بعد از داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال، اصطلاحات و مفاهیم مختلفی در این بازار معرفی شدند. از جمله این مفاهیم می‌توان به آلت سیزن و آلت کوین اشاره کرد. آلت سیزن یا فصل افزایش قیمت های آلت کوین ها را می‌توان مفهومی وابسته به وضعیت آلت کوین‌ها معرفی کرد که مربوط به تمام ارزهای دیجیتال به‌جز بیت کوین می‌شود. اگر می‌خواهید وارد حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و به خصوص آلت کوین‌ها شوید، حتما باید با مفهوم آلت سیزن آشنا شوید.

برای اینکه تشخیص دهید چه زمان آ‌لت سیز‌ن رخ داده است، باید به 5 ویژگی مهم توجه داشته باشید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نزولی بودن ارزش کل بازار و آلت کوین‌ها، صعودی بودن ارزش کل بازار (Total MarkecCap) و کاهش یا حتی ثبات ارزش بازار آلت کوین‌ها، صعودی بودن ارزش کل بازار و آلت کوین‌ها، ثبات ارزش کل بازار و افزایش ارزش بازار آلت کوین‌ها و نزولی بودن ارزش کل بازار و صعودی بودن ارزش آلت کوین‌ها اشاره کرد. در این مطلب از مجله دیجکس 24، آ‌لت سیز‌ن را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

آلت سیزن Altcoin Season چیست؟

آلت سیزن

اگر قصد آشنایی با آلت سیزن را دارید، ابتدا باید درباره آلت کوین اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی، ارزهای دیجیتال را می‌توان به بیت کوین و غیر از بیت کوین تقسیم کرد. دلیل این تقسیم‌بندی نیز اولین بودن بیت کوین در حوزه ارزهای دیجیتال و محبوبیت بالای آن است. به طور کلی، می‌توان گفت که به هر ارز دیجیتالی غیر از بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود.

بیت کوین را می‌‌توان به عنوان پایه و اساس ارزهای دیجیتال معرفی کرد که همواره حجم معاملات بالایی را در بازار رمزارزها به خود اختصاص داده است. به همین خاطر است که همواره بسیاری از روندهای صعودی و نزولی بازار ارزهای دیجیتال بر اساس روند معاملاتی این رمزارز تعیین می‌شوند.

در برخی از مواقع مانند مواقعی که رمزارزهای جدید بنا به دلایل مختلفی مانند حمایت افراد سلبریتی یا انجام قراردادهای هوشمند، محبوب‌تر از همیشه می‌شوند، آمار خرید و فروش بیت کوین افت می‌کند و عملا بازار این رمزارز متوقف می‌شود. در این موقعیت، سرمایه‌گذاران به‌جای خرید بیت کوین، تمرکز خود را روی آلت کوین‌ها می‌گذارند تا بتوانند در بازه زمانی کوتاهی به سود مناسبی برسند. این اتفاق سرچشمه ایجاد آلت سیزن در بازار رمزارزهاست.

به طور کلی، آلت سیزن را می‌توان به این شکل معرفی کرد که وقتی در یک بازه زمانی، عملکرد آلت کوین‌ها بهتر از بیت کوین می‌شود، چنین اتفاقی رخ می‌دهد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر این مفهوم را بیان کنیم، باید بگوییم که اگر سرمایه‌گذاران خرید و فروش بیت کوین را متوقف کنند یا کاهش دهند، برای کسب سود در بازه زمانی معمولا کوتاه‌مدت به سراغ آلت کوین‌ها می‌روند.

نشانه‌های آلت سیزن چیست؟

تحلیل بیت کوین امروز

به طور کلی می‌توان گفت که با در نظر گرفتن 4 شرط کلی می‌توان دوران آلت سیزن را تشخیص داد. از جمله معیارهای تشخیص آلت سیزن می‌توان به دامیننس بیت کوین (BTC.D)، روند صعودی قیمت بیت کوین، رشد قیمتی آلت کوین‌هایی که مارکت کپ بالایی دارند (مانند اتریوم، دوج کونی، شیبا، کاردانو)، معرفی ترندهای جدید در دنیای بلاکچین اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که در ادامه این بخش با آن‌ها آشنا می‌شویم.

