بسیاری از سرمایه گذاران در ارز دیجیتال تمایل دارند تا سرمایه خود را با ریسک کمتری در بازار به کار بگیرند و در مقابل سود مناسبی به دست بیاورند. اگر شما هم به دنبال درآمد پایدار در این حوزه هستید، استیکینگ ارز دیجیتال یا سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال برای شما یکی از بهترین گزینه ها می‌باشد.

در این روش شما باید رمز ارزهای مورد نظر خود را در صرافی ارز دیجیتال و یا کیف پول هایی که دارای قابلیت استیک کردن ارز دیجیتال هستند تا مدت زمان مشخصی قفل نمایید و تا مدت تعیین شده به آنها دست نزنید تا پاداش آن رمزارز در انتهای دوره استیکینگ به شما تعلق گیرد. با ادامه این مطلب شما را با روش استیکینگ و بهترین صرافی های استیکینگ ارز دیجیتال آشنا می کنیم. 

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم، استیکینگ به معنای اخذ سود در ازای نگهداری یک رمز ارز به منظور کسب سود و پشتیبانی از شبکه بلاکچین آن رمزارز در مکانی مانند کیف پول (ولت) یا حساب کاربری در یک صرافی رمز ارزی است. استیکینگ ارز دیجیتال را تا حدودی می توان شبیه به سپرده گذاری در بانک ها دانست.

بیشترین سود استیک ارز دیجیتال

شما میزان مشخصی پول را در بانک مورد نظر خود واریز می نمایید، سپس هر ماه مقدار معینی به عنوان سود از بانک دریافت می کنید. نکته قابل توجه این است که اصل پولی که در بانک واریز کرده اید، تا زمان تعیین شده قفل می ماند و اجازه برداشت نخواهید داشت. 

زمانی که شما تصمیم به استیک کردن یک ارز دیجیتال می گیرید، در واقع شروع به اضافه کردن بلاک های جدید به بلاکچین می نمایید که در نهایت منجر به بهبود امنیت و پایداری شبکه بلاکچین آن رمز ارز می شود، در ازای انجام این کار به شما پاداش تعلق میگیرد.

مقاله پیشنهادی: معرفی سریع ترین صرافی ایرانی

این فرآیند تقریبا شبیه به کاری است که ماینرها در شبکه کوین هایی مانند اتریوم انجام می دهند. بعد از تغییر فرآیند استخراج اتریوم از PoW به PoS، کاربران شبکه بلاکچین اتریوم با استیک کردن اتریوم های خود، در ازای کمک به بهبود امنیت بلاکچین این رمز ارز، پاداشی معادل اتریوم دریافت میکنند که هر چقدر تعداد اتریوم های استیک شده بیشتر باشد، پاداش بیشتری نیز نسیب شما می‌گردد.

عملیات استیکینگ هم برای کاربران و هم برای شبکه بلاکچین سودمند است. شما با فرآیند استیکینگ باعث ایجاد درآمد انفعالی برای خود می شوید و  درصورت افزایش قیمت ارز دیجیتال و یا کوین مورد نظر، باز هم سود بیشتری نصیبتان خواهد شد. در مقابل فرآیند استیکینگ باعث بهبود عملکرد شبکه بلاکچین و هم چنین تامین امنیت بیشتر آن می شود. البته توجه داشته باشید که تمامی ارزهای دیجیتال قابلیت استیکینگ را ندارند. 

استیک کردن در کیف پول 

در یکی دیگر از روش های استیکینگ می توان ارز دیجیتال مورد نظر خود را در کیف پول و یا همان والت نگهداری کرده و از این روش به سود مناسبی دست یافت. استیکینگ در ولت یا همان کیف پول ارز دیجیتال به عنوان یک روش کامل شناخته شده و تقریبا مطمئن است، زیرا دارایی شما در کیف پولی است که کلید خصوصی آن تنها در دست شماست و شخص دیگری به آن دارایی دسترسی مستقیم و غیر مستقیم ندارد.

