همه ما دارایی های ارزشمند و مهم خود را در بانک ها، صندوق ها و … نگهداری می کنیم. حال با ورود به حوزه ارز دیجیتال باید رمزارزهای خود را در فضایی نگهداری نمایی که کیف پول یا wallet ها این امکان را برای ما فراهم می‌آورند. اگر شما هم قصد ورود به دنیای رمزارها را دارید. خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی و انتقال به کیف پول جهت حفظ امنیت دارایی ها از جمله نکاتی است که همواره باید در نظر داشته باشید.

حال اگر بخواهیم کیف پول ارز دیجیتال را به زبان ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که کیف پول، یک نرم‌افزار میباشد که به ما در ساخت و ذخیره کلیدهای عمومی و خصوصی کمک میکند و بستری را برای نگهداری ارزهای دیجیتال فراهم می‌نماید.

کیف پول ارز دیجیتال با بلاکچین های مختلف ارتباط برقرار می‌کند. در این صورت سرمایه‌گذاران می‌توانند اقدام به ارسال و دریافت انواع رمز ارزها نمایند و به این شیوه میزان دارایی خود را مورد کنترل قرار دهند. 

به طور کلی اگر قصد سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال را دارید، را ه‌اندازی یک ولت ارز دیجیتال جزء اولین قدم‌ها به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از کیف پول‌های ارز دیجیتال وجود دارند که کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای خود آنها را انتخاب کنند.

قطعا برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب باید نسبت به انواع آنها از لحاظ کاربرد و امنیت آشنایی کافی داشته باشید. در واقع باید بدانید که ابتدا کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ و سپس هر کدام از آنها چه ویژگی‌هایی دارند؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این موارد با شما به اشتراک بگذاریم. 

مقاله پیشنهادی: ۴ راه افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال برای جلوگیری از هک

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزار و یا نرم افزاری است که به عنوان ابزاری برای نگهداری دارایی ارز دیجیتال شما مورد استفاده قرار میگیرد. حتما برای شما هم سوال است که چرا نام کیف پول برای این ابزار در نظر گرفته شده است؟ زیرا مانند کیف پولی که پول نقد و کارت های بانکی خود را در آن قرار می دهید، استفاده می شود.

در واقع برای نگهداری دارایی خود از کیف پول استفاده میکنید تا علاوه بر دسترسی راحت به دارایی های رمزارزی به لطف رابط کاربری گرافیکی، امنیت دارایی های ارزی را با ذخیره سازی کلیدهای خصوصی برو روی دیوایس شخصی حفظ نمایید.

کاربران می‌توانند برخی از این کیف پول‌ها را به صورت رایگان در سیستم‌های کامپیوتری و یا گوشی‌های همراه خود ب نصب نمایند. برخی از انواع دیگر این کیف پول‌ها در قالب سخت‌افزار کوچکی هستند که شما می‌توانید آنها را از فروشگاه‌های مخصوص ارائه دهنده خریداری نمایید.

حال می خواهیم بدانیم که دقیقاً کیف پول‌های ارز دیجیتال چه کاری را انجام می‌دهند؟ این کیف پول‌های ارز دیجیتال را می‌توان واسطه‌ای بین کاربر و شبکه بلاکچین در نظر گرفت. تمامی درخواست‌های واریز و برداشت، به صورت کدهای رمزنگاری شده به شبکه بلاکچین ارسال می‌شوند و سپس توسط نودهای شبکه‌ مورد بررسی، تایید و یا رد قرار می‌گیرند.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال با استفاده از این اپلیکیشن ها بسیار آسان است. شما می توانید با استفاده از روش‌های مختلف ارز دیجیتال را از کیف پول خود ارسال یا دریافت کنید. اگر شما به عنوان یک کاربر بازار ارز دیجیتال قصد ارسال تراکنش را دارید، تنها باید آدرس کیف پول شخص مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید. سپس مبلغ مورد نظر را وارد کرده و در مرحله بعدی شما باید به امضای تراکنش با کلید خصوصی خودتان بپردازید. 

