بازار ارز دیجیتال یکی از جوان‌ترین و البته بزرگ‌ترین بازارهای مالی جهانی است. این بازار متناسب با نوع دارایی‌ها و استفاده از فناوری بلاک‌چین ماهیتی توزیع‌شده دارد. این محیط، بازاری جذاب برای تریدرها و هولدرها است و فرصت‌های مناسبی را برای کسب درآمد ارز دیجیتال در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

اما تریدرهای این بازار چقدر درآمد دارند؟ آیا ایده یک شبه پولدار شدن در این بازار درست است؟ در این مطلب، میزان درآمد تریدرها و عوامل موثر بر کسب درآمد ارز دیجیتال در این بازار را با هم بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

آیا می‌توان در بازار ارز دیجیتال یک شبه پولدار شد؟

اگر هدف شما کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال برای بلند مدت است، باید تصور و خیال یک شبه پولدار شدن در این بازار را کنار بگذارید. شکی نیست هر از گاهی فرصت‌هایی برای کسب سود بالا برای شما پیش می‌آید؛ اما این روندی دائمی نیست.

در ضمن باید بدانید که بازار کریپتو، بازاری بسیار پرنوسان است و نوسانات زیاد در کنار ایجاد فرصت‌های معاملاتی، ریسک معاملات را نیز افزایش می‌دهند. بنابراین شما باید با راهکارهای مدیریت ریسک در این بازار آشنا باشید.

از سوی دیگر هرگز تمام سرمایه خود را در این بازار قرار ندهید و همواره بخشی از دارایی‌های خود را سرمایه‌گذاری کنید که از دست دادن تمام آن، روند زندگی و رفاه آینده شما را مختل نکند.

درآمد تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال

اگر یک تریدر مبتدی در بازار ارز دیجیتال هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم انتظارات خود را از سود دریافتی کاهش دهید و بیش از هر چیز بر روی آموزش خود، کسب تجربه، آشنایی با استراتژی‌های ترید و هولد ارز دیجیتال، شناخت پلتفرم‌های معاملاتی و … سرمایه‌گذاری کنید.

یک راهکار موثر برای کسب تجربه از ترید بدون به خطر انداختن اصل سرمایه برای تریدرهای مبتدی و همچنین کسب درآمد ارز دیجیتال، این است که از حساب‌های دمو در پلتفرم‌های معاملات کریپتو استفاده کنید. این حساب‌ها مقداری پول مجازی در اختیار معامله گران قرار می‌دهند، بنابراین می‌توانید استراتژی‌های ترید را با استفاده از پول مجازی و بدون از دست دادن سرمایه خود بررسی و امتحان کنید.

حقیقت این است که نمی‌توان حداقل درآمد را برای تریدرهای مبتدی بازار کریپتو تعیین کرد. زیرا میزان درآمد این افراد بستگی به سطح آگاهی آن‌ها، شناخت تنظیمات سفارش و همچنین میزان سرمایه اولیه آن‌ها دارد. با این حال حداقل درآمد سالیانه تریدر مبتدی با روزی 2 تا 4 ساعت فعالیت در سبک ترید روزانه با استراتژی مشخص و مدون، با سرمایه اولیه 4 هزار دلار چیزی بین 15 تا 45 هزار دلار در سال تعیین شده است.

در مورد تریدرهای حرفه‌ای نیز نمی‌توان حداکثر درآمد تعیین کرد. زیرا تریدرهای حرفه‌ای دارای تجربه بالایی در استفاده از فرصت‌های معاملاتی هستند و گاهی ممکن است درآمد آن‌ها به ارقامی شگفت‌انگیز برسد. با این حال درآمد حرفه‌ای‌های بازار معمولا چیزی بین 80 تا 95 هزار دلار در سال است.

توجه داشته باشید که این اعداد کاملا حدودی هستن و حتی ممکن است تریدری زیان ده باشد، بنابراین صرفا با مشاهده این اعداد تصمیم به ترک شغل و تریدر شدن نگیرید.

درآمد تریدر ارز دیجیتال چگونه محاسبه می‌شود؟ 

برای آشنایی با نحوه محاسبه درآمد یک تریدر بازار کریپتو می‌توانیم به محاسبه کوری میچل، بنیان‌گذار سایت ونتیج پوینت اشاره کنیم. کوری میچل یکی از متخصصان تحلیل تکنیکال است و خدمات آموزشی را در سایت ونتیج پوینت به تریدرها و هولدرهای بازار کریپتو و دیگر بازارها ارائه می‌دهد.