معایب استیک ارز دیجیتال

از جمله کیف پول هایی که میتوان برای استیکینگ یا سهام گذاری ارز دیجیتال از آنها استفاده کرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کیف تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول اتومیک (Atomic Wallet)
  • کیف پول لجر (Ledger Nano X)
  • کیف پول کوینومی (Coinomi)
  • کیف پول متامسک (MetaMask)

در ادامه مطلب به بررسی ویژگی های دقیق هر کدام از این کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. با ادامه مطلب همراه ما باشبد.

استیک کردن ارز دیجیتال در صرافی رمزارز

برای ایجاد درآمد منفعل در بازار ارز دیجیتال ، استیکینگ یکی از بهترین گزینه ها است. در این روش دیگر ریسک های موجود در ترید ارزهای دیجیتال وجود ندارد. در نتیجه افراد با اطمینان خاطر بیشتری به کسب سود منطقی خواهند رسید. همانطور که توضیح داده ایم، تمامی رمز ارزها قابلیت استیک کردن را ندارند. تنها ارزهای دیجیتال مبتنی بر مکانیزم اثبات سهام (PoS) دارای قابلیت استیکینگ هستند.

نحوه محاسبه سود استیک ارز دیجیتال

یکی از روش های استیکینگ، استیک کردن رمزارز در صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی است. قبل از تصمیم به شروع استیکینگ، باید برای انتخاب بهترین صرافی‌های رمزارز که در مقاله «صرافی ارز دیجیتال چیست» به بررسی همه جانبه آنها پرداخته‌ایم اقدام کنید تا فرآیند استیکینگ شما با ریسک کمتری همراه باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی دارایی شما در صرافی قرار دارد، در واقع مالکیت آن دارایی به واسطه در اختیار نداشتن کلید خصوصی، از دسترس شما خارج بوده و عواملی مانند ورشکست شدن صرافی ممکن است امنیت دارایی شما را به خطر بیاندازد. پس انتخاب صرافی مطمئن و شناخته شدی امری ضروری است.

با ویژگی استیک کردن در صرافی ارز دیجیتال، در واقع پس از پایان یافتن مدت قرار داد سپرده گذاری ارزهای دیجیتال خود، شما به دارایی خود در محیط صرافی دسترسی داشته و برای معامله و یا تبدیل به تومان یا ارزهای دیگر نیازی به انتقال از کیف پول ندارید.

صرافی های استیکینگ ارز دیجیتال 

یکی از بهترین جایگزین ها برای استخراج ارز دیجیتال، استیکینگ است. بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال وجود دارند که خدمات استیکینگ را به کاربران ارائه می دهند. با استیک کردن ارز دیجیتال در واقع حمایت از امنیت و هم چنین پایداری شبکه بلاکچین صورت می گیرد. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین صرافی برای استیکینگ ارز دیجیتال می پردازیم. 

صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس به عنوان یکی از برترین صرافی های خارجی است که خدمات مناسبی را در زمینه استیکینگ ارز دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار میدهد. صرافی بایننس تا به امروز بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود، به طوریکه که روزانه حدود ۷ میلیارد دلار معامله در این صرافی پردازش می‌شود.

استیکینگ رمزارز در صرافی بایننس

این صرافی فرصتی برای استیک کردن 14 توکن را در کاربران ارز دیجیتال قرار داده است که طبق زمانبندی ها ممکن است پس از بررسی صفحه مربوطه تعداد این طرح ها کمتر یا بیشتر باشد. هر صرافی قوانینی برای حداقل استیکینگ، حداکثر استیکینگ و بازه های زمانی مشخصی را برای استیکینگ ارائه می دهد که صرافی بایننس نییز از این قاعده مستثنی نیست.

موارد گفته شده از توکنی به توکنی دیگر متفاوت بوده و از قوانین خاصی تبعیت نمیکند. از مزایای استیکینگ در صرافی ارز دیجیتال می‌توان به جوایز روزانه و کارمز بسیار پایین در هنگام خرید و فروش توکن اشاره کرد. 