حال اگر بخواهید تراکنشی را دریافت نمایید، تنها کافی است آدرس کیف پول خود و یا همان کلید عمومی را برای شخص مورد نظر ارسال نمایید. در این صورت با توجه به مراحلی که در قسمت بالا برای شما توضیح داده‌ایم، شخص مورد نظر می‌تواند ارز دیجیتال را برای شما ارسال نماید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل به بررسی معنای کلید خصوصی و کلید عمومی و همچنین چگونگی انجام این فرآیندها بپردازیم.

کلید عمومی و خصوصی 

در صورتی که آشنایی اولیه با حوزه ارزهای دیجیتال دارید، حتماً نام کلیدهای عمومی و خصوصی را شنیده‌اید. اگر تجربه معامله در این بازار هیجان انگیز را داشته باشید، می‌دانید که کلیدهای خصوصی را به هیچ عنوان نباید با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

کلید عمومی و خصوصی کیف پول

همانطور که از نام آنها مشخص است، این کلیدها کاملاً شخصی و خصوصی هستند. آیا شما از تفاوت‌های بین کلیدهای عمومی و خصوصی اطلاعاتی دارید؟ به طور کلی باید بدانید که کلید عمومی و خصوصی هر کدام دارای تعاریف جداگانه‌ای هستند. در ادامه به بررسی این دو مورد می‌پردازیم. 

کلید عمومی

به کلید عمومی کلید پابلیک هم گفته می‌شود. در واقع شبیه به یک رشته کد می‌باشد و تمامی افراد می‌توانند آن را مشاهده نمایند و در دسترس داشته باشند. در واقع نام دیگر آدرس کیف پول ارز دیجیتال شما، کلید عمومی است. هر شخصی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد تا با استفاده از آن توکن مورد نظر را به کیف پول شما ارسال نماید.

کلید خصوصی

کلید خصوصی همان رشته متنی است که حالت محرمانه دارد و از حروف و اعداد به صورت ترکیبی تشکیل شده است. کلید خصوصی فقط به خود شما تعلق دارد و نباید آن را در دسترس هیچ شخص دیگری قرار دهید.

در واقع به نوعی به رمز عبور هر ولت، کلید خصوصی گفته می شود. تایید برداشت ارز دیجیتال از کیف پول شما دقیقا توسط کلیدهای خصوصی انجام می‌شود. رمزگشایی اطلاعات تراکنش‌ها و دارایی‌های دیجیتال شما در کیف پول، تنها با کلیدهای خصوصی امکان پذیر است. 

شما باید به بهترین شکل ممکن از کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال خود محافظت نمایید. قطعا به خاطر سپردن رشته ای طولانی از حروف و اعداد برای تمامی کاربران دشوار و امری نشدنی است. میتوانید از روش هایی مانند نوشتن کلید خصوصی روی برگه، حکاکی روی فلزا و … برای نگهداری آن استفاده کنید.

تشبیهی برای کلید خصوصی و عمومی، کارت بانکی شما است. قطعا شما شماره کارت بانکی خود را به افراد دیگر می‌دهید تا مبلغی به حساب شما واریز نمایند. این شماره کارت شبیه به همان کلید عمومی است. در صورتی که شما رمز کارت خود را به هیچ فردی نمی دهید. رمز کارت شما هم مانند کلید خصوصی در کیف پول ارز دیجیتال شما است. این رمز باعث می شود تا شما به مبلغ کارت بانکی خود و انجام تراکنش ها دسترسی داشته باشید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال 

اگر در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید، ذخیره و نگهداری از رمزارزهای شما در کیف پول بسیار اهمیت دارد. همانطور که می‌دانید چند نوع کیف پول در بازار وجود دارد. اما می خواهیم بدانیم کدام یک برای شما بهترین است؟

انواع کیف پول ارز دیجیتال

اگر می خواهید از دارایی‌های خود محافظت نمایید، داشتن کیف پولی شناخته شده و امن براش شما ضروری است، اما این که چه نوع کیف پولی را انتخاب کنید، قطعا ممکن است برای شما گیج کننده بوده و چالش به حساب بیاید.

