کاردانو، دوج کوین، ONT، مانا و … از بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری روی رمزارزها هستند. همان‌طور که می‌دانید، تمامی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزشمند و شناخته‌شده‌ای مانند بیت کوین را در اختیار ندارند.

در چنین شرایطی معامله‌گران به سراغ سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان می‌روند. در حال حاضر پروژه‌های متنوعی در دنیای کریپتو در حال اجرا هستند که بسیاری از آن‌ها توکن بومی و اختصاصی خود را دارند.

طیف وسیعی از این رمزارزها از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و سرمایه‌گذاران نوپا می‌توانند به راحتی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

در این مطلب، قصد داریم تا شما را با بهترین رمزارزهای ارزان و آینده‌دار و همچنین مهم‌ترین فاکتورها برای خرید ارزهای دیجیتال ارزان آشنا کنیم. 

آنچه در این مطلب می‌خوانید

چرا در ارزهای دیجیتال ارزان سرمایه گذاری می‌کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، در چند سال اخیر با ظهور پروژه‌های کریپتویی متعدد، خرید ارز دیجیتال ارزان در میان سرمایه‌گذاران به طور گسترده رواج پیدا کرده است.

یکی از سوالات مهمی که برای برخی از معامله‌گران و افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو به وجود می‌آید، این است که چرا باید روی رمزارزهای ارزان قیمت سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است به سراغ شرح یک مثال کاربردی برویم. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نزدیک به 37000 دلار است.

اگر فردی با سرمایه اولیه 1000 دلاری به سراغ خرید خرید بیت کوین در ایران برود و تصور کنیم که قیمت بیت کوین در طول بازه زمانی مشخصی دو برابر شده و به 74000 دلار برسد، سرمایه فرد از 1000 به 2000 دلار خواهد رسید.

توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین در گذشته رشد قیمت چشمگیری را تجربه کرده‌اند و امکان این که در یک بازه زمانی کوتاه و معین شاهد چنین رشد تصاعدی در قیمت این ارزهای دیجیتال باشیم، فعلا با توجه به شرایط بازار دور از ذهن به نظر می‌رسد.

در نقطه مقابل، ارز دیجیتال نوپا و ارزان قیمتی را در نظر داشته باشید که قیمت آن 0.01 الی 1 دلار باشد. احتمال این که قیمت این رمزارز در بازه زمانی کوتاهی رشد چشمگیری را تجربه کند و به مبلغ 5 دلار برسد، بسیار بالا است.

در چنین شرایطی، رسیدن قیمت ارز دیجیتال به 5 دلار می‌تواند سرمایه 1000 دلاری شما را به 5000 دلار تبدیل کند. به همین علت است که بسیاری از معامله‌گران تمایل به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت دارند.

مقاله پیشنهادی: ETF بیت کوین چیست؟ ابزاری برای سرمایه گذاری در بیت کوین

فاکتورهای مهم انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری

هر چند سرمایه‌گذاری روی انواع ارز دیجیتال ارزان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شروع فعالیت در بازار کریپتو باشد، اما باید دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاری روی این رمزارزها ریسک‌ها و چالش‌هایی را به دنبال دارد.

زیرا در میان تمامی پروژه‌های در حال اجرا در دنیای کریپتو تنها تعداد محدودی از آن‌ها می‌توانند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند. بنابراین در صورتی که تمایل به خرید ارزهای دیجیتال ارزان قیمت دارید، باید چند فاکتور و نکته مهم را در نظر داشته باشید.

در نظر گرفتن این فاکتورها برای انتخاب ارزهای دیجیتال آینده‌دار به شما کمک می‌کند تا ریسک سرمایه‌گذاری روی این دسته از رمزارزها را به حداقل برسانید.

مهم‌ترین نکات و پارامترها برای خرید ارزها دیجیتال ارزان عبارتند از:

  • توجه ویژه به میزان ارزش بازار ارز دیجیتال مورد نظر (MarketCap)
  • در نظر گرفتن حجم معاملات انجام‌شده (24h vol)
  • توجه به تعداد سکه‌های در حال گردش (Circulating supply)
  • وجود ارتباط میان ارز دیجیتال مورد نظر با پروژه‌های جذاب وب3، متاورس، NFT و …
  • قرار داشتن ارز دیجیتال مورد نظر در اکوسیستم‌های ایده‌آل
  • بررسی تعداد سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال
  • بررسی جایگاه ارز دیجیتال مورد نظر در رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال
  • بررسی شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر
  • قرار گرفتن نام ارز دیجیتال مورد نظر در لیست صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال و شناخته‌شده جهان

چرا برای انتخاب بهترین رمزارزهای ارزان باید به ارزش بازار آن‌ها توجه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که می‌تواند باعث کاهش چشمگیر میزان ریسک سرمایه‌گذاری روی انواع ارز دیجیتال ارزان شود، بررسی ارزش بازار رمزارز مورد نظر است.

