معامله فیوچرز (Futures) در کریپتوکارنسی از محبوب‌ترین استراتژی‌های معاملاتی است که تریدرهای حرفه‌ای با استفاده از قابلیت‌های آن سود بالایی به دست می‌آورند.

با توجه به ریسک بالاتر این نوع معامله نسبت به معاملات اسپات (Spot) انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان اهمیت بالایی دارد. استفاده از امکانات صرافی‌های ارز دیجیتال و انجام معاملات در بازار کریپتو به سبک کاری تریدرها و پشتیبانی پلتفرم از نیازهای کاربران ایرانی وابسته است.

بااین‌حال با وجود صرافی‌های متعدد باید برخی ویژگی‌ها را برای انتخاب بهترین پلتفرم معاملات فیوچرز در نظر گرفت. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت صرافی دیجیکس 24 به معرفی برترین صرافی‌های فیوچرز برای تریدرهای ایرانی می‌پردازیم.

معاملات فیوچرز؛ میانبر افزایش سرمایه در کریپتوکارنسی برای حرفه‌ای‌ها

اگر در بازار کریپتو فعالیت داشته باشید مطمئنا با معاملات اهرمی یا فیوچرز آشنایی دارید. این نوع معاملات به فعالان این بازار اجازه می‌دهند تا با استفاده از معاملات دوطرفه اهرم‌دار، سود بالایی را به دست بیاورند.

در این سبک معامله‌گری، خرید ارز دیجیتال به‌صورت غیر مستقیم انجام می‌شود و کارمزد کمتری نیز باید برای آن نسبت به معاملات اسپات پرداخت کرد.

چرا انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان اهمیت دارد؟

تنوع بالایی از صرافی‌ها برای انجام معاملات فیوچرز در دسترس تریدرها هستند؛ اما کاربران ایرانی باید با حواس جمع‌تر و ارزیابی بهتری نسبت به انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان اقدام کنند.

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی صرافی‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی در صورت احراز هویت در این مجموعه‌ها، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند و احتمال بلوکه شدن دارایی‌های آن‌ها  وجود دارد.

بر همین اساس مهم‌ترین نکته برای انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان عدم نیاز پلتفرم به احراز هویت و پشتیبانی از انواع رمزارزهایی است که در بین تریدرهای ایرانی خریدوفروش می‌شوند.

همچنین برترین پلتفرم‌ها برای کاربران ایرانی صرافی‌‌های غیر متمرکز (DEX) هستند که بدون نیاز به احراز هویت، امکان معاملات اهرمی (فیوچرز) را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

از سوی دیگر خرید سریع ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان به آن توجه داشته باشید. تنوع بالای ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های معاملات اهرمی رمزارزها بالا است و تریدرهای ایرانی باید بتوانند به راحتی ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی غیرمتمرکز

معیارهای متفاوتی برای انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان وجود دارند که شناخت آن‌ها  نقش مهمی در افزایش امنیت معاملات و کاهش ریسک‌های احتمالی ناشی از این سبک معامله‌گری بر عهده دارد. پیش از انتخاب صرافی معتبر، باید به این موضوع آگاه بود که صرافی‌ها چه نوع ارزی را پشتیبانی می‌کنند و امنیت معامله برای کاربران ایرانی چقدر اهمیت دارد؟

بر همین مهم‌ترین ویژگی‌های برترین صرافی‌های غیر متمرکز برای معاملات فیوچرز ایرانیان عبارت‌اند از:

  • استفاده از اقدامات امنیتی منظم برای حفاظت از دارایی‌های کاربران
  • ارائه جفت‌ارزهای معاملاتی برای به‌کارگیری استراتژی‌‌های متنوع
  • استفاده از نمودارهای پیشرفته برای تجزیه‌وتحلیل تکنیکال
  • به‌روزرسانی‌های منظم برای بهره‌مندی کاربران از امکانات جدید
  • پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل در پلتفرم‌های مختلف
  • یکپارچگی با درگاه‌های پرداخت و انواع کیف پول ارز دیجیتال
  • سهولت در تبدیل ارز دیجیتال
  • ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران
  • دریافت حداقل میزان کارمزدها
  • پشتیبانی از معاملات فیوچرز
  • پشتیبانی از انواع رمزارزها
  • شفافیت در حجم معاملات
  • محدودیت‌های اهرمی بالا
  • خرید سریع ارز دیجیتال
  • رابط کاربرپسند و ساده
  • میزان نقدشوندگی بالا
بیشتر مطالعه کنید:  شبکه بایننس اسمارت چین چیست؟ بهترین ارزهای شبکه BSC

معرفی بهترین صرافی‌های فیوچرز برای ایرانیان

پلتفرم‌هایی که با رویکرد اختصاصی انجام معاملات اهرمی شروع به کار کرده‌اند، امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. انواعی از صرافی‌های غیر متمرکز وجود دارند که می‌توان متناسب با سبک معامله‌گری و امکاناتشان، آن‌ها را انتخاب کرد. بر همین اساس در ادامه پنج نمونه از بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان اشاره می‌کنیم.