انواع مختلف کیف پول ها وجود دارند که هر کدام ویژگی ها و امکانات متفاوت هستند. در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم که کدام کیف پول برای کدام دسته از کاربران و در نهایت برای شما مناسب هستند.

کیف پول رمزارز برای نگهداری دارایی شما، با شبکه بلاکچین در تعامل می‌باشد چرا که همواره باید دریافتی ها و ارسال های کیف پول شما را چک کرده و آخرین موجودی را نمایش دهد. از جمله اصلی ترین کیف پول های ارز دیجیتال می توان به سه نوع کیف پول سخت افزاری، کیف پول نرم افزاری و کیف پول کاغذی اشاره کرد.

البته این سه دسته بندی را  میتوان در دو دسته کیف پول سرد و کیف پول گرم طبقه بندی کرد. اگرچه کار با کیف پول های نرم افزاری به مراتب آسان می‌باشد، اما کیف پول های سخت‌افزاری بسیار ایمن‌تر می‌باشند.

بیشتر مطالعه کنید:  ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست؟ آموزش کامل ماینینگ به زبان ساده

اساس کار کیف پول های کاغذی اینگونه است که کلیدهای عمویمی و خصوصی شما بر روی کاغذ هم به صورت متنی و هم QR Code چاپ می شوند و چون ممکن است به راحتی گم شوذ، این روزها خیلی از آنها استفاده نمی‌شود و به نوعی منسوخ شده اند.

در واقعیت کیف پول ارز دیجیتال به ذخیره رمز ارز نمی پردازند، بلکه به عنوان ابزاری برای تعامل با بلاکچین کاربرد داشته و وظیفه دریافت و ارسال اطلاعات تراکنش ها را در شبکه بلاکچین برعهده دارد. 

اطلاعات منظور همان کلیدهای خصوصی و عمومی است. بر اساس این کلیدها که پیش تر توضیح دادیم، یک شناسه طولانی با ترکیبی از حروف و اعداد به نام آدرس ولت تولید می شود. در اصل، این آدرس مشخص کننده مکانی است که سکه ها می توانند به آن بلاکچین ارسال شوند. 

به طور کلی کیف پول ها بر اساس انواع مختلفی مانند امانی و غیر امانی، آنلاین و یا آفلاین تقسیم بندی می شوند. در ادامه این مطلب به توضیح این نوع از کیف پول های رمزارز می پردازیم. 

کیف پول امانی و غیر امانی 

کیف پول امانی، کیف پولی است که شما خودتان کلیدهای خصوصی را در اختیار ندارید. در این نوع کیف پول شما دسترسی به دارایی ها نخواهید داشت. همان‌طور‌که در قسمت بالاتر توضیح داده ایم، کلید خصوصی به عنوان کلید اصلی شما به دارایی‌هایتان است.

کیف پولی که در صرافی‌ ارز دیجیتال ایجاد ‌می‌کنید، کیف پولی امانی به حساب می آید زیرا کلید خصوصی کیف پول در اختیار شما نیست. درمقابل، هر کیف پولی که کلید خصوصی را در اختیار خود داشته باشد، کیف پول غیرامانی گفته می‌شود. 

توصیه ما به شما این است که برای سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال از کیف پول امانی استفاده نکنید. در صورت لزوم به نگهداری رمزارز در صرافی، حتما به بررسی و انتخاب صرافی های باسابقه و معتبر بپردازید. 

