در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال و روی آوردن بسیاری از سرمایه‌گذاران به این بازار بوده‌ایم. تعداد ارزهای دیجیتالی که در این بازار بزرگ به گزارش وبسایت کوین مارکت کپ معامله می‌شوند، بیش از 22 هزار ارز عنوان شده است.

به همین علت، افرادی که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار بزرگ و پویا را دارند، معمولا در انتخاب رمزارزهای مناسب دچار سردرگمی می‌شوند. این سردرگمی می‌تواند باعث تصمیم‌گیری اشتباه و از دست رفتن بخش بزرگی از سرمایه اولیه شما شود.

در نتیجه برای سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان و خواب کمتر سرمایه جهت کسب سود، باید پیش از هر چیز با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری آشنا شوید. به عنوان مثال، بیت کوین، اتریوم، کاردانو، دات، بایننس کوین و … از جمله مهم‌ترین رمزارزهای آینده‌دار بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند.

نکاتی که حتما قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باید بدانید

بهترین سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بسیاری از افراد صرفا به دلیل جذابیت بالای بازار ارزهای دیجیتال و سودای کسب سودهای کلان، وارد این بازار می‌شوند و در این مسیر بخش قابل توجهی از سرمایه خود را از دست می‌دهند. شما برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال درست مانند هر بازار دیگری باید با مفاهیم اولیه سرمایه‌گذاری مانند مدیریت ریسک و سرمایه و روش صحیح تحلیل بازار آشنا شوید.

برای این منظور شما باید با صرف وقت و شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف یا به صورت خودآموز با این مفاهیم به طور کامل آشنا شوید.

البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که اگر قصد فعالیت و سرمایه‌گذاری به صورت حرفه‌ای را دارید، آشنایی با مفاهیم اولیه بازار ارزهای دیجیتال کافی نیست. شما برای موفقیت و کسب سودهای کلان و مستمر در این بازار باید با روش ها و تکنیک های شناسایی ارزهای دیجیتال آینده دار آشنا باشید، از قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال مطلع باشید، لیست قیمت رمزارزها و تحرکات قیمتی آن ها را به صورت دائمی مورد بررسی قرار دهید.

برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال حتما به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • به دنبال گسترش دامنه اطلاعات و دانش خود در خصوص تکنولوژی بلاک چین و رمزارزها باشید
  • راجع به انواع کیف پول‌های دیجیتالی مخصوص ذخیره و نگهداری رمزارزها تحقیق کنید
  • حتما اطلاعات موجود در وبسایت رسمی ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را بررسی کنید
  • از تحلیل تکنیکال غافل نشوید و فریب صعودی بودن روند بازار را نخورید
  • برای موفقیت حتما برای خود استراتژی‌های معاملاتی تعریف کنید
  • از مقایسه غیرمنطقی میزان سود و ضرر خودداری کنید
  • از سود به دست آمده بهره‌برداری درستی داشته باشید
  • مراقب باشید که در دام برنامه‌ها و افراد کلاهبردار گرفتار نشوید
  • از فرصت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد نهایت بهره را ببرید
  • از سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش ارزهای دیجیتالی که حجم معاملات کمی دارند، خودداری کنید
  • تمام سرمایه اولیه خود را بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید

مقاله پیشنهادی: لیست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2030

معرفی ارزهای دیجیتال آینده دار

خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری

همان‌طور که اشاره کردیم، ارزهای دیجیتال موجود در بازار ارزهای دیجیتال تنوع بسیار بالایی دارند. اگر شما در گوگل درباره ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو جستجو کنید، با فهرست بلندبالا و بی پایانی از این ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوید. اما سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا سرمایه‌گذاری بر روی هر ارز دیجیتالی می‌تواند برای سرمایه‌گذار سودمند باشد؟ بدون شک جواب این سوال منفی است.

کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کنند که در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید، به سراغ شناسایی ارزهای دیجیتال آینده دار و بنیادی بروید. اما سوال دیگری که برای علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید، این است که کدام یک از ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو را می‌توان یک رمزارز آینده‌دار دانست؟

مقاله پیشنهادی: شناسایی شت کوین های آینده دار 2023

به طور کلی ارزهای دیجیتالی برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند که یا جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال تثبیت کرده باشند یا پروژه و شرکت بزرگی به عنوان حامی و پشتیبان آن‌ها حضور داشته باشد. این دسته از ارزهای دیجیتال معمولا حجم معاملات بالایی دارند و به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد قیمت آن‌ها در بازار کریپتو خواهیم بود.

اما در هر صورت توجه داشته باشید که همواره بخش کوچکی از سرمایه خود یعنی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از سرمایه و نقدینگی خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال بکنید.

برخی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت تا سال 2025 که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد عبارتند از:

  • ارز دیجیتال بیت کوین
  • ارز دیجیتال اتریوم
  • ارز دیجیتال کاردانو
  • ارز دیجیتال دات
  • ارز دیجیتال بایننس کوین
  • ارز دیجیتال سولانا
  • ارز دیجیتال دوج کوین
  • ارز دیجیتال ریپل
  • رمزارز فایل کوین
  • رمز ارز لایت کوین
  • رمز ارز نیر پروتکل

بیت کوین (Bitcoin)

آینده بیت کوین

غیر ممکن است که شما یکی از سرمایه‌گذاران یا علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال باشید و تا به حال با نام بیت کوین مواجه نشده باشید. بیت کوین به عنوان اولین و بهترین ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود که برای اولین بار در سال 2009 میلادی و توسط شخص ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو توسعه پیدا کرد.

بدون شک این رمزارز در صدر فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری قرار می‌گیرد. در واقع بسیاری از ما آشنایی خود با تکنولوژی بلاک چین را مدیون همین ارز دیجیتال هستیم.

مقاله پیشنهادی: ETF بیت کوین چیست؟ ابزاری برای سرمایه گذاری در بیت کوین

هر چند در سال‌های اخیر شاهد توسعه و ایجاد ارزهای دیجیتال متنوعی بوده‌ایم که حتی ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهتری مانند سرعت بالای تراکنش و کارمزد پایین را به کاربران ارائه می‌کنند، اما هیچ یک از آن‌ها نتوانسته‌اند جایگزین بیت کوین شوند و همچنان نبض بازار ارزهای دیجیتال در اختیار این رمزارز است.

نقش ارز دیجیتال بیت کوین در بازار کریپتو به قدری حیاتی است نوسانات قیمت بیت کوین به صورت مستقیم بر روی روند کلی این بازار و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز تاثیر می‌گذارد.مت

سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال بیت کوین دیگر تنها منحصر به معامله‌گران و اشخاص حقیقی نیست و امروزه بسیاری از شرکت‌ها و موسسات بزرگ جهان نیز به سرمایه‌گذاری در این رمز ارز روی آورده‌اند. براساس آمارهای منتشرشده، در حال حاضر بیش از نیمی از عرضه ارز دیجیتال BTC در اختیار همین شرکت‌ها و موسسات خصوصی و دولتی قرار دارد.

در صورتی که قصد انجام یک سرمایه‌گذاری امن بر روی یک ارز دیجیتال آینده‌دار را دارید، بیت کوین بهترین گزینه‌ای است که در اختیار شما قرار دارد.

اتریوم (Ethereum)

آیا اتریوم بخریم

اگر به دنبال یک جایگزین مناسب برای ارز دیجیتال بیت کوین و یکی از رزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه‌گذاری هستید، می‌توانید به سراغ اتریوم بروید. در واقع اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند یا ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.

بیشتر مطالعه کنید:  متحول کردن صنعت املاک از طریق توکن‌سازی در Ripple Labs

هدف اصلی ارز دیجیتال اتریوم، دستیابی به مجموعه‌ای از محصولات غیرمتمرکز است که تمامی کاربران در نقاط مختلف جهان بتوانند به صورت آزادانه از آن‌ها استفاده کنند.

