پس از ظهور و محبوبیت رمزارزها در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، فرصت‌های متنوعی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمد. یکی از روش‌های جذاب برای کسب درآمد، استخراج ارزهای دیجیتال است که البته سختی هایی هم دارد.

شما در ازای استخراج ارزهای دیجیتال و حفظ امنیت شبکه بلاکچین، پاداش معینی را دریافت می‌کنید. اما برای استخراج ارزهای دیجیتال با روش سنتی، به تجهیزات و سخت‌افزارهای سنگینی نیاز دارید. استخراج ابری ارز دیجیتال یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد در این بازار بزرگ است.

شما برای کلود ماینینگ و استخراج انواع ارزهای دیجیتال در این روش به سخت‌افزار خاصی نیاز نخواهید داشت. در این مطلب، با جوانب مختلف کلود ماینینگ و مزایا و معایب اصلی آن آشنا می‌شویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

استخراج یا ماینینگ ابری ارز دیجیتال چیست؟

اگر شما نیز از علاقه‌مندان به استخراج ارزهای دیجیتال هستبد، حتما با اصطلاح استخراج ابری مواجه شده‌اید. کلود مانینیگ برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاکچین از محاسبات ابری استفاده می‌کند.

ماینینگ ابری چیست

شما برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در این روش به خرید سخت‌افزار خاصی نیاز ندارید و صرفا با اجاره قدرت رایانش ابری به استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود می‌پردازید.

فرایند ماینینگ ابری دارای دو بخش اصلی است که عبارتند از:

  • رایانش ابری: یک سرویس محاسباتی که ماینرهای ارزهای دیجیتال می‌توانند در آن ظرفیت سرور، قدرت محاسباتی، قابلیت ذخیره‌سازی فایل و دیتا بیس را اجاره کنند. در این سیستم، شما بر اساس میزان مصرف خود باید به شرکت مورد نظر هزینه مشخصی را پرداخت کنید.
  • ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال: شبکه‌ای بزرگ و غیرمتمرکز وظیفه تایید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه بلاکچین را برعهده دارد. استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال از طریق ماینینگ کوین‌های جدید را به بازار عرضه کرده و تراکنش‌ها را تایید می‌کنند.

کلود ماینینگ با ترکیب این دو مفهوم، امکان استخراج انواع رمزارزها را برای افراد مختلف در سراسر جهان فراهم می‌کند. به زبان ساده، فرایند استخراج در کلود ماینینگ از طریق برون‌سپاری کار محاسباتی انجام می‌شود. یعنی شما به جای این که به سراغ خرید تجهیزات و سخت‌افزارهای گران‌قیمت و پیچیده بروید، می‌توانید برای استخراج ارزهای دیجیتال از قدرت محاسباتی یک ماینر تخصصی بهره ببرید.

به این صورت، شما به عنوان یک استخراج‌کننده می‌توانید با استفاده از توان محاسباتی یک ماینر دیگر، به درآمد قابل توجهی برسید. برای شروع تنها باید در یکی از پلتفرم‌های استخراج ابری ارز دیجیتال ثبت‌نام کنید.

استخراج ابری چگونه انجام می‌شود؟

ماین ابری رایگان

همان‌طور که اشاره کردیم، روش کلود مانینیگ برای آن دسته از استخراج‌کنندگان مناسب است که سرمایه اولیه نسبتا کمی دارند و از امکان سرمایه گذاری و تهیه تجهیزات ماینینگ برخوردار نیستند. استخراج سخت‌افزاری سطح بالاتری از ماینینگ ارزهای دیجیتال است که برای انجام آن به تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، تهویه مطبوع و … نیاز است.

از طرف دیگر شما برای برای استخراج سخت‌افزاری باید به متخصصان تعمیر و نگهداری این تجهیزات نیز دسترسی داشته باشید. از آنجا این شرایط برای بسیاری از علاقه‌مندان به کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال فراهم نیست، علاقه‌مندان به ماینینگ ارزهای دیجیتال به سمت روش‌های جایگزینی مانند استخراج ابری رفته‌اند تا بتوانند هزینه‌های خود برای استخراج را کاهش دهند.

اما سوالی که برای بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه ایجاد می‌شود، این است که کلود ماینیگ چگونه انجام می‌شود؟ به طور کلی، دو مدل اصلی برای کلود ماینینگ وجود دارد:

  • کلود ماینینگ میزبانی‌شده
  • قدرت هش اجاره‌ای

کلود ماینینگ میزبانی‌شده چیست؟

کلود ماینینگ میزبانی شده محبوب‌ترین روش برای استخراج ابری ارز دیجیتال به شمار می‌آید. در این مدل، ماینرها سکوهای استخراج موجود در مزارع را اجاره یا خریداری کرده و در ازای راه‌اندازی و نگهداری از آن‌ها مبلغ مشخصی را به پلتفرم مورد نظر پرداخت می‌کنند.