او در یک شرایط فرضی تریدری را در نظر می‌گیرد که روزانه 5 موقعیت معاملاتی را ایجاد می‌کند، 30 هزار دلار سرمایه اولیه دارد و 20 روز در ماه فعالیت ترید را انجام می‌دهد.

نتایج محاسبات در این روش به شرح زیر هستند:

  • 100 معامله در ماه انجام شده است
  • میانگین درآمد معادل 3750 است
  • هزینه معاملات مانند کمیسیون در مجموع معادل 1000 دلار می‌شود
  • میزان درآمد ماهیانه شما معادل 2750 دلار می‌شود
  • در صورت افزایش درآمد ماهانه به سرمایه اولیه، درآمد سالانه شما 55944 دلار می‌شود

درآمد ارز دیجیتال در زمان استخدام در شرکت‌های سرمایه‌گذاری

یکی از راهکارهای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال بدون نیاز به سرمایه اولیه این است که به‌عنوان تریدر حرفه‌ای در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و امور مالی استخدام شوید. جالب است بدانید بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بازارهای مالی جهانی از جمله بازار ارزهای دیجیتالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و برخی از شرکت‌های امور مالی هستند.

مقاله پیشنهادی: ۲۰ روش کسب درآمد از ارز دیجیتال با سرمایه کم 

این شرکت‌ها سرمایه‌ خود را برای ترید و به‌طور مدیریت شده در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌دهند. همچنین میزان درآمد تریدرها در این روش بر اساس درصدی از سودی است که برای شرکت کسب می‌کنند.

بیشتر مطالعه کنید:  ۷ ابزار ردیابی دارایی نهنگ های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

میزان درآمد تریدرها در این روش کاملا به سطح تجربه و میزان موفقیت آن‌ها در معاملات دارد. اما معمولا درآمد آن‌ها از حدود 80 هزار دلار در سال شروع می‌شود.

با چه روش‌هایی می‌توان از بازار ارز دیجیتال درآمد کسب کرد؟

بسیاری از علاقمندان بازار کریپتو تصور می‌کنند که تنها روش کسب درآمد از این بازار، خرید و فروش آنی ارز دیجیتال در مدت زمان کوتاه است. این در حالی است که روش‌های بسیار متنوعی برای کسب درآمد از این بازار وجود دارند. در ادامه با برخی از روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتو آشنا می‌شویم.

هولد ارزهای دیجیتال

هولد ارز دیجیتال با نام روش سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز شناخته می‌شود. در این روش شما ارزهای دیجیتالی آینده‌دار را شناسایی کرده و سپس مقدار مشخصی از آن‌ها را خریداری می‌کنید. شما می‌توانید این ارزها را در والت‌های ارز دیجیتال برای مدت طولانی، برای مثال بین چندین ماه تا چندین سال نگهداری کنید.

این روش کسب درآمد ریسک کمتری نسبت به روش ترید دارد. زیرا معمولا ارزهای دیجیتالی دارای رشد سالیانه ارزش مشخصی هستند. در ضمن با این روش می‌توانید از دارایی خود برابر اثرات تورم و مشکلات اقتصادی محافظت کنید.

ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال شامل خرید و فروش ارزهای دیجیتالی بصورت مداوم می‌شود. برای مثال در روش ترید روزانه، معامله‌گران ممکن است بارها در طول روز وارد پوزیشن‌های معاملاتی شده و در زمان کوتاهی نیز از موقعیت خارج شوند. این روش نیازمند آشنایی با ابزارهای تحلیل تکنیکال، نمودارها و راهکارهای تشخیص روندهای بازار است. در این روش معامله‌گران بر سود کمتر و تعداد معامله بیشتر تمرکز دارند.

استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ (Staking) ارز دیجیتال یکی از راهکارهای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال است. در این روش شما مقداری از دارایی‌های دیجیتالی خود را در اختیار یک پلتفرم استیک کریپتو قرار می‌دهید. این پلتفرم دارایی شما در شبکه خود برای مدت زمان مشخصی قفل می‌کند. این یعنی امکان برداشت آن برای شما وجود ندارد.

از دارایی‌های قفل شده برای مواردی مانند مشارکت در تایید تراکنش‌ها و اعتبارسنجی آن‌ها استفاده می‌شود. عایدی این روش برای شما درصد سودی است که به‌صورت ماهانه یا برای تمام دوره استیکینگ ارز دیجیتال برای شما در نظر گرفته می‌شود. در ضمن اصل سرمایه شما نیز حفظ شده است.

