تبدیل دلار به تتر و خرید و فروش تتر یکی از روش‌های پرسود در کسب درآمد است البته به شرط رعایت برخی معیار‌های استاندارد در تبادل ارز که از اهمیت زیادی برخوردار هستند. بدون شک می‌دانید دلار یکی از ارز‌های حاشیه‌ساز در کشور ما است که تاثیر زیادی در بازار اقتصادی دارد به گونه‌ای که در سال‌های اخیر قیمت اقلام موجود در بازار بر اساس افزایش یا کاهش این واحد پولی دچار نوسانات شدید شده‌اند.

البته این درآمد پرسود گاهی می‌تواند با ضرر‌های زیادی نیز همراه باشد چرا که افراد با بالا رفتن قیمت دلار به خرید آن روی می‌آورند و بدون اطلاعات و تجربه کافی اقدامات غیر‌حرفه‌ای انجام می‌دهند که در نهایت سرمایه آن‌ها با ضرر زیادی رو به رو خواهد شد.

در ادامه با دیجیکس ۲۴ همراه باشید تا به بررسی صفر تا صد دلار و همچنین اهمیت آن در زندگی امروزی خود بپردازیم. 

دلار و همه چیز درباره آن

در سال‌های اخیر خرید و فروش دلار به یک عنوان شغلی تبدیل شده و افراد بر اساس معیار‌های خاصی این کار را انجام می‌دهند، البته تعیین قیمت دلار در ماه‌های اخیر به یک معمای بزرگ تبدیل شده است.

درست زمانی که فکر می‌کنید همه چیز به خوبی پیش می‌رود با یک جهش به سمت بالا یا یک سقوط نزولی تمام باور‌های شما به هم خواهد خورد، به همین دلیل پیش از هر اقدامی باید تمامی اطلاعات لازم درباره چگونگی زمان خرید دلار و بررسی فرصت‌های طلایی برای فروش با بیشترین میزان سود را کسب کنید.

یکی از اقداماتی که می‌تواند تاثیر زیادی در سوددهی خرید و فروش و یا تبدیل ارز پرحاشیه دلار داشته باشد، بررسی تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی است. البته این اقدام نیاز به پیگیری‌های لحظه‌ای دارد تا بتوانید بر اساس ارتباط میان سیاست‌مداران و تصمیمات سیاسی آن‌ها به چگونگی روند حرکت ارز در بازار پی ببرید.

در واقع تحلیل‌های به موقع و استنباط درست تاثیر زیادی در سوددهی کسب و کار شما خواهد داشت به همین دلیل دنبال کردن اخبار از اهمیت زیادی برخوردار است.

به بیانی دیگر قیمت دلار در بازار اقتصادی ایران نقطه تاثیرگذاری است که می‌تواند در تمامی زمینه‌ها نقش داشته باشد. ملک، طلا، بورس و ارز، چهار بازاری هستند که با ورود به آن‌ها هر لحظه باید اخبار را دنبال کنید.در واقع این چهار بازار تحت الشعاع دلار قرار می‌گیرند.

بنابراین اگر به دنبال روشی برای سوددهی بیشتر در این بازار‌ها هستید باید خبر‌های مهم را دنبال نمایید چرا که هر یک بدون برنامه ریزی قبلی دچار نوسانات مثبت و منفی خواهند شد و در نتیجه تاثیر زیادی در سرمایه شما می‌گذارند. 

براساس موارد عنوان شده دلار نقطه راس در بازار ایران است و می‌تواند ریز تا درشت آن را زیر سلطه خود بگیرد. این وابستگی اقتصادی سبب شده که تهدید‌های سیاسی همانند یک تیر به بازار ایران برخورد کند و در مقابل روابط حسنه دیپلماتیک تاثیرات مثبتی در دنیای اقتصاد کشورمان داشته باشد. 

