تراست ولت چیست؟ این سؤالی است که اکثر تریدر‌ها در زمینه معاملات انواع ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش تتر با آن مواجه هستند. با توجه به این که این روز‌ها افراد زیادی اقدام به سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال می‌کنند، کیف پول‌های متنوعی نیز برای انواع مختلف ارز‌های دیجیتال به بازار عرضه شده‌اند.

اما در این بین، وجود کیف پول تراست ولت برای محافظت از ارز‌ها و دارایی‌های بسیار مهم و ضروری است که البته کیف پول‌های متنوعی موجود هستند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

در توضیحی دیگر، بیشترین استفاده تریدرها، از کیف پول‌های متامسک است اما ساختار آن به شکلی‌است که فقط می‌تونا توکن‌های مبتنی بر شبکه بلاکچین اتریوم را در آن ذخیره و نگهداری کرد.

ولی در مقابل، کیف پول تراست ولت ویژگی‌های زیادی همچون خرید و فروش ارز دیجیتال، استیکینگ، سوآپ کردن (تبدیل رمزارزها)، نقل و انتقال آسان، پشتیبانی از انواع شبکه های بلاکچین، پشتیبانی از میم کوین ها و شت کوین ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تراست ولت امن است؟

برای پاسخ به این سؤال و درک این که تراست ولت چیست، ما در این مقاله اطلاعات کاملی را جمع‌آوری کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود. اما پیشنهاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم که پیش از آن، آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

معرفی کیف پول تراست ولت

اگر شما هم در بازار ارز دیجیتال به خرید و فروش‌ها و انجام معاملات مختلف مشغول هستید حتماً نام تراست ولت را بارها شنیده‌اید و به دنبال آن، این سؤال برای شما پیش آمده که تراست ولت چیست؟

تراست ولت در واقع یکی از اولین کیف پول های ارز دیجیتال است که با رابط کاربری بسیار ساده و کارآمد، وارد بازار ارزهای دیجیتا شده و در مدت کوتاهی به یکی از انتخاب‌های اصلی کاربران تبدیل شد.

معرفی تراست ولت

کیف پول تراست ولت از شبکه های بلاکچین معروفی مانند ERC20, TRC20, BSC بطور کامل پشتیبانی می‌کنند و هدف ابتدایی این پروژه، پشتیبانی از توکن هایی با استانداردهای ERC20 و ERC223 می‌باشد، اما حال که نگاهی به اکوسیستم تراست ولت می‌اندازیم، شاهد آن هستیم که این کیف پول از رمزارزها و استانداردهای متنوع دیگری نیز پشتیبانی می‌کند.

تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال است که می‌توان از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال، ارسال و دریافت ارز دیجیتال، تبدیل دارایی ها به یکدیگر و نگهداری و ذخیره آسان انواع ارز‌های دیجیتال استفاده کرد.

کیف پول تراست ولت هم در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و هم آیفون و هم بصورت افزونه مرورگر کروم بطور کامل در دسترس قرار دارد. کار کردن با تراست ولت بر خلاف سایر کیف پول های ارز دیجیتال به قدری ساده است که انتخاب اول تمام کاربران فعال در حوزه کریپتوکارنسی می‌باشد.

همچنین کیف پول تراست ولت با ایجاد ویژگی‌ای به نام استیکینگ ارز دیجیتال که در ادامه مفصل‌تر درباره آن صحبت خواهیم کرد، این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند به کمک ارز‌های دیجیتال خود و در اختیار شبکه قرار دادن آنها، پاداش های روزانه، ماهانه و سالانه دریافت کنند.

ویژگی‌های تراست ولت

ویژگی‌های تراست ولت

حال که متوجه شدید تراست ولت چیست، بهتر است با ویژگی‌های آن نیز آشنا شوید. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تراست ولت این است که این کیف پول از انبوهی از ارز‌های دیجیتال با بلاکچین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که کیف پول‌هایی مانند متامسک معمولاً فقط توکن‌های بستر بلاکچین اتریوم ERC20 را پشتیبانی می‌کنند.

با استفاده از این کیف پول، می‌توانید به منظور خرید ارز‌ دیجیتال، از طریق پلتفرم‌های شخص ثالث اقدام کنید. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول را می‌توان توانایی آن در خرید و فروش NFT عنوان کرد که موجب متمایز شدن آن با سایر کیف پول‌ها شده است.

