اگر شما با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد بارها نام ایردراپ را شنیده اید. ایردراپ در لغت به معنای رها کردن در هوا است. حال می خواهیم بدانیم ایردراپ در بازار ارز دیجیتال چیست، چه اهدافی دارد و چگونه به کمک ایردراپ رایگان، ارز دیجیتال بدست آوریم؟

آیا تا به حال به خرید ارز دیجیتال بدون پرداخت هیچ پولی فکر کرده اید؟ ایردراپ را می توان یکی دیگر از اصطلاحات پرکاربرد دنیای کریپتوکارنسی در نظر گرفت که برای بدست آردن ارز دیجیتال رایگان مورد استقبال قرار گرفته است. Airdrop نوعی استراتژی بازاریابی است که به هدف تبلیغات و اطلاع رسانی شکل گرفته است. به بیان دیگر، ایردراپ یکی از روش های به دست آوردن ارز دیجیتال رایگان است.

به بیان ساده، ایردراپ فرآیندی که کاربر در انتها با انجام تعداد مشخصی وظایف از قبل تعریف شده، مستحق بدست آوردن ارز دیجیتال رایگان بدون سرمایه می‌شود.

آموزش ایردراپ ارز دیجیتال

برخی از توسعه دهندگان پروژه های ارز دیجیتال برای شناساندن ارز دیجیتال پروژه خود به کاربران بازار رمزارز، شرایطی را در نظر می‌گیرند تا به کاربران با انجام دادن برخی کارها و یا حتی به صورت قرعه کشی رمز ارز رایگان هدیه دهند. توجه داشته باشید که وعده دادن ارز دیجیتال رایگان بدون انجام هیچ کاری کلاهبرداری است.

اما کاربران برای دریافت ایردراپ باید کارهایی را انجام دهند، در نتیجه ایردراپ (Airdrop) یک شیوه بازاریابی مرسوم می‌باشد که هم به سود صاحبان پروژه و هم کاربران است به جز زمانی که ایردراپ دهنده از شما اطلاعات کیف پول و … را درخواست نماید که شما باید ارائه این اطلاعات باید خودداری کنید و به کلاهبرداری بودن پروژه شک کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ایردراپ چیست؟ 

ایردراپ یک فعالیت تبلیغاتی برای رشد و شناخته شدن ارزهای دیجیتال جدید است. توسعه دهندگان رمز ارزهای جدید برای جذب کاربران بیشتر و تبلیغات گسترده، ارزهای دیجیتال رایگان در قالب ایردراپ به کاربران هدیه می‌دهند.

نحوه استفاده از ایردراپ ارز دیجیتال

این رمز ارزهای رایگان پس از انجام یکسری فعالیت ها مانند دنبال کردن کانال تلگرام پروژه، ریتوئیت کردن توئیت پروژه در توئیتر و … به کیف پول کاربران واریز می‌گردد. کاربران کریپتو برای دریافت ایردراپ ارز دیجیتال حتما باید کارهایی اعم از عضویت در کانال های تلگرام، توئیتر، انتشار برخی مطالب مرتبط با بازار ارز دیجیتال در شبکه‌های مجازی و … را انجام دهند.

توزیع توکن پروژه (ارز دیحیتال) به دو صورت انجام می‌شود. نوع اول آن به این گونه است که برنامه نویسان و توسعه دهندگان رمز‌ارز بدون هیچ گونه اعلان رسمی اقدام به اهدای توکن رایگان به کاربرانی که قبلا آن رمزارز یا توکن پروژه‌ای دیگر را هولد کرده اند می‌نمایند.

نوع دوم ایردراپ که هبیشتر توسط شرکت های نوظهور مورد استفاده قرار می گیرد به اینصورت است که صاحبان پروژه در سایت های معرفی ایردراپ رایگان با تعریف تعدادی فعالیت مشخص، به ازای هر کاربری که بخشی یا تمام موارد را با موفقیت انجام دهد، تعدادی از توکن های پروژه را به عنوان پاداش به کیف پول او واریز میکنند. (مقاله پیشنهادی: بهترین کیف پول های ارز دیجیتال)

انواع مختلف ایردارپ

همانطور که توضیح داده ایم، نحوه اهدای ایردراپ به شیوه های مختلف است که هر کدام در راستای تحقق هدفی شکل گرفته اند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع مختلف ایردراپ و اهداف پیش روی آنها می‌پردازیم. 