رابط دامیننس بیت کوین و آلت سیزن

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، بیت کوین را می‌توان پایه و اساس و البته مخالف آلت کوین‌ها معرفی کرد. برای اینکه بتوانید آلت سیزن را تشخیص دهید، می‌توانید به عنوان اولین فاکتور به دامیننس بیت کوین توجه داشته باشید.

به طور کلی، بیت کوین معمولا بیشترین ارزش بازار یا همان مارکت کپ را در اختیار دارد. مارکت کپ را می‌توان معیاری در نظر گرفت که با ضرب تعداد کوین‌های در گردش یک پروژه رمزارز در قیمت فعلی خود به ازای هر واحد، میزان سرمایه موجود در گردش را محاسبه می‌کند.

مقاله پیشنهادی: تحلیل روزانه قیمت بیت کوین

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین روزانه btc

به طور کلی، دامیننس یا همان نرخ تسلط بیت کوین در بازار نشان‌دهنده افراد هولدر، خریداران و فروشندگان فعلی بازار در صرافی ارز دیجیتال است که این شاخص می‌تواند به عنوان یکی از معیارهای اصلی برای تشخیص آلت سیزن باشد. طبق بررسی‌هایی که روی آلت سیزن و البته دامیننس بیت کوین انجام شد، متخصصان تشخیص دادن که وقتی دامیننس بیت کوین بالا می‌رود، احتمال بروز آلت سیزن نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید:  صرافی ارز دیجیتال چیست؟ ۱۰ تا از بهترین صرافی های ایرانی و خارجی

وقتی که دامیننس بیت کوین افزایش پیدا می‌کند و نوبت به آلت سیزن می‌رسد، آلت کوین‌ها همه سهم بازار بیت کوین را از کل مارکت کپ بازار می‌بلعند و ارزش بالا کلی خود را به بالاتر از 50 درصد می‌رسانند. توجه داشته باشید که این اتفاق ممکن است هر ساله و هر چند ماه یک بار رخ بدهد.

روند صعودی قیمت بیت کوین

بول ران بیت کوین

روند قیمت بیت کوین با مفاهیم و نام‌های مختلفی شناخته می‌شود که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به بازار گاوی، بازار صعودی، بازار بولیش و بازار بول ران اشاره کرد. طبق تجربیات و سوابق عملکردی بیت کوین، معمولا آلت سیزن می‌تواند به بول ران بیت کوین خاتمه دهد. همین موضوع باعث شده است تا بتوان از این مورد به عنوان یکی از نشانه‌های شروع آلت سیزن یاد کرد.

مقاله پیشنهادی: بولران بعدی کریپتو احتمالا در سال ۲۰۲۴ – بررسی ۶ عامل مهم 

معمولا وقتی بول ران بیت کوین از بین می‌رود، در یک بازه زمانی مشخص سرمایه‌گذاران سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال‌ای که به آنها آلت کوین گفته می‌شود را انتخاب کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا روند صعودی بازار بیت کوین با چالش‌هایی مواجه شود و آلت سیزن رخ دهد.

به عبارتی دیگر، هر زمان که مشاهده کردید، بازار بیت کوین در حال نزول است و بول ران قیمت بیت کوین در حال تمام شدن می‌باشد، بدانید که قرار است یک آلت سیزن بزرگ رخ بدهد.