به طور کلی، کارشناسان و سرمایه‌گذاران باتجربه پیشنهاد می‌کنند که برای انتخاب ارز دیجیتال مناسب به منظور سرمایه‌گذاری به سراغ گزینه‌هایی بروید که ارزش بازار آن‌ها حداقل از 100 میلیون دلار بیشتر باشد.

با در نظر گرفتن این پارامتر، شما می‌توانید ریسک سرمایه‌گذاری روی این رمزارزهای ارزان قیمت را تا حد قابل قبولی کاهش دهید.

بیشتر مطالعه کنید:  کیف پول تلگرام با امکان پرداخت با ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتالی را انتخاب کنید که با پروژه‌های جذاب در ارتباط باشند!

یکی دیگر از پارامترهای مهم برای خرید ارز دیجیتال ارزان آینده دار، رفتن به سراغ رمزارزهایی است که به صورت مستقیم با پروژه‌های جذاب حوزه‌های مختلف مانند متاورس، وب3، NFT و … در ارتباط باشند.

به طور کلی سرمایه‌گذاری روی آن دسته از ارزهای دیجیتالی که بدون هیچ گونه هدف‌گذاری خاصی به بازار کریپتو عرضه شده‌اند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به همین علت کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای خرید ارزهای دیجیتال ارزان به سراغ گزینه‌هایی بروید که برای پروژه معتبر و شناخته‌شده تعریف شده باشند.

حتما جایگاه ارز دیجیتال در سایت های رتبه‌بندی بررسی کنید

احتمالا شما هم با برخی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مواجه شده‌اید که به منظور سرمایه‌گذاری و کسب سودهای کلان به سراغ خرید رمزارزهای ناشناخته رفته‌اند و در این مسیر تمام سرمایه اولیه خود را از دست داده‌اند.

هر چند سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال با قیمت ارزان می‌تواند در آینده باعث کسب سودهای کلان شود، اما نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاری روی تمامی ارزهای دیجیتال گمنام و ناشناخته نمی‌تواند چنین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای سرمایه‌گذاری مطمئن روی این دسته از ارزهای دیجیتال، حتما پیش از خرید رمزارز مورد نظر، جایگاه آن‌ را در رتبه‌بندی‌های مربوط به ارزهای دیجیتال مورد ارزیابی قرار دهید.

بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری در 2023

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر هزاران پروژه کریپتویی مختلف در حال اجرا هستند که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. در نتیجه با گذر زمان لیست بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری دچار تغییر خواهد شد.

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که ارز دیجیتالی که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است و قیمت آن رشد چشمگیری را تجربه کرده است، در آینده نیز همان روند صعودی را حفظ کند.

بنابراین شما به منظور انتخاب بهترین ارز دیجیتال با قیمت مناسب برای سرمایه‌گذاری باید پروژه‌های محبوبی را که به تازگی شروع به فعالیت و توانسته‌اند توجه کاربران را به خود جلب کنند، زیر نظر بگیرید.

زمانی که به وبسایت‌های خبری و تحلیلی فعال در بازار ارزهای دیجیتال مراجعه می‌کنید، با طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوید که به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 معرفی شده‌اند.

توجه داشته باشید که برای انتخاب و خرید این رمزارزهای ارزان قیمت شما تنها نمی‌توانید به اطلاعات این وبسایت‌ها و پلتفرم‌ها اکتفا کنید. پارامترهایی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانند در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 میلادی به شما کمک کنند.

بهترین ارز دیجیتال ارزان آینده‌دار

تمامی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فعال در بازار کریپتو تمایل دارند به سراغ سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آینده‌دار بروند تا بتوانند ریسک خرید ارز دیجیتال ارزان و سرمایه‌گذاری را تا حد امکان کاهش دهند.