ایردراپ پاداش یا Bounty

بهترین ایردراپ های ارز دیجیتال

شاید بتوان ساده ترین و آسان ترین راه دریافت ایردراپ را ایردراپ پاداش یا Bounty دانست. این نوع ایردراپ به کسانی داده می شود که فعالیت های بسیار ساده و آسان انجام دهند. از جمله این کارها می توان به  دنبال کردن شبکه های اجتماعی مختلف، اشتراک گذاری پست ها در فضای مجازی، معرفی پروژه به دیگر دوستان و … اشاره کرد.

کاربران برای دریافت ایردراپ پاداش باید چنین کارهایی را از قبل انجام دهند، سپس اطلاعات مرتبط با انجام این فعالیت ها را برای شرکتی که در کمپین پاداش قرار گرفته، ارسال نمایند تا در نهایت با اعتبار سنجی درخواست، پاداش به کیف پول شما واریز گردد.

ایردراپ هولد 

ایردراپ هولد تنها به کسانی تعلق می گیرد که اقدام به نگهداری یک کوین و یا توکن خاص در مدت زمان مشخصی کرده اند. ایردراپ های هولد معمولا بدون اطلاع قبلی انجام می شود و برنامه ای از پیش تعریف شده ندارد. در ادامه کاربران تعدادی مشخص از توکنی دیگر را به صورت رایگان دریافت خواهند نمود. 

ایردراپ اختصاصی 

ایردراپ اختصاصی متعلق به افرادی است که تراکنشی را در یک پروژه ویژه ارز دیجیتال و یا پلتفرمی انجام داده و یا اقداماتی را در فعالیت های مربوط به آن شروع کرده باشند. بطور مثال یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز برای تست پلتفرم خود، به ازای هر تراکنش swap که کاربران انجام میدهند امتیازاتی را به آنها اختصاص می‌دهد که در نهایت بر اساس این امتیازات و سایر فاکتور ها مقداری مشخص از توکن های خود را ایردراپ میکند.

ایردراپ هارد فورک

ایردراپ بیت کوین

هاردفورک ارز دیجیتال به رویدادی گفته می‌شود که تعداد زیادی از فعلان بلاکچین تصمیم به تغییر برخی از سایست های آن بلاکچین می‌گیرند و شاخه ای جدید ایجاد میکنند و با تغییر قوانین بلاکچین و الگوریتم‌های ارز دیجیتال قبلی، باعث ایجاد یک رمزارز جدید می‌شود که از هر لحاظ رمزارز قبلی متمایز است.

از جمله این تغییرات پدید آمده می توان به تغییرات در الگوریتم اثبات کار، حداکثر تعداد تراکنش‌ها در یک بلاک، سرعت تایید تراکنش‌ها و … اشاره کرد. به طور کلی باید بدانید که هاردفورک معمولاً به دلیل وجود نظرات متفاوت در رابطه با قوانین شکل می گیرد که در نهایت منجر به تقسیم بلاکچین و ایجاد دو توکن متفاوت می شود.

در ایردراپ هارد فورک، تیم جدید شکل گرفته اقدام به ایردراپ توکن جدید به میزان دارایی کاربران در زنجیره قبلی، مینمایند و به این ترتیب کاربرانی که به بلاکچین جدید رای مثبت داده اند و در مراحل راه اندازی تیم اجرایی را همراهی نموده اند، مشمول دریافت ایردراپ می‌گردند. 

ایردراپ تست ‌نت

این نوع روش بیشتر توسط شبکه‌هایی که در فاز توسعه هستند و هنوز شبکه اصلی آن‌ها شروع به کار نکرده اس مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع آنها از کاربران می‌خواهند که فعالیت هایی را در شبکه تست نت آنها انجام دهند تا مشکلات شبکه قبل از لانچ اصلی ایراد یابی و حل گردد.