افزایش قیمت آلت کوین‌های برتر بازار رمزارزها

درست است که بیت کوین مارکت کپ بالایی دارد، اما تنها ارز دیجیتال با مارکت کپ بالا نیست! در کنار این رمزارز، آلت کوین‌های زیادی با مارکت کپ یا همان ارزش بالا بازار وجود دارند که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به بایننس کوین و اتریوم، دوج کوین اشاره کرد. برای مشاهده قیمت اتریوم امروز، قیمت لحظه ای دوج کوین، قیمت ارز شیبا و قیمت بایننس کوین میتوانید از صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال در صرافی دیجیکس ۲۴ استفاده کنید.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های تشخیص آلت سیزن، رشد قیمتی آلت کوین‌های با مارکت کپ بالا است. به عنوان مثال، اگر تحرکات صعودی قیمت بایننس کوین یا اتریوم را مشاهده کردید، این احتمال را بدهید که قرار است یک آلت سیزن رخ بدهد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تا قیمت آلت کوین‌ها در بازار افزایش پیدا کند، انتقال پول و سرمایه از بیت کوین به سمت این نوع ارزهای دیجیتال است که می‌تواند منجر به آلت سیزن شود. در نتیجه، برای اطلاع از زمان دقیق شروع آلت سیزن می‌توانید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

ورود آلت کوین‌های جدید در بازار

در گذر زمان آلت کوین‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شوند. برخی از این آلت کوین‌های جدید می‌توانند باعث ایجاد آلت سیزن ناگهانی شوند. همان‌طور که در گذشته قیمت ارز شیبا توانست به سرعت افزایش پیدا کند و یک آلت سیزن بزرگ را رقم بزند.

بهترین زمان خرید آلت کوین‌ها کی است؟

اگر قصد خرید آلت کوین را دارید، باید بهترین زمان ممکن را برای این منظور انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری در آلت کوین به سود خوبی برسید، پیشنهاد می‌کنیم بین 6 تا 10 ما قبل از هاوینگ بیت کوین اقدام به خرید آلت کوین نمایید. انجام این کار باعث دریافت سود حداکثری این سرمایه‌گذاری خواهد شد.

خرید آلت کوین

اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که نزدیک‌ترین هاوینگ بیت کوین در آپریل 2024 است. توجه داشته باشید که به‌جز هاوینگ بیت کوین، نمی‌توان زمان دقیقی را برای خرید آلت کوین مشخص کرد. بلکه باید متناسب با شرایطی که هر آلت کوین دارد و با بررسی تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی هر رمزارز، وضعیت آن را ارزیابی و خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی: تحلیل روزانه قیمت اتریوم

تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم روزانه eth

چگونه و از کجا آلت کوین بخریم؟

شاید از نظر دسته بندی و نام گذاری، آلت کوین‌ها با بیت کوین متفاوت باشند اما از نظر پروسه و روش خرید، تفاوت چندانی میان آن‌ها وجود ندارد. برای خرید و سرمایه گذاری در آلت کوین ها میتوانید از دو روش زیر اقدام کنید:

خرید آلت کوین از صرافی متمرکز ارز دیجیتال

یکی از ساده ترین روش های خرید آلت کوین، استفاده از صرافی ارز دیجیتال متمرکز است. برای اینکار کافیست در یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی ثبت نام کرده و با شارژ کیف پول، اقدام به خرید رمزارز مورد نظر نمایید.

مقاله پیشنهادی: آموزش جامع خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی از صفر تا ۱۰۰

توجه داشته باشید که برای انتخاب صرافی برتر، باید به ویژگی‌ها و میزان شناخته‌شدگی آن توجه کنید. برخی صرافی‌ها مانند دیجکس 24 از اعتبار بالایی در زمینه مبادلات رمزارزها برخوردار هستند و می‌توانید با خیال آسوده، آلت کوین دلخواه خود را در این صرافی آنلاین کنید.

