بازیابی تراست والت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران در دنیای ارز دیجیتال با آن روبرو هستند. همانطور که می‌دانید تراست ولت یکی از معروف‌ترین و معتبرترین کیف پول‌های ارز دیجیتال به شمار می‌رود اما یکی از احتمالاتی که ممکن است در زمان استفاده از آن برای کاربران پیش بیاید این است که اگر کیف پول آن‌ها با مشکل مواجه شد چگونه می‌توانند آن را بازیابی کرده و مجدداً به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

گاهی ممکن است به هر دلیلی دسترسی به کیف پولتان محدود شود و زمانی که می‌خواهید خرید و فروش تتر یا سایر ارز‌های دیجیتال را انجام دهید، با مشکل رو به رو شوید. در این صورت بازیابی تراست والت این امکان را برای شما فراهم کرده تا در صورتی که کیف پولتان حذف شد و یا با مشکلات این چنینی رو به رو گشت، به راحتی بتوانید آن را بازیابی کرده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم نحوه بازیابی تراست والت را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید!

معرفی کیف پول تراست والت

معرفی کیف پول تراست والت
معرفی کیف پول تراست والت

کیف پول تراست والت یکی از معتبرترین کیف پول‌‌ها است که می‌تواند یک بستر امن برای نگهداری ارز‌های دیجیتال مختلف باشد که البته با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در بین سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چه موضوعی باعث شده تا این کیف پول محبوب معرفی شود؟

معرفی کیف محبوب همه
معرفی کیف محبوب همه

می‌توان گفت اولین و اصلی‌ترین موضوعی که موجب محبوبیت کیف پول تراست والت شده، امنیت بالای آن است. تراست ولت به عنوان یک کیف پول متن باز و غیرمتمرکز طراحی شده که می‌تواند به صورت غیرحضانتی دارایی‌های ارز دیجیتال افراد را برای آن‌ها ذخیره کند که البته این کیف پول برای نسخه اندروید و IOS نیز قابل دسترس است و می‌تواند بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال و توکن مختلف را در بستر بلاک چین پشتیبانی کند.

تمامی این ویژگی‌ها موجب شده تا تراست ولت یک کیف پول کاربردی و محبوب باشد. اما لازمه استفاده از این کیف پول کسب دانش لازم در مورد آموزش ارز دیجیتال و نحوه استفاده از کیف پول‌ها است تا بتوانید بدینوسیله معاملات امنی را انجام دهید.

قابل ذکر است که طراحان کیف پول تراست ولت به منظور این که امنیت بیشتری را برای کاربران این کیف پول ایجاد کنند ۱۲ کلمه بازیابی را به صورت کاملاً تصادفی در اختیار آنان قرار داده‌اند تا از این کلمات بازیابی برای کنترل ارز‌های دیجیتال استفاده ‌شود. بنابراین نگهداری از این کلمات بازیابی اهمیت زیادی دارد.

بیشتر مطالعه کنید:  7 نکته که هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آنها توجه کنید!

منظور از عبارت بازیابی چیست؟

منظور از عبارت بازیابی چیست؟
منظور از عبارت بازیابی چیست؟

تراست ولت برای این که بتواند از کلید‌های خصوصی کاربر محافظت کند، استاندارد‌های تأییده شده جهانی را به کار می‌برد. این کیف پول برای این که سهولت در استفاده را ایجاد کند و ایمنی را افزایش دهد، عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای و یا  گاها ۲۴ کلمه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد که هدف از این عبارت بازیابی مدیریت دارایی است. در واقع کلید‌های خصوصی هر کوین و توکنی که تراست ولت از آن پشتیبانی می‌کند، از همین کلمات ارائه شده، ایجاد می‌شوند.

شما زمانی به این عبارت بازیابی نیاز دارید که:

  • تلفن همراه خود را گم کرده باشید.
  • با خرابی دستگاه و سیستم مواجه شوید.
  • به هر دلیلی کیف پولتان از روی دستگاه پاک شده باشد.
  • تلفن همراه جدیدی خریده باشید و بخواهید کیف پول خود را بر روی آن نصب کنید.
  • قصد داشته باشید بر روی چندین دستگاه مختلف کیف پول یکسانی داشته باشید.
  • برنامه را بر روی تلفن خود غیرفعال کرده و تمایل داشته باشید که مجدد آن را فعال کنید.
  • رمز عبور تراست ولت خود را فراموش کرده باشید.

با مواجه شدن هر یک از موارد فوق تنها می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی، مجدداً از کیف پول خود استفاده کرده و به دارای خود دسترسی داشته باشید.