از جمله اقداماتی که کاربر باید انجام دهد این است که شروع به نصب کیف پول مورد نظر پروژه نماید و شبکه تستی مورد نظر را به کیف پول خود اضافه کند. در مرحله بعدی کاربر باید فعالیت‌هایی مانند سواپ‌کردن در دکس‌‌ها را انجام دهد. زمانی که که شبکه راه اندازی شد، پروژه اقدام به ایردراپ تعدادی توکن برای کیف پول‌های فعال در تست‌نت می نماید. 

چگونه و از کجا ایردراپ معتبر رایگان پیدا کنیم؟

ایردراپ ارز دیجیتال رایگان

ایردراپ های بسیار زیادی وجود دارند اما باید بدانید که به همه آنها نمی توان اطمینان کرد. در واقع تمامی ایردراپ ها معتبر نیستند و شما باید در ابتدا ایردراپ های رایگان معتبر را شناسایی کنید. برای دستیابی و شناسایی ایردراپ های معتبر می توانید وارد سایت های Airdrops.io و Coinmarketcap شوید. در این سایت ها لیستی از ایردراپ ها آورده شده اند که شما می توانید بر روی آنها کلیلک کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد نحوه مشارکت در آنها به دست آورید. 

هدف از ارائه انواع ایردراپ‌ها 

ایردراپ ها به عنوان یک روش نوین از جمع‌آوری سرمایه، در حوزه ارز دیجیتال رواج یافته‌اند. هدف اصلی این ایردراپ ها ارائه توکن‌های جدید به کاربران کریپتو از طریق توزیع رایگان آنها است. با این روش، توکن‌های جدید به افرادی که به پروژه‌ای خاص علاقه‌مند هستند، تعلق خواهد گرفت.

این روش علاوه بر جذب سرمایه، می‌تواند باعث افزایش آگاهی در رابطه با پروژه و جلب توجه کاربران ارز دیجیتال شود. در ادامه به طور دقیق به بررسی اهداف ارائه ایردراپ ها می پردازیم. 

معرفی ارزهای دیجیتال جدید 

جالب است بدانید که استراتژی بازاریابی حتی در بازار کریپتوکارنسی هم مورد استفاده قرار می گیرد. ارائه‌دهندگان کوین های مختلف برای معرفی کوین مورد نظر خود از استراتژی بازاریابی به کمک ایردراپ استفاده می نمایند.

شروع کار آنها به این شیوه است که درصدی از کوین های مورد نظر خود را در میان مردم به صورت رایگان پخش می نمایند. البته در قبال ارائه این کوین ها خواستار انجام فعالیت هایی هستند.  

معرفی صرافی جدید به کاربران 

افرادی که کارگزاری و یا صرافی جدیدی تاسیس می نمایند، برای بازاریابی و شناخت صرافی خود به کاربران، کوین هایی را اهدا می نمایند تا کاربران خود را گسترده تر نمایند. 

جمع‌ آوری اطلاعات

جمع آوری اطلاعات به واسطه فرم های نظرسنجی و یا دیگر موارد نوع دیگری از اهداف استفاده از ایردراپ ها است. در واقع کاربران به این شیوه تشویق می شوند تا فرمهایی را در اینترنت پر کنند.

در واقع موسسات و یا افرادی که این فرم ها را ارائه داده اند، ایردراپ هایی را به کاربران می دهند تا در نتیجه پر شدن فرم ها با کمترین هزینه، بالاترین اطلاعات را در مورد کاربران به دست آورند. این اطلاعات جمع آوری شده به آنها کمک می کند تا تصمیمات بهتری در رابطه با کسب و کار خود بگیرند. 

معرفی یک کیف‌پول جدید به کاربران به کمک airdrop

برنامه ایردراپ ارز دیجیتال

زمانی که شرکتی کیف پول جدیدی ایجاد می نمایند، در قدم بعدی باید به فکر بازاریابی و شناخت آن کیف پول به کاربران بیشتر باشند. در این راستا یکی از بهترین و البته به صرفه ترین روش ها، اهدای ایردراپ توکن های بومی کیف پول ارز دیجیتال به کاربران است. 