به زبان ساده، بیت کوین تنها یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که تبادلات مالی در آن صورت می‌پذیرد. در حالی که اتریوم یک اکوسیستم کاربردی به شمار می‌آید که باعث رشد پتانسیل‌های باورنکردنی تکنولوژی بلاک چین شده است. در حال حاضر بیش از 18 درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال در اختیار اتریوم و است.

مقاله پیشنهادی: آیا سرمایه گذاری در متاورس خوب است؟

بنابراین اتریوم پس از ارز دیجیتال بیت کوین و با اختلاف فاحشی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بیشترین حجم سرمایه در گردش را در اختیار دارد. همین ویژگی‌ها اتریوم را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

بسیاری از مهندسان و کارشناسان فعال در حوزه بلاک چین باور دارند که در آینده شاهد رشد و توسعه باورنکردنی این ارز دیجیتال خواهیم بود. حتی برخی از افراد اعتقاد دارند که اتریوم می‌تواند در آینده جایگزین بیت کوین شود.

کاردانو (Cardano)

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

اگر به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، می‌توانید به سراغ ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بروید. کاردانو یک رمزارز مبتنی بر اثبات سهام به شمار می‌آید که توسط یکی از هم‌بنیان‌گذاران اولیه اتریوم و گروه بزرگی از کارشناسان و متخصصان حوزه رمزنگاری، مهندسان و ریاضی‌دانان توسعه داده شده است.

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بلاک چینی که از مکانیزم اجماع اثبات سهام یا همان PoS استفاده می‌کند، بلاک چین کاردانو است. هدف اصلی توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال کاردانو تبدیل کردن آن به یک پلتفرم مالی جهانی و ارائه راه‌حل‌های کاربردی برای جلوگیری از تقلب در رای‌گیری‌ها و بهبود تعامل میان شبکه‌ای است.

تمامی این ویژگی‌ها و اهداف باعث شده‌اند که برخی از کارشناسان و افراد فعال در حوزه کریپتو کاردانو را «قاتل اتریوم» بدانند. همچنین کارشناسان باور دارند که کاردانو یکی از آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

حضور یکی از هم‌بنیان‌گذاران پیشین اتریوم در این پروژه عظیم نیز می‌تواند مهر تاییدی برای اثبات این ادعا باشد. در واقع کاردانو پس از بیت کوین و اتریوم به عنوان نسل سوم تکنولوژی بلاک چین شناخته می‌شود.

دات (Polkadot)

آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال

پولکادات که با نماد اختصاری DOT شناخته می‌شود، یک ارز دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام به شمار می‌آید که با هدف ایجاد امکان همکاری میان شبکه‌ای برای بلاک چین های مختلف توسعه داده شده است.

به عبارت دیگر، پروتکل دات برای متصل کردن بلاک چین های خصوصی و عمومی و همچنین اوراکل‌ها به یکدیگر طراحی شده است. به این صورت دو مشکل عمده بیشتر شبکه‌های بلاک چین، یعنی عدم وجود ارتباط میان آن‌ها و مقیاس‌پذیری پایین تا حد زیادی برطرف می‌شود.

بایننس کوین (Binance coin یا BNB)

احتمالا بسیاری از شما با صرافی بزرگ بایننس آشنا هستید. در حال حاضر، صرافی بایننس با اختلاف معناداری از سایر رقبای خود، از لحاظ حجم معاملات روزانه به عنوان معتبرترین و بزرگترین صرافی ارز دیحیتال در جهان شناخته می‌شود. پس چندان دور از انتظار نیست که چنین صرافی بزرگی، ارز دیجیتال اختصاصی خود را روانه بازار کریپتو کند.

ایا بایننس کوین رشد میکند

به دلیل عظمت مجموعه بایننس و پشتوانه‌ای که این مجموعه در سال‌های اخیر برای خود ایجاد کرده است، می‌توان بایننس کوین را به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت معرفی کرد.