نکات طلایی و کلیدی در مورد خرید، فروش و تبدیل دلار

بازار ارز همیشه دلهره‌های خاص خود را به همراه دارد مخصوصا زمانی که اوضاع اقتصادی با نوسانات زیادی مواجه باشد که بدون شک در این امر دلار تاثیرگذار خواهد بود. البته قیمت دلار در سال‌های گذشته چندین جهش داشته اما این اتفاق به صورت یک‌باره و بدون هیچ برنامه ریزی قبلی انجام گرفت و تنها افرادی که سواد تحلیل بازار ارز را داشتند توانستند به سودهای مثبت و قابل توجهی برسند. البته این نوسانات بر دیگر بازار‌های اصلی ایران نیز تاثیرگذار هستند به گونه‌ای که تاثیرات مثبت بر بازار‌های غیر، بیشتر از سودآوری ارز و دلار بوده است. 

توجه داشته باشید که در زمان معاملات مربوط به دلار مانند خرید، فروش و تبدیل آن، نکات مهمی باید را در نظر بگیرید که هر یک می‌تواند در سوددهی سرمایه‌گذاری شما به صورت بلند مدت تاثیرگذار باشد. این نکات شامل موارد زیر هستند: 

مراجعه به صرافی‌های مجاز!

اگر چند وقت در بازار کار کنید خواهید دید که در هر حرفه و شغلی می‌توان به سودآوری زیادی رسید البته اگر شم اقتصادی قوی داشته باشید. خرید و فروش دلار نیز یکی از مشاغل پر ریسک به شمار می‌آید که با داشتن سواد کافی در این زمینه می‌توانید به شکل بلند مدت به یک سود ثابت برسید.

البته در این مسیر افراد سودجوی زیادی وجود دارند که به هر روش نیت کلاهبرداری و سرقت از اموال افراد را در سر می‌پرورانند، به همین منظور ضرورت دارد تا به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید چرا که مراجعه به صرافی‌های نامعتبر علاوه بر خرید احتمالی تقلبی بودن دلار‌ها، امکان خرید با قیمت بالاتر از قیمت واقعی را نیز افزایش می‌دهد. 

خرید در روزهای اداری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که تحلیل گران حرفه‌ای به آن توجه می‌کنند خرید ارز و دلار در روز‌های اداری است، در واقع با این کار می‌توانید به سود بیشتری نیز برسید. بر اساس قوانین نانوشته در ایام نوروز و تعطیلاتی که مدت آن‌ها بیش از دو روز طول می‌کشد، قیمت دلار به دلیل عرضه کمتر، افزایش پیدا می‌کند که همین عرضه کمتر سیر صعودی قیمت دلار را به همراه دارد. البته این نوسانات خیلی ضعیف هستند و نمی‌توان آنها را به عنوان سوددهی بالا در نظر گرفت. 

بیشتر مطالعه کنید:  صرافی‌ غیرمتمرکز چیست؟ معرفی بهترین صرافی های غیرمتمرکز 2023

اسکناس صد دلاری بخرید

برخی اصطلاحات در بازار به گونه‌ای مرسوم شده‌اند که افراد عادی نیز به گفتن آن‌ها عادت می‌کنند، به عنوان مثال هر صد دلاری با عنوان یک برگ جا افتاده و افراد در زمان خرید از شما این سوال را می پرسند «چند برگ برای فروش دارید؟». بنابراین یاد گرفتن این اصطلاحات تاثیر زیادی در حرفه‌ای بودن شما دارد و به نوعی امکان برقراری ارتباط با خریدار و فروشنده را فراهم می‌کند. 

دریافت فاکتور

افرادی که قصد خرید و فروش و یا تبدیل دلار در حجم بالا را دارند برای خرید باید هزینه زیادی را بپردازند که در صورت هرگونه تقلب یا کلاهبرداری تقریبا تمام سرمایه آن‌ها سوخت می‌شود؛ بنابراین داشتن مدرک خرید امکان پیگیری را برای شما فراهم می‌کند.

به همین دلیل ضروری است تا با دریافت فاکتور از صرافی در زمان خرید دلار، احتمال بروز هرگونه مشکل را ریشه‌کن نمایید. زیرا دریافت فاکتور، فروشنده را ملزم به درج شماره سریال اسکناس می‌کند که در این صورت راه کلاهبرداری یا فروش ارز تقلبی به صورت کلی بسته خواهد شد. 

بررسی اسکناس

علاوه بر رعایت موارد عنوان شده بررسی اصالت اسکناس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، برای این کار اسکناس دلار را زیر نور قرار دهید تا از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنید. در مرحله دوم علائم روی آن را چک کرده یا از نور‌های لیزری برای دیدن نشانه‌های درج شده بر روی آن استفاده نمایید. 