نکات مهم در مورد کلمات بازیابی

نکات مهم در مورد کلمات بازیابی
نکات مهم در مورد کلمات بازیابی

برای نگهداری و حفظ کلمات بازیابی تراست والت چند نکته مهم وجود دارد که باید آن‌ها را به یاد داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • در صورتی که فردی بتواند به کلمات بازیابی شما دسترسی داشته باشد، باید موجودی تراست ولت خود را از دست رفته بدانید.
  • هیچگاه کلمات بازیابی خود را بر روی همان تلفنی که کیف پول نصب شده، نگهداری نکنید، زیرا در صورتی که تلفن همراه خود را گم کنید دارایی شما در کیف پول نیز از دست خواهد رفت.
  • برای نگهداری عبارات بازیابی بهتر است آنها را در کاغذی یادداشت کرده و در یک محل امن قرار دهید.
  • تراست ولت یک ولت مولتی کارنسی است، بدین معنی که می‌تواند چندین رمز ارز را پشتیبانی کند و تنها به یک توکن خاص تعلق ندارد. بنابراین با بازیابی کیف پول تراست والت تمامی ولت‌ها بازیابی خواهند شد.

2 روش رایج برای بازیابی تراست والت

2 روش رایج برای بازیابی تراست والت
2 روش رایج برای بازیابی تراست والت

به طور کلی برای بازیابی تراست والت دو روش اصلی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. روش اول بازیابی تراست والت

ابتدا باید برنامه تراست ولت را دانلود و آن را اجرا کنید. سپس گزینه I already have a wallet را انتخاب نمایید. این گزینه بدین معنی است که شما قبلاً دارای کیف پول بوده‌اید و قصد دارید وارد حساب قدیمی خود شوید.

بیشتر مطالعه کنید:  استیبل کوین چیست؟ آشنایی با انواع استیبل کوین

پس از این که گزینه ذکر شده را انتخاب کردید، این برنامه از شما می‌خواهد تا سیاست حریم خصوصی و موارد آن را مطالعه و این مطالب را تأیید نمایید. در نهایت شما باید گزینه Continue را انتخاب کرده و سپس روی Multi-Coin Wallet کلیک کنید.

در صفحه باز شده باید عبارت بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای را وارد نمایید. دقت داشته باشید که این کلمات باید به صورت دقیق وارد شوند. پس از وارد کردن کلمات بازیابی گزینه IMPORT را انتخاب کنید. در نهایت نیز باید روی DONE کلیک کرده و پنجره موجود را ببندید.

در مرحله بعد بر روی گوشی شما پیامی ایجاد شده که مربوط به پیام‌های پوش نوتیفیکیشن تراست ولت است. به عنوان مثال زمانی که در کیف پول خود تتر را دریافت می‌کنید، پیام نمایش داده شده بر روی گوشی شما تتر خواهد بود. برای مشاهده کیف پول خود می‌توانید ENABLE یعنی فعال کردن را انتخاب و پنجره فعال را ببندید.

اکنون شما کیف پول تراست ولت خود را بازیابی نموده و به کیف پول قبلی دسترسی پیدا کرده‌اید. بنابراین می‌توانید تمامی اطلاعات و دارایی‌های خود را در کیف پول‌تان مشاهده کنید.

  1. روش دوم بازیابی تراست والت

در صورتی که تراست ولت را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید و قصد دارید یک کیف پول دیگر را روی این برنامه ایجاد نمایید، باید از این روش استفاده کنید. بدین منظور شما باید به کیف پول تراست ولت وارد شده و روی گزینه تنظیمات در پایین صفحه کلیک نمایید. در صفحه موجود گزینه Wallets را انتخاب کنید. در این صفحه شما لیست کیف پول‌های خود را مشاهده می‌کنید. برای ایجاد یک کیف پول جدید در این صفحه، باید علامت + را انتخاب نمایید.

در ادامه شما باید گزینه I already have a wallet را انتخاب و باقی مراحل را مانند روش اول انجام دهید. در نهایت نیز می‌توانید ارز‌های دیجیتالی خود را مدیریت نمایید.

جمع ‌بندی

بازیابی تراست والت به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به اطلاعات کیف پول خود دسترسی داشته باشید. به همین علت حقظ و نگهداری از کلمات بازیابی تراست والت که به منظور امنیت کیف پول و دارایی‌های شما ارائه شده‌اند از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در غیر این صورت دارایی‌های شما از دست می‌روند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول تراست ولت می‌توانید به سایت دیجیکس ۲۴ مراجعه کرده و اطلاعات لازم در این زمینه و همچنین ارز‌های دیجیتال را به دست آورید.