این ارز دیجیتال در شروع کار خود مبتنی بر استاندارد ERC-20 و بر بستر بلاک چین اتریوم بود. اما پس از این که صرافی بایننس اقدام به راه‌اندازی شبکه بلاک چین اختصاصی خود کرد، بایننس کوین نیز به توکن اختصاصی بایننس اسمارت چین و بایننس چین تبدیل شد.

از مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال بایننس کوین می‌توان به پرداخت هزینه انجام تراکنش در صرافی متمرکز و غیر متمرکز بایننس، خرید آنلاین و … اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها و کاربردهای متنوع باعث شده‌اند که ارز دیجیتال بایننس کوین در جمع 10 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو برای سرمایه گذاری قرار بگیرد.

در صورتی که قصد ورود به بازار رمزارزها و سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال داری، می‌توانید به سراغ خرید ارز دیجیتال بایننس کوین بروید. برای آشنایی با قیمت روز ارز دیجیتال بایننس کوین می‌توانید به وبسایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر و مرتبط با حوزه کریپتو مراجعه کنید. بسیاری از این وبسایت ها قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند.

سولانا (Solana)

ارز دیجیتال سولانا

سولانا به عنوان نخستین شبکه بلاک چینی شناخته می‌شود که در مقیاس وب طراحی و توسعه داده شده است. در واقع سولانا نوعی سیستم اثبات تاریخچه مبتنی بر Practical Byzantine Fault Tolerance به شمار می‌آید که در ماه مارس 2020 میلادی معرفی شد.

به زبان ساده، Practical Byzantine Fault Tolerance نوعی سیستم است که برای کاهش دادن خطرات مربوط به نودهای (Node) مخرب شبکه بلاک چین طراحی شده است.

سولانا به دلیل استفاده از این مدل اجماع دو گانه و مبتکرانه، از طرف معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نهادی و خرد مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. به همین علت بسیاری از کارشناسان ارز دیجیتال سولانا را به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار معرفی می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین اهداف سولانا ایجاد دسترسی به امور مالی غیرمتمرکز در مقیاس‌های بزرگتر است. قیمت ارز دیجیتال سولانا در اواخر سال 2021 میلادی به سقف تاریخی خود در قیمت 259 دلار رسید. یکی از مهم‌ترین وعده‌های توسعه‌دهنگان شبکه سولانا به کاربران خود این است که آن‌ها هرگز با افزایش کارمزد مواجه نخواهند شد.

این پروتکل به گونه‌ای طراحی شده است که در کنار سرعت پردازش بالا و تضمین مقیاس‌پذیری، بتواند هزینه تراکنش‌ها را پایین نگه دارد. بنابراین در صورتی که به دنبال یک رمزارز آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، سولانا می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

دوج کوین (Dogecoin)

آیا ارز دوج کوین بالا میرود

پس از گذشت 4 سال از عرضه و معرفی ارز دیجیتال بیت کوین به بازار، بیلی مارکوس و جکسون پالمر به این نتیجه رسیدند که ارزهای دیجیتال بیش از حد نیاز مورد توجه قرار گرفته‌اند. این دو نفر باور داشتند که نمی‌توان ارزهای دیجیتال را به پول تشبیه کرد و صرفا باید آن‌ها را ابزاری برای سرگرمی در نظر گرفت. با چنین دیدگاهی، پالمر و مارکوس تصمیم گرفتند که برای خود یک ارز دیجیتال اختصاصی ایجاد کنند.

همین اتفاق و تصمیم‌گیری باعث تولید میم کوین‌ شد که دوج کوین نیز یکی از محبوب ترین آن‌ها است. از آنجا که این ارزهای دیجیتال هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند، برخی از افراد باور دارند که نمی‌توان میم کوین‌ها را در دسته ارزهای دیجیتال آینده دار قرار داد. اما عده ی زیادی نیز بر این باورند که میم کوین‌هایی مانند دوج کوین از پتاسنیل بالایی برای رشد برخوردار هستند.