بیشتر مطالعه کنید:  10 مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین در سال 2023

دانلود کیف پول تراست ولت

برای دانلود کیف پول تراست ولت توصبه ما به شما این است که به سایت رسمی Trust Wallet مراجعه کرده و از آنجا نسخه دلخواه اپلیکیشن کیف پول تراست ولت را دانلود نمایید.

دانلود کیف پول تراست ولت

تراست ولت در سایت خود بیان نموده است که « شما شایسته دسترسی آسان به ارز دیجیتال هستید» و این عبارت به وضوح در جای جای این اپلیکیشن کیف پول به دلیل سادگی و پرهیز از هرگونه پیچیدگی مشاهده می‌شود.

  1. با دانلود مستقیم و نصب کیف پول تراست ولت، شما به امکاناتی از قبیل:
  2. دسترسی آسان به دارایی های رمزارزی
  3. خرید آنی هر ارز دیجیتال‌ای که دلتان میخواهد
  4. جمع آوری و نگهداری کلکسیون های NFT یا توکن های غیرمثلی
  5. مبادله رمزارزها داخل برنامه
  6. مشاهده نمودار و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال داخل برنامه
  7. پشتیبانی از برنامه ها و صرافی های غیرمتمرکز در بخش Discover

در واقع  تراست ولت یک کیف پول مبتنی بر موبایل است که به کمک آن می‌توانید انواع کلکسیو های NFT‌ را در تلفن همراه خود نگهداری و معامله کنید. اما با توجه به این که یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز به شمار می‌رود، در نتیجه هر کاربری مسئول ایمنی تراکنش‌ها و معاملات خود خواهد بود.

آموزش نصب کیف پول تراست ولت

همانطور که قبل‌تر نیز بیان کردیم تراست ولت یکی از انواع کیف پول‌های ساده و در عین حال کارآمد است که هر کسی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند؛ در نتیجه فرایند راه‌اندازی آن بسیار راحت است. با ادامه مطلب همراه ما باشد تا با نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت، اولین قدم ورود به بازار ارزهای دیجیتال را برداریم.

روش راه‌اندازی تراست ولت

مرحله اول؛ دانلود کیف پول تراست ولت

اولین مرحله راه‌اندازی کیف پول Trust Wallet، دانلود آن از طریق وبسایت رسمی، گوگل پلی یا اپ استور میباشد. برای ورود به سایت رسمی تراست ولت میتوانید عبارت Trust Wallet را در گوگل جستجو کرده و وارد سایت رسمی این کمپانی شوید یا از طریق آدرس https://trustwallet.com وارد سایت کیف پول تراست ولت شوید.

پس از ورود، میتوانید بر اساس سیستم عامل دستگاه خود، نسخه مناسب اندروید یا iOS را دانلود نمایید. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید از تراست ولت بر روی لپ تاپ استفاده کنید، میتوانید افزونه مرورگر کروم این کیف پول را دانلود نمایید.

مرحله دوم؛ شروع ساخت کیف پول تراست ولت

پس از نصب کیف پول، بر روی دکمه Create New Wallet را کلیک نمایید و یک کیف پول جدید برای خود بسازید. همچنین میتوانید با کلیک بر بروی گزینه i already have a wallet اگر از قبل کیف پولی داشته باشید، کلمات خصوصی (Secret Phrase) را وارد کرده و دارایی خود را بازیابی نمایید.

ساخت کیف پول تراست ولت

مرحله سوم؛ پذیرش شرایط و قوانین استفاده از تراست ولت

در این مرحله پس از اینکه روی دکمه ایجاد کیف پول جدید (Create New Wallet) کلیک کردید، از شما درخواست می‌شود تا تیک پذیرش قوانین و اطلاعات استفاده از برنامه را بزنید تا به شما اجازه ساخت کیف پول داده شود. بر روی هر ۳ گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید و با کلیک روی دکمه Continue وارد مرحله بعد شوید.

