در چند سال اخیر شاهد محبوبیت چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بوده‌ایم. برخلاف تصور رایجی که در میان برخی از افراد وجود دارد، خرید و فروش ارزهای دیحیتال تنها راه‌حل موجود برای فعالیت و کسب سود در بازار کریپتو نیست.

دنیای کریپتو این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به صورت رایگان به سراغ دریافت ارزهای دیجیتال بروند و از این طریق کسب درآمد کنند. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای دریافت ارز دیجیتال رایگان شرکت در فرایند ماینینگ این رمزارزها است.

با وجود پیشرفت‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، در حال حاضر شما حتی می‌توانید با استفاده از یک گوشی هوشمند در فرایند ماینینگ مشارکت کنید و انواع ارزهای دیجیتال را به صورت رایگان به دست آورید اما به نسبت زمانی که ضرف می‌کنید، میزان پاداش دریافتی چشمگیر نیست.

با ادامه مطلب همراه ما باشید تا در مورد استخراج ارز دیجیتال رایگان با گوشی موبایل اطلاعات کاربردی و جالب در اختیارتون قرار بدیم.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

به زبان ساده، استخراج ارز دیجیتال به فرایندی گفته می‌شود که طی آن مجموعه تازه‌ای از دارایی‌های دیجیتالی و رمزنگاری مانند ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و … ایجاد و به بازار کریپتو عرضه شوند.

همان‌طور که می‌دانید، تمامی ارزهای دیجیتال در پایگاه داده‌ای به نام بلاک چین ایجاد می‌شوند. بلاک چین نوعی زنجیره متوالی از بلاک‌های اطلاعاتی است که ایجاد هر بلاک جدید در زنجیره آن در نهایت منجر به استخراج واحد جدیدی از ارز دیجیتال مورد نظر خواهد شد.

بلاک چین به عنوان دفتر کل غیرمتمرکز به صورت منظم با اطلاعات تراکنش‌های جدید و توسط نودهای (Node) شبکه به‌روزرسانی می‌شود. در واقع ماینرها هستند که وظیفه به‌روزرسانی این دفتر کل غیرمتمرکز و افزودن بلاک‌های جدید به زنجیره بلاک چین را برعهده دارند.

ماینرها در ازای کمک به فرایند افزودن بلاک‌های جدید به زنجیره بلاکچین، مقداری ارز دیجیتال رایگان را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. به طور کلی فرایند استخراج ارزهای دیجیتال یا همان ماینینگ دو هدف اصلی را دنبال می‌کند:

  • تولید واحدهای جدید از ارز دیجیتال مورد نظر
  • تایید صحت تراکنش‌های مختلف به منظور حفظ و افزایش امنیت شبکه

یکی از نکات مهمی که در خصوص فرایند ماینینگ وجود دارد، این است که امکان استخراج تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو برای ماینرها وجود ندارد. بلاک چین مورد نظر باید از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده کند تا فرایند استخراج ارز دیجیتال معنا داشته باشد.

حالا که با فرآیند استخراج ارز دیجیتال به زبان ساده آشنا شدیم، در ادامه مطلب نحوه استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل و مزایا و معایب این نوع از استخراج را توضیح میدهیم.

استخراج کدام ارز دیجیتال با گوشی به‌صرفه است؟

شما برای استخراج ارز دیجیتال با گوشی هوشمند خود باید به سراغ گزینه‌های مناسب بروید. برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال به منظور استخراج با گوشی موبایل باید به پارامترها و معیارهای متفاوتی توجه داشت.

توجه به هر یک از این پارامترها می‌تواند به صورت مستقیم روی میزان مصرف انرژی و سطح درآمد شما اثرگذار باشد. 

مهم‌ترین نکته برای انتخاب گزینه‌های به‌صرفه و اقتصادی برای استخراج، رفتن به سراغ آن دسته از ارزهای دیجیتال است که سختی شبکه بالایی ندارند و می‌توان با استفاده از توان پایین نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند به راحتی آن‌ها را استخراج کرد.

