در ماه نوامبر، درصد بلاک‌های اتریوم که از دستورات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی پیروی می‌کنند به 79 درصد رسید اما اکنون به 47 درصد کاهش یافته که پایین‌ترین سطح از 11 اکتبر است.

شرکت مشاوره بلاک چین Labrys، خالق MEV Watch، در بیانیه‌ای گفت که این سقوط ممکن است به اعتبارسنجی‌های بیشتری نسبت داده شود و در مقابل نیز از رله‌های MEV-boost استفاده خواهد کرد که معاملات را مطابق با الزامات OFAC سانسور نمی‌کند.

به طور خاص، رله BloXroute Max Profit، رله Ultrasound Money و رله Agnostic Boost بیشترین تغییر در سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند که رله‌های تقویت کننده MEV به عنوان واسطه‌های قابل اعتماد بین تولیدکنندگان بلاک و سازندگان بلاک عمل می‌کنند و اعتبارسنجی اتریوم را قادر می‌سازد تا تولید بلاک خود را به سایر سازندگان بلاک، برون سپاری نمایند.

اما Lachlan Feeney، مدیر عامل Labrys، در بیانیه‌ای که در ۱۴ فوریه منتشر شد گفت: از واکنش جامعه اتریوم به موضوع سانسور پس از ادغام، خوشحال است. وی اشاره کرد که سقوط اخیر بلوک‌های منطبق با سانسور قابل توجه بوده است.

بیشتر مطالعه کنید:  افزایش 50 درصدی سهام کوین‌بیس پس از شکایت!

بعد از انتشار این بیانیه و پس از 24 ساعت اول، در 16 سپتامبر اتریوم تحت مکانیزم جدید اجماع اثبات سهام قرار گرفت که تنها 9 درصد از بلاک‌ها را با OFAC سانسور می‌کرد. با این حال این رقم طی دو ماه بعد از آن به شدت افزایش یافت و در 21 نوامبر به 79 درصد رسید. سپس درصد بلوک‌های منطبق با OFAC که تا 29 ژانویه 66 درصد بود در محدوده 68 تا 75 درصدی قرار گرفت؛ البته علیرغم چند جهش جزئی، پس از آن زمان، به طور پیوسته‌ای کاهش پیدا کرد.