کیف پول نرم افزاری یا گرم

برای تعریف کیف پول گرم، می‌توان به کیف پول‌های مبتنی بر وب، افزونه‌های مرورگر، تمام اپلیکیشن‌های گوشی همراه و نرم افزارهای کامپیوتری اشاره کرد. کیف پول های گرم و یا آنلاین به صورت پیوسته به اینترنت متصل هستند و همین اتصال به اینترنت باعث شده است تا امنیت آنها تا حدودی کاهش پیدا کند و محتمل خطرات بیشتری باشد.

بهترین کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال

اما به طور کلی کاربر پسند هستند و برای انجام تراکنش‌های روزانه بسیار کارآمد می‌باشند. به راحتی با وارد کردن رمز عبور وارد نرم افزار شده و با وارد کردن آدرس میف پول مقصد، مقدار ارز مورد نظر را ارسال میکنید.

کیف پول سخت افزاری یا سرد

دارایی شما در کیف پول های سرد، به صورت آفلاین ذخیره می گردند و به اتصال دائمی اینترنت نیازی ندارند. کلیدهای خصوصی هر رمزارز بر روی خود کیف پول نگهداری میشود و امکان دسترسی برای هیچ هکری وجود ندارد. به همین علت است که امنیت آنها به مراتب از کیف پول های گرم یا نرم افزاری بیشتر می‌باشد.

کیف پول های سرد بیشتر برای نگهداری طولانی مدت (هولد) رمزارز مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع کیف پول های سرد می توان به کیف پول‌های سخت‌افزاری و کیف پول‌های کاغذی اشاره کرد. 

کیف پول سخت افزاری 

همانطور که توضیح داده ایم، کیف پول سخت افزاری جزء کیف پول های آفلاین یا سرد است. کیف پول های سخت افزاری همان دستگاه های فیزیکی‌ای هستند که به صورت جداگانه به مدیریت آدرس ها و کلیدهای عمومی شما می پردازند.

این کیف پول ها، شبیه یک USB با صفحه نمایش OLED دارای دکمه است. این دستگاه‌ها عموما باتری ندارند و خیلی راحت به رایانه های شخصی متصل شده و قابل استفاده هستند. 

نکته قابل توجه این است که برای خرید کیف پول های سخت افزاری عموما باید هزینه‌ی بالایی پرداخت نمایید اما در عوض خیال شما از امنیت دارایی‌تان کاملا آسوده است، زیرا کلیدهای خصوصی این کیف پول ها بصورت آفلاین درون سخت افزاری که در دستان شماست نگهداری می‌شوند.

نکته قابل توجه دیگر این است که ممکن است برای افراد مبتدی کار با کیف پول سخت افزاری کمی دشوار باشد. اما اگر شما به صورت روزانه با دارایی های خود سر و کار دارید و به انجام معاملات می پردازید، استفاده از کیف پول‌های آنلاین برای شما گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

کیف پول کاغذی

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی هم جزء کیف پول های آفلاین است. کیف پول کاغذی به صورت فیزیکی به صورت یک قطعه کاغذ مب‌باشد که کلید خصوصی بر روی آن چاپ شده است. از این کلید برای امضا کردن تراکنش‌ها و اثبات مالکیت دارایی شما استفاده می‌شود.

با استفاده از کیف پول کاغذی، کاربران می‌توانند از دسترسی آنلاین به ارزهای خود جلوگیری نمایند و نگرانی‌های امنیتی خود را کاهش دهند. همچنین، این روش نیز برای آن دسته از افرادی که به تکنولوژی دسترسی ندارند یا ترجیح می‌دهند ارزهای خود را به صورت فیزیکی نگه دارند، مناسب است. البته با وجود این مزیت ها، باید بدانید که کیف پول کاغذی نیازمند مراقبت و نگهداری بسیار بیشتری  است، زیرا در صورت از بین رفتن یا گم شدن، دسترسی شما به ارزهای دیجیتال نیز از بین خواهد رفت. 