بازاریابی توکن جدید حاصل از هارد فورک با ایردراپ

در صورتی که توسعه دهندگان توافقاتی بر روی یکسری تغییرات نداشته باشند، فورک بوجود می آید. به این منظور که انشعابی از شبکه مادر و یا اصلی ارز دیجیتال گرفته می شود و ترتیب باعث بوجود آمدن یک ارز دیجیتال جدید می شود. حال نیاز است تا کاربران آن ارز دیجیتال جدید را بشناسند و جذب آن شوند. در این زمان استراتژی فورک یکی از ایده آل ترین گزینه ها است. 

برای دریافت ایردراپ به چه کیف پولی نیاز داریم؟

داشتن کیف پولی سازگار با شبکه ERC20 تمام کاریست که باید برای دریافت ایردراپ رایگان انجام دهید. زیرا عرضه توکن های ایردراپی، بیشتر بر روی این شبکه صورت میگیرد. شبکه بلاکچین ERC20 متعلق به رمزارز اتریوم میباشد.

کیف پول ایردراپ ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که هنگام شرکت در ایردراپ، کیف پول شما حتما باید فعال باشد. به این ترتیب، هرچه کیف پول های بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری هم برای دریافت ایردراپ خواهید داشت. 

مقاله پیشنهادی: شناسایی شت کوین های آینده دار

معرفی وبسایت های پیدا کردن ایردراپ‌ ها 

تا اینجا در مورد ایردراپ و انواع ایردراپ ها اطلاعاتی کسب کردیم و حالا وقت آن رسیده که ایردراپ های فعال را پیدا، بررسی  و در آن ها شرکت کنیم. در ادامه سعی داریم به بررسی بهترین وب سایت های معرفی جدیدترین ایردراپ ها بپردازیم.

پلتفرم ۹۹airdrops.com

در سال 2018 پلتفرم ۹۹airdrops.com راه اندازی شده است. اگر شما هم به دنبال بهترین پلتفرم برای پیداکردن ایردراپ ها و چگونگی شرکت در آنها هستید، این پلتفرم بهترین گزینه است.

این پلتفرم بسیار ساده و دارای رابط کاربری آسانی است. حتی اگر اطلاعات بالایی ندارید، خیلی راحت می توانید با آن کار کنید و به اطلاعات مورد نظر خود دست یابید. شما می توانید این سایت را به طور منظم چک کنید تا از آخرین و جدیدترین اخبار ایردراپ ها باخبر شوید. جالب است بدانید که این پلتفرم به صورت هفتگی ارزهای دیجیتال را به عنوان پاداش به کاربران خود می دهد. 

کوین ایردراپ (Coin Airdrop)

Coin Airdrop یکی دیگر از سایت های برتر و اختصاصی برای به دست آوردن اطلاعات ایردراپ ها است که به طور مرتب به روز رسانی می شود تا اعلان‌های برتر Airdrop را به کاربران نمایش دهد.

ایردراپ رایگان معتبر

این سایت دارای رابط کاربری بسیار آسان و مرتبی است. این سایت برای تازه واردان هم بسیار مناسب است، زیرا امکانات بسیار خوبی برای کاربران تازه وارد در دنیای ارز دیجیتال دارد. به این صورت که کاربران می توانند در کنار به دست آوردن اطلاعاتی در مورد یافتن ایردراپ رایگان معتبر، آموزش هایی هم به شما می دهد تا در حداقل زمان ممکن اطلاعات بسیار خوبی به دست آورید. 

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

اگر در حال تحقیقات در مورد ایردراپ ها هستید، سایت کوین مارکت کپ را از دست ندهید. در سایت کوین مارکت کپ وضعیت کمپین ایردراپ ها در سه وضعیت پایان یافته، ایردراپ‌های جاری و ایردراپ‌های آینده دسته بندی شده‌اند.

