پینگ یک ابزار نرم‌افزاری ساده است که برای آزمایش و تأیید دسترسی میزبان در یک شبکه با استفاده از پروتکل اینترنت (IP) استفاده می‌شود. در واقع به وسیله ارسال بسته‌ها از منبع به میزبان هدف یا مقصد کار می‌کند تا اگر از طریق شبکه قابل دسترس باشند، بسته‌ها را پس بفرستد.

سپس میزبان مبدأ بسته‌های برگشتی را تجزیه و تحلیل خواهد کرد تا تعیین کند که آیا میزبان هدف در دسترس است یا خیر! ضمن این که آمار ساده‌ای از بسته‌هایی که از شبکه عبور می‌کنند را نیز محاسبه می‌کند.

در توضیحات تکمیلی Ping باید گفت که توسط مایک موس در دسامبر ۱۹۸۳، زمانی که او در آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده کار می‌کرد، نوشته شد و این نام را از صدای سونار که هنگام پریدن اجسام در زیر آب تولید می‌گردد، بر روی آن گذاشت. با گذشت زمان، نام Ping به مخفف رایج امروزی تبدیل شد؛ یعنی Packet InterNet Groper یا PING.

این ابزار شامل تقریباً هزار خط کد بوده و به ابزار بسته‌بندی استاندارد برای برنامه‌های کاربردی شبکه و سیستم عامل‌های مختلف تبدیل شده است که با تولید یک واحد داده ICMP کار می‌کند تا بتواند در دیتاگرام‌های IP کپسوله شده و از طریق شبکه منتقل ‌شود. پس از دریافت درخواست اکو، گره مقصد حجم بار خود را کپی می‌کند و بسته اصلی را از بین می‌برد؛ در ادامه نیز با همان باری که دریافت کرده ، یک پاسخ اکو ایجاد خواهد کرد.

به عبارتی دیگر، Ping یک ابزار تشخیص شبکه است که در درجه اول برای آزمایش اتصال بین دو گره یا دستگاه استفاده می‌شود. برای پینگ کردن یک گره مقصد، یک بسته درخواست اکو یا پروتکل پیام کنترل اینترنت (ICMP) به آن گره ارسال می‌شود.

اگر اتصال در دسترس باشد، گره مقصد با یک پاسخ اکو جواب می‌دهد و در نهایت زمان رفت و برگشت مسیر بسته داده از مبدا به مقصد و برگشت را محاسبه و تعیین می‌کند که آیا بسته‌هایی در طول سفر گم شده‌اند یا خیر.

Ping چگونه کار می‌کند؟

Ping چگونه کار می‌کند؟

Ping برای عملیات خود از بسته‌های پروتکل پیام کنترل اینترنت (ICMP) استفاده می‌کند که شامل ارسال درخواست اکو ICMP به میزبان هدف و انتظار برای پاسخ اکو ICMP است. ضمن این که موضوعاتی همچون: از دست دادن بسته، خطا‌ها و خلاصه آماری نتایج (حداقل، حداکثر، میانگین زمان رفت و برگشت و انحراف استاندارد میانگین) را گزارش می‌کند.

Ping همچنین این امکان را می‌دهد تا مسیر شبکه از منبع به میزبان هدف ضبط شود و از طریق پیام پاسخ echo به میزبان منبع منتقل گردد. موردی که می‌تواند در نحوه خرید و فروش انواع ارز دیجیتال مانند خرید و فروش تتر نیز به کار آید. همچنین وضوح نام سرویس دامنه (DNS) را آزمایش می‌کند.

در این ابزار زمان رفت و برگشت با توجه به زمان ساعت محلی گره منبع، زمانی که دیتاگرام IP از گره منبع خارج شده، محاسبه و سپس آن زمان از زمانی که پاسخ اکو می‌رسد کم می‌شود.

دقت داشته باشید که بسته به نوع سیستم عامل، خروجی ابزار پینگ متفاوت است. با این حال، تقریباً همه خروجی‌های پینگ موارد زیر را نمایش می‌دهند:

  • نشانی آی پی مقصد
  • شماره توالی ICMP
  • زمان حضور و اصطلاحا زندگی بسته (TTL)
  • زمان رفت و برگشت
  • اندازه بار و حجم بسته
  • تعداد بسته‌های از دست رفته در حین انتقال
بیشتر مطالعه کنید:  پیش‌بینی قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در سال 2023

اگر یک سفر رفت و برگشت با موفقیت انجام نشود، ابزار پینگ پیام‌های خطای مختلفی را نمایش می‌دهد که شامل موارد زیر هستند:

