت بیت کوین 18 آبان 1402

تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت آنلاین بیت کوین در تایم فریم هفتگی، مقاومت خودش را شکسته و با کندل‎های دو هفته اخیر این شکست را تایید کرده است. پس در میان مدت و برای ماه های آینده میتوان انتظار داشت که روند صعودی باشد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز

پس هر اصلاحی در تایم فریم های پایین تر، از جمله روزانه و 4 ساعته، پتانسیل یک معامله سودده را دارد. به همین دلیل در تایم فریم های پایین تر، حمایت جدیدی را مشخص کردیم که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم

تحلیل روزانه قیمت بیت کوین

در تایم فریم روزانه، دو حمایت برای قیمت بیت کوین وجود دارد. محدوده اول، 29684 تا 30203 دلار است. این محدوده با توجه به تغییرات حجمی ای که مشاهده میکنیم، پتانسیل یک واکنش شارپ و سریع را دارد.

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز

در عین حال ریسک این محدوده به دو دلیل بیشتر است؛ باریک بودن محدوده و نزدیکی به یک حمایت با حجم بیشتر. برای معامله در این محدوده، بهتر است از تاییدیه در تایم فریم های پایین تر، مثل 15 دقیقه، استفاده کنید.

محدوده دوم که حجم بیشتری داشته و واکنش قیمت به آن می تواند قوی تر از محدوده قبلی باشد، 27824 تا 28780 دلار است.

همچنین قیمت در حال حرکت به سمت مقاومت روزانه محدوده 37811 تا 40576 دلار است. بنابراین با رسیدن به این محدوده و با گرفتن تاییدیه در تایم فریم پایین تر، می توان انتظار یک حرکت اصلاحی خوب را از قیمت داشت.

نقاط حمایت و مقاومت بیت کوین امروز ۱۸ آبان

ضمن اینکه RSI نیز مدت طولانی ای را در محدوده اشباع خرید بوده است و با ادامه حرکت صعودی، به درجات بالاتری از اشباع میرسد. 

تحلیل ۴ ساعته قیمت بیت کوین

مهمترین اتفاق در تایم فریم 4 ساعته، رسیدن قیمت به مقاومت محدوده 35786 تا 37136 دلار است. همان طور که میبینید، قیمت به سقف کانال 4 ساعته خود نیز رسیده است. البته فشار خرید و انتظار صعودی در بازار، میتواند باعث عبور از این مقاومت 4 ساعته و رسیدن به مقاومت روزانه شود.

افزایش بیت کوین تا کجا و کی ادامه دارد؟

بنابراین برای معامله در این محدوده نیز، حتما به دنبال تاییدیه ورود در تایم فریم های پایین تر باشید. در عین حال انتظار ریزش شدیدی از این مقاومت 4 ساعته را نداشته باشید. در صورت تایید اصلاح از این ناحیه، هدف اول اصلاح تا حدود 34900 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (8 آبان 1402)

بررسی تایم فریم هفتگی نمودار بیت کوین

قیمت لحظه ای و نمودار تکنیکال بیت کوین

در حال حاضر مهمترین اتفاقی که در بیت کوین رخ داده است، شکست مقاومت هفتگی محدوده 29452 تا 32381 دلار است. همان طور که ملاحظه میکنید، کندل هفته گذشته یک کندل قوی و بدون شدوی بلند است. شکست این مقاومت میتواند سرآغازی برای یک موج صعودی در بازار کریپتو باشد.

تحلی هفتگی قیمت بیت کوین آبان ۱۴۰۲

مسئله بعدی، وضعیت RSI است. علی رغم این که RSI در تایم فریم هفتگی و تایمهای پایینتر به محدوده اشباع خرید رسیدهاند، هنوز نشانههایی از اصلاح در تایم فریم هفتگی دیده نمیشود. با این حال منطقی است که انتظار یک اصلاح، هر چند کوچک و در حد دو یا سه کندل هفتگی، را داشت.