در این روش، ماینر بر روی ریگ‌ها کنترل بیشتری دارد و می‌تواند قدرت هش بالاتری را به سمت استخر ماینینگ هدایت نماید. همچنین استخراج‌کنندگان در این مدل کلود ماینینگ، کنترل کامل پاداش‌های خود را در اختیار دارند.

مدل قدرت هش اجاره‌ای چیست؟

اجاره ماینر

در مدل استخراج ابری قدرت هش اجاره‌ای، ماینرها قدرت هش یا همان قدرت محاسباتی را از مزرعه استخراج اجاره می‌کنند. در این روش، میزان سود استخراج‌کنندگان به مقدار سهم آن‌ها در مزرعه استخراج بستگی دارد.

ماینرها در مدل قدرت هش اجاره‌ای، برای راه‌اندازی یا تعمیر و نگهداری هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند. مدل قدرت هش اجاره‌ای روشی محبوب برای استخراج آلت کوین‌ها به شمار می‌آید. (مقاله پیشنهادی: آلت کوین چیست؟) شما می‌توانید پس از ثبت‌نام در پلتفرم‌های کلود ماینینگ و تعیین قدرت محاسباتی مورد نظر خود، شروع به فعالیت کرده و ارزهای دیجیتال مختلف را استخراج کنید.

پیش‌نیازهای استخراج ابری چیست؟

برای شروع فعالیت در حوزه کلود ماینینگ به هیچ یک از پیش‌نیازهای روش استخراج سنتی ارزهای دیجیتال نیازی ندارید. همان‌طور که اشاره کردیم، شما برای استخراج ابری نیازی به خرید، تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یا پرداخت هزینه‌های سنگین برای مصرف برق ندارید. البته برای ورود به عرصه کلود ماینینگ شما باید شرایط اولیه مناسب را برای خود فراهم کنید.

استخراج ابری ارز دیجیتال

در گام اول، شما به عنوان یک ماینر باید یک پلفترم مناسب را برای کلود ماینینگ انتخاب کنید. تحقیق و جستجو برای پیدا کردن پلتفرم مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا بسیاری از پلتفرم‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوید، با ارائه وعده‌های دروغین به دنبال کلاهبرداری از شما هستند.

از طرف دیگر، خدمات کلود ماینینگ هر یک از این پلتفرم‌ها و تعرفه‌های ارائه‌شده از طرف آن‌ها با دیگری متفاوت است. در نتیجه پیش از شروع کار خود به عنوان یک استخراج کننده ارز دیجیتال، حتما باید مدت زمان مناسبی را به بررسی خدمات و تعرفه‌های هر یک از این پلتفرم‌ها اختصاص دهید و خدمات آن‌ها را مقایسه کنید. 

همچنین بسیاری از این پلتفرم‌ها برای برداشت مقدار حداقل مشخصی را در نظر می‌گیرند. تا زمانی که سود شما به مقدار حداقل مجاز نرسد، امکان برداشت سود و انتقال آن به کیف پول رمزارزی خود، برای شما فراهم نخواهد بود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از شروع به کار، جوانب مختلف استخراج ابری ارز دیجیتال را در نظر بگیرید و در صورت نیاز با یک فرد متخصص و با نجربه مشورت کنید.

مزایای استخراج ابری چیست؟

برنامه استخراج ارز دیجیتال اندروید

کلود ماینینگ در میان افرادی که بودجه و سرمایه کافی برای استخراج ارزهای دیجیتال با دستگاه های ماینر ASIC را در اختیار ندارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. امروزه بسیاری از استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند که توان محاسباتی مورد نظر خود برای استخراج ارزهای دیجیتال را از پلتفرم‌های کلود ماینینگ اجاره کنند.

اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که استخراج ابری چه مزایایی دارد که باعث محبوبیت آن در میان ماینرها شده است؟ در ادامه مطلب به برخی از این دلایل اشاره میکنیم.

عدم نیاز به تهیه سخت‌افزار

یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم ارزهای دیجیتال برای استخراج‌کنندگان، مفهوم سختی شبکه است. با افزایش سختی شبکه، ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال به تجهیزات سخت‌افزاری سنگین‌تر و پیشرفته‌تری نیاز دارند.

افرادی که برای استخراج ارزهای دیجیتال از روش کلود ماینینگ استفاده می‌کنند، هیچ نیازی به خرید تجهیزات سخت‌افزاری سنگین و پیچیده ندارند. در نتیجه نیازی نیست که نگران افزایش سختی شبکه ارزهای دیجیتال یا افزایش هزینه‌های مربوط به استخراج آن‌ها باشند.