بیشتر مطالعه کنید:  آموزش خرید تتر با ویزا کارت و مستر کارت در ۳ مرحله

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

خرید آلت کوین از صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال

یکی از روش های پیچیده اما بسیار امن برای خرید آلت کوین، استفاده از صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز می‌باشد. برای خرید و انجام معامله در صرافی غیر متمرکز، نیازی به ثبت نام و احراز هویت ندارید بلکه کافیست کیف پول خود را به صرافی متصل کرده و تبدیل و خرید رمزارزهارا در بستری کاملا غیرمتمرکز انجام دهید

مزایای خرید آلت کوین از صرافی غیرمترکز:

  1. عدم نیاز به ثبت نام و احراز هویت
  2. پشتیبانی از تعداد رمزارزهای بیشتر نسبت به صرافی متمرکز
  3. در اختیار داشتن دارایی ها در کیف پول شخصی

معایب خرید آلت کوین از صرافی غیرمترکز:

  1. پیچیدگی انجام معامله برای مبتدیان
  2. نقدینگی به مراتب کمتر نسبت به صرافی های متمرکز که باعث دیرتر تکمیل شدن معاملات با حجم بالا می‌شود
  3. کارمزد بسیار زیاد نسبت به صرافی های متمرکز

خرید آلت کوین از طریق کیف پول

خرید آلت کوین در آلت سیزن

یکی از روش های نسبتا ساده خرید آلت کوین در آلت سیزن، استفاده از کیف پول هایی مانند تراست ولت، اتمیک ولت و متامسک می‌باشد. برای خرید آلت کوین در کیف پول شما دو گزینه در اختیار دارید. اولی مورد که برای کاربران ایرانی ممکن است نشدنی باشد، امکان شارژ و خرید از دیجیتال با پی پال، مستر کارت و ویزا کارت می‌باشد.

مقاله پیشنهادی: آموزش خرید ارز دیجیتال با ویزا کارت و مستر کارت

اما دومین راهی که می‌توان از آن استفاده کرد، امکان swap در کیف پول می‌باشد. کافیست مقدار تتر مورد نظر را به کیف پول ارز دیجیتال منتقل کرده و با قابلیت swap، مقدار تتر مدنظر خود را به آلت کوین‌ها تبدیل کنید.

در نهایت زمانی که به جمع بندی مناسبی برای خرید آلت کوین رسیدید باید به نکاتی اعم از: بررسی وایت پیپر آلت کوین مورد نظر، سوابق تیم‌های توسعه‌دهنده آلت کوین، وضعیت بازار برای خرید آلت کوین و قرار داشتن یا نداشتن در آلت سیزن توجه داشته باشید.

چه ارزهایی در آلت سیزن مناسب سرمایه گذاری هستند؟

به طور کلی، توصیه می‌کنیم برای سرمایه‌گذاری در آلت سیزن‌ها، ارزهای دیجیتال‌ای را انتخاب کنید که مارکت کپ بالایی داشته و از ارزش سرمایه‌گذاری نسبتا خوبی برخوردار هستند.

سرمایه‌گذاری در آلت سیزن‌ها

از جمله برخی از این آلت کوین‌ها می‌توان به اتریوم، بایننس کوین، تتر، ریپل، چین لینک، بیت کوین کش، لایت کوین، پولکادات، کاردانو و بیت کوین اس وی اشاره کرد. این آلت کوین‌ها از بالاترین محبوبیت در بازار رمزارزها برخوردار هستند و کمترین میزان ریسک را نیز برای سرمایه‌گذاری دارند.

چگونه از آلت سیزن بیشترین سود را کسب کنیم؟

اگر قصد خرید آلت کوین جهت سرمایه گذاری و کسب سود از آلت سیزن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هموار به سراغ آلت کوین هایی با حجم مارکت کپ بالا بروید.

زمانی که بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را طبق فاکتورهایی که قبل‌تر گفتیم انتخاب می‌کنید، در عین اینکه شانس بالایی برای کسب سود حداکثری دارید، ریسکتان برای خرید و فروش و حتی لیکویید شدن نیز به حداقل خواهد رسید.