کاربران می توانند ایردراپ های جاری را مورد بررسی قرار دهند، زیرا به آنها امکان مشارکت می‌دهد. در مقابل ایردراپ‌های آینده این امکان را برای کاربران فراهم می نمایند تا هنگامی که فعال شدند از آن‌ها مطلع شوند. شما به عنوان کاربر بازار کریپتو خیلی ساده می توانید این موارد را در نظر داشته باشید و آنها را به لیست سفید خود اضافه نمایید تا چندین ساعت قبل از پخش ایردراپ مطلع شوید. 

ایردراپ پَدیکت (Airdrop Paddict)

این پلتفرم برای کاربران بسیار سودمند است، زیرا فهرستی از برترین پلتفرم ها را نشان می دهد که با استفاده از آنها می توانید اطلاعات دقیقی از تاریخ انتشار ایردراپ ها به دست آورید. خبر خوب این است که این پلتفرم دارای سیستم رتبه بندی برای ایردراپ های برتر است.

به این صورت که به جداسازی ایردراپ های غیر قابل اعتماد می پردازد تا کاربران از آنها مطلع شوند. اگر شما هم نمی خواهید حسرت از دست دادن رویدادها را در دنیای ارز دیجیتال بخورید، از تایمر شمارش معکوس این پلتفرم استفاده کنید، زیرا اطلاعاتی در مورد فرصت کاربران برای شرکت در رویداد را می دهد. 

بهترین ایردراپ ها

بهترین ایردراپ های 2023

با توجه به روند صعودی ارزهای دیجیتال در سالهای گذشته و جذابیتی که برای سرمایه گذاران دارند، بسیاری از کاربران به دنبال یافتن بهترین ایردراپ ها در بازار کریپتو هستند. ایردراپ ها بهترین فرصت برای کاربرانی که سرمایه کم دارند است تا بصورت کاملا رایگان و در ازای مجموعه ای از فعالیت ها، ارز دیجیتال بدست آورند.

اگر شما هم قصد شرکت در بهترین ایردراپ های سال 2023 را دارید، در ادامه لیست تعدادی از ایردراپ های برتر را برای شما قرار داده ایم:

  1. ایردراپ احتمالی Sui
  2. ایردراپ صرافی اوکی ایکس
  3. ایردراپ احتمالی متامسک (MetaMask)
  4. ایردراپ BSC Payments
  5. ایرداپ احتمالی OpenSea
  6. ایردراپ Virtual Trader
  7. ایردراپ DexWallet
  8. ایردراپ Shiba inu Finance
  9. ایردراپ MetaVirusGame

ایردراپ متامسک 

بسیاری از پروژه های بزرگ مانند آپتوس، یونی سواپ، آربیتروم و … از روش ایردراپ برای توزیع رایگان توکن‌های خود استفاده می نمایند. توجه داشته باشید که در مورد نوعی از ایردراپ‌ها هیچ چیز صد در صدی  وجود ندارد.

دریافت ایردراپ متامسک

کاربران بر مبنای تجربه‌های چندین ساله فعالیت هایی را برای دریافت ایردراپ انجام می دهند. کیف پول متامسک‌ هم جزء همین پروژه هایی است که اطلاع‌رسانی رسمی در مورد ایردراپ گزارش نداده است، به همین علت به آن ایردراپ احتمالی متامسک هم گفته می شود. اما طبق گمانه زنی ها، این کیف پول رمزارزی توکن بومی خود را در بلند آینده عرضه خواهد کرد. 

ایردراپ سویی sui

ایردراپ سویی در کریپتو روشی است که در آن سازمان ها و شرکت ها در مرحله اولیه برای رشد و توسعه خود، به جای فروش توکن‌های خود روشی جایگزین یعنی ترویج آنها به صورت رایگان به کاربران را انتخاب می‌نمایند.

هدف این روش جلب توجه و بالا بردن شناخت ارز در بازار کریپتو به کاربران است. ایردراپ سویی داری محدودیت زمانی است و توکن های محدودوی در این روش توزیع می شوند. 