پذیرش شرایط و قوانین استفاده از تراست ولت

مرحله چهارم؛ یادداست و نگهداری کلمات خصوصی کیف پول

در این مرحله ۱۲ عدد کلمه انگلیسی بصورت اتفاقی (رندوم) اما با ترتیبی مشخص به شما نمایش داده می‌شود که کلید دستیابی به دارایی های شما میباشد و هر شخصی که این کلمات بازیابی را در اختیار داشته باشد، میتواند به راحتی به دارایی های داخل کیف پول دسترسی پیدا کند، پس در حفظ و نگهداری آن بسیار کوشا باشید و به نکات زیر توجه کنید:

  1. حتما چند نسخه پشتیبان از کلمات بازیابی خود تهیه کرده و در مکان های امن که در مواقع ضروری فقط خود شما به آن دسترسی داشته باشید قرار دهید.
  2. از نگهداری کلمات بازیابی کیف پول در فضای آنلاین مانند گوگل درایو، iCloud و … که امکان دسترسی برای شخص ثالثی وجود داشته باشد پرهیز کنید.
  3. ترجیحا کلمات بازیابی کیف پول تراست ولت را بر بروی کاغذ نوشته و با طلق پرس از آن در برابر خیس شدگی و خوردگی توسط حشرات محافظ نمایید.
  4. در صورتی که کلیدهای خصوصی تراست ولت را گم کنید، تحت هیچ شرایطی امکان بازیابی دارایی های شما وجود نخواهد داشت و پشتیبانی تراست ولت کمکی به شما نخواهد کرد، پس در حفظ آن بسیار کوشا باشید.

با توجه نکات فوق و پس از یادداشت کلمات خصوصی خود، بر روی Continue کلیک کنید تا وارد مرحله پنجم شویم.

یادداست و نگهداری کلمات خصوصی کیف پول

مرحله پنجم؛ وارد کردن کلمات خصوصی

در این مرحله، تراست ولت برای این که مطمئن شود کلمات خصوصی خود را از مرحله قبل یادداشت نموده اید، از شما میخواهد که کلمات را به ترتیب وارد نمایید. پس از وارد کردن کلمات به ترتیب، بر روی Continue کلیک کنید تا کیف پول شما ساخته شود.

بیشتر مطالعه کنید:  آموزش جامع نصب کیف پول متامسک | دانلود و ساخت کیف پول MetaMask

وارد کردن کلمات خصوصی

مرحله ششم؛ کیف پول شما آماده استفاده می‌باشد

پس از گذاردن ۵ مرحله نسبتا ساده، حال شما به کیف پولی با هزاران رمزارز دسترسی دارید و میتوانید به راحتی از امکانات واریز و برداشت ارز دیجیتال، هولد و نگهداری برای سرمایه گذاری بلند مدت، تبدیل رمزارزها به یکدیگر و … استفاده نمایید.

آموزش تراست ولت برای آیفون

ساخت چندین کیف پول فقط در یک کیف پول تراست ولت

بسیاری از فعالان کریپتو دارای سبدهای مختلف سرمایه گذاری هستند یا سرپرست خانواده ای می‌باشند که علاوه بر سرمایه گذاری های شخصی، میخواهند برای کودکان یا همسر خود نیز بصورت جداگانه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نمایند.

اینجاست که نصب و مدیریت چندین کیف پول برای مدیریت دارایی‌ها امری سخت محصوب می‌شود. اما تراست ولت برای این مشکل نیز چاره ای اندیشیده است. در کیف پول تراست ولت شما میتوانید طبق مراحل بالا که توضیح دادیم، بینهایت کیف پول با عناوین و رمزارزهای مختلف بسازی و بصورت یکجا درون یک اپلیکیشن آن‌ها را مدیریت نمایید.

همچنین میتوانید کیف پول های مختلفی با نام ها گوناگون برای کودکان، پس انداز ماهیانه، سرمایه گذاری کوتاه مدت و یا بلند مدت و … ساخته و بخشی از دارایی خود را در هر کدام از این کیف پول ها واریز و نگهداری نمایید.

آیا تراست ولت امن است؟

این موضوع که تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است، موجب شده تا سطح قابل قبولی از امنیت را ارائه دهد؛ به طوری که در این کیف پول هیچ شخصی کنترل مرکزی ندارد و کسی نمی‌تواند وجوه شما را دستکاری کند و یا اصطلاحا به سرقت ببرد.

