در شرایط اقتصادی حال حاضر، سرمایه گذاری به واژه‌ای نام آشنا میان مردم بدل شده است. البته باید یادآور شد که بسیاری از ثروتمندان حال حاضر در دنیا، اکثر ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری در زمان و زمینه مناسب بدست آورده اند. با رشد چشمگیر قیمت ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، بسیاری از مردم دیدگاه مثبت ویژه‌ای به این بازار پیدا کردند اما واقعا این بازار قرار است همه را ثروتمند کند؟

برای ورود به هر بازاری مخوصوصا بازار ارزهای دیجیتال باید اطلاعات و دانش کافی داشته باشید، در غیر اینصورت توسط حرفه‌ای های آن بازار یا به اصطلاح نهنگ ها، از بازار شکست خورده خارج می‌شوید. در این مقاله قصد داریم شما را با شیوه های سرمایه گذاری در بازار رمزارزها آشنا کنیم.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است

ارز دیجیتال یا همان ارزهای رمزنگاری شده مانند بیتکوین و اتریوم به تدریج به یکی ازروش‌های محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل شده اند. این ارزها از طریق فناوری بلاکچین که یک سیستم غیر متمرکز است و امنیت بالا را فراهم می‌کنند.

آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از بهترین گزینه ها برای آشنایی با اصول و تکنیک‌های لازم برای سرمایه گذاری در این بازار است. این آموزش‌ها معمولاً شامل مباحثی مانند ریسک مدیریت، استراتژی‌های خرید و فروش، نگهداری امن ارزها و مفاهیم مرتبط با بازارهای مالی است.

با توجه به رشد روزافزون بازار ارزهای دیجیتال و قابلیت بالقوه‌ی آنها برای کسب سود، آموزش سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند به افراد کمک کند تا به عنوان یک سرمایه گذار حرفه‌ای عمل کنند.

این آموزش‌ها علاوه بر ارائه دانش فنی و تحلیلی، می‌توانند به افراد کمک کنند تا درک عمیقی از ریسک‌های مرتبط با این بازار داشته باشند و بتوانند با قبول احتمالات سود و ضرر به انجام معاملات بپردازند. همچنین، این آموزش‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا با مفاهیم پیچیده‌تری مانند استخراج ارز ارز دیجیتال آشنایی پیدا کنند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

مقاله پیشنهادی: آیا سرمایه گذاری در متاورس خوب است؟

ارزهای دیجیتال برای ایمن‌سازی و تایید تراکنش‌ها از تکنولوژی رمزنگاری استفاده می‌کنند. انتقال آنها بسیار ساده است. مانند تراکنش‌های بانکی انتقال داده می شوند، با این تفاوت که محدودیت های بسیار کمتری در تراکنش دارند. ارز دیجیتال امکان تراکنش‌های تقریباً لحظه‌ای را به واسطهاینترنت فراهم می‌کند و هزینه‌های مربوط به توزیع اسکناس و سکه را بسیار کاهش می‌دهد.

نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول

اما بهتر است قبل از شروع نکات مربوط به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، در مورد اینکه ارز دیجیتال چیست و چگونه تولید و توزیع میشود اطلاعاتی را بدست بیاوریم و سپس به بحث اصلی یعنی آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بپردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال بوده است که در سال ۲۰۰۸ توسط یک فرد ناشناس معروف به ساتوشی ناکاموتو به کل دنیا معرفی شد. رمز ارزها هم مانند واحد های پولی ریال، دلار و … هستند که ایجاد و توزیع آنها با سازوکار مختلفی است. فرآیند ایجاد برخی رمزارزها مانند بیت کوین به کمک ماینینگ یا استخراج صورت می‌گیرد.

