الکس گلادشتاین، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، استدلال می‌کند که بیت کوین نشان دهنده آزادی بیان، حقوق مالکیت و بازارهای باز سرمایه است و قدرت دولت‌های ظالم را خفه می‌کند. همچنین استدلال دارد که بیت کوین دموکراسی‌های شکسته را اصلاح نموده و با محدود کردن قدرت خود برای کنترل مردم، با فساد دولتی مبارزه خواهد کرد.

وی طی مصاحبه‌ای در تاریخ 20 فوریه، ادعا داشت که ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین می‌تواند به عنوان سدی در برابر فساد و ظلم عمل کند. او گفت: من فکر می‌کنم جایی که دموکراسی‌ها از هم پاشیده شده‌اند، به وضوح به ارز فیات مربوط می‌شود و بیت‌کوین این مشکل را به نوعی برطرف می‌کند.

گلادشتاین در طول این مصاحبه اذعان داشت که بیت کوین نشان دهنده آزادی بیان، حقوق مالکیت و بازارهای باز سرمایه است و برخلاف استراتژی دولت‌های ظالم، یعنی دولت‌هایی که با مصادره و بازارهای سرمایه بسته موافق هستند، خواهد بود.

وی اشاره کرد که هم روسیه و هم چین در گذشته به شکل خصمانه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار مردم قرار داده بودند به طوری که دولت چین در سال 2021 عملاً همه تراکنش‌های رمزنگاری را ممنوع کرده بود.

بیشتر مطالعه کنید:  اتریوم ۰.۲ چیست؟ هر انچه که باید در مورد the merge بدونیم

همچنین قانون اصلی رمزارز روسیه، «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال»، استفاده از رمزارز را برای مقاصد پرداخت در سال 2020 به طور رسمی ممنوع کرد. البته این قانون روس‌ها را از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منع نمی‌کرد، اما صرافی‌های رمزنگاری محلی بدون نظارت فعالبت داشتند.

برای اثبات این گفته‌ها، ارائه دهنده زیرساخت بیت کوین OpenNode نیز با یک پست در سال 2021 نظرات مشابهی را در این مورد بیان کرد و نوشت: یکی از مزایای بیت کوین مقاومت آن در برابر سانسور و ظلم است.

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-fixes-democracy-and-fights-corruption-human-rights-foundation