اتریوم، دومین ارز دیجیتال محبوب بازار ارزهای دیجیتال، یک پلتفرم منبع باز (open source) و مبتنی بر بلاک چین است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز (dApps) خود را بر روی این پلتفرم بسازند. برخلاف بیت کوین که در درجه اول یک ارز دیجیتال است، اتریوم از طریق ویژگی منحصر به فرد خود یعنی قراردادهای هوشمند، پیاده سازی برنامه های غیرمتمرکز را تسهیل می کند.

از آنجا که اتریوم از رمزارزهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌گرد، در این آموزش قصد داریم بصورت تصویری، نحوه خرید اتریوم در تراست ولت را به شما آموزش دهیم.

توجه داشته باشید که استفاده از این آموزش برای آن دسته از افرادی که امکان پرداخت بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت دارند کاربردی و قابل انجام می‌باشد. لذا برای خرید اتریوم در ایران با واحد پولی تومان، باید از صرافی های داخلی مانند دیجیکس۲۴ استفاده نمایید.

نصب کیف پول تراست ولت

برای شروع خرید اتریوم از تراست ولت، ابتدا باید کیف پول تراست ولت را از وبسایت رسمی آن دانلود و نصب نمایید. برای دانلود تراست ولت به آدرس https://trustwallet.com/ مراجعه نموده و بر اساس سیستم عامل خود یکی از نسخه های موجود را نصب نمایید.

بیشتر مطالعه کنید:  آیا ارز دیجیتال به همسر یا فرزندان به ارث می‌رسد؟ (بخش دوم)

تصویر ۱

پس از نصب، کافیست برنامه را باز کرده و مطابق تصویر زیر، اقدام به ساخت کیف پول نمایید. بر روی دکمه Create New Wallet کلیک کرده و یک کیف پول جدید برای خود بسازید.

ساخت کیف پول تراست ولت

در این مرحله از شما درخواست می‌شود تا تیک پذیرش قوانین و اطلاعات استفاده از برنامه را بزنید تا به شما اجازه ساخت کیف پول داده شود. بر روی هر ۳ گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید و با کلیک روی دکمه Continue وارد مرحله بعد شوید.

پذیرش شرایط و قوانین استفاده از تراست ولت

در این مرحله ۱۲ عدد کلمه انگلیسی بصورت اتفاقی (رندوم) اما با ترتیبی مشخص به شما نمایش داده می‌شود که کلید دستیابی به دارایی های شما میباشد و هر شخصی که این کلمات بازیابی را در اختیار داشته باشد، میتواند به راحتی به دارایی های داخل کیف پول دسترسی پیدا کند، پس در حفظ و نگهداری آن بسیار کوشا باشید.

یادداست و نگهداری کلمات خصوصی کیف پول

در این مرحله، تراست ولت برای این که مطمئن شود کلمات خصوصی خود را از مرحله قبل یادداشت نموده اید، از شما میخواهد که کلمات را به ترتیب وارد نمایید. پس از وارد کردن کلمات به ترتیب، بر روی Continue کلیک کنید تا کیف پول شما ساخته شود.

وارد کردن کلمات خصوصی

حال شما به کیف پولی با هزاران رمزارز دسترسی دارید و میتوانید به راحتی از امکانات واریز، برداشت و خرید و فروش سریع ارز دیجیتال، هولد و نگهداری برای سرمایه گذاری بلند مدت، تبدیل رمزارزها به یکدیگر و … استفاده نمایید.

آموزش تراست ولت برای آیفون

خرید اتریوم در تراست ولت

در مرحله قبل کیف پول تراست ولت خود را ساختیم و در حال حاضر می‌توانیم به سراغ خرید اتریوم در کیف پول تراست ولت برویم. برای شروع کافیست مطابق تصویر زیر بر روی گزینه Buy کلیک کنید سپس از لیست ارزهای موجود، اتریوم را انتهاب نمایید.

بیشتر مطالعه کنید:  جزئیات کلیدی ارز دیجیتال پپه (PEPE) که نباید از دست بدهید!

آموزش خرید اتریوم در تراست ولت

سپس مقدار اتریومی که قصد خرید دارید وارد کرده و از قسمت ارائه دهنده (Provider) یا منبع مالی که به نوعی واسط انجام معامله خرید اتریوم در تراست ولت هستند (در تصویر مشخص شده است)، ارائه دهنده مدنظر را انتخاب نمایید و بر روی Next کلیک کنید.

بهترین قیمت خرید اتریوم در ایران

پس از اینکه در Provider یا همان واسطه خرید اتریوم در تراست ولت پرداخت خود را انجام دادید، بطور اتوماتیک مجددا به کیف پول تراست ولت منتقل خواهید شد و مقدار اتریوم خریداری شده را با کسر کارمزد های مربوطه در کیف پول خود مشاهده خواهید کرد.

مقاله پیشنهادی: لیست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2030

سولات متداول

تراست ولت از چه ارزهایی برای خرید اتریوم (ETH) پشتیبانی می‌کند؟

تراست ولت به کمک Provider ها یا واسط های خرید و فروش ارز دیجیتال، از بیش از ۱۰۰ واحد پولی جهانی برای پرداخت هزینه معامله پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه به دلیل تحریم های بین الملی، امکان خرید اتریوم با تومان از طریق کیف پول تراست ولت برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

پس از خرید اتریوم (ETH) از طریق Trust Wallet، ارز دیجیتال خریداری شده در کجا ذخیره می‌شود؟

پس از خرید اتریوم با تراست ولت، اتریوم مستقیماً در همین کیف پول شما ذخیره می شود و نیازی به انتقال اتریوم خریداری شده از یک آدرس به آدرس دیگر یا انجام هر کار دیگری نیست – رمزارز به صورت ایمن و خودکار در همیان کیف پولی که اقدام به خرید اتریوم کرده اید ذخیره می شود.

چگونه موجودی اتریوم (ETH) خود را در تراست ولت بررسی کنم؟

برای بررسی موجودی اتریوم خود در برنامه تراست ولت (Trust Wallet)، کافی است برنامه را باز کنید و موجودی فعلی خود را از صفحه اصلی کیف پول مشاهده کنید.

چگونه می توانم قیمت اتریوم را در تراست والت بررسی کنم؟

برای بررسی قیمت روز اتریوم در تراست ولت، کافی است اپلیکیشن تراست ولت را باز کنید و قیمت لحظه ای اتریوم را از صفحه اصلی کیف پول مشاهده کنید. همچنین می‌توانید دارایی اتریوم را انتخاب کنید و روی آیکون نمودار کلیک کنید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد قیمت اتریوم به دلار مشاهده کنید.

بهترین جایگزین تراست ولت برای کاربران ایرانی که قصد خرید اتریوم دارند چیست؟

همانطور که گفته شد به دلیل تحریم های بین المللی امکان خرید اتریوم برای کاربران ایرانی مقدور نمی‌باشد. لذا بهترین روش خرید اتریوم در ایران استفاده از صرافی های ارز دیجیتال همچون صرافی دیجیکس۲۴ می‌باشد.