معرفی انواع دلار

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید و فروش و همچنین تبدیل دلار باید مورد بررسی قرار بگیرد، این است که شما قصد خرید چه نوع دلاری را دارید. همانطور که می‌دانید دلار یکی از پرحاشیه‌ترین ارز‌های خارجی است که تقریبا بخش عمده‌ای از معاملات خارج از بازار بر اساس آن انجام می‌شود. البته در سال اخیر به دلیل افزایش نوسانات ارزی بسیاری از معاملات داخلی نیز بر اساس دلار صورت گرفته‌اند.

به عبارتی دیگر، این واحد پولی پر ارزش و ریسک‌پذیر تنها مختص به ایالات متحده آمریکا نیست و خیلی از کشور‌ها از این ارز در بازار خود استفاده می‌کنند؛ یعنی یا دلار را به عنوان واحد پولی رایج در کشور خود می‌دانند یا آن را در جایگاه ارز ثانویه قرار می‌دهند. 

دلار فردایی

این نوع دلار، امروز برای فردا معامله می‌شود. به بیان دیگر شما به عنوان خریدار دلار امروز، دلار را با نرخ روز خریداری می‌کنید اما آن را فردا تحویل خواهید گرفت. البته لازم به ذکر است که دلار فردایی به هیچ عنوان در بازارهای رسمی معامله نمی‌شوند و نوع فروش آن با توجه به نوسانات ارزی قابل تغییر خواهد بود. 

دلار سبزه فردایی

به طور معمول در تمام معاملات بازار هرچه میزان سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، حجم سود به دست آمده نیز بیشتر خواهد شد، این روال در بازار عرض نیز به همین صورت است و با توجه به میزان دلار خریداری شده توسط کاربران، کارمزد و سود کارگزار نیز بیشتر است. این سود در بازار‌های جهانی گاها تا ۵۰۰ برابر نیز خواهد بود که بر این اساس صاحبان سرمایه می‌توانند در لحظه و به صورت آنی به سود بالا و بی‌شماری برسند. 

در نتیجه و با توجه به این میزان از سوددهی، افراد تازه وارد سعی دارند با ورود نابهنگام به دنیای ارز راه صدساله را یک شبه طی کنند که در این میان افراد سودجو با کلاهبرداری و فریب دادن اشخاص تازه وارد بخش عمده‌ای از سرمایه آن‌ها را به سرقت می‌برند.

به همین دلیل دلار سبزه فردایی که در شهر تهران با سه قیمت به فروش می‌رسد هیچ اعتباری نخواهد داشت و در صورت فریب خوردن صاحب اول و آخر آن خود فرد خواهد بود. خوب است بدانید سه مرکز بزرگ در تهران وجود دارند (چهار راه استانبول، سبزه میدان و پاساژ افشار) که هر یک با قیمت‌های متفاوتی دلار را به بازار عرضه می‌کنند. 

دلار نیمایی

دلار معتبری که توسط دولت صادر می‌شود و صاحبان صرافی را مستلزم می‌کند تا آن را به نرخ تعیین شده دولت به فروش برسانند. این دلار در سایت نیما عرضه می‌شود و دلیل اصلی این نام‌گذاری نیز همین است، البته اخیرا نیاز به این نوع ارز دولتی نیز به حداقل رسیده چرا که صادر کننده و وارد کننده بر سر یک قیمت واحد معاملات خود را انجام می‌دهند.

در واقع قیمت این نوع دلار از موارد زیادی تاثیر می‌پذیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صنعت پتروشیمی اشاره کرد، به همین علت فروش این محصول تاثیر زیادی در تعیین قیمت روز دلار نیمایی دارد. 

چگونه می‌توان قیمت دلار را پیش بینی کرد؟ 

بازار ارز یکی از بازار‌های صعودی است که تقریبا از بیست سال گذشته به بعد با نرخ افزایشی همراه بود، البته گاهی نرخ فروش آن با کاهش‌های بسیار کمی مواجه خواهد شد اما در نهایت هیچگاه کمتر از میزان حداقلی آن نیست.

