قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال از ابتدای سال 2021 حدود 70 درصد افزایش داشت که این موضوع باعث شد تا ارزش کل رمز ارز به مجموع 2 تریلیون دلار برسد و در پی آن بیت کوین که یکی از شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال است از نظر قیمتی سال خوبی را سپری کند.

اما در خصوص قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال در سال 2023 پیش بینی‌های متعددی وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که می‌خواهند برای اولین بار در چنین فضایی سرمایه‌گذاری کنند یا قبلاً در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند در خصوص قیمت ارز‌ها نگرانی‌های زیادی دارند. بنابراین ما در این وبلاگ از صرافی دیجیکس۲۴ قصد داریم تا این پیش‌بینی‌ها را بررسی کنیم.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال در سال 2023
پیش‌بینی قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال در سال 2023
  1. پیش بینی اول:
    رمز ارز به سمت صعود می‌رود یا سقوط؟

احتمال می‌رفت که قیمت ارزهای دیجیتال تا پایان سال 2022 روند کاهشی داشته باشد که بر طبق همین استدلال ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر به رکورد 69,000 دلار رسید و در پایان سال 2022 به زیر 50,000 دلار کاهش یافت؛ یعنی تقریباً 30 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود. در حالی که برخی‌ها پیش‎بینی کرده بودند که قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال تا پایان سال 2022 میلادی به پایین‌ترین حد 10000 دلار سقوط می‌کند.

برخی دیگر اما با این سقوط موافق نبودند و پیش‌بینی می‌کردند که عوامل زیادی در تغییر قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال دخیل هستند. تحلیل‌گران بازار رمز ارز پیش‌بینی می‌کنند که بیت ‌کوین تا پایان سال 2023 می‌تواند به 10000 دلار برسد، در حالی که دیگران بر این باورند که قیمت آن می‌تواند در سه ماهه اول سال 2023 به این رقم صعود کند.

  1. پیش‌بینی دوم:
    سرمایه‌گذاران بیشتری، بیت ‌کوین را قبول خواهند کرد!

بنیان‌گذار شورای دارایی‌های دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال 2023 بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان صاحب بیت کوین خواهند شد که البته تعدادی از تحلیل‌گران دیگر نیز با این موضوع موافق هستند. بنابراین خرید بیشتر بیت کوین از طرف سرمایه‌گذاران می‌تواند بر روی قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال تاثیر داشته باشد.

سرمایه‌گذاران بیشتری، بیت ‌کوین را قبول خواهند کرد!
سرمایه‌گذاران بیشتری، بیت ‌کوین را قبول خواهند کرد!
  1. پیش‌بینی سوم:
    اولین
    ETF بیت کوین می‌تواند تأیید شود!

برخی از سرمایه‌گذاران رمز ارز، بر این باورند که اگر اولین صندوق قابل معامله ارائه شده در مبادلات بیت کوین یعنی ETF در ایالات متحده مورد تایید قرار بگیرد به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا مستقیماً بر روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند؛ چرا که در سال گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار اجازه راه‌اندازی ETF استراتژی بیت کوین ProShares را داده بود که البته در ابتدا فقط شامل قراردادهای آتی بیت کوین می‌شد. با این حال، با توجه به این که امروزه بازار رمز ارز بیت کوین به اندازه کافی بزرگ و گسترده شده است، تحلیل‌گران معتقدند که ETF بیت کوین تایید خواهد شد.

  1. پیش‌بینی چهارم:
    عملکرد بیت کوین نسبت به
    S و P 500

بیت کوین در سال 2021 حتی با وجود تهدید ویروس کرونا برای اقتصاد جهانی، دستاوردهای چشم‌گیری را به دست آورد؛ به شکلی که در اوایل شیوع ویروس کرونا بیت کوین 66 درصد و S و P 500 حدود 27 درصد صعود داشتند.

بیشتر مطالعه کنید:  آموزش خرید تتر با وب مانی (Web Money) آپدیت 2023

به طور کلی بیت کوین مانند یک دارایی ریسک‌پذیر عمل کرد و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که بازخورد آن در بازار می‌تواند موجب تقویت سهام شود. گفته‌ها حاکی از این بود که اگر بازار سهام در سال 2022-2023 افزایش یابد، احتمالاً بیت کوین عملکرد بهتری خواهد داشت. اما اگر بازار سهام یک سال قرمز را سپری کند، بیت کوین با عملکرد ضعیف‌تری مواجه می‌گردد.