صرافی کوکوین (Kucoin)

صرافی کوکوین هم مانند بیشتر صرافی ها، خدمات استیکینگ را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در واقع استیکینگ در صرافی کوکوین به عنوان یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال، یکی از روش های مناسب برای کسب درآمد است.

خبر خوب این است که ثبت نام و احراز هویت در صرافی کوکوین بسیار ساده و آسان بوده و این صرافی از استخرهای نقدینگی متفاوتی همچون: TRX, KSM, DOT, ATOM, APE و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. شما به عنوان سرمایه گذار در بازار ارز دیجیتال باید شرایط هر کدام از این استخرها را مورد بررسی قرار دهید. سپس با سنجش آنها به استیک کردن دارایی های خود در آنها بپردازید. 

صرافی بای بیت (Bybit)

صرافی بای بیت، یکی دیگر از معتبر و معروف ارز دیجیتال است که خدمات استیکینگ به مشتریان خود ارائه میدهد. صرافی بای بیت امکان نگهداری ارزهای دیجیتال را در کیف پول آنلاین فراهم کرده است.

به طور کلی باید بدانید که صرافی بای بیت یکی از بهترین گزینه ها برای استیکینگ ارز دیجیتال است چرا که این صرافی با ارائه خدمات متنوع همراه با امنیت بالا، امکانات بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران رمزارزها به وجود آورده است.

اگر بخواهیم طبق گفته خود صرافی بای بیت، ویژگی های استیکینگ در این صرافی را خلاصه وار بررسی کنیم، به سه مورد زیر میتوانیم اشاره کنیم:

  • تضمین اصل سرمایه
  • پشتیبانی از شرایط انعطاف پذیر و ثابت
  • APR بالا برای ارز های مورد علاقه شما

صرافی بای بیت در بخش استیکینگ خود از ارزهای محبوبی مانند BTC, ETH, ADA, ARB و همچنین استیبل کوین هایی مانند USDT, USDC, DAI با سود دوره‌ای نسبتا مناسبت پشتیبانی میکند.

صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com)

از دیگر صرافی های محبوب برای استیک ارزهای دیجیتال می توان به صرافی کریپتو دات کام اشاره کرد. ویژگی استیکینگ در صرافی کریپتو دات کام این است که امکان استیک کردن بیش از 20 رمزارز را برای کاربران فراهم کرده است.

سایت های استیک ارز دیجیتال

جالب است بدانید که کریپتو دات کام حتی امکان استیک کردن توکن‌های کمتر شناخته شده مانند ONE و NEAR را هم برای شما فراهم کرده است.

در این صرافی حداقل و حداکثر مبلغ برای عملیات استیکینگ بستگی به نوع توکن مورد نظر شما دارد. برای کسب سود بیشتر در این صرافی، قابلیت استیک کردن توکن بومی خو صرافی به نام CRO نیز وجود دارد. 

صرافی کوین بیس (Coinbase)

از ویژگی های بسیار خوب استیکینگ در صرافی کوین بیس می توان به امکان استیک کردن گزینه‌های بسیار مختلف اشاره کرد. این صرافی تنها استیک رمز ارزهای بسیار معتبر را ایجاد کرده است اما ارزهای دیجیتال‌ که اعتبار بالایی ندارند به هیچ وجه در این صرافی لیست نمی‌شوند. در این صورت تمامی کاربران بدون نگرانی و با خیال راحت می توانند اقدام به سرمایه گذاری و استیکینگ در این صرافی نمایند.

از جمله ارزهای قابل استیکینگ در صرافی کوین بیس میتوان به Ethereum (ETH)،  Cardano (ADA)، Polkadot (DOT)، Cosmos (ATOM) و … اشاره کرد. نکته قابل توجه این است که سود استیکینگ در این صرافی به طور سالانه است. 

کیف پول های استیک کردن رمزارز

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توانید حتی در خواب هم از سرمایه گذاری در رمز ارزها به سود برسید؟ استیکینگ ارز دیجیتال چنین شرایطی را برای شما فراهم کرده است. کافی است رمز ارزهای خود را در کیف پول های ارز دیجیتال نگهداری کنید و به این شیوه به امنیت شبکه کمک کنید.