ایردراپ ارز دیجیتال

ایردراپ رویدادی برای پشتیبانی از راه‌اندازی پروژه‌های ارز دیجیتال و افزایش محبوبیت آن‌ها می‌باشد. برای مثال از یک ایردراپ برای تشویق سرمایه‌‎گذاران به شرکت در رویداد عرضه اولیه یک توکن استفاده می‌شود.

در این روش تعداد زیادی از توکن‌های پروژه مورد نظر به‌طور رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرند. البته باید توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که پروژه مورد نظر به‌ موفقیت نرسد و این توکن‌ها کاملا بی‌ارزش بمانند.

با این حال احتمال افزایش ارزش آن‌ها در کوتاه‌مدت یا دراز مدت نیز وجود دارد. در این روش سرمایه‌گذاران، اخبار ایردراپ‌ها را دنبال می‌کنند تا بتوانند بهترین پروژه را انتخاب کنند.

سرمایه‌گذاری و خرید و فروش NFTها

یکی دیگر از فرصت‌های کسب درآمد از بازار کریپتو خرید و فروش NFTها در این بازار است. این دارایی‌ها با نام توکن‌های غیر مثلی یا توکن‌های غیرقابل تعویض نیز شناخته می‌شوند. ان اف تی نوعی دارایی دیجیتالی در بستر بلاک چین و یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری است.

برای مثال یک هنرمند آثار گرافیکی دیجیتالی می‌تواند مجموعه‌ای از آثار خود را به این نوع از توکن‌ها تبدیل کرده و آن‌ها را به معرض فروش بگذارد. شما همچنین می‌توانید توئیت‌ها، ویدئوها، انواع تصاویر و … را به این توکن‌ها تبدیل کنید.

از سوی دیگر افزایش مداوم قیمت برخی از NFTها باعث جذب بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران شده است. این افراد به بازارهای NFT مانند اپن سی (OpenSea) مراجعه کرده و NFTهای آینده‌دار را با هدف کسب سود در آینده می‌خرند. 

کسب درآمد با خرید و فروش ارزهای دیجیتال متاورسی

متاورس شامل مجموعه‌ای از فضاهای مجازی و از نوع عموما سه بعدی است که در ایجاد آن‌ها از فناوری‌های جدید مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، بلاک چین و … استفاده می‌شود.

هدف از ایجاد این فضاها، تجربه دنیاهایی تماما دیجیتالی است. برای مثال در برخی از پروژه‌های متاورس، افراد دارای آواتارهای مجازی هستند که با استفاده از آن‌ها و گجت‌های پوشیدنی و عینک‌های واقعیت مجازی می‌توانند این دنیاها را تجربه کنند.

یکی از نکات جالب توجه در این فضاها، شبیه‌سازی همه فعالیت‌های انسانی در داخل آن‌ها است. برای مثال افراد می‌توانند در داخل دنیاهای متاورسی به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازند و یا خدمات آموزشی را ارائه دهند.

همچنین معمولا این پروژه‌ها دارای توکن‌های بومی خود هستند که از آن‌ها می‌توان برای خرید زمین‌های مجازی، خرید آواتارها، خرید وسائل نقلیه مجازی و موارد دیگر استفاده کرد. با توجه به جذابیت بالای این دنیاها، معمولا ارزهای دیجیتالی دنیای متاورس دارای رشد مناسبی هستند و به‌همین‌دلیل برخی از معامله‌گران با خرید و فروش این ارزها به کسب درآمد می‌پردازند.

مقاله پیشنهادی: ۱۰ روش درآمدزایی از متاورس بدون سرمایه

برخی از ارزهای دیجیتالی مشهور متاورس عبارتند از:

  • توکن اکس در پروژه اکسی اینفینیتی
  • توکن سند در پروژه سندباکس
  • توکن گالا در پروژه گالا گیمز
  • توکن مانا در پروژه دیسنترالند

کسب درآمد از استخراج ارزهای دیجیتالی

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال به فرآیند ایجاد کوین‌های جدید گفته می‌شود. این فرآیند با استفاده از توان پردازشی نودهای شبکه و رایانه‌های حرفه‌ای انجام می‌شود. این رایانه‌ها متناسب با توان پردازشی که به‌اشتراک می‌گذارند، توکن‌هایی را نیز به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

بیشتر مطالعه کنید:  خرید و فروش تتر در صرافی Digiex24 + آموزش تبدیل تتر به تومان

میزان درآمد ماینینگ ارز دیجیتال به موارد مختلفی از جمله نوع تجهیزات ماینینگ، هزینه مصرف برق و امکان دسترسی به منابع برق ارزان، نوع ارز انتخابی، استخر استخراج مطمئن و … بستگی دارد. 