راه اندازی بسیار آسان

دستگاه استخراج ارز دیجیتال

از طرف دیگر، نصب و راه‌اندازی تجهیزات سخت‌افزاری نیز خود به دانش فنی بالا نیاز دارد. اگر شما در این زمینه از دانش فنی لازم برخوردار نباشید، نمی‌توانید تجهیزات خود را به درستی راه‌اندازی کنید. این امر می‌تواند فرایند استخراج ارزهای دیجیتال را به طور کامل مختل کند و باعث افزایش هزینه‌های شما شود.

در صورتی که در ماینینگ ابری، شما نیازی به دانش فنی در خصوص ماینر و حتی نگهداری و تعمیر آن نخواهید داشت.

در کلود ماینینگ از تعمیر و نگهداری تجهیزات خبری نیست

اگر تجهیزات سخت‌افزاری موجود برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال را در هنگام کار مشاهده کرده باشید، می‌دانید که این سخت‌افزارها در کنار مصرف انرژی بالا، سروصدا و حرارت زیادی را تولید می‌کنند.

در نتیجه امکان نگهداری و استفاده از این تجهیزات در محیطی مانند مجتمع‌های مسکونی برای شما فراهم نیست. زیرا شما برای استفاده از این تجهیزات باید سیستم تهویه مطبوع مناسبی را راه‌اندازی کنید و از طرف دیگر، این تجهیزات سروصدای زیادی را تولید می‌کنند که می‌تواند آرامش سایر ساکنان مجتمع را مختل کند.

در نتیجه شما برای نگهداری از سخت‌افزارهای موجود برای ماینینگ ارزهای دیجیتال به صورت سنتی، باید هزینه زیادی را برای نگهداری صحیح از آن‌ها پرداخت کنید. همچنین در صورت بروز نقص فنی، شما باید هزینه زیادی را صرف تعمیر تجهیزات ماینینگ کنید.

در روش استخراج ابری هیچ یک از مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری برای شما به وجود نخواهد آمد.

عدم نیاز به دانش فنی برای شروع فعالیت

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که در زمینه ماینینگ ارزهای دیجیتال دانش فنی بالایی ندارید، بهترین روش برای شروع فعالیت و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، کلود ماینینگ است. شما در استخراج ابری ارز دیجیتال هیچ نیازی به آشنایی با نحوه صحیح نصب، راه‌اندازی و استفاده از تجهیزات ماینینگ ندارید.

برای شروع فعالیت در کلود ماینینگ، تنها کافی است با انجام تحقیق و جستجو یک پلتفرم امن و مناسب را انتخاب کرده و شروع به کشب درآمد کنید.

معایب استخراج ابری چیست؟

ماشین حساب استخراج ارز دیجیتال

تمامی روش‌های موجود برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال، در کنار مزایای خود، معایب مشخصی نیز دارند. انتخاب روش کسب درآمد در این بازار بدون توجه به معایب آن می‌تواند به قیمت از دست رفتن کل سرمایه شما تمام شود و آینده شما را نابود کند.

استخراج ابری نیز از این قاعده جدا نیست و شما پیش از شروع به فعالیت در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال باید تمامی جوانب مثبت و منفی آن را در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از معایب روش کلود ماینینگ اشاره می‌کنیم.

احتمال کلاهبرداری و از دست رفتن سرمایه

بازار ارزهای دیجیتال بستری نوظهور برای کسب درآمد است و به دلیل محبوبیت بالای آن در میان سرمایه‌گذاران، ممکن است که شما در هر لحظه در دام یکی از کلاهبرداران گرفتار شوید. کلود ماینینگ نیز از این قاعده جدا نیست و افرادی که وارد این حوزه می‌شوند، به شدت در خطر کلاهبرداری قرار دارند.

برای مثال، ممکن است که پلتفرم مورد نظر، پس از دریافت هزینه از پرداخت سود استخراج ارزهای دیجیتال خودداری کند. به همین علت است که پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع فعالیت، در مرحله انتخاب پلتفرم مناسب تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید و تمامی جوانب را بسنجید. به این صورت می‌توانید احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه خود را به حداقل برسانید.

پایین بودن درآمد کلود ماینینگ

درآمد ماینر

همان‌طور که اشاره کردیم، در روش استخراج ابری شما باید بخشی از درآمد خود را به اشخاص ثالثی بپردازید که مسئولیت نصب و راه‌اندازی تجیهزات سخت‌افزاری استخراج را برعهده دارند. عواملی مانند افزایش سختی شبکه و کاهش قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، می‌تواند میزان سود شما را به طور مستقیم تحت‌تاثیر قرار دهد.