همانطور که توضیح داده ایم شما می توانید به استیکینگ در کیف پول ها بپردازید و درآمد انفعالی برای خود ایجاد کنید. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین کیف پول برای استیکینگ می پردازیم. 

کیف تراست ولت (Trust Wallet)

حتی اگر شما آشنایی اندکی با دنیای ارز دیجیتال داشته باشید، به احتمال زیاد کیف پول تراست ولت را می‌شناسید. امکانات بسیار گسترده و خوب این کیف پول باعث شده است تا از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار شود.

استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

رابط کاربری بسیار آسان آن یکی از ویژگی ها مثبت این ولت است. کیف پول تراست ولت به خوبی از توکن‌های ERC20 و شبکه BSC پشتیبانی می نماید. کیف پول تراست ولت با ایجاد ویژگی استیکینگ باعث شده است تا کاربران بیشتری را جذب خود کند.

 اگر انتخاب شما برای استیکینگ، کیف پول تراست ولت است، حتما به مدت زمان پاداش های آن توجه داشته باشید و آن را مورد بررسی قرار دهید. مدت زمان دریافت پاداش استیکینگ در کیف پول های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. در کیف پول تراست ولت باید در انتخاب ولیدیتور حساسیت به خرج دهید، زیرا نحوه واریز پاداش‌ها به کاربران بستگی به انتخاب ولیدیتورها دارد. وظیفه اصلی این ولیدیتورها تایید تراکنش ها است. 

قطعا سودی که از استیکینگ در تراست ولت حاصل می شود، نسبت به سود حاصل از استخراج ارز دیجیتال کمتر است، اما نکته قابل توجه این است که در استیکینگ نیازی به سرمایه کلان مانند استخراج نیست. تنها کافی است تا دارایی خود را برای مدت زمانی قفل نمایید و در انتظار دریافت سود باشید. 

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک هم یکی دیگر از کیف پول های محبوب و کاربرپسند برای فرآیند استیکینگ است. شما می‌توانید توکن های خود را در ولت اتمیک استیک کنید و در ازای آن پاداش دریافت کنید.

آموزش استیک ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید ماینینگ روشی سخت و پیچیده است، همین موضوع باعث شده است تا افراد روش استیکینگ ارز دیجیتال را در صرافی ها و یا کیف پول های معتبر مانند ولت اتمیک انتخاب نمایند. خبر خوب این است که کاربر هیچ گونه کارمزدی در کیف پول اتمیک پرداخت نمی کند و پاداش خود را به طور مستقیم از طریق تایید تراکنش ها دریافت می‌نماید.

برخی از ویژگی های کیف پول اتمیک برای استیکینگ عبارت‌اند از:

۱. بدون محدودیت مقدار ارز

هیچ گونه محدودیتی برای مقدار ارزی که قصد استیک کردن آن را دارید وجود نداشته و کاربر هر مقداری را که بخواهد می تواند استیک کند، به طوریکه حتی نیاز به احراز هویت هم نمی‌باشد. 

۲. پشتیبانی 24 ساعته

کیف پول اتمیک دارای تیم پشتیبانی 24 ساعته بسیار قدرتمند و حرفه ای است. شمامی توانید از روش های مختلف مانند ایمیل، چت و … با بخش پشتیبانی این کیف پول ارتباط برقرار کنید. 

۳. خروج کوین ها در هر بازه زمانی

در والت اتمیک کاربر می تواند در هر زمانی که بخواهد دارایی خود را از حالت استیکینگ خارج کرده و به اصل پول خود با سود تعلق گرفته تا آن بازه زمانی دسترسی داشته باشید. 