چگونه درآمد خود را از خرید و فروش ارز دیجیتال افزایش دهیم؟

میزان درآمد فعالان بازار ارز دیجیتال در بخش ترید و هولد به عوامل بسیار متنوعی بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز عوامل موثر بر این بازار و همچنین انواع استراتژی‌ها را بشناسید و در صورت نیاز از خدمات آموزش رمزارز نیز استفاده کنید. در ادامه برخی از راهکارهای افزایش درآمد از بازار کریپتوکارنسی را با هم مرور می‌کنیم.

یادگیری روش‌های تحلیل تکنیکال و بنیادی

افزایش درآمد در معاملات بازار کریپتو نیازمند این است که شما بتوانید شرایط آتی بازار را پیش‌بینی کنید. برای این منظور دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روش تحلیل بنیادی یا فاندامنتال، عوامل موثر بر تغییرات قیمت ارزهای دیجیتالی مورد بررسی قرار می‌گیرند. از جمله نکات این روش می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بررسی ارزش بازار ارز دیجیتالی
  • بررسی اخبار پروژه‌های کریپتو
  • بررسی پارامتر FCAS
  • بررسی نقشه راه پروژه
  • بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال
  • بررسی تیم توسعه دهنده کریپتوکارنسی
  • بررسی جامعه هواداران پروژه

در روش تحلیل تکنیکال ارز‌های دیجیتالی، تمرکز بر روی نمودارهای قیمت این دارایی‌ها و حجم معاملات است. در این روش تاریخچه قیمت رمزارزها بررسی می‌شوند و با تحلیل نمودارها می‌توانید روند پیش رو پیش‌بینی کنید. برای این منظور نمودارها و اندیکاتورهای مختلفی استفاده می‌شوند.

برخی از اندیکاتورهای کاربردی در این زمینه عبارتند از:

  • اندیکاتور فیبوناچی
  • اندیکاتور باندهای بولینگر
  • اندیکاتور شاخص قدرت نسبی
  • اندیکاتور مکدی
  • اندیکاتور ابر ایچیموکو
  • اندیکاتور میانگین متحرک ساده

افزایش سرمایه اولیه

طبیعی است که هر چه سرمایه اولیه خود در معاملات را افزایش دهید میزان سود شما از معاملات افزایش می‌یابد. البته برای تریدرها امکان استفاده از معاملات اهرمی نیز وجود دارد.

در این روش شما با مقدار اندکی سرمایه وارد معاملاتی با حجم معامله بسیار زیاد می‌شوید. با این حال این روش نیاز به تجربه بسیار بالا دارد؛ زیرا همان‌طور که امکان کسب سود بیشتر را فراهم می‌کند، میزان ضرر نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

مدیریت احساسات ترید

مدیریت احساسات برای تمامی تریدرهای مبتدی تا حرفه‌ای ضروری است. جالب است بدانید با وجود آشنایی بسیار از تریدرها در دنیا با قوانین استراتژی‌ها و راهکارهای تحلیل دارایی و بازار، باز هم احساسات نقش پررنگی در تصمیمات معامله‌گران دارند. متاسفانه عدم مدیریت احساسات در زمان ترید موجب می‌شوند که تریدر از برنامه معاملاتی و قوانین استراتژی خود خارج شود و معمولا نتیجه این تصمیمات به نفع تریدرها نیست. از احساسات رایج زمان ترید می‌توان به ترس، طمع، امید، ناامیدی و … اشاره کرد.

انتخاب استراتژی‌های مناسب برای معاملات

استراتژی معامله‌گری ارز دیجیتال همان برنامه شما برای معاملات است. در حال حاضر استراتژی‌های فراوانی برای معاملات ارز دیجیتال وجود دارند که شما می‌توانید متناسب با اهداف معاملاتی، میزان سرمایه و میزان تسلط و تجربه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

برخی از استراتژی‌های رایج در این زمینه عبارتند از:

  • هولد ارز دیجیتال
  • ترید روزانه ارز دیجیتال
  • استراتژی آربیتراژ
  • انجام معاملات فرکانس بالا
  • استراتژی اسکالپینگ
  • استراتژی محدوده نوسان

تعیین حد ضرر در زمان ترید

یکی از راهکارهای کاهش ریسک در معاملات که به‌ویژه در معاملات روزانه کاربرد دارد، تعیین حد ضرر در سفارشات است. این مساله باعث می‌شود که شما پیش از معامله و متناسب با درصد ریسک قابل پذیرش، میزان ضرر احتمالی را تعیین کنید. بنابراین میزان ریسک معاملات نیز کاهش می‌یابد.