امروزه به دلیل برخی اتفاقات و تغییر و تحولات در بازار اقتصادی قیمت واحد دلار با افزایش چشمگیری همراه شده و به همین سادگی خیال پایین آمدن را نیز ندارد. پس این برهه از زمانی که تحولات سیاسی نامعلوم بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارند، نمی‌توان زمان خاصی را برای خرید معرفی کرد چرا که به هیچ عنوان قیمت این ارز خارجی قابل پیش بینی نیست. 

بیشتر مطالعه کنید:  علت تفاوت قیمت تتر و دلار چیست؟ + بررسی ۳ عامل بسیار مهم

البته اگر به بازار ارز سری بزنید می‌بینید که افراد زیادی از آب گل‌آلود ماهی گرفته و با تحلیل‌های تکنیکال خود از دنیای ارز به سود سرشار در این زمینه رسیده‌اند، به شکلی که این افراد با بررسی شرایط اقتصادی کشور و آینده سیاسی اقتصادی و همچنین تحلیل‌هایی که از رفتار دولت‌مردان دارند به سادگی قیمت دلار را پیش بینی می‌کنند. به بیانی دیگر جنگ، تورم، مشکلات داخلی و… از عامل‌های تاثیرگذار در این قیمت‌گذاری به شمار می‌آیند. 

بر اساس برخی پیش بینی‌ها قیمت دلار رشد صعودی خود را ادامه می‌دهد که در صورت هرگونه کاهش قیمت ارز، امکان خرید آن فراهم نیست و تنها قیمت آن توسط صرافی‌ها اعلام می‌شود. البته گاهی افراد حرفه‌ای با به کارگیری تحلیل‌های تکنیکال می‌توانند تا حدودی قیمت ارز را پیش بینی کنند. این پیش بینی بر اساس چارت زمانی و قیمت انجام می‌شود که تحلیلگران با توجه به بازخورد ارز در گذشته و حال، قیمت آن را در آینده تخمین می‌زنند. 

چگونه می‌توان دلار را به ارزهای دیجیتال و تتر تبدیل کرد؟ 

امروزه ارز دیجیتال به پرمخاطب‌ترین جهان غیرواقعی تبدیل شده به گونه‌ای که در بسیاری از نقاط دنیا معاملات واقعی را بر اساس رنزارزها انجام می‌دهند. مثلا گاهی در برنامه و اپلیکیشن‌های مجازی شاهد پرداخت‌های درون برنامه‌ای دلاری هستید که باید ابتدا دلار را به ارز دیجیتال تبدیل کرد. البته پیش از هر اقدامی می‌بایست به میزان سوددهی این تبدیل دقت نمایید تا به هیچ عنوان ضرر نکنید. 

در این میان تبدیل تتر به دلار و بالعکس از جدید‌ترین اقدامات موجود در معاملات‌ است که امروزه با استقبال بی‌نظیری همراه بوده اما در کشور ما به دلیل افزایش غیرقابل باور نرخ دلار، این اقدامات با ریسک زیادی همراه هستند که البته در صورت پیش بینی‌های درست و اصولی می‌توان به سود قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرد. برای این کار بهتر است روش‌های ملاحظه گرانه زیر را دنبال کنید: 

صرافی‌ ارز دیجیتال معتبر ایرانی

بدون شک طی کردن روش‌های قانونی می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات و ضرر‌های آتی جلوگیری کند پس برای این کار پیشنهاد می‌کنیم به صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و قانونی مراجعه کنید. به عبارتی در صرافی ارز دیجیتال امکان تبدیل ارز دیجیتال به تومان یا هر واحد پولی معتبر امکان‌پذیر است که در این میان دلار به دلیل داشتن ارزش و جایگاه زیاد در صدر جدول قرار گرفته است.

ضمن این که در صرافی‌ها دلار شما با نرخ روز دریافت و در ازای آن هر یک از ارزهای دیجیتالی مورد نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد، البته توجه داشته باشید که میزان ارز دیجیتال دریافتی شما با لحاظ کسر کارمزد خواهد بود. 