ریپل (ٍRipple)

ریپل یکی از بهترین ارزها دیجیتال برای سرمایه گذاری است که برای مدت‌ها بعد از بیت کوین و اتریوم در رتبه سوم پرحجم ترین ارزهای دیجیتال جهان قرار داشت. شبکه ریپل از نظر تکنولوژی، نقشه راه، کاربرد و سایر فاکتورهای تاثیرگذار همواره یکی از بهترین‌ها است.

آیا ارز ریپل رشد میکند

اما ارز دیجیتال این شبکه در حال حاضر در شرایط حساسی قرار دارد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا همان SEC ضربه سنگینی را به این ارز دیجیتال وارد کرد که اثرات مخرب آن همچنان از بین نرفته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا می‌کند که شرکت ریپل لبز بدون انجام ثبت اقدام به فروش بیش از 1.3 میلیارد از توکن‌های XRP کرده است. مطابق نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ریپل نه یک ارز دیجیتال بلکه اوراق بهادار به شمار می‌آید. در نتیجه ریپل لبز برای فروش توکن‌های خود باید از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اقدام به دریافت مجوزهای لازم می‌کرده است.

این درگیری‌ها به دادگاه نیز کشیده شده است. در رای اولیه دادگاه، ریپل تقریبا به عنوان پیروز این درگیری معرفی شد. در صورتی که این حکم نهایی شود، ریپل می‌تواند دوباره روند توسعه و پیشرفت را در پیش بگیرد و به یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت تبدیل شود.

بیشتر مطالعه کنید:  تحلیل قیمت بیبی دوج کوین امروز Baby Doge (20 آبان 1402)

فایل کوین (Filecoin)

تحلیل فایل کوین

شبکه بلاک چین فایل کوین با هدف متحول کردن وضعیت حال حاضر وب که تحت کنترل و نظارت سرورهای متمرکز شرکت‌های بزرگ قرار دارد، توسعه پیدا کرده است. در واقع فایل کوین نوعی پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده است. به لطف این پروتکل کاربران می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان فضای ذخیره‌سازی بدون استفاده و اضافی موجود در هارد دیسک خود را به سایر کاربران اجاره بدهند.

به این صورت شما می‌توانید از فضای خالی هارد دیسک خود نیز استفاده بهینه کنید. کاربرانی که قصد ذخیره‌سازی داده‌های خود را دارند، می‌توانند از فایل کوین برای ذخیره‌سازی امن و غیرمتمرکز این داده‌ها استفاده کنند. در این روش اطلاعات شما به صورت غیرمتمرکز و در چند نقطه مختلف ذخیره‌سازی می‌شود و به این صورت، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی از بین خواهند رفت.

در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری در یکی از پروژه‌های غیرمتمرکز بزرگ و آینده‌دار را دارید، خرید ارز دیجیتال فایل کوین می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد زیرا تحقیقات نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک صنعت کلاد استوریج (Cloud Storage) به تسخیر این شرکت‌های غیرمتمرکز در خواهد آمد.

لایت کوین (Litecoin)

برترین ارزهای دیجیتال آینده دار

در سال‌های اخیر شاهد ایجاد تعداد زیادی از شبکه‌های بلاک چین هاردفورک شده از شبکه بلاک چین بیت کوین بوده‌ایم که بیشتر آن‌ها هرگز نتوانستند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند. لایت کوین یکی از همین شبکه‌های بلاک چین هاردفورک شده از بیت کوین است که بر خلاف سایر شبکه‌ها توانست به موفقیت نسبتا قابل قبولی برسد.

همان‌طور که از نام آن پیدا است، لایت کوین در واقع یک نسخه سبک تر از بهترین ارز دیجیتال جهان، یعنی بیت کوین است. تراکنش‌های لایت کوین با سرعت بیشتری انجام می‌شوند و کارمزد انجام تراکنش در شبکه لایت کوین در مقایسه با شبکه بیت کوین به مراتب کمتر است.

امروزه ارز دیجیتال لایت کوین با نماد اختصاری LTC در لیست برترین ارزهای دیجیتال آینده دار به چشم می‌خورد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بنیادی میان ارز دیجیتال بیت کوین و لایت کوین، استفاده از الگوریتمی به نام scrypt برای هشینگ لایت کوین است.