به‌طور معمول معامله‌گران حرفه‌ای، میزان ریسک معاملات در حدود 1 درصد پیشنهاد می‌کنند. این یعنی اگر سرمایه شما 100 هزار دلار است، نباید بیشتر از 1000 دلار را به خطر بیندازید. بنابراین در سفارشات خود می‌توانید حد ضرر را روی این رقم تنظیم کنید.

افزایش تعداد معاملات در روز

یکی از راهکارهای افزایش درآمد از بازار ارزهای دیجیتالی که توسط تریدرهای روزانه استفاده می‌شود، تعداد بسیار بالای معاملات در روز است. معامله‌گران در این روش، مدت بسیار کوتاهی را در موقعیت معاملاتی باقی می‌مانند با دریافت سود جزئی از معامله خارج می‌شوند.

در مقابل افزایش تعداد معاملات باعث می‌شود مجموع سود در طول یک روز افزایش پیدا کند. مزیت این روش در کاهش ریسک معاملات است اما باید هزینه‌های این روش را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب رمزارزهای آینده‌دار

اگر یک سرمایه‌گذار بازار ارز دیجیتال هستید، حتما باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که احتمال افزایش ارزش آن‌ها در آینده وجود دارد. برای انتخاب این رمزارزها با به مواردی مانند کاربردهای رمزارز مورد نظر، بلاک‌چین رمزارز، میزان هواداران رمزارز، برنامه‌های آینده برای توسعه پروژه و … دقت کنید. شما همچنین می‌توانید تحلیل‌های متخصصان این بازار را درباره پروژه‌ها مطالعه کنید.

برخی از ارزهای دیجیتال آینده دار نیز عبارتند از:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • پولکادات
  • چین لینک
  • ترون
  • مونرو
  • بایننس کوین

درآمد ترید ارز دیجیتال در سایت‌های مختلف

یکی از راهکارهای بررسی درآمد ارز دیجیتال این است که به سراغ آمارهای سایت‌های معتبر برویم. برای مثال در سایت مشهور اینوستوپدیا، میزان درآمد ترید در بازارهای مختلف از جمله بازار کریپتو در بازه 34 تا 96 هزار دلار عنوان شده است.

وب‌سایت مشهور Indeed نیز بر اساس درآمد تعیین شده برای تریدرهای استخدام شده در مراکز مالی و سرمایه‌گذاری مختلف، این درآمد در حدود 94600 دلار در سال معرفی کرده است. در وب‌سایت Glassdoor نیز نرخ متوسط درآمد معامله‌گران در حدود 95 هزار دلار در سال تعیین شده است.

دیجیکس 24؛ راهنمای شما برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال

دیجیکس 24 یکی از صرافی‌های برتر ایرانی بازار ارز دیجیتال است که امکان خرید و فروش انواع رمزارزهای محبوب و توکن‌های پروژه‌های جدید را برای شما فراهم کرده است. شما در پلتفرم مجموعه ما می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتالی را مشاهده کرده و بهترین ارزهای دیجیتالی را برای خرید و فروش و کسب درآمد انتخاب کنید. ما همچنین مقاله‌های آموزشی فراوانی را برای آشنایی با بازار ارز دیجیتال، یادگیری استراتژی‌های معاملاتی، آشنایی با والت‌های کریپتو و … در بخش بلاگ سایت خود قرار داده‌ایم.

سوالات متداول

میزان درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است؟

بسیاری از سایت‌های معتبر میزان درآمد تریدرهای حرفه‌ای استخدام شده در شرکت‌های امور مالی و سرمایه‌گذاری را در حدود 95 هزار دلار در سال تعیین کرده‌اند.

معاملات فرکانس بالا ارز دیجیتال چیست؟

یکی از راهکارهای افزایش درآمد در بازار کریپتو استفاده از روش معاملات فرکانس بالا است. در این روش از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی برای ایجاد و اجرای سفارشات خودکار و با تعداد بسیار بالا در یک روز استفاده می‌شود.

راهکارهای افزایش درآمد از بازار ارز دیجیتال شامل چه مواردی می‌شوند؟

از جمله این راهکارها می‌توان به انتخاب استراتژی مناسب، انتخاب رمزارزهای آینده‌دار، مدیریت ریسک معاملات و مدیریت احساسات زمان ترید اشاره کرد.