بررسی تایم فریم روزانه نمودار بیت کوین

تحلیل بیت کوین امروز 8 آبان 1402

اگر مقاومت هفتگی را شکسته شده بدانیم، چند حمایت در تایم فریمهای پایینتر برای قیمت وجود دارد. اولین حمایت روزانه، در محدوده 27824 تا 28974 دلار است که با خط روند روزانه نیز همپوشانی دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (آبان 1402)

با توجه به این که قیمت بیت کوین قدرت خوبی از خودش در شکست مقاومت هفتگی نشان داده است، می‎‎توان انتظار داشت که بعد از یک اصلاح موقت و پولبک به محدوده مقاومتی، قیمت لحظهای بیت کوین به سمت مقاومت روزانه 37811 تا 40576 دلار حرکت کند. RSI روزانه نیز در مقادیر نسبتا بالای محدوده اشباع خرید قرار دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین امروز ۹ آبان

بررسی تایم فریم ۴ ساعته نمودار بیت کوین

در این تایم فریم، قیمت بیت کوین یک مثلث متقارن تشکیل داده است. اگر این مثلث از کف بشکند، تارگت آن کمتر از فاصله قیمت تا محدوده حمایتی 30353 تا 30973 دلار خواهد بود.

قیمت لحظه ای بیت کوین + نمودار تحلیل تکنیکال

ضمن این که تارگت آن در صورت شکست نزولی، نهایتا تا حاشیه تحتانی ابر کومو( سنکواسپن B) خواهد بود. در صورتی که قیمت بیشتر از تارگت این الگو و تا محدوده حمایتی مذکور حرکت کند، به ناچار زیر ابر کومو قرار میگیرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین - آخرین تحلیل روز BTC

در این شرایط شروع موجود صعودی در بازار، با تاخیر مواجه خواهد شد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که محدوده حمایتی 4 ساعته، در دل مقاومت هفتگی شکسته شده است؛ بنابراین این اصلاح احتمالی یک پولبک در تایم فریم بالاتر است.

Bitcoin analysis - تحلیل تکنیکال بیت کوین

در تایم فریم 4 ساعته، در محدوده 35786 تا 37136 دلار یک مقاومت وجود دارد. البته با توجه به شکست مقاومت هفتگی، مقاومت پیش روی اصلی بیت کوین مقاومت روزانه محدوده 37811 تا 40576 دلار است. محدوده 4 ساعته مذکور صرفا جنبه نوسانی برای قیمت خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (۳ آبان ۱۴۰۲)

ویدئو تحلیل قیمت بیت کوین ۳ آبان ۱۴۰۲

تحلیل هفتگی نمودار قیمت بیت کوین

تحلیل هفتگی نمودار قیمت بیت کوین آبان

قیمت آنلاین بیت کوین در تایم فریم هفتگی، مشکوک به ایجاد یک الگوی سر و شانه نزولی بود؛ آن هم در نزدیکی یک مقاومت هفتگی. اما حرکت اخیر قیمت بیت کوین و کندل هفتگی جدید، سناریوی محقق شدن این الگو را زیر سوال بردهاند. اگر کندل هفتگی جدید بتواند خودش را بالای مقاومت محدوده 29452 تا 32381 دلار تثبیت کند، شرایط کاملا فرق خواهد کرد. در این صورت، میتوان انتظار یک موج صعودی را در بازار داشت.

تحلیل تکنیکال بلند مدت بیت کوین

شرایط ایچی موکو نیز برای بلندمدت در حال صعودی شدن است. البته با توجه به تشکیل یک دره( حالت V شکل) در حد فاصل تبدیل ابر سبز به قرمز، میتوان انتظار یک اصلاح رو به پایین را داشت.

تحلیل بلند مدت بیت کوین و پیش بینی قیمت BTC

نکته مهم بعدی، وضعیت RSI است. با حرکات اخیر قیمت بیت کوین، RSI در تایم فریم هفتگی در حال ورود به محدوده اشباع خرید است. این اتفاق دو سناریوی محتمل را پیش روی ما قرار میدهد:

1. ادامه حرکت قیمت در بالای محدوده مقاومتی و حرکت RSI در ناحیه اشباع خرید. در این صورت ممکن است قیمت لحظه ای بیت کوین با چند کندل با ناحیه مقاومتی شکسته شده پولبک بزند و شکست ناحیه را تایید کند. سپس به حرکت خود ادامه دهد.
2. اصلاح قیمت و برگشت به زیر ناحیه مقاومتی. در این صورت، احتمال دارد که کندل اخیر یک شدوی بلند ثبت کند؛ یا بعد از ثبت یک کندل فول بادی سبز، چند کندل نزولی در نمودار قیمت ثبت شود.