عوامل متعددی وجود دارند که برای انتخاب ارزهای دیجیتال آینده‌دار مورد توجه قرار می‌گیرند. رمزارزهای ارزان قیمت و آینده‌دار معمولا مربوط به پروژه‌هایی هستند که حامیان بزرگ و شناخته‌شده‌ای دارند و برای دستیابی به اهداف خاصی طراحی و اجرا می‌شوند.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین رمزارزهای ارزان در بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

رمزارز کاردانو

رمز ارز کاردانو که در بازار کریپتو با نام اختصاری ADA شناخته می‌شود، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال با قیمت پایین برای سرمایه ‎گذاری به شمار می‌آید. تیم توسعه‌دهنده شبکه کاردانو رمزارز ADA را نسخه بهبودیافته ارز دیجیتال اتریوم می‌دانند.

خرید ارز دیجیتال کاردانو با قیمت ارزان

این رمزارز با هدف رقابت و سبقت از بازارهای مالی سنتی ایجاد شده است.  کاربران می‌توانند از رمزارز آدا یا کاردانو برای انجام تراکنش‌های مالی مختلف در شبکه کاردانو استفاده کنند.

همچنین هولدرهای این ارز دیجیتال می‌توانند در رای‌گیری‌های انجام‌شده برای ایجاد تغییرات در بلاک چین کاردانو شرکت کنند. از دیگر ویژگی‌های مهم این ارز دیجیتال می‌توان به سازگاری آن با محیط زیست اشاره کرد.

این عوامل پتانسیل این را دارند که ارز دیجیتال کاردانو را در آینده‌ای نزدیک جایگزین رمزارزهای قدیمی‌تر کنند.

ارز دیجیتال دوج کوین

اگر به دنبال یک ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری هستید، خرید دوج کوین در ایران می‌تواند برای شما یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های موجود باشد.

خرید دوج کوین از صرافی دیجیکس۲۴

دوج کوین در واقع یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است که در ابتدا با هدف شوخی و خنده ایجاد شد اما در حال حاضر ارزش بازار این میم کوین به چند میلیارد دلار می‌رسد. 

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد دوج کوین را ارز دیجیتال ارزان قیمت آینده‌دار می‌دانند، این است که شخصیت‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ای مانند ایلان ماسک از این ارز دیجیتال حمایت می‌کنند. همچنین استفاده از مکانیزم اثبات کار (PoW) امکان استخراج این ارز دیجیتال را برای ماینرها فراهم کرده است.

ارز دیجیتال GRT؛ مناسب برای سرمایه‌گذاری

ارز دیجیتال گراف که با نام اختصاری GRT شناخته می‌شود، یکی از انواع ارزهای دیجیتال ارزان آینده‌دار است که بسیاری از کاربران تمایل دارند روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

خرید توکن GRT از صرافی دیجیکس۲۴

گراف در واقع یک پروتکل غیرمتمرکز به منظور ایندکس و جستجوی داده‌های مختلف از طریق شبکه بلاک چین اتریوم، زنجیره‌های لایه دوم و زنجیره‌های سازگار با EVM است. پروتکل گراف در حال حاضر می‌تواند از 31 شبکه بلاک چین مختلف مانند کازماس، آربیتروم، فانتوم و … پشتیبانی کند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال باور دارند که ارز دیجیتال GRT در آینده‌ای نزدیک رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

رمزارز ZIL

ارز دیجیتال زیلیکا یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری است که در بازار کریپتو با نام اختصاری ZIL شناخته می‌شود. این پروژه توسط تعدادی از پژوهشگران دانشگاه ملی کشور سنکاپور ایجاد شده است.

بیشتر مطالعه کنید:  آموزش تصویری خرید اتریوم در تراست ولت Trust Wallet

خرید و فروش زیلیکا از صرافی دیجیکس ۲۴

این ارز دیجتال متعلق به یک شبکه بلاک چین لایه اول به نام زیلیکا است که از قابلیت شاردینگ استفاده می‌کند. قابلیت شاردینگ این امکان را برای بلاک چین زیلیکا فراهم کرده است که در بحث سرعت از سایر رقبای خود سبقت بگیرد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال آینده‌دار را دارید، ZIL یکی از بهترین گزینه‌ها است.