آلت سیزن بعدی کی اتفاق می‌افتد؟

اگر می‌خواهید وارد آلت سیزن بعدی شوید و از طریق آن سود مناسب داشته باشید، باید بگوییم طبق نظر کارشناسان، این اتفاق تا هاوینگ بعدی بیت کوین رخ نمی‌دهد. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، هاوینگ بعدی بیت کوین به احتمال زیاد در تاریخ آپریل 2024 رخ خواهد داد.

شاخص آلت سیزن چیست؟

یکی از عبارات مرتبط با آلت سیزن که باید درباره آن اطلاعات داشته باشید، شاخص آلت سیزن است. شاخص آلت سیزن می‌تواند میزان علاقه سرمایه‌گذاران به آلت کوین‌ها و درنهایت به بیت کوین را مشخص کند.

طبق این شاخص، می‌توان فهمید که چه زمانی به محدوده آلت سیزن رسیده‌ایم. به طور کلی، وقتی که این شاخص به حالتی برسد که 75 درصد از 50 آلت کوین برتر بازار از نظر مارکت کپ عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین در سه ماه گذشته داشته باشند، یعنی آلت سیزن در حال رخ دادن است.

در مقابل، اگر 75 درصد از 50 آلت کوین برتر در بازار در طول مدت سه ماه گذشته، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین نداشته باشند، یعنی خلاف آلت سیزن در حال رخ دادن است و رشد آنچنانی ای در قیمت آلت کوین ها نخواهیم دید ولی در مقابل قیمت بیت کوین صعودی خواهد شد که به آن بیت سیزن گفته می‌شود.

چرا صرافی دیجکس 24 را برای خرید و فروش آلت کوین انتخاب کنیم؟

اگر قصد کسب سود از آلت سیزن و خرید و فروش انواع آلت کوین را دارید، باید از طریق یک صرافی معتبر ارز دیجیتال اقدام کنید. دلایل زیادی در این میان وجود دارند که دست به دست هم می‌دهند تا صرافی دیجکس 24 یکی از بهترین صرافی‌ها برای این منظور باشد. در ادامه با مزایای استفاده از خدمات صرافی ما آشنا می‌شوید.

خرید و فروش امن انواع ارز دیجیتال

یکی از مواردی که حتما باید در انتخاب صرافی ارز دیجیتال به آن توجه داشته باشید، امنیتی است که صرافی برای دارایی ها و حریم خصوصی کاربران ایجاد نموده است. با توجه به سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهید، یک مشکل کوچک در امنیت صرافی می‌تواند به کل سرمایه شما خسارت بزند. این در حالی است که در صرافی دیجکس 24 محیطی کاملا امن برای مبادلات ارزی و ریالی کاربران و نگهداری دارایی کاربران در کیف پول های سرد چندامضایی فراهم شده است.

تسویه‌حساب آنی و ریالی

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب دیجکس 24 برای خرید فروش ارز دیجیتال در آلت سیزن، تسویه‌حساب آنی است. به این معنی که هرزمان که نیاز دارید، تنها کافی است درخواست تسویه‌حساب ریالی را ثبت کنید تا به صورت فوری، واریز وجه برایتان انجام شود.  

کسب سود حداکثری با سرمایه گذاری در آلت کوین ها

اگر می‌خواهید در آلت سیزن بازار ارزهای دیجیتال شرکت کنید و به درآمد حداکثری برسید، باید از طریق یک صرافی معتبر برای خرید و فروش آلت کوین اقدام کنید. ما در دیجکس 24 آماده ارائه خدمات به شما در این حوزه هستیم.

با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید به راحتی وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و بدون هیچ‌گونه نگرانی از بابت امنیت حاب کاربری و دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری و ترید کنید. در صورت نیاز به خدمات بیشتر، با بخش پشتیبانی مجموعه ما تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید که این مقاله صرفا جهت آشنایی با مبحث آلت سیزن بوده و هیچگونه پیشنهاد خرید، فروش و سرمایه گذاری ای نمیباشد.