تتر گلد یک ارز دیجیتال تخصصی مشابه بیت‌کوین و شبکه ریپل است، اما ارزش آن با طلای خالص پشتیبانی شده و به کاربران خود ثبات رمزی را ارائه می‌دهد که در دنیای ارزهای دیجیتال و یا معاملات دیگر مانند خرید و فروش تتر بسیار مورد توجه است. Tether Gold اساسا یک سیستم دارایی دیجیتال محسوب می‌شود که توسط TG Commodities Limited ارائه شده است. ضمنا با توجه به عملیات شبکه، یک توکن طلای تتر معادل یک اونس تروی طلا خواهد بود که توسط شمش ​​طلای Good Delivery لندن تصریح شده است.

به طور کلی استفاده از Good Delivery در طول سال‌ها به دلیل شهرتی که دارد مطرح گشته و بیشتر در بازارهای بین‌المللی مانند: سیدنی، زوریخ، لندن و هنگ کنگ استفاده می‌شود. این سیستم در ذخایر طلای صندوق بین‌المللی پول، بانک‌های مرکزی و دولت‌ها نیز استفاده می‌شود.

توکن تتر گلد همچنین دارای کیفیت متمایزی است که امکان انتقال آن را از یک کاربر به کاربران دیگر بدون توجه به آدرس زنجیره‌ای فراهم می‌کند. در این سیستم، هر اونس ریز طلای موجود در نهایت به آدرس زنجیره‌ای که طلای متصل شده را در خود جای می‌دهد، وصل می‌شود.

بنیانگذاران تتر گلد Tether Gold (XAUT) چه کسانی هستند؟

بنیانگذاران تتر گلد Tether Gold (XAUT) چه کسانی هستند؟
بنیانگذاران تتر گلد Tether Gold (XAUT) چه کسانی هستند؟

شبکه تتر گلد، ایجاد شده از همکاری Tether Operations Limited است، یعنی توکن‌های این پلتفرم توسط یک نهاد شخص ثالث ایجاد شده‌اند که شرکای موسس و تیم تهیه آن یکسان هستند. هدف این پروژه از بین بردن موانعی است که از ورود عموم مردم به دنیای دارایی‌های طلا جلوگیری می‌کند که توسط Jl Van Der Velde (مدیر عامل) رهبری می‌شود.

Velde یک متخصص حرفه‌ای شناخته شده به شمار می‌آید که مدت زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین درگیر بوده است. (توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر در این زمینه مطلب “آموزش ارز دیجیتال” را از دست ندهید)! وی فارغ التحصیل دانشگاه ملی تایوان بوده و پس از آن برای کار در چند استارت‌آپ (پیش از رسیدن به سمت مدیر عامل درAmos Ltd. 4)، به تأسیس یک شرکت توسعه فناوری به نام Tuxia GmbH پرداخت.

مزیت استفاده از تتر گلد

مزیت استفاده از تتر گلد
مزیت استفاده از تتر گلد

کاربرد توکن تتر گلد مزایای متعددی را برای مشارکت کنندگان شبکه به همراه دارد که آن را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند. شروع این لیست از مزایا تتر گلد، سهولت ارائه توسط پشتوانه طلای آن است که با توجه به این تسهیل در شبکه تتر، کاربران از این پس می‌توانند از طریق خرید توکن‌های XAUT صاحب طلای واقعی شوند. این مورد دقیقا چیزی است که آنها را به دنیای تجارت طلا سوق می‌دهد و به طور بالقوه امکانات بی پایانی را برای آنان به منظور کسب سود بیشتر فراهم می‌کند.

بیشتر مطالعه کنید:  آموزش بازیابی تراست والت به کمک کلمات بازیابی

با توجه به جزئیات تتر گلد، مالکیت یک توکن طلای تتر، ارزشی معادل یک اونس طلا را در دنیای واقعی دارد. به این ترتیب، افرادی که دارای توکن‌های Tether Gold هستند، از حقوق انحصاری مالکیت در ذخیره‌سازی معادل برخوردار خواهند بود. ضمنا این شمش‌های طلای خاص را می‌توان با شماره سریال مشخص و همچنین وزن و خلوص طلا شناسایی کرد و دارنده آن می‌تواند به راحتی جزئیات شمش‌های طلا که به آدرسی خاص پیوند داده شده‌اند را در هر زمانی که بخواهد تأیید کند.

علاوه بر این، مزیت دیگری نیز از طریق شبکه Tether Gold ارائه می‌شود. مزیتی که با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال، کاربرانی که توکن‌های XAUT دارند می‌توانند به راحتی توکن‌های خود را با ارز دیجیتال دیگری مانند DAI در قالب معامله مبادله کنند و سود حاصل از تراکنش آن را دریافت نمایند.

همچنین طلای ارائه شده نیز از یک پروتکل تخصیص فردی پیروی می‌کند. این بدان معنی است که هر واحد از توکن طلای تتر در اصل نشان دهنده یک اونس طلای واقعی خواهد بود و برای هر فرد، از طریق سیستم آدرس مورد استفاده در خرید توکن ساخته شده است. به این ترتیب، هیچ دو نشانه‌ای نمی‌توانند آدرس یکسانی داشته باشند، در نتیجه مالکیت شمش طلا را فقط به یک فرد محدود می‌کند.