  1. پیش‌بینی پنجم:
    عملکرد رمز ارز در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که سال 2023 سال خوبی خواهد بود!

در چند سال گذشته بازار رمز ارز فراز و نشیب‌های زیادی سپری کرده و به دنیال آن قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال به سرعت در حال افزایش و کاهش بوده که حتی با وجود این بی ثباتی، رمز ارز در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته است؛ به همین علت متخصصان عقیده دارند این پیشرفت در سال 2023 نیز ادامه داشته باشد. زیرا عملکرد گذشته رمز ارزها نشان از این است که سال 2023 برای قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال سال خوبی خواهد بود.

به عبارتی دیگر، تحلیل‌گران و محققان بسیاری عملکرد بازار ارزهای دیجیتال را از ابتدای پیدایش آن‌ها تا کنون مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این بازار رشد ثابتی را نشان می‌دهد. این رشد مداوم باعث شده تا بسیاری پیش‌بینی کنند که سال 2023 سال خوبی برای افزایش قیمت رمز ارزها خواهد بود که البته دلیل رشد و افزایش قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال را می‌توان اعتماد به فناوری رمز ارز عنوان کرد؛ به علاوه این که کسب و کارهای بیشتری تصمیم به پذیرش ارزهای دیجیتال خواهند گرفت.

طبق این پیش‌بینی انتظار می‌رود همانطور که شرکت‌های بیشتری از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنند، نیاز به متخصصان ماهر برای کار در بخش رمز ارز نیز افزایش بیابد. این موضوع موجب خواهد شد تا فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد شوند و در نهایت رشد و تقویت ارزهای دیجیتال نیز صورت بگیرد.

عملکرد رمز ارز در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که سال 2023 سال خوبی خواهد بود!
عملکرد رمز ارز در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که سال 2023 سال خوبی خواهد بود!
  1. پیش‌بینی ششم:
    روند نزولی بازار با آغاز سال 2023 کاهش می‌یابد!

با توجه به این که در این چند سال بازار نزولی رمز ارزها روندی طولانی مدت داشت اما در حال حاضر تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که بازار رمز ارز در سال 2023 با افزایش قیمت رو به رو باشد. در واقع اینگونه می‌توان گفت که این بازار طوفان را پشت سر گذاشته و سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌توانند در سال 2023 منتظر بهبود عملکرد آن باشند که در نهایت این بهبود، موجب بازدهی بالا و افزایش نقدینگی خواهد شد.

همچنین احتمال این که کسب و کارهای بیشتری در سال 2023 به صنعت رمز ارز بپیوندند بالا می‌رود و این امر باعث می‌شود تا پذیرش ارزهای مجازی و فناوری بلاک‌چین نیز افزایش پیدا کند.

  1. پیش‌بینی هفتم:
    رسیدن بازار رمز ارز به پایین‌ترین حد خود!

پیش‌بینی می‌شود که با رسیدن بازار رمز ارز به پایین‌ترین حد خود با یک سیر صعودی تقاضا همراه گردد؛ زیرا در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از فرصت استفاده می‌کنند و این امر می‌تواند منجر به افزایش سود و نقدینگی شود که البته موجب تقویت بازار رمز ارز نیز خواهد شد. علاوه بر این، ممکن است که افراد تازه وارد با اطمینان از افزایش نقدینگی به این فضا کشیده شده و به دنبال آن کسب و کارهای بیشتری به اکوسیستم رمز ارز وارد ‌شوند.

بیشتر مطالعه کنید:  ارز دیجیتال پپه‌ (PEPE) چیست؟ بررسی جامع ارز پپه و دلیل محبوبیت آن

به عبارت دیگر می‌توان گفت که اعتماد مشتریان به ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد رمز ارز و قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال داشته باشد.