به همین علت، کلود ماینینگ برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و تبدیل ارزهای دیجیتال به پول بدون پشتوانه را دارند، روش مناسبی نیست. زیرا مقدار درآمد این روش در کوتاه‌مدت بسیار پایین است.

به عنوان مثال، با وجود افزایش سختی شبکه بیت کوین، استخراج ابری بیت کوین با دید کوتاه‌مدت نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کسب درآمد باشد. اگر قصد ورود به بازار دیجیتال و کسب درآمد از طریق کلود ماینینگ را دارید، باید نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه، نگاه بلندمدت داشته باشید.

استخراج ابری چقدر درآمد دارد؟

میزان درآمد شما از طریق کلود ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال به قدرت ماینرهای مورد استفاده توسط استخرهای ماینینگ و وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. به عنوان مثال، نوسانات قیمت ارز دیجیتال بیت کوین می‌تواند مقدار درآمد شما را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. اما به طور کلی، میزان سود کسب‌شده از طریق استخراج ابری قابل ملاحظه است و بسیاری از استخراج‌کنندگان به استفاده از این روش ترغیب شده‌اند.

کلود ماینینگ در ایران

البته شما باید به این نکته توجه داشته باشید که بخشی از سود شما در روش کلود ماینینگ باید صرف هزینه‌هایی مانند اجاره استخرهای ماینینگ و ماینرها شود. از طرف دیگر، خطراتی مانند کلاهبرداری نیز در کمین شما هستند که می‌توانند باعث از دست رفتن کل سرمایه شما شوند.

اما همان‌طور که اشاره کردیم، میزان سوددهی استخراج ابری برای یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بسیار مناسب است. اگر در این زمینه تجربه یا تخصص کافی ندارید، می‌توانید با افراد باتجربه مشورت کنید. این افراد می‌توانند در انتخاب روش مناسب برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال به شما کمک کنند.

استخرهای ماینینگ چگونه کار می‌کنند؟

استخرهای ماینینگ ارزهای دیجیتال طرز کار ساده‌ای دارند. استخراج‌کنندگان برای ایجاد هر بلاک جدید در شبکه بلاکچین باید مسائل رمزنگاری‌شده پیچیده‌ای را حل کنند. در نتیجه همه شرکت‌کنندگان حاضر در یک استخر ماینینگ برای افزایش احتمال ایجاد یک بلاک جدید در شبکه بلاکچین باید منابع محاسباتی خود را در استخر ماینینگ با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بهترین استخر ماینینگ برای ایران

در صورتی که شرکت‌کنندگان بتوانند در استخر ماینینگ موفق به ثبت یک بلاک جدید شوند، با توجه به نوع ارز دیجیتال، پاداشی را دریافت خواهند کرد که مقدار پاداش دریافتی هر یک از ماینرها، براساس قدرت پردازش که در اختیار استخر قرار داده اند تعیین می‌شود.

بهترین پلتفرم‌های کلود ماینینگ کدام‌اند؟

با وجود این که استخراج ابری روشی مناسب برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید، اما حضور کلاهبرداران و افراد سودجو باعث شده است که انتخاب پلتفرم کلود ماینینگ به فرایندی طاقت‌فرسا و زمان‌بر تبدیل شود.

در برخی از موارد، علاقه‌مندان به حوزه ماینینگ در مرحله انتخاب پلتفرم مناسب به قدری سردرگم می‌شوند که ممکن است از فعالیت در کلود ماینینگ منصرف شوند. برای سنجش اعتبار پلتفرم‌های استخراج ابری ارز دیجیتال، به میزان سودآوری، ارائه قیمت‌های منصفانه و میزان بازدهی توجه کنید.

برخی از بهترین پلتفرم‌های استخراج ابری یا کلود ماینینگ عبارتند از:

تمام مسئولیت استفاده از این پلتفرم ها و سود و زیان بر عهده کاربر میباشد و دیجیکس ۲۴ هیچ مسئولیتی نمیپذیرد.

پلتفرم ECOS

سایت کلود ماینینگ رایگان

از اولین و معتبرترین سایت‌های کلود ماینینگ ارز دیجیتال است که از استخراج بیت کوین، لایت کوین و بیت کوین کش پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم در سراسر جهان بیش از 100000 کاربر دارد.

وبسایت IQ Mining

این پلتفرم در سال 2016 میلادی تاسیس شد. آی کیو ماینینگ امکان استخراج بیت کوین و لایت کوین را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

پلتفرم HashShiny

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پلتفرم هش شاینی که باعث تمایز آن با سایر پلتفرم‌ها شده، امنیت بالای آن است. هش شاینی در سال 2017 میلادی راه‌اندازی شد و نزدیک به 5/1% ازهش ریت بیت کوین در سراسر جهان را ارائه می‌کند.