علاوه بر مفاد گسترده شبکه، چندین گزینه بازخرید نیز وجود دارد بدین صورت که راهی را فراهم می‌کند تا به موجب آن دارندگان توکن‌های تتر گلد که تأییدیه‌های لازم را انجام داده‌اند و دارای مقدار مشخصی از دارایی‌های XAUT هستند، بتوانند طلای فیزیکی را به هر کجا که می‌خواهند تحویل و یا انتقال بدهند.

چند سکه طلای تتر در بازار عرضه شده است؟

چند سکه طلای تتر در بازار عرضه شده است؟
چند سکه طلای تتر در بازار عرضه شده است؟

Tether Gold با اکثر توکن‌های موجود در بازار بسیار متفاوت است زیرا هر توکن XAUT به یک شمش طلای واقعی خاص ارتباط دارد؛ در نتیجه، هر زمان که تقاضا برای خرید وجود داشته باشد توکن‌ها برای مصرف کنندگان صادر خواهند شد. اما به طور کلی در روزهای اولیه ایجاد پلتفرم Tether Gold، مجموع عرضه توکن منتشر شده به 145759 می‌رسید و از زمانی که به جریان اصلی تبدیل شد، همه توکن‌ها به گردش در آمدند.

امنیت شبکه تتر گلد

امنیت شبکه تتر گلد
امنیت شبکه تتر گلد

در حال حاضر، شبکه اتریوم یکی از بزرگترین و ایمن‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال موجود در دنیای فناوری بلاک چین است. همین بلاک چین محلی‌ست که شبکه طلای تتر را میزبانی می‌کند و اکوسیستم اتریوم مسئولیت حفاظت از آن را بر عهده دارد. در واقع اتریوم در سراسر شبکه خود از گره‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند که این گره‌ها مسئولیت همکاری با یکدیگر را برای حفظ امنیت پلتفرم، عهده‌دار هستند.

بیشتر مطالعه کنید:  دلار کاغذی چیست؟ آموزش تبدیل دلار به تتر ۲۰۲۳

با این حال، سیستم امنیتی اتریوم، حتی با وجود سطح پیشرفته خود، در گذشته نقض شده است و به همین دلیل، شبکه Tether Gold تصمیم گرفت یک لایه امنیتی بیشتر را اضافه کند. این سیستم از یک تابع، برای اطمینان از بالاترین سطح اختیار استفاده می‌کند که در پی آن، تمام جزئیات حساس طرف‌های درگیر در آن، به طور کامل پنهان شده‌اند.

نحوه خرید طلای تتر

نحوه خرید طلای تتر
نحوه خرید طلای تتر

شبکه Tether Gold جدا از ارائه یک ارز دیجیتال پایدار، شرکت کنندگان را در پلتفرم خود به سمت راه‌های سودآوری هدایت می‌کند. در نتیجه، توکن‌های آن به جریان اصلی تبدیل شده‌اند و به راحتی در چندین صرافی در دسترس هستند. در حال حاضر نیز، XAUT در چندین صرافی فهرست شده که از طریق مراحل زیر به راحتی قابل خریداری خواهد بود.

  • در پلتفرم معاملات ارز دیجیتال حساب باز کنید.
  • مقدار مشخصی از ارز فیات خود را به حساب خود انتقال دهید.
  • منتظر بمانید تا سپرده شما تایید شود و بتوانید XAUT را از طریق حساب معاملاتی خود خریداری نمایید.

کیف پول رمزنگاری که از Tether Gold (XAUT) پشتیبانی می‌کند کدام است؟

کیف پول رمزنگاری که از Tether Gold (XAUT) پشتیبانی می‌کند کدام است؟
کیف پول رمزنگاری که از Tether Gold (XAUT) پشتیبانی می‌کند کدام است؟

پلتفرم PTPWallet از بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده مانند توکن‌های Tether Gold (XAUT) به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و به دلیل کاربرد وسیعی که دارد، به یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌ها تبدیل شده است؛ زیرا به عنوان صرافی و یک موتور جستجو برای کشف سایر ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند به راحتی از PTPWallet به عنوان کیف پول Tether Gold خود استفاده کنند، چرا که یک رابط کاربری ساده و تعاملی ارائه می‌دهد و باعث می‌شود تا افراد به راحتی در این سیستم فعالیت کنند.

جمع بندی

تتر از طریق استیبل کوین USDT نامی برای خود دست و پا کرده و اکنون به دنبال این است که با توکن XAUT یا تتر گلد که از نظر فیزیکی پشتوانه طلا را دارد، به این شهرت ادامه دهد. در واقع XAUT یک ارز دیجیتال است که به فلز طلا متصل شده تا راهی آسان و در دسترس برای سرمایه‌گذاری بر روی این کالا را فراهم کند.

ضمن این که هر یک طلای تتر برابر با یک اونس طلای تروی است که از طریق Good Delivery (LGD) پشتیبانی می‌شود. مزیتی که دارندگان توکن XAUT می‌توانند از آن بهره‌مند شوند معادل با مالکیت فلز طلا است که علاوه بر این، شرایط برای آنها به گونه‌ای فراهم شده تا از معایب مرتبط با طلای فیزیکی همچون هزینه‌های بالای ذخیره‌سازی و دسترسی‌های محدود به دور باشند. مشاهده جزئیات بیشتر در صفحه https://digiex24.com/