ریشه شکل گیری ارزهای دیجیتال از دو مشکل بسیار پیچیده و بزرگ اعم از دوبار خرج کردن و اعتماد به شخص ثالث به وجود آمده است. افراد پول های خود را در بانک ها نگهداری می کنند، زیرا به آنها اعتماد دارند و خیالشان از بابت نگهداری سرمایه خود راحت است. اما این پول ها در چه جاهایی صرف میشوند؟ آیا اگر تمام مردم یکباره درخواست برداشت پول‌های خود را داشته باشند، بانک توانایی پرداخت پولهایمان را دارد؟

بیشترین رشد ارز دیجیتال

جواب دادن به این سوالات بود که باعثب بوجود آمدن ارز دیجیتال شد. جالب است بدانید که بیت کوین به عنوان اولین پول الکترونیکی به بازار معرفی شده است که توانست مشکل دو بار خرج کردن و اعتماد به شخص ثالث را به راحتی حل کند. منظور این است که دیگر برای نگهداری و انتقال پول‌ها نیازی به افراد دیگر اعم از بانک ها، سازمان ها و گروه ها نبود.

به طور کلی بیت کوین یک سیستم عاری از اعتماد را به وجود آورد که حتی در دیگر فعالیت‌های انسانی هم مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان، رمز ارزهای جدیدی بر بستر بلاکچین به وجود آمدند که هر کدام به نوعی دغدغه‌های متفاوتی از افراد را برطرف کردند.

روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را دارید، باید بدانید که محدود به یک روش نخواهید بود. در واقع برای سرمایه گذاری و کسب سود از طریق ارز دیجیتال روش های بسیار متنوعی وجود دارد. ارزهای دیجیتال یا همان رمزارزها، به عنوان یک شکل جدید از سرمایه گذاری در دنیای مدرن به شمار می‌روند.

مقاله پیشنهادی: ETF بیت کوین چیست؟ ابزاری برای سرمایه گذاری در بیت کوین

با رشد روزافزون این بازار و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم، روش‌های کسب سود از سرمایه گذاری در این بازار نیز متنوع شده است. در ادامه شما را با انواع روش سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا می کنیم.

خرید و نگهداری ارز دیجیتال ( هولد یا هودل کردن )

هولد کردن ارز دیجیتال یکی یکی دیگر اصطلاحات بسیار پرطرفداری است که هر معامله گری باید به طور کامل با مفهوم آن آشنا باشد. شما چه اطلاعاتی از HODL دارید؟ عملیات هولد یکی از بهترین و محبوب ترین روش‌ها برای کسب سود از روش ارز دیجیتال است.

بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال

هولد کردن هم مانند خرید و نگهداری سهام از بازار بورس است. برای مثال شما در بازار بورس هم به خرید تعدادی سهام می پردازید و برای کسب سود صبر می کنید. در واقع امید دارید که اگر سهم و یا ارز خود را مدت زمان بیشتری نگهداری کنید، به سود بیشتری هم دست خواهید یافت. به طور کلی شما با حفظ رمزارزهای خود و انتخاب بهترین زمان برای فروش آنها، سود بسیار مناسبی به دست خواهید آورد.

این روش حتی برای پس از بازنشستگی و یک سرمایه گذاری طولانی مدت‌تر هم توصیه می شود. شما می توانید مقداری از سرمایه خود را که نیازی به آن ندارید، وارد بازار ارزهای دیجتال نمایید و بعد از خرید ارز(های) مورد نظر و تهیه سبد سرمایه گذاری، آن را تا مدت زمانی طولانی نگهداری کنید تا به سود قابل توجهی دست یابید.

تا زمانی که مهارت کافی در خرید و فروش ارز دیجیتال ندارید، بهترین راهکار این است که دارایی دیجیتال خود را برای مدت زمان بیشتری در کیف پول خود حفظ کنید. به این نوع استراتژی، هولد کردن ارز دیجیتال گفته میشود.

توجه داشته باشید که هولد کردن ارز دیجیتال به دو نوع مختلف کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم بندی می شود. اگر شما دارای استراتژی هولد کوتاه مدت هستید، سرمایه خود را می توانید برای ۳ الی ۶ ماه، نگهداری نمایید اما اگر استراتژی بلند مدت در نظر دارید، برای یک سال و حتی بیشتر باید سبد ارز دیجیتال خود را نگهداری کنید.

استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال

استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال، فرآیندی است که در آن ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین توسط کامپیوترها استخراج می‌شوند. این فرآیند مبتنی بر حل مسائل ریاضی پیچیده توسط دستگاه های های ماینر است که با عنوان الگوریتم اثبات کار(PoW) شناخته می‌شود و برای ایجاد امنیت در شبکه بلاکچین، وجود آنها لازم و ضروری است.