کیف پول چند امضایی

یکی دیگر از انواع کیف پول های ارز دیجیتال، کیف پول چند امضایی است. این کیف پول برای امنیت و حفاظت بیشتر در تراکنش های ارز دیجیتال استفاده می شود. در یک کیف پول معمولی، تنها یک امضا برای تایید تراکنش ها استفاده می شود، اما در کیف پول چند امضایی، برای تایید یک تراکنش به تعداد بیشتری امضا نیاز است. 

در واقع این نوع کیف پول در مواقعی استفاده می شود که برای انجام یک تراکنش نیاز به تایید از طرف چندین شخص داشته باشیم. برای مثال در یک سازمان با استفاده از کیف پول چند امضایی، تراکنش ها باید توسط چندین شخص مورد تایید قرار بگیرند و فقط پس از دریافت تمامی امضاها، تراکنش انجام می شود.

از دیگر مزایای کیف پول چند امضایی، می توان به افزایش امنیت در مقابل حملات سایبری، حفظ حریم خصوصی و کنترل بیشتر بر تراکنش ها اشاره کرد. از دیگر ویژگی های این نوع کیف پول، بهره مندی از امضای هوشمند و امضای فیزیکی است، به این ترتیب که میتوان اطمینان حاصل کرد که امضاءها تنها توسط افراد مورد تایید صورت میگیرند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال تبدیل به یکی از دغدغه های کاربران ارز دیجیتال، مخصوصا کاربران ایرانی شده است. معامله گران ارز دیجیتال می خواهند بدانند که بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟ در واقع علت سردرگمی کاربران برای انتخاب کیف پول مناسب، تعداد زیاد آنها است.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران

با توجه به اینکه بازار کریپتوکارنسی رشد قابل توجهی در این چند سال اخیر داشته است، بسیاری از کاربران ایرانی را به خود جذب کرده است. اما نکته قابل توجه این است که به علت تحریم های پیش آمده برای کشورمان، ایرانی ها نمی توانند از هر کیف پولی به راحتی استفاده کنند.

به همین علت انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها بسیار اهمیت دارد. در ادامه شما را با 10 تا از بهترین کیف پول ها مناسب کاربران ایرانی آشنا می کنیم البته همواره به یاد داشته باشید که برای استفاده از کیف پول، از آی پی سایت (Static IP) استفاده کنید. اگر شما هم به فکر خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، باید امن ترین کیف پول را برای حفاظت از دارایی خود انتخاب کنید. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

۱. کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

از جله محبوب ترین و قدرتمند ترین کیف پول های ارز دیجیتال می توان به کیف پول تراست ولت اشاره کرد. این کیف پول برای ذخیره‌سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیف پول تراست ولت به صورت نرم افزاری در دسترس است و برای کاربرانی که به دنبال امنیت بالا و کنترل کامل بر ارزهای دیجیتال خود هستند، بهترین گزینه به حساب می آید.

کیف پول تراست ولت

امکانات و قابلیت های بسیار زیاد کیف پول تراست ولت باعث شده است تا کاربران به راحتی بتوانند ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنند و یا با قابلیت استیکینگ رمز ارز، از دارایی خود کسب درآمد غیر فعال داشته باشند.

با استفاده از کیف پول تراست ولت، کاربران می‌توانند ارزهای مختلفی را مانند بیتکوین، اتریوم، ریپل و دیگر ارزهای دیجیتال را در بصورت یکجا مدیریت کنند و تراکنش های واریز و برداشت ثبت نمایند. همچنین امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی کیف پول در صورت مشکل نیز براش شما وجود دارد.

از دیگر مزایای کیف پول تراست ولت می توان به نصب و راه اندازی بسیار ساده و آسان، پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال، داشتن مرورگر برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و … اشاره کرد.

۲. کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف پول متامسک دارای بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که این موضوع محبوبیت این کیف پول را نمایان میکند. رابط کاربری مناسبی برای متصل شدن به صرافی های غیرمتمرکز مانند کامپوند و یونی سواپ توسط ولت متامسک فراهم شده است.