شرکت ها شرایط خاصی برای شرکت در ایردراپ ها برای کاربران مشخص می نمایند از جمله آنها می توان به داشتن حساب کاربری در یک صرافی یا انجام برخی وظایف مرتبط با پروژه و … اشاره کرد. 

ایردراپ  DexWallet

یکی از بهترین و کارآمدترین ایردراپ های سال 2023، ایردراپ Dexwallet با نماد اختصاری DWT است. توجه داشته باشید که به این نوع ایردراپ، ایردراپ اجتماعی گفته می شود. نحوه شرکت در آن بسیار ساده است، تنها کافی است، ربات ایردراپ را در تلگرام اجرا کنید و به وظایف خواسته شده عمل نمایید. امکان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال توسط این پلتفرم برای کاربران وجود دارد.  

ایردراپ Virtual Trader

جدیدترین ایردراپ های ارز دیجیتال

یکی دیگر از ایردراپ های معتبر، ایردراپ Virtual Trader است که به 3 هزار شرکت کننده های خود به طور اتفاقی پاداش می دهد. نحوه شرکت در این ایردراپ هم بسیار آسان است. شما پس از عضو شدن در تلگرام و انجام وظایف تعیین شده، می توانید برای دریافت توکن های بیشتر، به طور اختیاری وظایف بیشتری انجام دهید. 

ایردراپ BelnCrypto

به جرات می توان گفت این نوع ایردراپ یکی از معتبرترین و بهترین ایردراپ های سال ۲۰۲۳ به حساب می آید. تا 10 هزار ایردراپ به شرکت کنندگان پاداش داده می شود.

مسئولیت سود و زیان شرکت در تمام ایردراپ های فوق بر عهده شما بوده و توجه کنید که به هیچ وجه از کیف پول اصلی خود یا کیف پولی که سرمایه شما در آن است، برای شرکت در ایردراپ استفاده نکنید.

مزایا و معایب ایردراپ

امروزه رقابت بسیار زیادی بین استارت‌آپ های ارز دیجیتال ایجاد شده است. با توجه به این رقابت ها، ایردراپ فعالیتی بسیار مفید و سودمند است. در ادامه شما را با مزایای ایردراپ ها آشنا می کنیم. 

ایردراپ ارز دیجیتال چیست

مزایای ایردراپ

  • ایردراپ نوعی پاداش دهی به حساب می آید، یعنی شرکت ها و سازمان ها به مشتریان وفادار شبکه‌ بلاکچین خود توکن هایی را پاداش می دهند. 
  • باعث افزایش آگاهی و اطلاعات نسبت به پروژه ها می شود. 
  • باعث شناخت بیشتر توکن های تازه وارد در بازار می شود. 
  • استفاده از توکن تازه وارد شده در بازار افزایش می یابد.  
  • کسب سود از نوسان گیری آن ارز دیجیتال با رعایت اصول ترید

معایب ایردراپ

ایردراپ باعث دریافت رمز ارز رایگان می شود، اما متاسفانه چندین خطر هم وجود دارد که باید با آنها آشنایی داشته باشید. 

  • برخی از ایردراپ ها از کاربران خود می خواهند به وب سایت های نامعتبر و یا مشکوک متصل شوند. این موضوع برای کیف پول کاربر نوعی تهدید به حساب می آید.  
  • ممکن است ایردراپ در رابطه با یک طرح کلاهبرداری باشد. 
  • گاهی حتی ممکن است باعث انصراف مشارکت سرمایه گذاران شود، زیرا کاربر در این صورت تصور می‌کند پروژه بی کیفیت است و به دنبال پروژه های بهتر می رود. 
  • ممکن است کاربران با وجود تمامی وظایفی که انجام می دهند، برنده دریافت جایزه نشوند.  

5 نکته امنیتی طلایی در رابطه با ایردراپ

  چگونه از ایردراپ ارز دیجیتال استفاده کنیم

تا به اینجا متوجه شده ایم که ایردراپ ها یک نوع بازاریابی به حساب می آیند و برای کاربران هم بسیار جذاب هستند. اما استفاده از آنها می تواند مشکلاتی هم داشته باشد. شما با افزایش اطلاعات خود می توانید از این کلاهبرداری ها و مشکلات پیشگیری نمایید. 