به عنوان مثال، با توجه به این توضیحات استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی موبایل گزینه به صرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل چگونه است؟

استخراج رایگان ارز دیجیتال با استفاده از گوشی موبایل در واقع به معنای تبدیل کردن موبایل‌های هوشمند امروزی به یک دستگاه ماینر است. برای این منظور، ماینرها ابتدا به سراغ نصب یک نرم‌افزار مناسب برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال می‌روند و سپس موبایل خود را به یک استخر استخراج رمزارز متصل می‌کنند.

سیستم سخت‌افزاری موبایل های هوشمند باعث می‌شود که فرایند استخراج ارز دیجیتال مورد نظر در استخر استخراج راحت‌تر انجام شود. ماینرهای علاقه‌مند به این روش می‌توانند با توجه به میزان مشارکت خود در استخرهای استخراج مقداری ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت کرده و به این صورت در بازار کریپتو به کسب درآمد بپردازند.

همچنین توجه داشته باشید که مشارکت در استخرهای استخراج تنها راه موجود برای کسب درآمد از طریق ماینینگ ارزهای دیجیتال نیست.

شما برای استخراج ارز دیجیتال با گوشی می‌توانید به صورت انفرادی نیز دست به کار شوید. این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی از ماینرها ترجیح می‌دهند با استفاده از گوشی هوشمند خود و به صورت انفرادی به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند.

از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به امکان مدیریت بهتر دارایی‌های دیجیتال و عدم نیاز به پرداخت هزینه مربوط به حضور در استخرهای استخراج اشاره کرد اما باید دقت داشته باشید که کسب درآمد به این شیوه خیلی بصرفه و منطقی نیست.

آموزش استخراج ارز دیجیتال با گوشی

در حال حاضر، بیش از میلیون ها نفر در سراسر نقاط جهان برای دریافت ارز دیجیتال رایگان از اپلیکیشن‌های ماینینگ استفاده می‌کنند. از آنجا که شما در روش استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی هوشمند نیاز به تهیه تجهیزات سخت‌افزاری خاصی ندارید، می‌توانید با صرف کمترین هزینه به وسیله این روش به کسب درآمد برسید.

برای ماینینگ ارز دیجیتال با گوشی شما تنها به یک اپلیکیشن مناسب و اتصال پایدار به شبکه اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

همان‌طور که اشاره کردیم، در قدم اول شما باید به سراغ دانلود اپلیکیشن مناسب برای ماینینگ ارزهای دیجیتال بروید. توجه داشته باشید که امکان دانلود اپلیکیشن‌های قانونی استخراج ارزهای دیجیتال در اپ استور و گوگل پلی وجود ندارد.

این دو مجموعه تمامی اپلیکیشن‌های مربوط به ماینینگ را از سال 2018 میلادی ممنوع اعلام کرده‌اند. بنابراین شما برای دانلود اپلیکیشن استخراج ارز دیجیتال با موبایل باید به سراغ وبسایت‌های اشخاص ثالث بروید. به همین علت تحقیق درباره اعتبار و مشروعیت این وبسایت‌ها اهمیت زیادی دارد.

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن استخراج ارز دیجیتال مورد نظر شما باید تنظیمات اولیه را پیاده‌سازی کنید و سپس با اتصال تلفن هوشمند خود به شبکه اینترنت در فرانید استخراج ارزهای دیجیتال مشارکت کنید.

از آنجا که این اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند، شما برای استخراج ارز دیجیتال رایگان تنها باید هزینه مربوط به اینترنت را پرداخت کنید.

ارزهای دیجیتال قابل استخراج با گوشی

بسیاری از ارزهای دیحیتالی که از مکانیزم اثبات اجماع کار (PoW) استفاده می‌کنند، با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف قابل استخراج هستند. در میان این ارزهای دیحیتال گزینه‌هایی وجود دارند که نسبت به سایر رمزارزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به عنوان مثال، ارزهای دیجیتالی مانند لایت کوین، مونرو، دوج کوین، زی کش، بیت کوین، اتریوم کلاسیک و … از بهترین ارزهای دیجیتال قابل استخراج با گوشی موبایل هستند.

برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل

استخراج ارز دیجیتال رایگان به وسیله گوشی هوشمند در چند سال اخیر به یکی از روش‌های محبوب برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

به دلیل محبوبیت بالای این روش استخراج ارزهای دیجیتال در میان ماینرها، اپلیکیشن‌های متنوعی برای ماینینگ به بازار معرفی شده‌اند. در برخی از موارد انتخاب اپلیکیشن یا برنامه مناسب برای استخراج رمزارزها از میان گزینه‌های متنوع موجود می‌تواند باعث سردرگمی ماینرها شود.

انتخاب برنامه مناسب برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نه تنها سیستم سخت‌افزاری و عملکرد تلفن هوشمند شما می‌تواند روی فرایند استخراج رمزارزها اثرگذار باشد، بلکه انتخاب اپلیکیشن مناسب نیز می‌تواند میزان استخراج ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در ادامه با برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال با گوشی هوشمند آشنا می‌شویم.

دریافت ارز دیجیتال رایگان  با برنامه ARM Miner

اپلیکیشن ARM Miner یکی از بهترین برنامه ها برای استخراج ارزهای دیجیتال است. بسیاری از ماینرها برای دریافت ارز دیجیتال رایگان از طریق ماینینگ به سراغ استفاده از این اپلیکیشن می‌روند.

برنامه ARM Miner نه تنها رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، بلکه به شما اجازه می‌دهد که قدرت پردازش مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال را کنترل کنید.

یعنی کاربران می‌توانند تعیین کنند که برای استخراج ارزهای دیجیتال از چند هسته پردازنده موبایل استفاده شود. شما می‌توانید با استفاده از ARM Miner ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم و مونرو را با گوشی موبایل استخراج کنید.

استخراج ارز دیجیتال رایگان با برنامه Honeyminer

هر چند اپلیکیشن Honeyminer به اندازه سایر اپلیکیشن‌های موجود برای دریافت ارز دیجیتال رایگان شناخته‌شده نیست، اما به دلیل رابط کاربری ساده خود می‌تواند برای ماینرهای تازه‌کار گزینه بسیار مناسبی باشد.

درست مانند سایر اپلیکیشن‌های ماینیگ ارزهای دیجیتال امکان دانلود این برنامه از پلتفرم‌های معتبری مانند اپ استور و گوگل پلی وجود ندارد و شما برای دانلود آن باید به سراغ وبسایت‌های معتبر بروید.

برنامه Honeyminer در زمینه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین عملکرد بسیار خوبی دارد و کاربران علاقه‌مند به استخراج بیت کوین به صورت متداول از آن استفاده می‌کنند.

دریافت ارز دیجیتال رایگان با برنامه Crypto Tab

بسیاری از ماینرها برنامه Crypto Tab را به عنوان بهترین اپلیکیشن استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل بر روی سیستم عامل اندروید می‌شناسند.

البته امکان دانلود و نصب این نرم‌افزار برای کاربران سیستم عامل iOS نیز فراهم است. شما می‌توانید با نصب برنامه Crypto Tab با استفاده از گوشی هوشمند خود به صورت کاملا رایگان به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید.

این اپلیکیشن کاربردی در سال 2018 میلادی به بازار معرفی شد و در حال حاضر بیش از چند میلیون کاربر فعال دارد. کریپتو تب امکان استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون نیاز به تماشای تبلیغات را برای شما فراهم می‌کند.

استخراج ارز دیجیتال رایگان با برنامه MinerGate

اپلیکیشن ماینر گیت یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود برای استخراج رایگان ارز دیجیتال به شمار می‌آید. برخورداری از رابط کاربری ساده یکی از دلایل اصلی محبوبیت این اپلیکیشن است.