بیشتر مطالعه کنید:  چه ارزهایی با کارت گرافیک استخراج می‌شوند؟

دانلود کیف پول متامسک

کیف پول متامسک هم مانند دیگر کیف پول ها برای ذخیره سازی ایمن کلیدهای عمومی و خصوصی شبکه BSC و ETH و تمامی توکن های این دو شبکه بلاکچین کاربرد دارد. از دیگر کاربرد های بسیار خوب کیف پول متامسک، امکان اتصال به اپلیکیشن های غیرمتمرکز، پلتفرم های NFT و بازی و … است.

۳. کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک جزء ولت های غیر حضانتی است و کلید خصوصی آن تحت کنترل خود کاربر می‌باشد. حتی اگر تازه به دنیای ارز دیجیتال وارد شده اید، خیلی راحت می توانید با کیف پول اتمیک شروع به کار کنید.

کیف پول اتمیک

این کیف پول از 500 ارز دیجیتال، از چندین سیستم عامل اعم از اندورید، مک و ios پشتیبانی می کند. کاربرانی که دارای ولت اتمیک هستند، بدون استفاده از صرافی متمرکز می توانند با استفاده از کارت بانکی خود ارزهای دیجیتال مانند ارز اتریوم، لایت کوین و … خریداری نمایند.

از جمله مزایای مهم اتمیک می توان به غیر حضانتی بودن، پشتیبانی 24 ساعته، امکان استیکینگ، رابط کاربری ساده و … اشاره کرد. 

۴. کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)

کیف پول کوینومی هم یکی دیگر از ولت های بسیار محبوب کاربران ارز دیجیتال ایرانی است که از تعداد زیادی کوین ها و توکن ها پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی های بسیار خوب کوینومی رابط کاربری آن است و باعث شده تا نسبت به دیگر کیف پول‌ها متمایز باشد.

کیف پول کوینومی (coinomi)

نصب کیف پول کوینومی و نحوه کار با آن بسیار ساده است به طوری که امکانات این کیف پول به وضوح قابل مشاهده هستند و به راحتی می توانید به تمامی بخش های آن دسترسی پیدا کنید. والت کوینومی از ۲۵ زبان دنیا پشتیبانی می کند. 

سرویس هایی مانند چنجلی و شیپ‌شیفت در ولت کوینومی حضور دارند که به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به صرافی و در کیف پول، به مبادله ارزهای مختلف با یکدیگر بپردازند. این ویژگی برای کاربران تازه کار‌ (آن دسته از کاربرانی است که کار در صرافی های ارز دیجیتال برای آنها دشوار است) بسیار مفید می‌باشد.

از دیگر مزایای کیف پول کوینومی می توان به کنترل و ذخیره توکن های NFT، پشتیبانی مناسب از بسیاری از بلاکچین ها، امنیت بسیار بالا، غیر حضانتی بودن، کارمزدهای بسیار پایین برای واریز و برداشت و … اشاره کرد.

۵. کیف پول سیف پال (Safepal)

کیف پول سیف پال

جالب است بدانید که کیف پول سیف پال، علاوه بر نسخه نرم افزاری، دارای نسخه سخت افزاری نیز می‌باشد. این کیف پول در سال 2018 با ویژگی اصلی ایجاد امنیت بالا و استفاده راحت توسط کاربران ارز دیجیتال طراحی و ساخته شد. ولت سیف پال از بیش از 10000 توکن پشتیبانی می نماید.

دسترسی به اندروید و IOS در نسخه نرم افزاری این کیف پول امکان پذیر است. اندازه مناسب این کیف پول باعث شده است تا حمل آن آسان باشد. از دیگر مزایای کیف پول سیف پال می توان به غیر حضانتی بودن، امکانات سواپ، استیکینگ و … اشاره کرد. 