کیف پول لجر (Ledger Nano X)

از دیگر کیف پول های مناسب برای استیکینگ ارز دیجیتال، کیف پول سخت افزاری لجر است. در سال ۲۰۱۹ امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال برای کاربران کیف پول لجر فراهم شده است. کیف پول لجر امکان استیک کردن برای رمزارزهای مختلف مانند بیت کوین را ایجاد کرده است. حال می خواهیم بدانیم که چرا باید کیف پول لجر را برای استیکینگ رمز ارزهای خود انتخاب کنیم؟ 

بهترین ارز دیجیتال برای استیک

امنیت بسیار بالا: لجر تضمینی برای امنیت سرمایه شما در روش استیکینگ قرار داده است. 

تنوع رمز ارزها: امکان استیکینگ 7 نوع رمز ارز مختلف در کیف پول لجر وجود دارد. 

سهولت در استفاده: امکان دریافت پاداش به طور مستقم از کیف پول والت وجود دارد

کیف پول کوینومی (Coinomi)

پشتیبانی از ۱۲۵ بلاک چین و توکن‌های متعدد در کیف پول کوینومی باعث شده است تا کاربران زیادی جذب این کیف پول شوند. رابط کاربری آسان از دیگر ویژگی های این کیف پول است. کوینومی دارای رابط کاربری آسانی است و امکان استیکینگ بعضی از کوین ها در این کیف پول وجود دارد. 

البته تعداد ارزهایی که در بخش استیکینگ کیف پول کوینومی در دسترس میباشد تنوع بالایی ندارد.

کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف پول متامسک هم جزء شناخته شده ترین والت ها در دنیای ارزهای دیجیتال است. کیف پول متامسک از جمله کیف پول های اصلی شبکه اتریوم به حساب می آید که شرایط استیک کردن اتریوم در آن وجود دارد. به سادگی میتوانید نرخ پاداش و دیگر ویژگی های استیکینگ اتریوم را در این کیف پول مورد بررسی قرار دهید.

پلتفرم های استیکینگ ارز دیجیتال

امروزه یکی از جدیدترین فناوری ها در دنیای مالی، پلتفرم های استیک ارزهای دیجیتال است. مدیریت ارزهای دیجیتال به صورت کاملا ایمن و البته آنلاین، به واسطه این پلتفرم ها وجود دارد. کاربران می توانند با کمک این پلتفرم ها حساب های خود را ایجاد کنند و سپس با انتقال ارز مورد نظر به کیف پول پلتفرم موردنظر، فرآیند استیکینگ ارز دیجیتال را آغاز کنید.

امکان معامله ارزهای دیجیتال با سایر کاربران: از ویژگی های این پلتفرم ها می توان به امکان معامله ارزهای دیجیتال با سایر کاربران اشاره کرد.

استفاده از تکنولوژی بلاکچین: این پلتفرم ها برای ایجاد امنیت بیشتر در تراکنش های ارز دیجیتال، از تکنولوژی بلاکچین بهره می‌برند. 

دسترسی به اطلاعات: امکان دسترسی به اطلاعاتی اعم از آمارهای مربوط به تراکنش ها از طریق پلتفرم های استیک ارز دیجیتال وجود دارد.  

در ادامه به معرفی ۵ مورد از بهترین پلتفرم‌های استیکینگ ارز دیجیتال میپردازیم:

پلتفرم eToro

اگر به دنبال بهترین پلتفرم برای استیکینگ ارزهای دیجیتال هستید، eToro یکی از بهترین گزینه ها است. این پلتفرم به عنوان یک کارگزار ارز دیجیتال محبوب شناخته شده است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این پلتفرم این است که کاربران به محض خرید دارای های دیجیتال در آن، توکن‌های مربوطه را در اختیار خواهند داشت.  

سود استیک ارز دیجیتال

جالب است بدانید که eToro امکان پاداش خودکار را برای سه رمز ارز اتریوم، کاردانو و ترون برای کاربران ایجاد کرده است. eToro به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های استیک ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. هیچ گونه اجباری برای قفل کردن رمز ارزها در یک بازه زمانی مشخص در این پلتفرم وجود ندارد و انتخاب کننده زمان قفل کردن دارایی توسط شما تعیین میشود که همین موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران به این پلتفرم شده است. 