علت افزایش قیمت بیت کوین آبان ۱۴۰۲و پیش بینی آینده بیت کوین

نکته مهم این است که حتی در صورت تحقق سناریوی دوم، با توجه به حمایت ابر کومو، قیمت بیت کوین شانس بالایی برای شکستن مقاومت هفتگی خود خواهد داشت.

تحلیل روزانه نمودار بیت کوین

پیش بینی بیت کوین فردا

در صورتی که شکست مقاومت هفتگی تایید شود، مقاومت بعدی قیمت بیت کوین در محدوده 39335 تا 43597 دلار قرار خواهد داشت.

پیش بینی قیمت بیت کوین فردا

در تایم فریم روزانه، حمایت اول قیمت لحظه بیت کوین در محدوده 27824 تا 28974 دلار خواهد بود.

بررسی rsi قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته کوتاه مدت

در این تایم فریم نیز RSI در محدوده اشباع خرید قرار داشته و هنوز اصلاحی در قیمت اتفاق نیفتاده است.

تحلیل ۴ ساعته نمودار قیمت بیت کوین

تحلیل کوتاه مدت قیمت بیت کوین امروز

در این تایم فریم، قیمت بیت کوین در محدوده 30353 تا 30973 دلار یک حمایت دارد که در صورت برگست قیمت به ناحیه مقاومتی میتواند یک نوسان مثبت را در قیمت ایجاد کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC

RSI تایم فریم 4 ساعته درون یک کانال صعودی در حال حرکت است. در صورتی که قیمت بیت کوین بخواهد حرکت اصلاحی‌ای را در این تایم فریم آغاز کند، میتوان زمان آن را با توجه به شکست زودهنگام RSI پیش بینی کرد. با توجه به شرایط پرنوسان پیش روی بازار، مدیریت سرمایه را حتما در معاملات خود رعایت کنید.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (۳۰ مهر ۱۴۰۲)

تحلیل تایم فریم روزانه بیت کوین؛ آماده اصلاح

تحلیل تایم فریم روزانه بیت کوین

در تایم فریم روزانه، قیمت به یک محدوده مقاومتی در بازه 30189 تا 30708 دلار رسیده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین با چند شدو در حال نشان دادن فشار فروش در این ناحیه است. ضمن این که نباید فراموش کرد که ما در محدوده مقاومتی هفتگی 29452 تا 32381 دلار قرار داریم.  

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز

RSI نیز در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است. بنابراین احتمالا قیمت به تدریج به سمت قیمتهای پایین تر حرکت خواهد کرد.

بررسی تایم فریم ۴ ساعته نمودار بیت کوین

بررسی تایم فریم ۴ ساعته نمودار بیت کوین

همان طور که مشخص است، بین RSI و قیمت یک واگرایی منفی شکل گرفته است. این واگرایی میتواند سرآغازی برای موج اصلاحی بازار باشد.

بهترین کانال تحلیل بیت کوین

بیت کوین چند حمایت در تایم فریم های پایین تر دارد. اولین حمایت آن در محدوده 28471 تا 28876 دلار است که اگر فشار فروش بیت کوین در همین حد باقی بماند، میتواند انتظار ادامه حرکت صعودی از همین ناحیه را داشت. اما اگر قیمت با کندل قرمز Full body به این ناحیه نزدیک شد، با توجه به حجم نسبتا کم تقاضا، احتمالا از این محدوده عبور خواهد کرد.

حمایت های 1 ساعته قیمت در محدودههای 27643 تا 27912 دلار و 27033 تا 27289 دلار با شرایطی که در تحلیل قبلی گفته شد، معتبر هستند.

برای درک بهتر قیمت لحظهای بیت کوین و حرکات بازار، سه سناریوی حرکت بیت کوین را در تحلیل قبلی ملاحظه بفرمایید.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

بیت کوین در روزهای اخیر یک موج مثبت را در تایم فریمهای پایینتر ثبت کرد که قصد داریم امروز تحلیل جدید بیت کوین را با هم بررسی کنیم.

نمودار بیت کوین در تریدینگ ویو

قیمت انلاین بیت کوین در تایم فریم روزانه، بعد از رسیدن به حمایت روزانه در محدوده 25985 تا 26625 دلار یک واکنش مثبت خفیف داشت. در ادامه این واکنش مثبت با یک کندل از مقاومت 4 ساعته 27383 تا 27744 دلار و 28584 تا 28782 دلار عبور کرد و به مقاومت هفتگی رسید. با این حرکت، شرایط در تایم فریم روزانه برای حرکت صعودی مهیا شده است.