صرافی MEXC؛ پلتفرمی مناسب برای معاملات فیوچرز با کارمزد پایین

 صرافی مکسی (MEXC) بهترین مکان برای انجام معاملات فیوچرز برای ایرانی ها است. در زمان نگارش این مقاله، این صرافی فضایی مطمئن برای انجام دائمی این نوع معاملات به‌شمار می‌آید. یعنی تریدرهای ایرانی برای انجام خرید و فروش کوتاه‌مدت یا بلندمدت رمزارزها در این صرافی با محدودیت مواجه نیستند.

صرافی MEXC

برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های معاملات فیوچرز، MEXC از برخی آلت‌کوین‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. این دارایی‌ها شامل پالیگان، سولانا، اتریوم، ریپل، ایپ کوین، بایننس کوین، کاسموس و … می‌شوند.

علاوه بر این ویژگی صرافی MEXC با پشتیبانی از معاملات فیوچرز بیت‌کوین تا 200 برابر دارایی اصلی و نقدینگی فو‌ق‌العاده در طول روز، بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان است که به دنبال انجام معاملات اهرمی بر روی دارایی‌های اصلی کریپتو هستند.

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از صرافی MEXC برای تریدرهای ایرانی عبارت‌اند از:

  • سرعت بالای معاملات فیوچرز
  • سازگاری با TradingView برای ارزیابی معاملات
  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌ موبایلی برای سیستم‌های عامل iOS و Android
  • خرید سریع ارز دیجیتال در بستری امن
  • امکان تبدیل ارز دیجیتال به تتر برای نقد کردن دارایی‌ها
  • دریافت حداقل میزان کمسیون با تنها 0.02٪ در هر معامله
  • پشتیبانی از اهرم 200 برابری

صرافی Kraken؛ بستر امن معاملات فیوچرز برای تریدرهای ایرانی

یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌ها برای معاملات اهرمی، صرافی کراکن است. در این صرافی 230 رمزارز مختلف پشتیبانی می‌شوند. همچنین امکان انجام معاملات فیوچرز دائمی با استفاده از دلار آمریکا برای تریدرها در بستر این صرافی وجود دارد.

صرافی Kraken

از سوی دیگر صرافی کراکن انواعی از نمودارهای قابل تنظیم و امکانات تحلیل معاملات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تریدرهای ایرانی با استفاده از آن‌ها می‌توانند به راحتی سرمایه خود را مدیریت کنند و در معاملاتی تا 50 برابر سرمایه وارد شوند.

برخی از مهم‌ترین مزایای انتخاب صرافی کراکن برای معامله‌گران ایرانی در سبک فیوچرز عبارت‌اند از:

  • تجربه بالا و ارائه خدمات تخصصی معاملات اهرمی به مدت 12 سال
  • پشتیبانی از 230 رمزارز در بازار فیوچرز دائمی
  • در اختیار قرار دادن ابزارهای تحلیلی پیشرفته مانند اندیکاتورها
  • پشتیبانی از انواع روش‌های پرداخت بانکی 
  • خرید سریع ارز دیجیتال در فضایی امن
  • تبدیل ارز دیجیتال به تتر برای انتقال به کیف پول‌های نرم‌افزاری

صرافی بای بیت (Bybit)

اگر به دنبال انجام معاملات فیوچرز بلندمدت انجام دهید، بای بیت بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان در این زمینه است. برای انجام معاملات بلندمدت، تریدرها می‌توانند با تاریخ انقضای شش ماهه بر روی بیت کوین و اتریوم معاملات خود را متمرکز کنند. اما برای خریدوفروش رمزارزهای دیگر در بازار فیوچرز در صرافی بای بیت باید، نوع معاملات دائمی را انتخاب کنید.