پلتفرم استیکینگ ارز دیجیتال Bake.io 

 پلتفرم bake.io با ارایه خدمات متنوعی اعم از استیکینگ ارزهای دیجیتال فرصتی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند بسیار راحت و ساده به استیکینگ در بازار رمزارز بپردازند. با استفاده از این پلتفرم کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را در یک صندوق گذاشته و سود بسیار خوبی به دست آورید.

از دیگر ویژگی های مثبت پلتفرم bake.io می توان به امنیت بالا، انعطاف پذیری در نگهداری رمز ارزها و امکان خروج سریع از فرآیند استیکیگ اشاره کرد. کاربران بدون هیچ گونه نگرانی می توانند از خدمات پلتفرم bake.io بهره مند شوند، زیرا این پلتفرم به صورت آفلاین عمل می‌کند که در نتیجه میزان خطرات امنیتی آن به حداقل می‌رسد.  

پلتفرم مای کانتینر (MyCointainer)

مای کوینتینر یک پلتفرم بسیار خوب برای استیکینگ رمز ارزها است. مای کوینتینر پلتفرمی است که امکان استیک ارزهای دیجیتال و توکن‌ها را بدون هیچ چالشی و بسیار ساده به کاربران خود ارائه داده می‌دهد. 

آموزش استیک در پنکیک سواپ

شما به عنوان کاربر ارز دیجیتال حتی با ۱ یورو هم می توانید در این پلتفرم شروع به کسب درآمد کنید. هم چنین می توانید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را از بین ۱۰۰ ها دارایی رمزارزی انتخاب نمایید.

اجازه خرید توکن هایی خاص به کاربران توسط این پلتفرم داده می شود. سپس با استفاده از قدرت پروتکل‌های بلاکچین، مای کانتینر تلاش می کند تا کوین های بیشتری را به عنوان پاداش به کاربران تخصیص دهد. 

پلتفرم استیک کردن Nebeus

اگر به دنبال یک پلتفرم بسیار ایمن و البته با مزایای خوب برای استیکینگ ارز دیجیتال هستید، Nebeus بهترین گزینه براش شماست. این پلتفرم در کنار قابلیت استیکینگ، ویژگی های کاربردی‌ای اعم از وام دهی، کسب درآمد، ترید کردن و حتی بیمه کردن رمز ارز را در اختیارتان قرار میدهد.  

شاید به جرات بتوان گفت بهترین ویژگی این پلتفرم، سیستم وام دهی آن است. توجه داشته باشید که دو نوع وام در این پلتفرم ارائه می گردد که به وام های سریع و وام های انعطاف پذیر تقسیم می‌شوند که شرایط اخذ هر کدام از این وام ها بسته به شرایط کاربران متفاوت است.

پلتفرم استیک کردن Nebeus یک روش کاملا جدید برای ذخیره و مدیریت رمز ارزها است. اگر به دنبال یک محیط ایمن و مطمئن برای استیک کردن ارزهای دیجیتال خود هستید، این پلتفرم را زیر نظر داشته باشید. دارایی ها در این پلتفرم به حالت کدگذاری شده و با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ذخیره می گردند، در این صورت امنیت و حفاظت انها چندین برابر افزایش پیدا می کند.

پلتفرم Stake.Fish

پلتفرم stake.fish یک پلتفرم آنلاین با پشتیبانی از قابلیت استیکینگ رمز ارز می‌باشد. به دلیل سابقه نسبتا خوب این پلنفرم، کاربران می‌توانند ارزهای خود را با ریسک کمتری سپرداه گذاری کنند. به عنوان مثال، اگر شما دارای رمز ارز بیت کوین هستید، می‌توانید آن را در پلتفرم stake.fish نگهداری کنید و به جای نگهداری آن در یک کیف پول ساده و معمولی، سود مناسبی حاصل از استیکینگ این رمز ارز به دست آورید. 