۶. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

در اوات 2014 کیف پول سخت افزاری ترزور وارد بازار شد. امکان اتصال این کیف پول با کابل USB به کامپیوتر وجود دارد. تقریبا 1800 ارز دیجیتال توسط ترزور پشتیبانی می شوند و به دلیلی امنیت بالای این ولت، به راحتی و باخیال راحت می توانید از آن برای نگهداری یا انجام تراکنش های رمزارزی استفاده کنید.

ترزور One و ترزور T، دو مدل از کیف پول ترزور هستند که توصیه می شود معامله گران تازه کار و مبتدی مدل اول را انتخاب نمایند. از دیگر مزیت های کیف پول ترزور می توان به احراز هویت دو عاملی، دارای صفحه نمایش لمسی در مدل T اشاره کرد. 

 

۷. کیف پول سخت افزاری کول والت (Cool Wallet)

یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری محبوب، کول ولت می‌باشد که بسیار شبیه به کارت های بانکی طراحی شده است. این کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. برای استفاده از آن باید نرم افزار مربوطه را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود نمایید. این ولت دارای ویژگی هایی مانند استیکینگ است که می توان از این روش برای کسب درآمد از دارایی های خود استفاده نمود.

صرافی های ارز دیجیتال از چه کیف پولی استفاده می کنند؟

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی های ارز دیجیتال برای مدیریت ارزهای دیجیتال مشتریان خود، از کیف پول های بسیار امن و قابل اعتماد هم از نوع گرم و هم از نوع سرد استفاده می‌کنند. کیف پول ها در واقع نرم افزارهایی هستند که اجازه مدیریت و انتقال ارزهای دیجیتال را می دهند.

این کیف پول ها معمولاً دارای ویژگی های امنیتی قدرتمندی هستند که از جمله آنها می توان به رمزنگاری داده ها، امضای دیجیتال و احراز هویت دومرحله ای اشاره کرد. 

کیف پول های سرد برای صرافی ها گزینه بسیار مناسب تری هستند، زیرا برخلاف کیف پول های گرم، تراکنش‌ها به طور آفلاین ذخیره می شوند و نیازی به اتصال اینترنت ندارند. این کیف پول ها امکان دسترسی غیرمجاز و سرقت ارزهای دیجیتال را به طور قابل توجهی کاهش می دهند. 

در نهایت، صرافی ها باید اقدام به دریافت به روزرسانی های نرم افزاری کیف پول ها نمایند و از آخرین نسخه های امنیتی استفاده کنند. به این ترتیب، صرافی ها می توانند از آسیب پذیری های امنیتی جدید جلوگیری کنند و دارایی مشتریان را حفظ کنند. 

به طور کلی، انتخاب کیف پول مناسب برای صرافی ها بسیار اهمیت دارد، زیرا امنیت و حفاظت از ارزهای دیجیتال مشتریان اولویت اصلی آنها به حساب می آید. بنابراین، صرافی ها تمام تلاش خود را می کنند تا از کیف پول هایی استفاده نمایند که بهترین استانداردهای امنیتی را برای مشتریان دارا باشند و از تکنولوژی های پیشرفته برای حفظ و مدیریت ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال با کمترین کارمزد 

در دنیای ارزهای دیجیتال، انتخاب یک کیف پول مناسب در قدم اول می تواند برای آسودگی خاطر شما جهت امنیت دارایی هایتان بسیار تاثیرگذار باشد. در همین راستا بسیاری از کاربران ارز دیجیتال به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال با کمترین کارمزد هستند. به نوعی این موضوع یکی از چالش های اصلی معامله گران بازار ارز دیجیتال است.

هنگامی که ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر در حال استفاده می‌باشند، کیف پول‌هایی که بتوانند بهترین خدمات را با کمترین کارمزد ارائه دهند، بسیار اهمیت پیدا می‌کنند.