اطمینان از از اعتبار شرکت‌های ارائه دهنده ایردراپ

قبل از هر گونه اقدامی اعم از ارائه اطلاعات شخصی به شرکت‌های مختلف ارز دیجیتال، به بررسی و تحقیق در مورد اعتبار سازمان و پروژه مرتبط به آن بپردازید. 

ممنوعیت شرکت در پروژه های ایردراپ با کیف پول اصلی خود 

مجموعه ها و افراد با قصد و نیت کلاهبرداری با در اختیار داشتن آدرس کیف پول کاربران می توانند تمامی دارایی های ارز دیجیتال آنها را مشاهده نمایند. در این صورت هک کردن کیف پول کاربران با روش هایی مانند فیشینگ برای آنها راحت‌تر می شود. بهترین راهکار ایجاد یک کیف پول جدید ویژه برای شرکت در ایردراپ است. 

پرهیز از اشتراک گذاری اطلاعات شخصی 

اگ ایردراپی نیازمند اطلاعات شخصی شما بود، به هیچ عنوان در آن شرکت نکنید. زیرا با این شیوه به راحتی می توان کلاهبرداری کرد. به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی هرگز کار صحیحی نیست. 

اطمینان از ثبت نام در وب سایت اصلی 

هنگام ثبت نام توجه داشته باشید که حتما وارد وب سایت اصلی شده اید. به طور کلی باید از قاونی بودن وب سایت و یا پلتفرمی که در آن ثبت نام می کنید، اطمینان حاصل کنید. 

مجهز کردن دستگاه ها و نرم افزار ها به به روز ترین ابزارهای امنیتی 

قبل از شرکت در ایردراپ، حتما بر روی کامپیوتر شخصی و یا گوشی همراه خود، بهترین و جدیدترین آنتی ویروس ها را نصب نمایید.  

سوالات متداول 

 چگونه از ایردراپ‌ ها مطلع شویم؟

برای اطلاع از ایردراپ ها می توان به دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی،‌ وایت پیپر و … پرداخت. البته باید بدانید که حتی داکیومنت‌‌های یک پروژه هم می‌تواند اطلاعات مفید و بسیار خوبی در مورد ایردراپ به کاربران انتقال دهد. 

آیا ایردراپ ها واقعی هستند؟ 

بله، اگر ایردراپ های معتبر پیدا کنید، باید بدانید که آنها واقعی هستند و سود خوبی به کاربران اهدا می نمایند. توجه داشته باشید که ایردراپ ها نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند و کاملا رایگان هستند، در غیر این صورت با سازمان ها یا افراد کلاهبردار طرف هستید. 

چگونه ایردراپ رایگان بگیریم؟ 

برای دریافت ایردراپ رایگان باید مراحلی را اعم از ساخت کیف پول ارز دیجیتال، هولد کردن مقداری مشخص توکن، پیگیری اخبار، بررسی وب سایت های مخصوص، برررسی پروژه و … را انجام دهید. 

جه روش هایی جایگزین ایردراپ برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

ایردراپ یک روش کاملا رایگان برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است اما با سرمایه کم نیز میتوانید اقدام به خرید ارز دیجیتال ارزان مانند دوج کوین، شیا، ONT، GRT و … به قصد سرمایه گذاری کنید.

جمع بندی 

به طور کلی باید بدانید که ایردراپ یک ابزار بازاریابی کارامد در حوزه کریپتو است که هدف اصلی آن ایجاد جوی مثبت بر روی تعدادی پروژه و معرفی آنها به کاربران بیشتر است.

کاربران در پروژه های ایردراپ شرکت می‌نمایند تا ارزهای دیجیتال رایگان دریافت کنند. در صورتی که آن پروژه به موفقیت چشمگیری برسد، قیمت ارز دیجیتال پروژه هم افزایش می یابد و کاربران بسیار راحت به سود مناسبی دست می یابند.