شرکت BeMine

یکی از برترین شرکت‌های استخراج ابری که در سال 2018 تاسیس شد و قدرت هش آن در حال حاضر در حدود 70000 TH/s است. تعداد کاربران فعال این پلتفرم به بیش از 75000 نفر می‌رسد.

پلتفرم Genesis Mining

سهولت در سپرده‌گذاری و برداشت ارزهای دیجیتال از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پلتفرم به شمار می‌آیند. شما می‌توانید بیت کوین، لایت کوین و 8 ارز دیجیتال دیگر را مطابق با 6 الگوریتم اصلی ماینینگ، در این پلتفرم استخراج کنید.

وبسایت BITDEER

در کشور سنگاپور اداره می‌شود و امکان کلود ماینینگ 8 ارز دیجیتال مانند بیت کوین را فراهم می‌کند.

مقایسه ماینینگ ابری و ماینینگ سخت افزاری

آموزش کلود ماینینگ

در روش استخراج ابری، کاربران و علاقه‌مندان بر روی عملیات استخراج انواع ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. در واقع پلتفرم ماینینگ ابری مسئولیت مدیریت ریگ‌های ماینینگ را برعهده دارد و بخشی از قدرت هش خود را به سرمایه‌گذاران اجاره داده یا می‌فروشد.

این پلتفرم‌ها معمولا از سخت‌افزارهای پیشرفته و پیچیده استفاده می‌کنند و برای کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات خود را در مناطقی راه‌اندازی می‌کنند که آب‌وهوای مناسبی داشته و همچنین هزینه مصرف انرژی در آن منطقه به نسبت پایین باشد.

در نقطه مقابل، افرادی که در حوزه ماینینگ سخت‌افزاری فعالیت می‌کنند دارای ریگ ماینینگ شخصی هستند. این افراد برای استخراج ارزهای دیجیتال یا به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند یا به یک استخر ماینینگ می‌پیوندند.

در صورت پیوستن به استخر ماینینگ، میزان پاداش آن‌ها با توجه به قدرت محاسباتی به اشتراک گذاشته شده تعیین می‌شود. در این روش، برخلاف استخراج ابری ارز دیجیتال تمامی هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری برعهده خود شخص است.

از نظر سطح درآمد نیز عواملی وجود دارند که می‌توانند میزان سود کسب‌شده در هر یک از این روش‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهند. شما برای استفاده از خدمات کلود ماینینگ پلتفرم‌های مختلف باید بخشی از سود خود را به عنوان دستمزد به پلتفرم‌ها پرداخت کنید که همین امر باعث کاهش درآمد شما می‌شود.

در نقطه مقابل، هزینه مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات، افزایش قیمت انرژی و افزایش سختی شبکه می‌تواند میزان سود شما از استخراج سخت‌افزاری را کاهش دهد.

بهترین سایت استخراج ابری ایرانی

سایت کلود ماینینگ ایرانی

متاسفانه در کشور ایران هنوز در حوزه استخراج ابری قوانین مشخصی وجود ندارد و همین امر فعالیت کاربران ایرانی را با مشکلات مختلفی مواجه می‌کند. اکثر پلتفرم‌های معتبر فعال در حوزه کلود ماینینگ خارجی هستند و نمی‌توان با اطمینان کامل درباره پلتفرم‌های ایرانی کلود ماینینگ صحبت کرد.

تمام مسئولیت استفاده از این پلتفرم ها و سود و زیان بر عهده کاربر میباشد و دیجیکس ۲۴ هیچ مسئولیتی نمیپذیرد.

یکی از سایت‌های کلود ماینینگ ایرانی که فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است، Jcoin Hash نام دارد. البته بهتر است برای استفاده از خدمات این پلتفرم تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهید و در صورت نیاز با چند متخصص در این زمینه مشورت کنید.

همچنین این مجموعه ادعا می‌کند که دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. در نتیجه شما می‌توانید با مراجع زیرمجموعه این وزارت‌خانه، پلتفرم Jcoin Hash را اعتبارسنجی کرده و از قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت آنها مطلع شوید.

اما همچنان توصیه میکنیم که هنگام استفاده از این پلتفرم و حتی سایر پلتفرم های خارجی در حوزه ماینینگ ابری مراقب سرمایه خود باشید و استفاده از هیچ یک از این پلتفرم ها را توصیه نمیکنیم.