تحلیل تکنیکال لحظه ای بیت کوین

اما نکته بسیار مهم این است که زمانی یک روند صعودی قوی در بیت کوین شکل خواهد گرفت که مقاومت هفتگی در محدوده 29452.24 تا 32381 دلار شکسته شود.

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین

نکته بعدی که باید به آن دقت کرد، احتمال تشکیل یک الگوی سر و شانه نزولی است. معمولا الگوهای قیمتی زمانی که در نزدیکی حمایت و مقاومتهای مهم ایجاد شوند، اعتبار بیشتری خواهند داشت. این الگو هنوز به طور کامل تشکیل نشده است. در صورت تشکیل و شکسته شدن خط گردن الگو( خط نقطه چین نارنجی) قیمت حدود 20 درصد میتواند افت کند؛ یعنی هدف قیمت در حدود 19500 الی 19600 دلار خواهد بود.

۳ سناریو برای قیمت بیت کوین در روزهای آینده

سناریوی اول

شکستن مقاومت هفتگی و شروع روند صعودی قوی: لازمه این سناریو شروع یک حرکت مثبت قوی است. اتفاق اخیر که قیمت بیت کوین با یک شدوی بلند وارد محدوده روزانه شد و فورا از این ناحیه پس زده شد، بیانگر فشار فروش قوی در این ناحیه مقاومتی است.
کندلهای روزانه فعلا کندلهایی نیستند که پتانسیل بالایی برای شروع روند صعودی قوی را داشته باشند. پس فعلا این سناریو کمتر محتمل است.

سناریوی دوم

تشکیل الگوی سر و شانه نزولی: قبل از شکست این الگو، یک حمایت روزانه در محدوده 25985 تا 26625 دلار قرار دارد. پس اگر قرار باشد این الگو باعث ریزش قیمت بیت کوین شود، باید ابتدا حمایت مذکور را بشکند.
این حمایت بنابر دلایلی که در تحلیل قبلی به آن اشاره کردیم، حمایت قویای بوده و بعید است که قیمت در یک حرکت بتواند از آن عبور کند. به هر حال قیمت بیت کوین در حال برگشت از یک مقاومت هفتگی است و شکستن یک حمایت روزانه چندان دور از ذهن نیست.

سناریوی سوم

رنج شدن قیمت در محدوده حمایت روزانه و مقاومت هفتگی. به طور کلی سناریوهای شماره 2 و 3 محتمل تر هستند.
بعد از بررسی شرایط فعلی بیت کوین به سراغ بررسی نواحی حمایت و مقاومتی میرویم:

بررسی تایم فریم روزانه نمودار تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز

در تایم فریم روزانه، یک دره در حد فاصل سبز شدن ابر کومو تشکیل شده است؛ بنابراین و با توجه به شدوی بلند کندل قبلی و فشار فروش بالا، احتمالا کندلهای بعدی به سمت قیمت های پایین تر حرکت کنند. مسئله دیگر، وضعیت کلی ایچی موکو است. هم کندلها و هم تنکنسن و کیجونسن بالای ابر کومو قرار دارند؛ تنکنسن و کیجونسن در وضعیت صعودی و ابر پیش روی قیمت سبز هستند. بنابراین میتوان انتظار داشت که قیمت بیت کوین بعد از یک اصلاح کوچک، دوباره حرکت صعودی خودش را آغاز کند؛ مخصوصا در تایم فریم های پایین تر.

تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین

در تایم فریم روزانه یک خط روند صعودی داریم که بعد از آن محدوده حمایتی 25985 تا 26625 دلار قرار گرفته است. بنابراین حتی در صورت شکست خط روند، حمایت مذکور میتواند باعث نوسان مثبت در قیمت شود.

بهترین کانال تحلیل بیت کوین

مسئله بعدی در تایم فریم روزانه، احتمال تشکیل یک واگرایی منفی است؛ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، قیمت از همین جا یک موج نزولی را آغاز خواهد کرد.

بررسی تایم فریم ۱ ساعته نمودار تکنیکال بیت کوین

آموزش تحلیل تکنیکال بیت کوین bitcoin

در تایم فریم یک ساعته دو حمایت برای قیمت بیت کوین وجود دارد؛ محدوده اول بین 27643 تا 27912 دلار و محدوده دوم بین 27033 تا 27289 دلار. این محدودهها صرفا محدودههای نوسانی برای قیمت هستند و انتظار شروع موج خاصی را از آنها نداریم.