برای مثال در شبکه بیت کوین، تعیین کارمزد تراکنش ها بستگی به کیف پول‌ها و صرافی‌های بیت کوین دارد و هر صرافی بسته به خدماتی که ارائه میکند، کارمزد دلخواه خود را از کاربر دریافت میکند. باید بدانید که که هرچه کارمزد بیشتری پرداخت کنید، سرعت پردازش تراکنش شما هم بیشتر می شود.

آموزش بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

بازیابی کیف پول تراست والت

معامله گران در دنیای ارز دیجیتال ممکن است در برخی مواقع نیاز به بازیابی کیف پول خود پیدا کنند. ممکن است شما به یکباره رمز کیف پول خود را گم کنند یا حتی ممکن است تصمیم بگیرند کیف پول ارز دیجیتال خود را بر روی گوشی دیگری نصب نمایند.

قبل از شروع آموزش بازیابی دارایی کیف پول، توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. این کلیدها را برای تنها بازیابی کیف پول خود نیاز خواهید داشت، پس در حفظ آنها کوشا باشید. اگر به هر علتی کلیدهای خصوصی خود را گم کنید، دیگر امکان دسترس به دارایی های شما وجود نخواهد داشت. 

اگر شما هم به انجام معامله در ارز دیجیتال پرداخته و کیف پول تهیه کرده باشید، حتما با معنای SEED آشنایی دارید، SEED به معنای لیستی از کلمات است که برای بازیابی رمز ارزها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای شروع بازیابی کافیست در یک گوشی جدید، کیف پول نرم افزاری نصب کرده و با کلیک بر روی گزینه I already have a wallet وارد فرآیند بازیابی میشوید. در این مرحله کافیست ۱۲ یا ۲۴ کلمه بازیابی را وارد کرده و روی Import کلیک کنید تا دارایی شما در کیف پول جدید بازیابی گردد.

جمع بندی

در آخر باید بدانید که شناخت بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای شروع معامله و حفاظت از رمز ارزها بسیار اهمیت دارد. کیف پول ارز دیجیتال یک نرم افزار بسیار کاربردی است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را ذخیره، مدیریت و به دیگران انتقال دهند.

این نوع کیف پول برای ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین، اتریوم و تمام ارزهای دیجیتال دیگر قابلیت استفاده دارد. کاربران می‌توانند رمز ارزهای خود را در این کیف پول آنلاین یا آفلاین ذخیره کنند و با استفاده از آدرس متمایز، ارزهای خود را به دیگر افراد ارسال نمایند. 

نگهداری دارایی های رمزارزی در کیف پول ارز دیجیتال به نسبت نگهداری در صرافی، امنیت بسیار بالایی دارد زیرا کلید خصوصی دارایی هایتان بر روی گوشی یا سخت افزار شما قرار دارد و هیچ شخص ثالثی به آن دسترسی ندار.

همچنین، برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال امکانات اضافی دیگری مانند پشتیبانی از چند ارز و ارتباط با سخت افزارهای خاص را نیز دارند. توجه داشته باشید که برخی از این کیف پول‌ها کاملا رایگان در دسترس افراد هستند، در حالی که برای استفاده از برخی دیگر باید هزینه پرداخت کنید. در هر صورت، کیف پول ارز دیجیتال یک ابزار ضروری و مهم برای افرادی است که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را به صورت امن و مطمئن مدیریت کنند.

صرافی دیجیکس ۲۴ با ارائه کیف پول اختصاصی به کاربران، علاوه بر اینکه بصورت رایگان میتوانید دارایی خود را به قسمت معامله منتقل و ترید کنید، از پیچیده ترین تکنولوژی های رمزنگاری با قابلیت چند امضایی جهت حفظ امنیت و نگهداری از دارایی شما در کیف پول سرد استفاده می‌نماید و دسترسی هر شخص ثالثی را به دارایی شما کاملا محدود نموده است.