استخراج ابری ارز دیجیتال رایگان

استخراج ابری رایگان

اگر شما هم درباره بهترین سایت های استخراج ابری رایگان در فضای اینترنت جستجو کرده باشید، متوجه می‌شود که سود حاصل از کلود ماینینگ ارز دیجیتال به صورت رایگان بسیار پایین است. مقدار سود شما در استخراج ابری رایگان به موارد مختلفی مانند هزنه مصرف برق، نوع ارز دیجیتال و میزان سختی استخراج آن و کارمزدها بستگی دارد.

با وجود این که امکان کلود ماینینگ به صورت رایگان با بازه سود بسیار کم برای علاقه‌مندان به استخراج ارزهای دیجیتال فراهم است، اما استخراج‌کنندگان باید به یاد داشته باشند که انجام این کار، به دلیل نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال و مشکلات فنی سخت‌افزارها، ریسک‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت.

یکی از بزرگترین مشکلات و نگرانی‌هایی که درباره سایت های استخراج ابری رایگان وجود دارد، بحث کلاهبرداری از کاربران و سرمایه‌گذاران این پلتفرم‌ها است. متاسفانه بسیاری از پلتفرم‌هایی که ادعا دارند می‌توانند امکان کلود ماینینگ به صورت رایگان را برای شما فراهم می‌کنند، با هدف کلاهبرداری راه‌اندازی شده‌اند.

به همین علت، شما باید همواره به چنین تبلیغات و وعده‌هایی با شک و تردید نگاه کنید. مطمئن باشید که هیچ یک از این افراد دلسوز شما نیستند و در قدم اول به فکر کسب سود خود هستند.

پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی حتما به سراغ وبسایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر و شناخته‌شده بروید. هر چند شما نمی‌توانید به صورت رایگان از خدمات این پلتفرم‌های کلود ماینینگ استفاده کنید، اما بر برخی از پلتفرم ها این امکان فراهم شده است که فعالیت خود در این زمینه را با کمترین سرمایه ممکن آغاز کنید.

به عنوان مثال، در پلتفرم StormGain شما می‌توانید با پرداخت تنها 50 دلار شروع به استخراج انواع ارزهای دیجیتال کنید و سود قابل توجهی را به دست آورید که البته مسئولیت تحلیل و بررسی این پلفرم و سود و زیان ناشی از ان برعهده خودتان است و دیجیکس ۲۴ هیچ مسئولیتی ندارد.

استخراج ابری بیت کوین

استخراج بیت کوین

بیت کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است که بزرگترین استخر ماینینگ را در اختیار دارد. به فرایند اضافه شدن بیت کوین جدید به چرخه و تایید تراکنش‌های جدید استخراج بیت کوین گفته می‌شود.

استخراج این ارز دیجیتال نقشی حیاتی را در نگهداری و توسعه دفتر کل بلاکچین ایفا می‌کند. در این فرایند، اولین رایانه‌ای که بتواند برای مسئله طرح‌شده راه‌حلی را پیدا کند، بلاک بعدی شبکه بیت کوین را ثبت کرده و در ازای آن پاداش مشخصی را دریافت می‌کند.

از طرف دیگر، پس از اضافه شدن بلاک جدیدی از تراکنش‌ها به شبکه بلاکچین بیت کوین، استخراج‌کنندگان وظیفه تایید صحت تراکنش‌ها را نیز برعهده دارند. در واقع ماینرها باید با استفاده از ویژگی منحصربه‌فرد ارزهای دیجیتال یعنی Double Spend بررسی کنند که تراکنش‌های جدید تکراری نباشند.

پاداشی که ماینرها برای استخراج بیت کوین دریافت می‌کنند، از دو نقطه نظر اهمیت بالایی دارد. استخراج ابری بیت کوین می‌تواند به نظارت هرچه بهتر بر تراکنش‌ها و تامین امنیت شبکه بلاکچین این ارز دیجیتال کمک کند. از طرف دیگر، می‌تواند باعث تسریع فرایند قانونی شدن و افزایش مقبولیت بیت کوین شود.

به همین علت، بسیاری از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با فعالیت در حوزه کلود ماینینگ روی آینده این بازار تاثیر مثبتی داشته باشند.

فراموش نکنید که برای ورود به عرصه استخراج ابری، شما باید در انتخاب پلتفرم مناسب دقت و حساسیت بالایی را به خرج دهید. انتخاب یک پلتفرم معتبر که با هدف کلاهبرداری از شما ایجاد نشده باشد، نخستین گام برای آغاز فعالیت در زمینه کلود ماینینگ بیت کوین است.

کلود ماینینگ بیت کوین، یکی از بهترین روش‌های موجود برای سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی این ارز دیجیتال به شمار می‌آید. البته باید توجه داشته باشید که عواملی مانند هاوینگ بیت کوین می‌تواند میزان درآمد شما از استخراج ابری این ارز دیجیتال را کاهش دهد.