آموزش ماین بیت کوین با گوشی

با استخراج ارزهای دیجیتال، افراد می‌توانند به عنوان ماینر عمل کنند، به این شیوه به صورت فردی یا به صورت گروهی با اتصال به استخر استخراج، درآمدی ثابت و پایدار را داشته باشند.

اگر به دنبال یک روش سرمایه گذاری جذاب هستید، استخراج ارزهای دیجیتال یکی از بهترین گزینه هاست. در چندسال اخیر با واسطه افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان یک راه برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است.

بیشتر مطالعه کنید:  کسب درامد روزانه از متاورس + روش های درآمدزایی از متاورس

البته استخراج ارزهای دیجیتال علاوه بر تمامی مزایا، دارای معایبی مانند هزینه‌های سخت‌افزاری و مصرف برق بالا است و علاوه بر این موارد، نیاز به دانش و تجربه بسیار زیادی در زمینه نگهداری از ستخ افزار های رایانه ای و … دارد.

بنابراین، قبل از اینکه شروع به استخراج ارزهای دیجیتال کنید، لازم است تمام جنبه‌ها و ریسک‌های مربوط به این روش سرمایه‌گذاری را مورد توجه و بررسی قرار دهید.

استیکینگ و سپرده گذاری ارز دیجیتال

استیکینگ ارزهای دیجیتال یک روش سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است که به تازگی بسیار محبوب شده است. در این روش، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول خود نگهداری می کنند و به جای فروش، آنها را برای مدت معینی در شبکه بلاکچین قفل (وثیقه) کرده و در ازای این کار، پاداشی معادل رمزار آن شبکه بر اساس مدت معین شده دریافت میکنند.

روش استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا از تنش های روزانه بازار ارزهای دیجیتال جلوگیری نمایند، زیرا نیازی به حضور مداوم در بازار و معامله های پی در پی نیست.

البته باید بدانید که سپرده گذاری ارز دیجیتال با معایب و ریسک هایی همراه می‌باشد که یکی از این ریسک ها، لیکوئید شدن وثیقه به علت ریزش شدید قیمت رمزارز می‌باشد، در این صورت ممکن است سرمایه گذار علاوه بر سود، اصل دارایی خود را نیز از دست بدهد.  

برای پیشگیری از این موضوع، تحقیق و تجزیه و تحلیل دقیق بازار ارزهای دیجیتال و کسب دانش و مهارت برای فعالیت در این بازار پر نوسان توصیه می شود. در صورت آموزش دیدن، میتوانید ریسک های خود را به طور قابل توجهی کاهش داده و سودهای قابل توجهی به دست آورید.

برای کسب مهارت بیشتر در معامله گری و فهم بازار رمزارزها، مطالعه مقاله « آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی صفر تا ۱۰۰ » را به شما پیشنهاد میکنیم. مطمئن باشید مطالعه این مطلب چند دقیقه بیشتر از زمان شما گرفته نخواهد شد، اما در ازای این زمان، بسیاری از ریسک های این بازار برای شما نقاط قوت خواهد شد.

لندینگ یا قرض دادن ارزهای دیجیتال

لندینگ (Lending) یا قرض دادن ارز دیجیتال، روشی دیگر برای سرمایه گذاری در دنیای ارزها دیجیتال است. در این روش، سرمایه گذاران می توانند دارایی هایی که هولد کرده اند را از طریق بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی، یا پلتفرم های وام دهی مانند MakerDao در اختیار وام گیرندگان بگذارند و به صورت روزشمار یا مهایانه سود دریافت کنند.

نحوه وام گرفتن ارز دیجیتال

البته باید بدانید که این روش دارای قوانین و مقررات خاصی میباشد که توسط پتلفرم ارائه دهنده کامل توضیح داده می‌شود. در این روش، سرمایه گذاران می توانند از سرمایه گذاری خود کسب سود کنند و در مقابل اشخاصی که نیاز به پول دارند و نمیخواهند اقدام به فروش ارز دیجیتال خود بکنند، در ازای پرداخت مقداری سود، به کمک روش لندینگ مبلغ مورد نیاز خود را تامین نمایند.

نکاتی که قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید بدانید!