بررسی تایم فریم ۴ ساعته نمودار تکنیکال بیت کوین

آخرین تحلیل بیت کوین امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۲

در این تایم فریم مهم ترین نکته، قرار داشتن RSI در محدوده اشباع خرید است. پس احتمال این که قیمت شروع به اصلاح کند و از حمایت اول تایم فریم 1 ساعته به راحتی عبور کند، بالاست.

با توجه به شرایط پر نوسان بازار، مدیریت سرمایه را در معاملات خود رعایت کنید.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (۲۰ مهر ۱۴۰۲)

ویدئو تحلیل قیمت بیت کوین ۲۰ مهر ۱۴۰۲

بدون معطلی به سراغ تحلیل قیمت بیت کوین امروز و بازار کریپتو می‌رویم. ابتدا یک بررسی کلی از وضعیت فعلی بیت کوین و شکسته شدن حمایت های آن خواهیم داشت و در ادامه سطوح جدید را معرفی خواهیم کرد.

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز

در ابتدای روز گذشته و در تایم فریم 4 ساعته، ارز دیجیتال بیت کوین حمایت محدوده 27190 الی 27590 دلار را شکست.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین امروز

سپس بیت کوین در تایم فریم روزانه، کانال صعودی خود را از دست داد و به حمایت روزانه  25985 الی 26625 دلار رسید که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

پیش بینی بیت کوین فردا

در تحلیل قبلی قیمت بیت کوین که خدمت شما ارائه شد(۱۶ مهر ۱۴۰۲)، این هشدار را نسبت به شرایط خط روند RSI داده بودیم که اگر این خط شکسته شود، میتواند پیش درآمدی از شکسته شدن کف کانال صعودی باشد؛ اتفاقی که دو روز گذشته رخ داد و با شکسته شدن خط روند RSI، کانال صعودی بیت کوین هم شکسته شد.

با این توضیحات، در ادامه به بررسی وضعیت جدید نمودار قیمت بیت کوین میپردازیم:

بررسی تایم فریم روزانه بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین ۲۰ مهر ۱۴۰۲

بیت کوین در تاریخ 11 اکتبر، با یک شدو وارد ناحیه حمایتی 25985 الی 26625 دلار شد و فعلا یک واکنش مثبت کوچک را به این ناحیه داشته است. همان طور که در تحلیل قبلی به آن اشاره شد، ابر کومو در این ناحیه یک کف تشکیل داده که در سطح 26115 دلار بوده است.

در این ناحیه و مخصوصا در حوالی سطح مذکور میتوان انتظار واکنش مثبت در تایم فریمهای پایین تر را داشت. این که آیا قیمت از این سطح روند صعودی جدیدی را آغاز میکند یا خیر، بستگی به کندل های بعدی دارد؛ فعلا شواهدی از یک حرکت صعودی قوی مشاهده نمیشود.

بررسی تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین کوتاه مدت

اگر قیمت بتواند از حمایت روزانه ای که گفتیم حرکت مثبتی را آغاز کند، محدوده مقاومتی 27383 الی 27744 دلار را در تایم فریم 4 ساعته پیش روی خودش خواهد داشت. درست است که قیمت از یک حمایت روزانه به یک مقاومت 4 ساعته میرسد، اما شکسته شدن این مقاومت بستگی به قدرت حرکت صعودی دارد.

با توجه به شرایط نزولی اخیر و اگر تغییر خاصی در شرایط رخ ندهد، این مقاومت باعث ادامه حرکت نزولی یا رنج شدن قیمت خواهد شد.

تحلیل دامیننس بیت کوین

تحلیل دامیننس بیت کوین امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۲

یک نکته تاریخی در رابطه با دامیننس بیت کوین وجود دارد. در آگوست سال 2018 که دامیننس بیت کوین توانست بعد ریزشی که داشت دوباره خودش را به بالای محدوده 49 الی 51 درصد برساند، قیمت بیت کوین وارد یک محدوده رنج شد. در ادامه و با رشد بیشتر دامیننس، قیمت بیت کوین ریزش شدیدی را تجربه کرد.