استخراج ابری تتر

خرید تتر

ارز دیجیتال تتر دارای واحد اختصاری USDT است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. بسیاری از معامله‎ گران و سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر نوسانات موجود در بازار ارزها و کسب سود به دنبال خرید استیبل کوین تتر هستند.

روش‌های مختلفی برای به دست آوردن این ارز دیجیتال وجود دارد که البته همین مسئله باعث شده است که بازار کلاهبرداری در حوزه استخراج تتر نیز بسیار داغ شود. اما سوال اصلی که برای علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید، این است که آیا استخراج ابری تتر امکان‌پذیر است؟

تمامی ارزهای دیجیتال قابل استخراج از الگوریتمی به نام الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند. بیت کوین یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال قابل استخراج است که از این مدل استفاده می‌کند. اما شما باید به این نکته توجه داشته باشید که با وجود این که ده ها ارز دیجیتال قابل استخراج در این بازار وجود دارد، اما ارز تتر قابل استخراج و ماینینگ نیست.

البته همان‌طور که اشاره کردیم، روش‌های دیگری برای دریافت رایگان تتر وجود دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های خاصی در ازای بازدید از آن‌ها مقداری استیبل کوین تتر را به عنوان پاداش دریافت کنید.

استیبل کوین تتر دارای پشتوانه مالی است و عرضه آن بر اساس تقاضای بازار تعیین می‌شود. در واقع برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال قابل استخراج، عرضه تتر با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نیست.

البته برخی از سازمان‌ها و موسسات بر روند تولید و عرضه این رمزارز نظارت می‌کنند. از طرف دیگر، وجود پشتوانه مالی مانند ارز دلار از عرضه بی‌رویه و بدون پشتوانه آن جلوگیری می‌کند. همه این عوامل نشان‌دهنده این نکته هستند که امکان استخراج ابری تتر برای استخراج‌کنندگان فراهم نمی‌باشد.

استخراج ابری ارز دیجیتال با موبایل

استخراج ارزهای دیجیتال

همان‌طور که اشاره کردیم، استخراج ارزهای دیجیتال به روش سنتی به تجهیزات سخت‌افزاری پیشرفته‌ و گران قیمت یا به اصطلاح دستگاه ماینر نیاز دارد. به همین علت بسیاری از علاقه‌مندان به استخراج ارزهای دیجیتال به سراغ روش‌های جدید کلود ماینینگ رفته‌اند.

ساده‌ترین تجهیزاتی که شما می‌توانید با استفاده از آن فعالیت خود در زمینه استخراج ابری (Cloud Mining) را آغاز کنید، تلفن همراه شما است. شما می‌توانید با استفاه از تلفن همراه هوشمند خود با کمترین هزینه ممکن در ماینینگ ارزهای دیجیتال مختلف شرکت کنید و به درآمد قابل قبولی برسید.

البته نباید فراموش کرد که شما برای کسب درآمد از کلود ماینینگ با موبایل باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید. اگر تمامی هزینه‌های خود برای کسب درآمد از این طریق را بررسی نکنید، ممکن است فرایند کلود ماینینگ با موبایل برای شما صرفا به یک تفریح تبدیل شود. حتی ممکن است شما به جای کسب سود، دچار ضررهای سنگین شوید.

در نتیجه برای شروع این کار بار همه جوانب آن را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز با یک فرد متخصص و باتجربه مشورت کنید. شما می‌توانید برای کلود ماینینگ با تلفن هوشمند خود از دو روش اصلی استخراج انفرادی و شرکت در استخر ماینینگ استفاده کنید.

برخی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای موجود برای کلود ماینینگ با موبایل عبارتند از:

  • نرم‌افزار ECOS
  • نرم‌افزار crypto Tab
  • نرم‌افزار NiceHash
  • نرم‌افزار BeMine
  • نرم‌افزار MinerGate
  • نرم‌افزار crypto Miner

کلود ماینینگ به صورت انفرادی

استخراج ابری

در روش استخراج ابری به صورت انفرادی کاربران تنها باید با نصب یک نرم‌افزار معتبر، تلفن همراه خود را به پلتفرم مورد نظر خود متصل کنند و از این طریق در استخراج ارزهای دیجیتال مشارکت داشته باشند. در این روش، مدیریت درآمد برای کاربران راحت‌تر است. همچنین شما در این روش نیازی ندارید که برای حضور در استخرهای ماینینگ هزینه اضافه‌ای را پرداخت کنید و باعث کاهش میزان سود خود شوید.