ماینرها می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن MinerGate به استحراج انواع ارزهای دیجیتال مانند لایت کوین، زی کش، بیت کوین، اتریوم، مونرو و … بپردازند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه ماینر گیت می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پایین بودن هش ریت ماینینگ اشاره کرد. از طرف دیگر، استفاده از نرم افزار ماینر گیت باعث می‌شود که گوشی موبایل شما در بازه زمانی طولانی‌تری کارایی خود را حفظ کند و دیرتر به درجه فرسودگی برسد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که ماینر گیت قابلیت استخراج ارزهای دیجیتال در مقادیر بسیار ناچیز را برای شما فراهم می‌کند. 

استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ

در گذشته امکان استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌ها با CPU های معمولی هم به دلیل پایین بودن سختی شبکه فراهم بود. اما با افزایش سختی شبکه عملا استفاده از کامپیوتر های هانگی برای استخراج ارز دیجیتال غیرممکن شد.

البته هم برنامه ها و نرم افزارهایی وجود دارد که با نصب آن ها در مرورگر یا کامپیوتر خود می‌توانید مشغول استخراج ارز دیجیتال شوند اما عموما این روش ها کلاهبرداری و اسکم هستند.

افرادی که به استخراج ارزدیجیتال با استفاده از لپ تاپ علاقه‌ دارند، باید به این نکته توجه کنند که به دلیل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، افزایش قیمت انرژی، پیچیده‌تر شدن فرایند پردازش شبکه‌ها و افزایش تعداد ماینرها شاید این روش چندان به‌صرفه نباشد.

مزایای استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل

احتمالا شما هم در هنگام تحقیق درباره روش استخراج ارز دیجیتال رایگان با این نکته مواجه شده‌اید که ماینینگ با استفاده از گوشی موبایل نمی‌تواند گزینه به صرفه‌ای باشد.

این نکته تنها در حالتی صحیح است که شما به تحهیزات سخت‌افزاری پیشرفته با توان پردازشی بالا برای استخراج ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید.

اما در صورتی که امکان دسترسی به این تجهیزات برای شما وجود نداشته باشد، ماینیگ با استفاده از گوشی‌های هوشمند گزینه مناسبی است اما باید توجه داشته باشید که اسن روش آنچنان بصرفه نیست.

از مهم‌ترین مزایای استحراج ارزهای دیجیتال با استفاده از گوشی موبایل می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌های راه اندازی فارم و مصرف انرژی اشاره کرد.

استخراج و دریافت ارز دیجیتال رایگان با موبایل؛ روشی مقرون‌به‌صرفه

استخراج یا ماینینگ یکی از روش‌های ساده و متداول برای دریافت ارز دیجیتال به شمار می‌آید. در گذشته شما برای استخراج ارزهای دیجیتال باید از تجیهزات سخت‌افزاری سنگین با توان پردازشی بالا استفاده می‌کردید.

اما در حال حاضر با وجود پیشرفت تکنولوژی و تولید تلفن‌های هوشمند با توان پردازشی بالا، این امکان برای ماینرها فراهم شده است که بتوانند در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال مشارکت داشته باشند. 

شما برای مشارکت در فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال در این روش تنها به یک اپلیکیشن مناسب و اتصال به شبکه اینترنت نیاز دارید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد و مقدار ارزهای دیجیتال استخراج‌شده توسط گوشی‌های هوشمند به هیچ عنوان با روش استخراج با ماینرهای پیشرفته قابل مقایسه نیست.

سوالات متداول

آیا ماینینگ با گوشی برای دریافت ارز دیجیتال رایگان مناسب است؟

بسیاری از کارشناسان باور دارند که ماینینگ با گوشی یکی از روش‌های فوق‌العاده برای دریافت ارز دیجیتال رایگان است.

آیا اپلیکیشن نئو نئون ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی موبایل مناسب است؟

اپلیکیشن نئو نئون ماینر (NeoNeonMiner) یکی از برنامه‌هایی که توان بسیار بالایی دارد و ماینرها از آن برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین استفاده می‌کنند.

چرا در گذشته امکان استخراج ارز دیجیتال با استفاده از تلفن‌های همراه فراهم نبود؟

در گذشته تلفن‌های همراه از توان پردازشی مورد نیاز برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال برخوردار نبودند.