بیشتر مطالعه کنید:  چک لیست ابزار‌های معاملاتی کاربردی برای تریدر‌ها

صرافی بای بیت (Bybit)

صرافی بای بیت کارمزد معاملات فیوچرز را 0.055٪ در هر معامله اعلام کرده است؛ اما با افزایش حجم معاملات ماهانه خود می‌‌توان مقدار کارمزد را کاهش دهید. از سوی دیگر نقدینگی فوق‌العاده بالا، این صرافی را به انتخاب اول بسیاری از تریدرهای ایرانی تبدیل کرده است.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای استفاده از پلتفرم بای بیت برای معاملات فیوچرز عبارت‌‌اند از:

  • پشتیبانی از پلتفرم‌های تلفن همراه در سیستم‌های عامل iOS و Android و سایت‌ برای انجام معاملات
  • برخورداری از تاریخ انقضای 6 ماهه برای معاملات بلندمدت در بازار فیوچرز
  • تنوع بالا در خرید سریع ارز دیجیتال با پشتیبانی از 100 رمزارز پرکاربرد
  • سازگاری با TradingView در هر دو نوع پلتفرم موبایل و دسکتاپ
  • پشتیبانی از کپی تریدینگ، ربات‌های خودکار و معاملات OTC
  • پشتیبانی 24 ساعته کاربران از طریق چت زنده با کارشناسان
  • حجم معاملات و میزان نقدینگی بالا

صرافی غیرمتمرکز Kwenta

در بین صرافی‌های غیر متمرکز عملکرد صرافی Kwenta برای کاربران ایرانی فوق‌العاده است. این پلتفرم با پشتیبانی از پروتکل سینتتیکس (Synthetix) بر روی شبکه اتریوم کار می‌کند.

پلتفرم Kwenta یکی از بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان است که کیف پول‌های نرم‌افزاری مختلفی مانند متامسک را برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود مورد استفاده قرار می‌دهند. برای انجام معامله در این صرافی ابتدا باید توکن Susd یا توکن‌های مشتق را از داخل سایت صرافی خریداری کنید.

صرافی غیرمتمرکز Kwenta

دلیل اصلی انتخاب صرافی Kwenta توسط تریدرهای ایرانی نقدینگی فوق‌العاده بالا و میزان لغزش قیمت (Slippage) صفر آن است. به این معنا که سفارش‌ها در همان قیمتی که ثبت شده، در سریع‌ترین زمان انجام می‌شوند. همچنین خرید سریع ارز دیجیتال در این صرافی نیز امکان‌پذیر است.

پلتفرم ApolloX؛ امن، مطمئن و با نقدشوندگی بالا

بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان برای بهره‌مندی از لوریج‌های 1000 برابری، صرافی ApolloX می‌باشد. این پلتفرم غیر متمرکز با رویکردی تخصصی در انجام معاملات فیوچرز دائمی، کارمزد پایین و لغزش قیمت کمی را از کاربران دریافت می‌کند.

شما برای شروع معاملات خود در این پلتفرم، باید اکانت مخصوص به خود را بسازید؛ البته برای ساخت حساب کاربری هیچ نیازی به احراز هویت نیست و با استفاده از ایمیل و پسورد می‌توان این صرافی را به کیف پولتان متصل کنید.

صرافی ApolloX بر روی شبکه بایننس اسمارت چین (BNB Smart Chain) ساخته شده است؛ اما امکان معامله بر روی انواع رمزارزها در سایر شبکه‌های دیگر نیز برای تریدرهای ایرانی وجود دارد. نقدینگی نسبتا بالا، محیط کاربری ساده و سهولت در استفاده، برخورداری از امنیت مناسب، پشتیبانی از انواع پلتفرم‌های نسخه‌های تحت وب، اندروید و IOS از مهم‌ترین مزایای استفاده از این صرافی برای کاربران ایرانی هستند.

انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان بر اساس استراتژی معاملاتی

تنوع بالای صرافی‌ها و امکانات متعدد آن‌ها، تریدرهای حرفه‌ای و مبتدی را با چالش انتخاب بهترین صرافی فیوچرز روبه‌رو می‌کند. در میان این نوع از پلتفرم‌ها، صرافی‌های غیر متمرکز به دلیل عدم نیاز به احراز هویت، امنیت بالا، دریافت کارمزدهای پایین، حداقل میزان لغزش قیمت، نقدینگی بالا و پشتیبانی از انواع رمزارزها انتخابی مناسب برای تریدرها هستند.

با این حال شما باید برای افزایش سود معاملاتتان، بر اساس استراتژی معاملاتی، امکانات موجود در صرافی برای ارزیابی و تحلیل نمودارها، امنیت بالا، خرید سریع ارز دیجیتال و امکان تبدیل ارز دیجیتال به تتر در بستری امن، بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان را انتخاب کنید.

در پایان در نظر داشته باشید که تمام مسئولیت انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای انجام معاملات فیوچرز بر عهده شماست و باید دقت کافی برای انتخاب صرافی را داشته باشید.