اگر شما هم به تازگی قصد خرید و فروش ارز دیجیتال یا همان رمز ارزها را دارید، حتما باید با نکات مهمی آشنا باشید. ورود به دنیای ارز دیجیتال می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، البته دانستن نکاتی حتی برای شروع کار بسیار مفید است. همه سرمایه گذاران در زمان ورود به سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها به فکر کسب سود هستند که قطعا با دانستن نکات مطرح شده در ادامه مطلب، سرمایه گذاری برای شما راحت و کم ریسک تر خواهد شد.

تا حدودی ریسک پذیر باشید

به طور کلی یکی از ویژگی هایی که یک سرمایه گذار باید داشته باشد، روحیه ریسک پذیری است. شما در هر کاری که وارد شوید، در نهایت باید به هر دو سمت آن یعنی کسب سود و یا شکست فکر کرده باشید و آن را قبول کنید. بازار رمز ارزها یکی سودآورترین بازارها است، به شرط اینکه اطلاعات و تجربه خوبی از این بازار داشته باشید.

ریسک ارز دیجیتال

همانطور که می دانید قیمت رمز ارزها هر ثانیه در حال تغییر است، امکان اینکه در یک لحظه با خبر یا تحرک نهنگی، قیمت بطور چشمگیری افزایش یا کاهش یابد وجود دارد. شما با راهکارهایی می توانید ریسک معاملاتی خود را کاهش دهید. به این منظور میتوانید از استراتژی معاملاتی مدیریت سرمایه بهره مند شوید.

به طور کلی همه ما به دنبال ذخیره پول هایمان برای روزهای مبادا هستیم. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با قبول ریسک پذیری می تواند به نوعی ذخیره سرمایه همراه با کسب سود به حساب بیاید.

تنوع در سبد ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین موضوعات در سرمایه گذاری بازار ارز دیجیتال این است که تمامی سرمایه خود را تنها به خرید یک رمز ارز اختصاص ندهید. حتما استراتژی تهیه سبد سرمایه گذاری را در نظر بگیرید. این روش به شما کمک می کند تا سودهای بسیار بیشتری با ریسک کمتر به دست آورید. در این روش شما باید بر روی چندین ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

بهترین سبد ارز دیجیتال 2023

به طور کلی با سبد در ارز دیجیتال، سرمایه گذاران می‌توانند موجودی خود را در ارزهای مختلف تنظیم نمایند و به این صورت تنوع سبد خود را بیشتر کنند که با بیشتر شدن تنوع، ریسک موجود بین ارزها پخش خواهد شد.

این روش می‌تواند برای سرمایه گذارانی که می‌خواهند در بازار ارزهای دیجیتال حضور داشته باشند اما نمی‌خواهند تنها در یک ارز سرمایه گذاری کنند و ریسک زیادی متحمل شوند، گزینه ایده آلی است اما باید به کمک کارشناس این حوزه این سبد چیده شود.

کنترل بر روی احساسات

کنترل احساسات یکی از مهم ترین نکاتی است که در سرمایه گذاری بازار رمز ارزها بسیار اهمیت دارد. همانطور که می دانید هیجانات سرمایه گذاری در بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد است.

به همین علت به جرات می توان گفت کسانی در این نوع بازارها موفق هستند که احساسات و هیجانات خود را کنترل می کنند و تحت تاثیر آنها قرار نمی گیرند. بهترین کار این است که تمامی هوش و حواس خود را بر روی انجام معاملات بگذارید.

تحقیق و بررسی برای سرمایه گذاری

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

فقط به گفته دوستان، خانواده و دیگر افراد سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را آغاز نکنید. اگر قصد دارید تا سرمایه خود را در هر بازار مالی وارد کنید، قبل از آن حسابی تحقیقات لازمه را انجام دهید.

پس از کسب دانش و مهارت کافی، هر زمانی را که برای خرید و فروش ارز دیجیتال مناسب دانستید، شروع به سرمایه گذاری کنید. توصیه می‌شود همیشه سرمایه‌گذاری را از ارزهای معروف و شناخته شده مانند بیت کوین و اتریوم شروع نمایید.

نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول

بهترین و ایمن ترین روش نگهداری ارز دیجیتال، کیف پول ارز دیجیتال گرم یا سرد میباشد. کیف پول گرم یا همان کیف پول نرم افزاری، اپلیکیشن موبایلی است که روی گوشی شما نصب می‌شود و ۱۲ یا ۲۴ کلمه بازیابی به عنوان Private Keys در اختیار شما قرار میدهد که باید این کلمات را در اجای امنی نگهداری نمایید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران

کیف پول سرد نیز انواع مختلفی اعم از کیف پول های سخت افزاری، کیف پول کاغذی، الکترونیکی، موبایلی و … دارد. کیف پول های سخت افزاری برای سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال مناسب ترین گزینه است. اما اگر به فکر سرمایه گذاری های روزانه و یا کوتاه مدت هستید، کیف پول های موبایلی راحت ترین و ایمن ترین روش هستند زیرا دسترسی آسان و ایمن به دارایی شما را فراهم می‌آورند.

توجه به طول عمر ارز دیجیتال

از دیگر نکات مهم در خرید ارز دیجیتال، می توان به طول عمر یک ارز دیجیتال اشاره کرد. سعی کنید در ابتدای مسیر سرمایه گذاری، ارزهایی را انتخاب کنید که مدت زمان بیشتری است که در بازار رمز ارزها هستند زیرا در این صورت راحت تر می توان به آن رمزارز اعتماد کرد.

به نوعی یکی از فاکتور های مهم سرمایه گذاری مدت فعایت رمز ارز مورد نظر در بازار ارزهای دیجیتال است. برای مثال از زمان پیدایش بیت کوین تا به امروز حدود 14 سال می گذرد و قیمت آن نسبت به سال ۲۰۰۹، به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است که یکی از دلایل همه گیری و اعتماد مردم به این رمزارز، قدمت آن می‌باشد.

گاهی ارزهای جدیدی هم به بازار عرضه می شوند که خیلی سریع افزایش قیمت پیدا می کنند و شما باید قبل از سرمایه گذاری هیجانی بر روی چنین ارزهایی، بررسی همه جانبه انجام دهید. بطور مثال توکن اسکویید گیم که در مدت چند ساعت پس از پامپ شدید، از بالاترین قیمت خود به عدد ۰ رسید و بسیاری را متضرر کرد به نوعی که کاربران نتوانستند حتی در قیمت های به شدت پایین نیز توکن‌های خود را بفروش برسانند!

بیشتر مطالعه کنید:  ۷ ابزار ردیابی دارایی نهنگ های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

پشتیبانی توسط انواع کیف پول

انواع کیف پول ارز دیجیتال

در دنیای رمز ارزها تمامی امور مربوطه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال عمدتا توسط صرافی ارز دیجیتال و ذخیره سازی آن ها با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال صورت می گیرد. به همین علت آگاهی در مورد انواع کیف پول ها بسیار اهمیت دارد.

قبل از خرید ارز دیجیتال، در کیف پول های معروف مانند تراست ولت یا متاسک چک بکنید که آن رمزارز یا توکن در آنها لیست شده اند یا خیر، در صورتی که لیست نشده بودند، یکی از چراغ های خطر برای خرید و سرمایه گذاری در آن رمزارز براش شما روش می‌شود.

بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

قیمت ها در بازار ارز دیجیتال نسبت به دیگر بازارهای مالی بی ثابت تر است، به همین علت سرمایه گذاران این بازار باید استراتژی های مختلفی داشته باشند تا در شرایط مختلف آن ها را به کار بگیرند. در همین راستا انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران بسیار اهمیت دارد. در ادامه این مطلب به بررسی انواع روش های سرمایه گذاری در رمزارزها می پردازیم.

بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کوتاه مدت

به عنوان اولین روش های سرمایه گذاری در بازار از دیجیتال، می توان به سرمایه گذاری کوتاه مدت اشاره کرد که به آن روش تهاجمی هم گفته می شود. به طور کلی اگر تمایل به کسب سود بیشتری دارید، باید ریسک بیشتری را هم قبول کنید.

سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار رمز ارزها، یک روش سرمایه گذاری است که به طور معمول برای کسب سود در مدت زمان بین ۳ تا ۶ ماه استفاده می‌شود. هدف از این روش سرمایه گذاری، بهبود سرعت سرمایه گذاری و کسب سود در مدت زمان کمتری است.
سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارز دیجیتال هم دارای مزایایی اعم از امکان دسترسی به بازدهی بالا در مدت زمانی کوتاه است. در بازارهای مالی مانند بازار رمز ارزها، با تحلیل و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال، می‌توان خرید و فروش رمزارزها را انجام داد و درآمد خوبی به دست آورد.

البته با تمامی مزایا، این روش دارای معایبی اعم از نوسانات قیمت و عدم پایداری بازار است. به طور کلی این روش برای افرادی که سعی در کسب سود در بازه کوتاه مدت را دارند و ریسک خطرات آن را قبول می کنند، مناسب است. 

سرمایه گذاری میان مدت

سرمایه گذاری میان مدت در ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک روش سرمایه گذاری پربازده برای کسب درآمد بلند مدت در نظر گرفته شود. مدت زمان این روش با توجه به محدودیت های ماهیت ارزهای دیجیتالی و نوسان قیمت آنها، حتی ممکن است تا یک سال طول بکشد.

به علت طولانی بودن بازه زمان، احتمال کسب سود و مدیریت ضرر در این روش سرمایه گذاری بسیار بالاست و سرمایه گذار درگیری کمتری با قیمت و نوسانات آن دارد.

به طور کلی اگر شما هم قصد سرمایه گذاری میان مدت در ارز دیجیتال را دارید، در مرحله اول باید با بررسی دقیق و اطلاعات کامل در مورد بازار ارزهای دیجیتال پیش بروید و عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال را به خوبی بشناسید. حتما از روش های تحلیلی مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی استفاده کنید، زیرا به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه و نقاط بهینه‌تری در سرمایه گذاری خود اتخاذ کنید. 

سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت، کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری رد بازار ارزهای دیجیتال میباشد که عموما بازه زمان آن حداقل یکسال است و هیچ سقفی ندارد. این نوع سرمایه گذاری معمولاً نیاز به تحلیل های فنی و اساسی در ابتدای شروع سرمایه گذاری دارد.
اگر انتخاب شما سرمایه گذاری بلند مدت است، حتما یک پرتفوی متنوع از ارزهای مختلف بچینید. با تنوع سرمایه گذاری، ریسک سرمایه گذاری شما کاهش پیدا می کند و در این حالت احتمال کسب سود بسیار بیشتر می‌شود.

به طور کلی، برای سرمایه گذاری بلندمدت در ارز دیجیتال، آگاهی از بازارهای مالی دیجیتال، تحلیل و بررسی بازار و مدیریت ریسک بسیار اهمیت دارد. در همین راستا صبر و شکیبایی نیز برای دستیابی به سود مناسب در این نوع سرمایه گذاری الزامی است.

آموزش های لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اموزش مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال

با پیشرفت تکنولوژی و رشد روز افزون بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری در بازار رمزارزها به عنوان یک فرصت بسیار خوب در دسترس عموم قرار گرفته است. با این حال، برای اینکه به صورت موفقیت آمیز در این بازار سرمایه گذاری کنید و سود خوبی به دست آورید، نیاز به کسب آگاهی و آموزش دارید.

درک و تحلیل بازار، اولین آموزش مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. شما باید آشنایی کامل با تحلیل و پیش بینی قیمت ارزها، روند بازار و عوامل مختلفی که روی قیمت تاثیر می گذارند، داشته باشید.

مدیریت ریسک، دومین آموزش مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. به توجه به وضعیت نامطمئن بازار ارزهای دیجیتال، شما باید توانایی مدیریت ریسک های مربوط به سرمایه گذاری خود را داشته باشید. با مدیریت صحیح ریسک، می توانید از ضررهای بزرگ جلوگیری کرده و سود قابل توجهی به دست آورید. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از شیوه های تحلیل بازار ارز دیجیتال می پردازیم.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال که شبیه به نمودارخوانی می باشد، نوعی از تحلیل به حساب می آید که هدف آن پیش‌بینی رفتار آینده بازار است. این پیش بینی ها برپایه حرکات قیمتی (Price Action) و داده‌های حجمی معاملات (Volume Data) که در زمان گذاشته انجام شده، صورت می گیرد.

