قیمت دوج کوین (DOGE) در بازار کریپتو و الت‌کوین‌های مهم آن، پس از تصمیم دادگاه ایالت متحده درباره‌ی شکایت ریپل در این هفته، با روند بهبود و تثبیت در بازار همراه بوده است. از طرفی دیگر، ارزش دوج کوین در همین شنبه یعنی ۱۵ جولای به بیشترین میزان خود در ماه رسیده و در حال حاضر با قیمتی برابر با ۰٫۰۷۳۲۷ تتر برای هر دوج معامله می‌شود. این در حالیست که این رمزارز در ۳۰ روز گذشته، افزایش قیمت حدود ۲۲درصدی داشته است.

همچنین قیمت دوج کوین با توجه به ۲۸۶ آرا اخذ شده در سایت CoinMarketCap که تا تاریخ ۱۵ ژوئیه ثبت شده است، به میانگینی برابر با ۰٫۰۸۲۲ تتر تخمین زده شده و انتظار می‌رود که تا دو هفته آینده قیمت فعلی آن، افزایش تقریبی ۱۲٪ نیز داشته باشد. گفتنی‌ست که این رای‌گیری در طی شش ماه گذشته، با دقت و حساسیت ۸۵٫۴۳٪ صورت گرفته است.

با این حال، با توجه به عملکرد قبلی این رمزارز، تضمینی برای پیش بینی درست قیمت آن در آینده وجود ندارد؛ چرا که سایر عوامل دخیل نیز می‌توانند بر قیمت دوج کوین تأثیر بگذارند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل نوسانات قیمت دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳، بیشترین محبوبیت و بالاترین قیمت را در بازار رمزارزها داشته و با حمایت معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مشهوری مانند بیلیونر معروف “ایلان ماسک” گوی رقابت در بازار رمزارزها را از سایر رقبای خود ربوده است؛ این در حالیست که انتقادات و نقطه نظرات متعدد نتوانستند از این محبوبیت آن بکاهند و حتی به دلیل عملکرد خوبی که داشته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران دیگر را نیز به خود جلب کرده است. با این تفاسیر این نتیجه را می‌توان گرفت که دوج کوین هم اکنون در لیست دارایی‌های رمزارزی ارزشمند قرار دارد؛ یعنی ارزشی به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار!!!

بیشتر مطالعه کنید:  پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

به بیانی دیگر از آنجایی که دوج کوین سابقه پرفراز و نشیبی را از نظر قیمتی به خود اختصاص داده و با نوسانات متعددی در نمودار جهانی همراه شده اما باید گفت که جولای، ماه خوبی برای این رمزارز خواهد بود.

به علاوه ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که پس از هفته‌ها تلاش و تمرکز بیت‌کوین بر عملکرد قیمت خود نسبت به رقبا، قیمت بیشتر الت‌کوین‌ها سیر صعودی داشته‌اند. ماسک نیز دوج کوین را به عنوان یکی از رقبای واقعی بیت‌کوین شناخته و آن را یک جایگزین برای دیگر ارزهای دیجیتال معرفی کرده است.

البته نباید فراموش کرد هنگامی که “ایلان ماسک” در دسامبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲ ایده پذیرفتن دوج کوین برای محصولات تسلا را بیان کرد، این رمزارز با افزایش قابل ملاحظه‌ای به بازار عرضه می‌شد. در واقع هدف اصلی دوج کوین، وجود یک ارز دیجیتال همتا به ‌همتا نسبت به بیت‌کوین بوده که با حمایت وی همراه شده است.

بیشتر مطالعه کنید:  تحلیل و بررسی قیمت کاردانو امروز +‌ جدیدترین تحلیل ADA

توجه!

برآورد و پیش بینی قیمت ارائه شده در این خبر فقط بر اساس آراء کاربران CoinMarketCap ارائه شده است؛ بدین معنی که این برآورد‌ها، به منزله قیمت نهایی و تخمینی دوج کوین در 31 جولای نیستند.