از دیگر امکانات پلتفرم stake.fish می توان به امنیت بالا و سهولت در استفاده اشاره کرد. با استفاده از پلتفرم Stake.Fish کاربران می توانند به درآمد پایداری از استیکینگ ارزهای دست یابند و به عنوان منبع جدید از درآمد به آن نگاه کنند. 

بیشترین سود استیکینگ

از جمله مهم ترین معیارها برای تمامی سرمایه گذاران در روش استیکینگ، برآورد میزان سود سالانه است. همانطور که می دانید سود استیکینگ با توجه به انتخاب کاربر، به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و سالانه محاسبه و پرداخت میشود.

استیک پنکیک سواپ

سرمایه گذاران به جای روش استخراج که بسیار پیچیده است، به استیکینگ ارز دیجیتال در صرافی ها و یا کیف پول های مختلف روی آورده اند تا با دارایی خود کسب درآمد نمایند. ارزهای دیجیتال بسیار زیادی برای استیکینگ وجود دارند، اما در این بین کاربران به دنبال بهترین رمز ارزها برای دریافت بیشترین سود استیکینگ هستند.

توجه داشته باشید که برای کسب بیشترین سود استیکینگ باید قوانین هر پلتفرم را بطور دقیق مطالعه کنید تا در مواقعی مانند آزاد سازی وثیقه زودتر از موعد، دچار سوء تفاهم نشوید.

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن

هر کدام از رمزارزها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. به این منظور نمی توان برای تمامی آنها یک تحلیل را به کار گرفت. شما می توانید قبل از استیکینگ رمز ارزها، سود استیکینگ در هر کدام از استخرهای استیکینگ را بطور دقیق محاسبه کنید و به حداقل زمان استیک کردن توکن‌ها نیز توجه داشته باشید. 

بهترین ارز برای استیک

زمانی که به استیک کردن توکن های مورد نظر خود می پردازید، تا زمان مشخص شده امکان استفاده و برداشت آنها را نخواهید داشت و به نوعی نمی توانید آنها را به فروش برسانید. در ادامه این مطلب به بررسی ارزهایی با بیشترین سود استیکینگ می پردازیم. 

  • ارز دیجیتال DOT
  • استیبل کوین USDC
  • رمزارز XTZ
  • ارز دیجیتال MATIC
  • ارز دیجیتال ALGO
  • رمز ارز HYDRA
  • ارز دیجیتال ADA
  • ارز دیجیتال AVAX

جمع بندی

به طور کلی باید بدانید که استیکینگ ارز دیجیتال یک روش سرمایه گذاری بسیار خوب و ایمن است که به طور گسترده در بازار رمز ارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرمایه گذاران باید در این روش رمز ارزهای خود را در صرافی و یا کیف پول ها تا مدت زمان معینی نگهداری نمایند تا پس از گذشت مدت زمانی معین، علاوه بر کمک به بهبود امنیت شبکه، به سود مناسبی نیز دست یابند. 

برای شروع استیکینگ، ابتدا باید پلتفرمی که استخر استیکینگ بهتری هم از نظر اعتبار و هم از نظر میزان سوددهی ارائه میکند را پیدا کنیم و با انتقال دارایی به آن استخر، فعالیت استیکینگ را آغاز نماییم. در زمان استیک کردن دارایی خود، حتما به مدت زمان سپرده گذاری و شرایط فسخ توجه داشته باشید.

مزایای بسیار زیاد استیکینگ ارز دیجیتال باعث شده است تا بسیاری از کاربران به جای استخراج ارز دیجیتال به این روش روی آورند. همچنین، استیکینگ ارز دیجیتال به عنوان یک روش درآمدی بسیار خوب امکانی را فراهم کرده است تا سرمایه‌گذاران به خوبی از تغییرات بازار سود به دست بیاورند و از نقاط ورود و خروج بهینه برای خرید و فروش‌ها بهره مند شوند.

در این صورت سرمایه گذاران علاوه بر کسب سود مناسب، سرمایه خود را با ریسک کمتری وارد این بازار پر تلاطم می‌کنند.