این ریزش از هفته دوم نوامبر 2018 و از قیمت 6450 دلار آغاز شد و تا هفته دوم نوامبر 2018 و تا قیمت 3228 دلار ادامه یافت. در ادامه و بعد از 4 ماه رنج شدن قیمت، بیت کوین یک رالی صعودی را آغاز کرد که تا اواخر سال 2021 ادامه پیدا کرد. حالا بیت کوین در شرایطی قرار گرفته که ممکن است با شکستن محدوده مشخص شده در نمودار دامیننس بیت کوین، رفتار قبلی خود را تکرار کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC (۱۶ مهر ۱۴۰۲)

ویدئو تحلیل قیمت بیت کوین ۱۶ مهر ۱۴۰۲

امروز در تحلیل قیمت بیت کوین قصد داریم روند بیت کوین را برای روزهای آتی بررسی و مشخص کنیم. همان طور که در تحلیل ۹ مهر گفته بودیم، بیت کوین هفته را با یک حرکت مثبت آغاز کرد و در ادامه روند، اصلاح قیمت بیت کوین آغاز شد. اما روند بیت کوین در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال به سراغ نمودار قیمت بیت کوین میرویم.

بررسی تایم فریم روزانه بیت کوین

تحلیل تکنیکال روزانه بیت کوین

در این تایم فریم کندلها در حال خروج از ابر کومو هستند. در عین حال تنکنسن (خط آبی رنگ) از داخل ابر به بالای آن رسیده است. تنکنسن و کیجونسن (خط نارنجی رنگ) گارد صعودی و رو به بالا دارند. همان طور که مشخص است تنکنسن بالای کیجونسن قرار دارد و ابر پیش روی قیمت نیز از قرمز به سبز تغییر کرده است.

همه‌ی این موارد به نفع روند صعودی هستند اما شرایط ایده آل برای شکل گیری کامل روند صعودی در تایم فریم روزانه همچنان مهیا نشده است. برای تحقق این موضوع، دو شرط لازم است:

  1. کیجونسن نیز باید به بالای ابر کومو برسد
  2. قیمت بیت کوین خودش را بالای ابر کومو و خطوط کیجونسن و تنکنسن حفظ کند
تحلیل کانال روزانه بیت کوین

همچنین قیمت بیت کوین درون یک کانال صعودی در حال حرکت است که کف این کانال حمایت اول قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه است. در عین حال کف این کانال با محدوده حمایتی 4 ساعته نیز همپوشانی دارد که به اعتبار این ناحیه می‌افزاید.

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC

در صورت شکست کف کانال صعودی در تایم فریم روزانه، یک محدوده حمایتی مهم وجود دارد؛ 25985 تا 26625 دلار. این محدوده با کف تشکیل شده در ابر کومو همپوشانی دارد که از این نظر باعث افزایش اعتبار این محدوده روزانه میشود. (سطح 26123 دلار)

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز BTC

نگاهی هم به وضعیت RSI بیت کوین میاندازیم. همان طور که مشخص است، RSI نیز یک خط روند صعودی دارد که هنوز شکسته نشده است. در صورت شکست این خط روند، حرکت صعودی فعلی قیمت بیت کوین به پایان خواهد رسید.

بررسی تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین

تحلیل تکنیکال ۴ ساعته بیت کوین امروز

در این تایم فریم وضعیت ایچی موکو بیشتر به نفع روند صعودی است. البته که قیمت بیت کوین بین تنکنسن و کیجونسن قرار گرفته است؛ این میتواند به معنی رنج شدن قیمت در تایم فریم های پایین تر باشد. همچنین تشکیل یک دره (حالت V شکل) در ابر کومو میتواند قیمت را سمت خودش و سطح 27620 دلار بکشاند.

تحلیل نمودار قیمت ۴ ساعته بیت کوین

محدوده 27590 تا 27190 یک محدوده مقاومتی بود که قیمت آن را شکست. بعد از پولبک به این سطح، میتوان این محدوده را حمایت قیمت در نظر گرفت. در ادامه حرکت، محدوده 28584 تا 28782 دلار یک محدوده عرضه(Supply) است که قیمت با یک شدو به مرز این ناحیه رسیده است. این محدوده در حال حاضر مقاومت اول قیمت بیت کوین است.

تحلیل نمودار قیمت ۴ ساعته بیت کوین با فیبوناچی

با استفاده از ابزار فیبوناچی اکستنشن، سطوح 0.5 و 0.618 در اطراف محدوده مقاومتی مذکور مشخص شدهاند. اگر قیمت بیت کوین بتواند از این محدوده مقاومتی عبور کند، محدوده هفتگی 29452 تا 32381 را پیش روی خود خواهد داشت.