فروشنده حقیقی

روش دوم به صورت کاملا آزاد و شخصی انجام می‌شود، در واقع در این روش اگر قصد داشته باشید دلار خود ا به ارز دیجیتال مانند بیت کوین، تتر و… تبدیل کنید، پول نقد که شامل تمام واحد‌های پولی معتبر است را به فروشنده پرداخت می‌کنید و در ازای آن پسورد‌های خصوصی و عمومی ارز را دریافت خواهید کرد.

از مزایای این روش می‌توان به ‌عدم نیاز به پرداخت کارمزد اشاره نمود که البته در این حالت میزان ارز دیجیتال دریافتی شما بیشتر است اما در مقابل امنیت آن به دلیل غیررسمی بودن این معامله کمتر خواهد بود. به بیان دیگر در صورتی که نتوانید در اقدامات بعدی ارز دیجیتال را به دلار تبدیل کنید، امکان رهگیری ارزها امکان‌پذیر نیست. 

روش‌های تبدیل ارز خارجی به دلار

همانطور که عنوان شد دلار یکی از پرحاشیه‌ترین ارزهای خارجی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن اعتبار جهانی، در تمام کشورهای دنیا دارای اعتبار است. البته توجه داشته باشید که برای خرج کردن دلار در کشورهای دیگر باید ابتدا آن را به پول رایج همان کشور تبدیل نمایید، که برای امنیت بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید. 

برای تبدیل ارز خارجی به دلار و بالعکس یک نرخ واحد وجود دارد که توسط معامله گران ارز مشخص می‌شود، شغل این افراد مشخصا خرید و فروش دلار است و به صورت ۲۴ ساعت از شبانه روز تمام تغییرات آن را تحلیل و بررسی می‌کنند. این افراد تحولات سیاسی و اقتصادی هر کشور را بررسی و بر اساس آخرین تغییرات نرخ اصلی را مشخص می‌نمایند، گفتنی است که میزان نرخ ارزها بر اساس تقاضای بازار قابل تغییر خواهد بود. 

به عنوان مثال، ممکن است امروز بتوانید دلار آمریکا را به قیمت ۱.۲ دلار کانادا بفروشید، اما ممکن است فردا فقط ۱.۱۸ دلار کانادا ارزش داشته باشد. بنابراین در صرافی‌های معتبر نرخ تبدیل ارز خارجی در لحظه مشخص می‌شود و افراد در زمان چینج کردن پول می‌توانند قیمت‌های لحظه‌ای را از طریق برد‌های نمایشگر دنبال کنند. 

چرا برخی از کسب و کارها برای مبادله ارز، بیشتر از دیگران هزینه می‌گیرند؟ 

در سال‌های اخیر تغییرات نرخ ارز‌های خارجی مخصوصا دلار تمام اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده و هر کسب و کاری به منظور جبران هزینه‌های عملیاتی خود و اطمینان از کسب سود، هزینه کمی را برای هزینه تبدیل ارز دریافت می‌کند؛ به همین دلیل برخی از شرکت‌ها در برخورد با ارزهای خارجی کار سخت‌تری خواهند داشت و در نتیجه هزینه بالاتری دریافت می‌کنند. البته سایر کسب و کارها نیز هزینه‌های بیشتری می‌گیرند زیرا می‌دانند که مسافران در کوتاه مدت به خدمات آن‌ها اعتماد می‌کنند. بر همین اساس هنگام تبدیل ارزها، باید از قبل برنامه ریزی کنید و شرکتی را با کمترین کارمزد و بهترین نرخ تبدیل انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید نرخ ارز را تماشا کنید تا بهترین زمان برای تبدیل بین دو ارز را بیابید. 

جمع ‌بندی

خرید، فروش و تبدیل دلار به ارز دیجیتال و بالعکس یکی از مشاغل حرفه‌ای این روز‌ها است که طرفداران زیادی دارد و به دلیل سودآوری بالا افراد بسیاری را به این حرفه جذب می‌کند. البته برای کسب سود در این حرفه می‌بایست تمامی اطلاعات درباره تحولات اقتصادی، نوسانات ارزی، روابط دیپلماتیک و سیاسی، نرخ دلار در هفته جاری و روزهای گذشته و… را به شکل دقیق بررسی کنید تا بتوانید بر اساس تحلیل‌های تکنیکال بهترین نرخ را برای زمان معاملات دلاری پیش بینی نمایید.