شرکت پرداخت‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین ریپل لبز ابتکاری را برای تغییر صنعت املاک و مستغلات با استفاده از توکن‌سازی اعلام کرده است. هدف این برنامه آزمایشی نوآورانه توانمندسازی کاربران برای توکن کردن دارایی‌های املاک و مستغلات و استفاده از آنها به عنوان وثیقه برای تمامی وام‌ها تعیین شده است.

Antony Welfare، مشاور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ریپل، توییتی را در 7 ژوئیه بر افزایش علاقه جهانی به CBDCها و استیبل کوین‌ها منتشر کرد و تاکید نمود که تیم ریپل به طور فعال در حال بررسی کاربردهای عملی CBDCها و استیبل کوین‌ها و همچنین تمرکز بر توکن‌سازی دارایی‌های املاک و مستغلات آن است.

در طی کنفرانس فین‌تک که در رومانی برگزار شد، Welfare یک مورد کاربردی را ارائه کرد که ترکیبی از دلار دیجیتال هنگ کنگ (e-HKD)، املاک و مستغلات توکن‌شده و پروتکل‌های وام مالی است. همانگونه که پیش‌تر مطرح گشت هدف از اجرای این برنامه آزمایشی نوآورانه این است که کاربران قادر باشند تا دارایی‌های املاک و مستغلات را توکن کنند و از آنها به عنوان وثیقه برای وام‌ها استفاده نمایند. همچنین بتوانند از پلتفرم CBDC ریپل نیز بهره‌مند شوند.

بیشتر مطالعه کنید:  بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتر

ریپل در کاوش خود در زمینه توکن‌سازی دارایی‌های مستغلات با استفاده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال، به دنبال مقابله با موانع فعلی در بخش املاک و مستغلات است. علاوه بر این‌ها، توکن‌سازی املاک و مستغلات علی‌رغم این که به غلبه بر چالش‌های خاص نیاز خواهد داشت، اما پیامدهای مهمی مانند: بهبود نقدینگی، دسترسی گسترده‌تر به بازار و معاملات ساده را نیز دارد.

https://cointelegraph.com/news/ripple-labs-revolutionize-real-estate-industry-through-tokenization