تحلیل قیمت لحظه ای بیت کوین امروز BTC (۹ مهر ۱۴۰۲) 

در جدیدترین تحلیل بیت کوین قصد داریم کنار هم نگاهی به قیمت و تحلیل تکنیکال بیت کوین و شاخص‎های مهم بازار کریپتو بیاندازیم. پس با ادامه تحلیل همراه ما باشید.

ویدئو تحلیل قیمت بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۲

در این ویدئو تحلیل کامل بیت کوین در اختیار شما قرار داده شده است. در صورتی که مایل به خواندن محتوای متنی هستید، میتوانید از قسمت پایین همین پاراگراف تحلیل بیت کوین را مطالعه نمایید.

بررسی تایم فریم هفتگی بیت کوین

بیت کوین در تایم فریم هفتگی به محدوده مقاومتی 29,452 تا 32,381 دلار واکنش نشان داده و در حال اصلاح است. در عین حال خط روند نزولی خود را شکسته است. البته که هنوز روند نزولی جدیدی آغاز نشده است بلکه برای شروع یک روند نزولی جدید در تایم فریم هفتگی بیت کوین، قیمت بیت کوین باید مقادیر کمتر از 24,769 را تجربه کرده و یک کف پایین‎تر را ثبت کند. 

تحلیل قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی (۹ مهر ۱۴۰۲)
تحلیل قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی (۹ مهر ۱۴۰۲)

بررسی تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین

در این تایم فریم، قیمت در حال رسیدن به یک محدوده عرضه (Supply) بوده که با سطوح 0.5 و 0.618 فیبوناچی اکستنشن همپوشانی دارد. بنابراین، محدوده 27,190 الی 27,590 دلار مقاومت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته خواهد بود.

علاوه بر این، شاخص RSI نیز عدد 65 را نشان می‎دهد که در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار دارد. پس این احتمال وجود دارد که نمودار قیمت بیت کوین، هفته جدید را با یک حرکت مثبت در تایم فریم های پایین آغاز کرده و با اشباع خرید و تاثیر محدوده مقاومتی، حرکت قیمت با یک حرکت منفی ادامه پیدا کند.

تحلیل قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته (۹ مهر ۱۴۰۲)
تحلیل قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته (۹ مهر ۱۴۰۲)

تحلیل و بررسی دامیننس بیت کوین (BTC.D)

دامیننس بیت کوین در تایم فریم روزانه درون یک کانال صعودی در حال حرکت است. همچنین نمودار دامیننس در حال خروج از ابر کومو بوده و اگر یک یا دو کندل مثبت ثبت شود، دامیننس به رشد خود ادامه خواهد داد. رشد دامیننس بیت کوین می‎تواند به معنی افزایش جریان سرمایه از آلت کوین به بیت کوین و کاهش قیمت آلت کوین ها باشد.

تحلیل دامیننس بیت کوین تایم فریم روزانه (۹ مهر ۱۴۰۲)
تحلیل دامیننس بیت کوین تایم فریم روزانه (۹ مهر ۱۴۰۲)

تحلیل شاخص TOTAL

شاخص های TOTAL, TOTAL2, TOTAL3 در شرایط مشابه و در حالت رنج قرار دارند. در نتیجه فعلا خبری از تغییر جریان سرمایه وجود ندارد. البته با اصلاح احتمالی قیمت بیت کوین و اصلاح شدیدتر قیمت آلت کوین ها، این احتمال وجود دارد که در ادامه هفته شاهد تغییراتی در این نمودارها باشیم.

تحلیل شاخص TOTAL تایم فریم روزانه (۹ مهر ۱۴۰۲)
تحلیل شاخص TOTAL تایم فریم روزانه (۹ مهر ۱۴۰۲)

جمع بندی تحلیل امروز بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۲

بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته در نزدیکی محدوده مقاومتی 27,190 الی 27,590 دلار قرار دارد. با توجه به عدد فعلی RSI که 65 و در نزدیکی محدوده اشباع بوده، احتمال اصلاح قیمت بیشتر مطرح است. شرایط نمودار دامیننس بیت کوین به نفع افزایش آن و در نتیجه احتمال ایجاد یک جریان سرمایه از آلت کوین ها به سمت بیت کوین است.