البته این روش در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • قدرت و ظرفیت پایین تلفن‌های هوشمند برای استخراج ارزهای دیجیتال
  • سطح درآمد شما در این روش به نسبت سایر روش‌ها پایین‌تر است
  • فرایند استخراج ارزهای دیجیتال به صورت انفرادی دشوا است

شرکت در استخرهای ماینینگ ارزهای دیجیتال

برای مشارکت و استفاده از استخر ماینینگ ارزهای دیجیتال، کاربران تلفن همراه هوشمند خود را به یکی از استخرهای ماینینگ متصل کرده و به همراه سایر ماینرها در استخراج ارزهای دیجیتال مشارکت می‌کنند. البته فراموش نکنید که شما برای مشارکت در کلود ماینینگ بیت کوین در استخرهای استخراج باید مبلغی را به عنوان هزینه اولیه حضور در این استخرها پرداخت کنید. از طرف دیگر، ممکن است بخشی از درآمد شما صرف پرداخت کارمزدهای مختلف شود.

از مهم‌ترین مزایای کلود ماینینگ از طریق مشارکت در استخرای ماینینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان افزایش درآمد در مقایسه با روش انفرادی
  • قدرت بالاتر دستگاه برای استخراج ارزهای دیجیتال
  • افزایش سرعت استخراج رمزارزها

استخراج ابری چه خطراتی دارد؟

انتخاب روش کلود ماینینگ برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال درست مانند هر روش دیگری ریسک‌ها و خطراتی را به دنبال دارد. مهم‌ترین و بزرگترین خطری که افراد فعال در این حوزه را تهدید می‌کند، بحث کلاهبرداری است.

مطابق بررسی‌های انجام‌شده، در حال حاضر نزدیک به 90% از پلتفرم‌هایی که در زمینه استخراج ابری فعالیت می‌کنند به عنوان کلاهبردار شناخته شده‌اند و هدفی به غیر از خالی کردن جیب من و شما را دنبال نمی‌کنند. بسیاری از این پلتفرم‌ها پس از دریافت هزینه، سود حاصل از ماینینیگ ارزهای دیجیتال را به شما پرداخت نمی‌کنند.

در نتیجه پیش از این که بخواهید سرمایه و دارایی خود را روی یکی از این پلتفرم‌های کلود ماینینگ سرمایه‌گذاری کنید، حتما باید تحقیقات جامع و کاملی را در مورد پلفترم مورد نظر انجام دهید. خواندن نظرات کاربران و آشنایی با تجربیات آن‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند در انتخاب گزینه درست به شما کمک کند. معمولا بیشتر پلتفرم‌هایی که با هدف کلاهبرداری از شما راه‌اندازی شده‌اند، وعده‌های غیر معقولی را پیشنهاد می‌کنند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری، در هنگام انتخاب پلتفرم به موارد زیر توجه کنید:

  • پلتفرم‌هایی که وعده کسب سود کلان با سرمایه‌گذاری اندک را ارائه می‌دهند، به احتمال زیاد قصد کلاهبرداری از شما را دارند.
  • هرگز وعده‌های پلتفرم‌های کلاهبردار در خصوص کسب سودهای چند هزار دلاری بدون نیاز به سرمایه اولیه را باور نکنید.
  • حتما در مورد توسعه‌دهندگان پلتفرم استخراج ابری تحقیق کنید. اگر نتوانستید به نتایج زیادی دست پیدا کنید، احتمالا با یک پروژه کلاهبرداری طرف هستید.
  • پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری حتما مقدار سود خود در ازای سرمایه اولیه را محاسبه کنید که عدد منطقی ای باشد. نه خیلی پایین و نه خیلی بالا که خارج از عرف باشد.
  • پیش از سرمایه‌گذاری حتما با یک فرد باتجربه و متخصص مشورت کنید و در مورد سابقه و نوع فعالیت پلتفرم مورد نظر با سایر کاربران صحبت کنید.

کلود ماینینگ؛ کسب درآمد از طریق استخراج رمزارز

استخراج ابری یکی از روش‌های جذاب برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال است که امکان شروع استخراج ارزهای دیجیتال بدون نیاز به سرمایه اولیه کلان را فراهم می‌کند. در روش کلود ماینینگ نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید، تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری مخصوص ماینینگ نیست. البته کسب درآمد با این روش در کنار تمامی مزایای خود، معایب و خطراتی را نیز به دنبال دارد. 

درآمد پایین و احتمال گرفتار شدن در دام کلاهبرداران از اصلی‌ترین نقاط ضعف روش کلود ماینینگ به شمار می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع فعالیت در زمینه کلود ماینینگ، حتما برای انتخاب پلتفرم مناسب تحقیقات کامل و جامعی را انجام دهید.