آیا تراست ولت امن است؟

زیرا این کیف پول دارای یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت گم شدن دستگاه بتوانید کیف پول خود را بازیابی کنید. با این وجود، باز هم به ویژگی‌های امنیتی بیشتری نظیر احراز هویت دو مرحله‌ای نیاز خواهید داشت تا کسی غیر از شما نتواند به کیف پول‌تان دسترسی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: ۴ راه افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال برای جلوگیری از هک

در نهایت باید بگوییم که کیف پول تراست ولت جزو کیف پول‌های غیرحضانتی است، به این معنی که کلید خصوصی دارایی‌های شما تنها بر روی دستگاهی که کیف پول را بر روی آن نصب میکنید نگهداری می‌شود و بصورت آنلاین هیچ شخضی به آن دسترسی نخواهد داشت.

تهیه نسخه پشتیبان از تراست ولت چگونه است؟

هنگام نصب کیف پول، تراست ولت به شما ۱۲ کلمه بازیابی می‌دهد که می‌بایست این کلمات را بر روی برگه نوشته و در جای امنی نگهداری نمایید تا در صورت بروز مشکل برای موبایل خود، در دستگاهی دیگر به دارایی خود دسترسی داشته باشید.

اما چنانچه برگه ای که کلمات بازیابی کیف پول تراست ولت را بر روی آن نوشته بودید را گم کردید و می‌توانید وارد برنامه تراست ولت شوید، شانس این را دارید که با طی کردن مراحل زیر، مجددا کلمات بازیابی خود را یادداشت نمایید.

مرحله اول؛ وارد بخش تنظیمات تراست ولت شوید

در این صفحه شما میتوانید تنظیمات مختلفی برای کیف پول خود در نظر بگیرید و یا به امکانات خاصی مانند هشدار قیمت، اسکن QR کد و … دسترسی داشته باشید.

در ابتدای این صفحه، بر روی گزینه Wallets کلیک کنید تا وارد لیست کیف پول‌های خود در تراست ولت شوید.

تنظیمات تراست ولت

مرحله دوم؛ بر روی بخش مشخص شده در تصویر کلیک کنید

در این صفحه با کلیک بر روی آیکون مشخص شده، دو بخش قابل مشاهده می‌باشد. بخش اول که شما میتوانید نام کیف پول خود را مشاهده نمایید یا نام آن را به نام دلخواه خود تغییر دهید. در بخش دوم این صفحه که تمام کار ما با آن است، گزینه Show Secret Phrase را مشاهده میکنید.

انتخاب کیف پول تراست ولت دلخواه

مرحله سوم؛ هشدار و قبول قوانین trust wallet

با کلیک برو روی این گزینه و وارد کردن پسورد یا FaceID، همان توضیحاتی که در فرآیند ایجاد کیف پول جدید به شما نمایش داده شد، مجددا نمایش داده می‌شود. با قبول تمام موارد اعلام شده و کلیک بر روی گزینه Continue وارد صفحه لیست کلمات بازیابی می‌شوید.

هشدار و قبول قوانین trust wallet

مرحله چهارم؛ مشاهده ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول تراست ولت

در مرحله اخر، لیست ۱۲ کلمه پشتیبانی به شما نمایش داده می‌شود که میتوانید این کلمات را بر روی برگه نوشته و در مکانی امن نگهداری نمایید.

مشاهده ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول تراست ولت

مزایای تراست ولت چیست؟

مزایای تراست ولت چیست؟
مزایای تراست ولت چیست؟

همانطور که متوجه شدید تراست ولت مزایای زیادی دارد که همین مزایا موجب شده تا افراد زیادی از آن استفاده کنند. اما مهم‌ترین مزایایی که تراست ولت دارد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • یک کیف پول غیرمتمرکز بدون کنترل مرکزی
  • پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال مختلف
  • استفاده ساده و آسان، حتی برای افراد مبتدی

جمع‌ بندی

کیف پول‌های مختلفی با هدف نگهداری از ارز‌های دیجیتال طراحی و ایجاد شده‌اند که کیف پول تراست ولت یکی از آنهاست. این کیف پول نوعی از کیف پول‌های نرم‌افزاری بوده که با استفاده از آن می‌توانید خرید، فروش و نگهداری از انواع ارز‌های دیجیتال را انجام دهید. در واقع به شکل یک اپلیکیشن موبایل ارائه شده است و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود که خدمات آن به شکل غیرمتمرکز در دسترس کاربران قرار دارد.

ضمنا خاطرنشان می‌شویم که صرافی دیجیکس ۲۴ آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است؛ برای این منظور می‌توانید از طریق واتساپ و یا تماس و چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.