در بسیاری از بازارهای مالی از تحلیل تکنیکال برای تشخیص نقاط ورود بهینه و روند قیمت استفاده می شود و به نوعی حتی می توان گفت تحلیل تکنیکال از مهم ترین تحلیل‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است. اگر شما هم قصد ورود به دنیای رمز ارزها و یا دیگر بازارهای مالی را دارید، توصیه می شود قبل از انجام معاملات با روش های تحلیل قیمت مانند تحلیل تکنیکال حتما آشنا شوید.

تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی، تحلیلگر سعی می‌کند ارزش یک دارایی را به کمک فاکتورهایی مانند توکنومیک پروژه، Road Map یا همان نقشه راه توسعه پروژه و فاکتور های دیگر ارزیابی کند.

در تحلیل فاندامنتال، عواملی مختلفی مانند تجارت، اقتصاد، قانون و مقررات، تکنولوژی، عرضه و تقاضا و عوامل دیگری که بر روند بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، مورد ارزیابی قرار می گیرند. همچنین از تحلیل فاندامنتال به منظور تشخیص و پیش‌بینی وضعیت ارز دیجیتال در آینده میتوان بهره برد. در واقع به سرمایه‌گذاران و تریدرها کمک می‌کند تا قبل از هر اقدامی تصمیمات بهتری در خصوص سرمایه‌گذاری در این بازار بگیرند.

تحلیل آنچین

تحلیل آنچین OnChain به معنای تجزیه و تحلیل درون بلاکچین ارز دیجیتال مدنظر است. این نوع تحلیل یک روش بسیار حرفه ای و قدرتمند برای آنالیز بررسی فعالیت تراکنش‌های بلاکچین به کار گرفته می شود.

تحلیل آنچین، اطلاعات بسیار سودمندی از جمله واکنش سرمایه‌گذاران به رویدادهای بازار، کارمزد تراکنش‌ها، وضعیت ماینر های شبکه، سختی شبکه و … در اختیار ما قرار میدهد.

برای یک سرمایه گذار اهمیت زیادی دارد که مهم ترین و کاربردی ترین تحلیل را استفاده نماید. تحلیل آنچین برای هر سرمایه گذاری که دانش تحلیل داده های آن را دارد، کلید موفقیت است.

زیرا حجم گسترده ای از اطلاعات را در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد و به همین علت هم جزء محبوب‌ترین تحلیل‌های بازار به حساب می آید. اطلاعاتی که از طریق تحلیل آنچین به دست می آورید را توسط دیگر تحلیل ها به هیچ وجه دست نمی‌آورید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باید استراتژی های مختلفی را در نظر بگیرید. به خصوص که فضای کریپتوکارنسی بسیار گسترده است، در نتیجه امکان کلاهبرداری در این فضا بسیار زیاد است. به همین علت توصیه می شود تا ارزهای دیجیتال معتبر را شناسایی کنید و با روش های تحلیلی که در بالا به آنها اشاره کردیم، بهترین رمز ارز را برای خرید پیدا کنید. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری در سال 2023 می پردازیم.

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • سولانا (SOL)
  • تتر (USDT)
  • بایننس کوین (BNB)
  • ریپل (XRP)
  • پالیگان (MATIC)
  • لایت کوین  (LTC)
  • کاردانو  (ADA)
  • دوج کوین (DOGE)

جمع بندی

امروزه سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها به عنوان یک روش جدید و نوین برای کسب درآمد و رشد سرمایه شناخته شده است. با توجه به این که ارزهای دیجیتال در چندین سال گذشته تا به امروز رشد قابل توجهی داشته اند، سرمایه گذاران بزرگ و کوچک برای کسب سود بیشتر به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

در صرافی دیجیکس۲۴ به عنوان یکی از پلتفرم های ارائه دهنده خدمات خرید، فروش و تبدیل ارز دیجیتال، به راحتی میتوانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید و به منظور کاهش ریسک و هزینه نگهداری رمزارزها، از کیف پول داخلی استفاده نمایید تا هر زمان که قصد فروش داشتید، بدون پرداخت هیچگونه کارمزد اضافی‌ای جهت انتقال و بطور کاملا رایگان، دارایی خود را به تومان تبدیل کنید.