  • TTL Expired in Transit: حداکثر مدت زمانی را تعیین می‌کند که بسته IP ممکن است قبل از رسیدن به مقصد، در شبکه سپری کرده باشد. برای رفع این خطا، سعی کنید با استفاده از سوئیچ ping-i مقدار TTL را ا افزایش دهید.
  • Destination Host Unreachable: نشان می‌دهد که گره مقصد خاموش است و یا در شبکه کار نمی‌کند. حتی ممکن است به دلیل عدم وجود مسیر محلی یا وجود راه دور در رسیدن به میزبان مقصد رخ دهد. برای رفع این خطا، جدول مسیر محلی را تغییر دهید یا گره را روشن کنید.
  • Request Timed Out: نشان می‌دهد که زمان فرمان ping به پایان رسیده است، زیرا هیچ پاسخی از طرف میزبان وجود ندارد. این نشان می‌دهد که به دلیل ترافیک شبکه، شکست در فیلتر کردن بسته درخواستی، پروتکل وضوح آدرس (ARP) یا خطای روتر، هیچ پیامی به عنوان پاسخ اکو دریافت نشده است. افزایش زمان انتظار با استفاده از سوئیچ ping–w ممکن است این مشکل را برطرف کند.
  • Unknown Host: نشان می‌دهد که آدرس IP یا نام میزبان در شبکه وجود ندارد و یا این که نام میزبان مقصد قابل شناسایی نیست. برای رفع این مشکل، نام و در دسترس بودن سرور‌های سیستم نام دامنه (DNS) را بررسی کنید.

Ping در پروسه خرید و فروش ارز دیجیتال نیز مورد بحث است، بدین معنی که مدت زمان تاخیر در ارسال اینترنتی دیتاها به سرور را نشان می‌دهد تا از این طریق عیب‌یابی خطاها به شکل بهتری صورت بگیرد. برای شروع اطلاعات بیشتر در مورد بازار کریپتو آموزش ارز دیجیتال توصیه می‌شود.

پینگ در بازی‌های آنلاین چیست؟

پینگ در بازی‌های آنلاین چیست؟

در بازی آنلاین از Ping برای توصیف تأخیر بین ورودی بازیکن و پاسخ سرور به آن ورودی‌ها استفاده می‌شود. به بیانی دیگر، تأخیر زمانی است که طول می‌کشد تا یک اقدام از گیمر به سرور بازی برسد و ثبت شود یا یک پیام از سرور بازی در دستگاه ثبت گردد؛ این تأخیر پینگ نامیده می‌شود.

Ping در بازی‌های آنلاین با واحد میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود که مخفف آن ms است. خوب است بدانید که Ping کمتر بهتر است، زیرا به معنای تأخیر کمتر و تجربه بازی روان‌تر خواهد بود؛ به همین دلیل گیمر‌های حرفه‌ای نرخ پینگ زیر ۵۰ میلی‌ثانیه را ‌ایده‌آل می‌دانند.

البته بین ۱۵ تا ۴۵ میلی‌ثانیه، عالی و ۴۵ تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه نیز تا حدودی قابل قبول است؛ اما پینگ بیشتر از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌ثانیه به سختی قابل پخش خواهد بود. این در حالیست که هر چیزی بالاتر از ۲۵۰ میلی‌ثانیه ping داشته باشد اغلب غیرقابل پخش است.

به طور کلی قابلیت بازی در این پینگ‌ها هم به سطح بازی و هم به نوع بازی بستگی دارد. برخی از ژانر‌ها، مانند بازی‌های FPS، به Ping حساس هستند و اکثر بازیکنان متوجه این مشکل در محدوده ۵۰ تا ۹۰ میلی‌ثانیه می‌شوند. بازی‌های MMO و RTS نیز نسبت به پینگ‌های بالاتر حساسیت کمتری دارند، در حالی که Ping بالا در بازی‌های نوبتی روند بازی را مختل خواهد کرد.

چگونه پینگ اینترنت را در بازی آنلاین کاهش دهیم؟

چگونه پینگ اینترنت را در بازی آنلاین کاهش دهیم؟

پینگ در درجه اول تحت تأثیر دو چیز است:

بیشتر مطالعه کنید:  ۷ ابزار ردیابی دارایی نهنگ های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

فاصله بین شما و سرور بازی

تأثیر فاصله این است که بسیاری از بازی‌های چند نفره سرور‌های منطقه‌ای مجزایی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال گیمر‌ها در ایالات متحده پینگ بسیار بهتری برای اتصال به سرور آمریکای شمالی نسبت به اتصال به سرور اروپایی خواهند داشت. اگر اتفاقاً در نزدیکی محل میزبانی سرور‌های بازی زندگی می‌کنید، ممکن است یکی از معدود خوش شانس‌هایی باشید که Ping بسیار پایینی در آن بازی دارید.