این الگوریتم در مقایسه با الگوریتم هشینگ بیت کوین که SHA-256 نام دارد، عملکرد بهینه‌ای داشته و می‌تواند با صرف توان پردازشی کمتر به پاسخ مورد نیاز برسد. به همین علت ماینرهای لایت کوین نسیت به ماینرهای ارز دیجیتال بیت کوین میزان مصرف انرژی کمتری دارند و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر هستند.

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال لایت کوین برای جلوگیری از ریزش قیمت آن و تعادل میان عرضه و تقاضا و جلوگیری از تورم، از رویداد هاوینگ لایت کوین برای این ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

به این صورت پس از استخراج تعداد مشخصی بلاک، پاداش ماینرها به نصف کاهش پیدا می‌کند. به این صورت می‌توان سرعت عرضه کوین‌های جدید را کاهش داد و در نتیجه از ریزش قیمت لایت کوین جلوگیری کرد.

نیر پروتکل (NEAR Protocol)

نیر پروتکل (NEAR Protocol) یک پلتفرم غیرمتمرکز (DApp) است که بر روی بلاکچین اثبات سهام قطعه‌ای (PoS) ساخته شده است. این پروتکل با هدف ارائه یک پلتفرم امن، مقیاس‌پذیر و کاربرپسند برای توسعه‌دهندگان DApp طراحی شده است.

پروتکل NEAR یک بلاک چین لایه یک (Layer 1) است که به عنوان یک پلتفرم محاسبات ابری طراحی شده است و برخی از محدودیت‌های موجود در بلاک چین‌های رقیب مانند سرعت پایین تراکنش، توان عملیاتی پایین و قابلیت همکاری ضعیف را کاملا حل کرده و پوشش داده است.

نیر پروتکل دارای ویژگی‌های زیر است که آن را به یک گزینه جذاب برای توسعه‌دهندگان DApp تبدیل می‌کند:

  • سرعت و مقیاس‌پذیری: نیر پروتکل از مکانیزم اجماع PoS قطعه‌ای استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را با سرعت و کارایی بالا پردازش کند. این پروتکل همچنین از قابلیت شاردینگ پشتیبانی می‌کند که به آن امکان می‌دهد تا مقیاس‌پذیری خود را در آینده افزایش دهد.
  • کاربری آسان: نیر پروتکل با هدف استفاده آسان برای توسعه‌دهندگان و کاربران طراحی شده است. این پروتکل از یک زبان قرارداد هوشمند ساده به نام Rust استفاده می‌کند که یادگیری آن برای توسعه‌دهندگان جدید آسان است.
  • امنیت: نیر پروتکل از یک مدل امنیتی مبتنی بر اجماع استفاده می‌کند که به آن کمک می‌کند تا در برابر حملات مختلف مقاوم باشد.

نیر پروتکل یک پروتکل بلاکچینی نوظهور است که پتانسیل زیادی برای رشد و موفقیت دارد. این پروتکل با ویژگی‌های خود مانند سرعت، مقیاس‌پذیری، کاربرپسندی و امنیت، می‌تواند به یک گزینه محبوب برای توسعه‌دهندگان DApp تبدیل شود.

در حال حاضر، نیر پروتکل در حال توسعه است و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. به عنوان مثال، نیر پروتکل در حال توسعه یک قابلیت جدید به نام “NEAR Collective” است که به توسعه‌دهندگان DApp کمک می‌کند تا به راحتی با یکدیگر همکاری کنند.

ارزهای دیجیتال آینده دار 2025

می‌توان گفت که تا سال 2025 میلادی شاهد به وجود آمدن تغییرات چشمگیر در روند کنونی بازار ارزهای دیجیتال و ورود پروژه‌ها و رمزارزهای غافلگیرکننده نخواهیم بود.