آیا بیت کوین در سال 2023 به اوج برمی‌گردد؟

آیا بیت کوین در سال 2023 به اوج برمی‌گردد؟
آیا بیت کوین در سال 2023 به اوج برمی‌گردد؟

اگر بخواهیم آینده بازار رمز ارز و بیت کوین را به صورت قطعی بیان کنیم، بدون شک امری غیر ممکن است. اما به صورت منطقی می‌توان گفت که بله، در سال 2023 بیت کوین به اوج برمی‌گردد و در این مدت فناوری بلاک‌چین قطعا تقویت شده و سرعت تراکنش‌ها بهبود می‌یابد که احتمالا منجر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران نیز خواهد شد.

بر همین اساس بازار می‌تواند شتاب خود را دوباره به دست آورد و به رکوردهای جدیدی برسد. علاوه بر این، ظهور فناوری‌های جدید مانند تامین مالی غیرمتمرکز (Defi)، می‌تواند بهبود رشد بیت کوین را سرعت ببخشد.

فناوری WEB3

فناوری Web3 پتانسیل این را دارد تا طرز تفکر افراد را در مورد داده و اینترنت تغییر دهد. با آوردن قدرت تمرکززدایی به داده‌ها، Web3 این پتانسیل را خواهد داشت تا نه تنها داده‌ها، بلکه قدرتی که سازمان‌های متمرکز قبلاً در اختیار داشته‌اند را غیرمتمرکز و دموکراتیک کند. به بیانی دیگر فناوری بلاک‌چین Web3 به کاربران این اجازه را می‌دهد تا کنترل داده‌های خود را در دست بگیرند و اجازه ذخیره، دسترسی و انتقال آزادانه و ایمن را داشته باشند. Web3 همچنین پتانسیل ایجاد اینترنت کارآمدتر و ایمن را به کمک حذف احتمالی اطلاعات و کنترل کاربران بر داده‌های خود را فراهم می‌کند.

آیا بیت کوین رهبر بعدی بازار رمز ارز خواهد بود؟

بیت کوین از زمان راه‌اندازی خود در سال 2009 تا به امروز توانسته به سرعت پیشرفت کند. با این وجود سوالی برای کارشناسان رمز ارز به وجود می‌آید و آن هم این است که آیا این رمز ارز می‌تواند منجر به دست گرفتن بازار ارز دیجیتال شود؟ همانطور که می‌دانید بیت کوین دارای یک شبکه قوی است و این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به آینده آن خوش‌بین باشند. البته قابل ذکر است که این رمز ارز عرضه محدودی داشته که می‌تواند منجر به کاهش نوسانات شود و در نهایت از تورم جلوگیری کند.

در واقع  ارزهای دیجیتال در 2 سال گذشته رشد تصاعدی را طی کردند و در طول این مدت گسترش پیدا کرده‌اند؛ به شکلی که بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین نیروی محرکه بعدی در بازار ارز دیجیتال خواهد بود؛ چرا که همچنان یکی از ارزهای دیجیتال در گردش است و ماهیت غیرمتمرکز ارزهایی مانند بیت کوین، آن‌ها را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب می‌کند و همچنان به این محبوبیت نیز می‌افزاید.

آیا بیت کوین رهبر بعدی بازار رمز ارز خواهد بود؟
آیا بیت کوین رهبر بعدی بازار رمز ارز خواهد بود؟

جمع ‌بندی

اگر شما به عنوان یک سرمایه‌گذار قصد دارید که در سال جدید میلادی در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، باید پیش‌بینی‌هایی که در خصوص رمز ارزهای مختلف وجود دارند را بررسی نمایید. بر این اساس بررسی قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال و عملکرد آنها در بازار یکی از اصلی‌ترین ‌مواردی است که می‌تواند در مورد آینده این نوع ارزها به شما کمک کند.

ما در مطلب فوق چندین نمونه از پیش‌بینی‌هایی که در خصوص قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال وجود داشت را مورد بررسی قرار دادیم. البته توجه داشته باشید که این اطلاعات همانگونه که از نامشان مشخص است تنها پیش‌بینی بوده و در مورد آن‌ها هیچ‌گونه قطعیتی وجود نخواهد داشت. زیرا بازار رمز ارز همیشه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را غافلگیر می‌کند؛ بنابراین هیچ‌گاه نمی‌توان به طور قطع به یقین آن را پیش‌بینی کرد.