میزان ترافیک شبکه

سایر فعالیت‌های شبکه نیز می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر Ping داشته باشد. به این دلیل که اتصال شبکه یک منبع محدود است و اگر بارگیری با استفاده از بخش زیادی از پهنای باند صورت بگیرد، ممکن است ترافیک بازی به طور مطمئن منتقل نشود. این امر به‌ ویژه دستگاه‌هایی که به روتر بی‌سیم متصل هستند را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین بهتر است دستگاه‌های بازی را از طریق کابل اترنت وصل کنید.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است مشکلات سخت‌افزاری مانند زیرساخت بد نیز وجود داشته باشد که باعث از دست دادن سیگنال می‌شود، اما این بیشتر به ISP مبدا مربوط می‌گردد.

برای کاهش Ping، توصیه می‌شود که در هنگام اجرای بازی‌های حساس به پینگ، سایر فعالیت‌های شبکه را به حداقل برسانید. این امر به ویژه در مواردی که بیشتر سرعت اینترنت شما به دلیل یک دانلود یا ویدئو با وضوح بالا استفاده می‌شود، صادق است. اگر اتصال اینترنت پرسرعت داشته باشید و از طریق کابل اترنت به روتر متصل شوید، مشکل کمتری وجود خواهد داشت.

پینگ در Discord

پینگ در Discord

Discord یک برنامه چت و ویدیو است که بیشتر توسط گیمر‌ها استفاده می‌شود. پینگ در دیسکارد به عنوان یک اعلان عمل می‌کند و اغلب در تلفن هوشمند یا رایانه شخصی فعال است؛ یعنی زمانی که یک شخص، Ping ارسال می‌کند، اعلان آن بر روی صفحه گوشی یا برنامه دسکتاپ مشاهده خواهد شد.

نگرانی‌های امنیتی در مورد ابزار نرم‌افزاری Ping

نگرانی‌های امنیتی در مورد ابزار نرم‌افزاری Ping

متأسفانه، مانند بسیاری از برنامه‌های کاربردی، می‌توان از پینگ برای اهداف مخرب نیز استفاده کرد یا اصطلاحاً سوء استفاده نمود. مثلا:

  • Ping Flood: یک حمله Denial-of-Service (DoS) است که در آن یک مهاجم سعی می‌کند با ارسال درخواست‌های Ping در سریع‌ترین زمان ممکن، سیستم‌های هدف را تحت تأثیر قرار دهد.
  • Ping Sweep: درخواست‌های پینگ را به چندین آدرس ارسال می‌کند تا لیستی از همه میزبان‌ها را در یک شبکه دریافت نماید.
  • جعل پینگ: مهاجم بسته‌های درخواست اکو را که برای برخی از دستگاه‌های شبکه دیگر بر اساس آدرس IP در نظر گرفته شده است، می‌گیرد. سپس پیام‌هایی با پاسخ اکو ارسال کرده و وانمود می‌کند که آدرس IP مورد نظر را دارد. قربانی از این پس با دستگاه شبکه شخص ثالث در ارتباط خواهد بود و نه دستگاه اصلی! این امر به ویژه زمانی مشکل‌ساز است که از Ping برای کشف دستگاه‌های موجود در شبکه استفاده شود؛ در نتیجه تشخیص جعل پینگ دشوار می‌شود.

جمع بندی

پینگ ((Internet Packet یا Inter-Network Groper)) یک ابزار در شبکه است، بدین معنی که به کاربر اجازه می‌دهد تا آزمایش و تأیید کند که آیا آدرس IP مقصد خاصی وجود دارد و می‌تواند درخواست‌ها را در مدیریت شبکه رایانه‌ای بپذیرد یا خیر!

پینگ همچنین برای تشخیص و اطمینان از کارکرد رایانه میزبانی که کاربر در تلاش است به آن دسترسی پیدا کند، استفاده می‌شود. قابل ذکر است که هر سیستم عامل (OS) با قابلیت شبکه، می‌تواند از Ping استفاده کند.

این اصطلاح همچنین برای آزمایش و تعیین سرعت انتقال سیگنال داده از یک مکان (مانند رایانه) به مکان دیگر (مانند یک وب سایت) نیز استفاده می‌شود. به علاوه برای عیب‌یابی و تست اتصال و تعیین زمان پاسخ کاربرد دارد که در مبحث ارزهای دیجیتال نیز رایج است.