تمامی پروژه‌های آینده‌دار در حال حاضر در حال اجرا هستند. به همین علت می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال آینده دار سال 2025 میلادی با ارزهای دیجیتال آینده‌دار کنونی تفاوت چندانی نخواهند داشت.

در ادامه با برخی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری تا ۲۰۲۵ آشنا می‌شویم:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • بایننس کوین
  • سولانا
  • کاردانو
  • فایل کوین

ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال آینده دار

معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که قصد شروع به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارند، باید کار خود را از قدم‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کوچک آغاز کنند. از طرف دیگر، بسیاری از معامله‌گران سرمایه لازم برای خرید برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را در اختیار ندارند. به همین علت، این دو دسته از معامله‌گران معمولا به دنبال ارز دیجیتال ارزان و آینده دار می‌روند.

در ادامه با برخی از این ارزهای دیجیتال ارزان و آینده‌دار آشنا می‌شویم:

  • ارز دیجیتال وی چین (VET)
  • ارز دیجیتال زیلیکا (ZIL)
  • ارز دیجیتال هارمونی (ONE)
  • ارز دیجیتال گراف (GRT)
  • ارز دیجیتال گالا (GALA)

انتخاب ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه‌گذاری مطمئن

تنوع بالای ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را دچار سردرگمی و تصمیم‌گیری اشتباه می‌کند. این تصمیمات اشتباه می‌توانند به قیمت از دست رفتن سرمایه اولیه معامله‌گران تمام شوند.

به همین علت، شما برای خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو باید قبل از هر چیز ارزهای دیجیتال آینده دار را شناسایی کنید. به طور کلی آن دسته از ارزهای دیجیتالی که جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند و یا پروژه‌هایی که در حال فعالیت گسترده در زمینه غیرمتمرکزسازی هستند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.

همچنین شما می‌توانید به منظور انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری با کارشناسان و معامله‌گران باتجربه مشورت کنید.

فاکتور های مهم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

زمان مهم ترین پارامتر و معیار در سرمایه گذاری بلند مدت و حتی کوتاه مدت به شمار می‌آید که عدم توجه به آن می‌تواند بازدهی سرمایه گذاری شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

از این رو برای داشتن سرمایه گذاری مناسب باید فاکتورهای متنوعی همچون زمان و مواردی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد را در نظر بگیرید تا سرمایه گذاری با بازدهی خوبی را تجربه نمایید.

  • ارزهای دیجیتال ای را انتخاب کنید که از نظر فناوری نسبت به باقی رمزارزها پیشرو هستند
  • رمزارزهایی که از نظر کاربرد پتانسیل بالایی دارند
  • ارزهای دیجیتالی که تیم توسعه قوی دارند
  • ارزهای دیجیتالی که از نظر پشتیبانی نهادی برخوردار هستند

سوالات متداول

ارزهای دیجیتال آینده دار ارزان کدام ارزها هستند؟

ارزهای دیجیتال گالا، گراف، هارمونی، زلیکا، وی چین و … به عنوان ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری شناخته می‌شوند که آینده نسبتا خوبی برای آن ها می‌توان متصور شد.

کدام کیف پول‌ها مناسب هولد ارزهای دیجیتال هستند؟

برای هولد ارزهای دیجیتال معمولا از کیف پول‌هایی مانند لجر نانو ایکس، ترزور مدل T، لجر نانو اس، اکسودوس، تراست ولت، سیف پل اس وان و … استفاده می‌شود.

با خرید و نگهداری بلند مدت ارزهای دیجیتال سود خوبی بدست می‌آوریم؟

یکی از بهترین و ایمن ترین روش های کسب سود در بازار ارزهای دیحیتال، هولد یا سرمایه گذاری بلند مدت است. اما نکته مهم در این زمینه داشتن دانش لازم جهت انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال و توانایی تحلیل تکنیکال نمودار جهت خرید ارز دیجیتال با بهترین قیمت می‌باشد.

این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با ارزهای دیجیتال برتر بوده و هیچگونه توصیه خرید و فروشی نبوده و تمام مسئولیت سود و زیان برعهده کاربر می‌باشد.