طبق این دستور، به بانک ساکسو اعلام شد تا دارایی‌های ارزهای دیجیتال را پاک کند. این تصمیم DFSA در مورد دارایی‌های رمزنگاری Saxo Bank”” تأثیر بسیار محدودی بر تجارت آن خواهد داشت. همچنین تنظیم‌کننده‌های مالی در دانمارک به دنبال ارائه‌دهندگان خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند و اعلام کردند که بانک‌های محلی مجاز به نگهداری ارزهای دیجیتال برای محافظت در برابر ریسک‌های تجاری نیستند.

در 4 ژوئیه، سازمان نظارت مالی دانمارک (DFSA) رسماً به بانک سرمایه گذاری محلی Saxo Bank دستور داد تا دارایی‌های خود را در رمزارزها از بین ببرد. طی این خبر و با استناد به بخش ۲۴ قانون تجارت مالی دانمارک، رگولاتور گفت: فعالیت رمزنگاری Saxo Bank”” خارج از حوزه تجاری قانونی موسسات مالی است.

به گفته DFSA، بانک ساکسو به مشتریان خود این فرصت را می‌دهد تا از طریق پلتفرم موجود، تعدادی از محصولات ارزهای دیجیتال را مبادله کنند. رگولاتور خاطرنشان کرد: این شرکت همچنین چندین صندوق و اسکناس قابل معامله در مبادلات ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد؛ وی همچنین افزود: امکان سفته‌بازی در دارایی‌های کریپتو وجود دارد.

بیشتر مطالعه کنید:  کمبود بودجه اکوسیستم بیت کوین با وجود سرمایه‌های مخاطره‌آمیز ICO

ضمنا DFSA نوشت، علاوه بر این، بانک ساکسو دارایی‌های ارز دیجیتال خود را دارد که به عنوان پوششی برای جبران ریسک بازار مرتبط با محصولات کریپتو بانک نگهداری می‌شوند.

این مقام با استناد به پیوست 1 قانون تجارت مالی گفت: به نظر نمی‌رسد تجارت دارایی‌های رمزنگاری شده، تحت پوشش حوزه تجاری قانونی مؤسسات مالی در دانمارک باشد. DFSA نیز بیان کرد: «بر اساس موارد فوق، تجارت Saxo Bank در دارایی‌های رمزنگاری شده برای حساب خود، خارج از حوزه تجاری قانونی موسسات مالی است.

با این حال، بانک ساکسو موظف است دارایی‌های رمزنگاری شده خود را از بین ببرد. در این اطلاعیه، DFSA همچنین به مقررات بازارهای اروپا در دارایی‌های رمزنگاری معروف به MICA اشاره کرد. رگولاتور نیز خاطرنشان کرد که مقررات MICA به طور کامل از ماه دسامبر 2024 شروع می‌شود.

https://cointelegraph.com/news/denmark-orders-saxo-bank-to-erase-cryptocurrency-holdings