رمزارز ONT

ارز دیجیتال ONT به عنوان رمزارز اختصاصی پلتفرم آنتولوژی شناخته می‌شود. آنتولوژی نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم و منحصربه‌فرد دنیای کریپتو به شمار می‌آید که به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

قیمت روز توکن ONT و خرید از صرافی digiex24

پلتفرم آنتولوژی با هدف افزایش همکاری و تعامل کسب‌وکارهای مختلف با تکنولوژی بلاک چین و صنایع مبتنی بر آن ایجاد شده است. آنتولوژی این امکان را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند که بدون نیاز به آشنایی با تکنولوژی بلاک چین بتوانند از این فناوری پیشرفته استفاده کنند.

از مهم‌ترین مزایای ONT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم آوردن بستری مناسب برای کسب‌وکارهای مختلف
  • پتانسیل بالا و توانمندی‌های نامحدود پلتفرم آنتولوژی
  • امنیت بسیار بالای شبکه
  • برخورداری از مکانیزم اجماع منحصربه‌فرد
  • برخورداری از یک تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای و توانا

ارز دیجیتال MANA

احتمالا بسیاری از شما با پروژه متاورس دیسنترالند (Decentraland) آشنایی دارید. رمزارز مانا در واقع یکی از ارزهای دیجیتال اختصاصی این پروژه به شمار می‌آید که در دیسنترالند کاربردهای متنوعی دارد.

خرید توکن متاورسی مانا MANA

توسعه دهندگاه پروژه دیسنترالند به دنبال خلق یک جهان کاملا مجازی هستند که امکان کاوش، تعامل، خرید و فروش املاک و مستغلات و … را برای کاربران فراهم می‌کند.

از آنجا که پروژه دیسنترالند به شدت مورد توجه قرار گرفته است، بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم بتواند برای سرمایه‌گذاران بسیار سودآور باشد.‌

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان

سرمایه‌گذاری در انواع ارز دیجیتال ارزان قیمت در کنار تمامی مزایای خود می‌تواند ریسک‌های فراوانی را نیز به همراه داشته باشد.

بسیاری از این ارزهای دیجیتال بدون هدف معین ایجاد شده‌اند و هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی درباره تیم توسعه‌دهنده آن‌ها در دست نیست. همین عامل باعث می‌شود که در بسیاری از موارد سرمایه‌گذاران با شکست مواجه شوند.

امکان گرفتار شدن در دام افراد کلاهبردار، عدم وجود اطلاعات کافی برای تحلیل این ارزهای دیجیتال و امکان گرفتاری در گرداب دامپ و پامپ از ریسک‌های موجود در سرمایه‌گذاری روی ارزهای ارزان تنها با توجه به فاکتور قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به شمار می‌آیند.

نحوه خرید ارز دیجیتال ارزان از صرافی ایرانی

خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های معتبر ایرانی امکان خرید انواع ارز دیجیتال ارزان و آینده‌دار را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم کرده‌اند. شما برای خرید این دسته از ارزهای دیجیتال از صرافی‌های ایرانی در گام اول باید یک صرافی معتبر و قابل اطمینان را پیدا کنید. 

مقاله پیشنهادی: کمترین کارمزد صرافی ارز دیجیتال ایرانی

پس از انتخاب صرافی مورد نظر، نوبت به ثبت نام و احراز هویت می‌رسد. معمولا در صورتی که در صرافی‌های معتبر احراز هویت نکنید، برای ادامه فعالیت با محدودیت‌های متعددی مواجه خواهید شد.

در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مرحله را پشت سر بگذارید. پس از احراز هویت و ایجاد حساب در صرافی مورد نظر، شما می‌توانید با جستجوی نام ارز دیجیتال مورد نظر خود، به سفارش خرید خود را ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است که با کارنشاسان صرافی مورد نظر تماس بگیرید.

از کجا ارز دیجیتال ارزان بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال ارزان، شما باید به سراغ صرافی‌های معتبر و شناخته‌شده بروید. همان‌طور که می‌دانید، به دلیل محبوبیت بالای بازار ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران، تعداد زیادی از افراد سودجو با هدف کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند.

به همین علت، شما باید برای انتخاب بهرین صرافی خرید ارز دیجیتال توجه زیادی را به خرج دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای انتخاب صرافی مناسب، حتما با سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باتجربه مشورت کرده و از نظر کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید.

مزایا و معایب خرید ارز دیجیتال ارزان قیمت

سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال با قیمت ارزان درست مانند سرمایه‌گذاریدر هر حوزه دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. شما پیش از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری روی این دسته از ارزهای دیجیتال باید با مزایا و معایب خرید آن‌ها آشنا شوید. شناخت مزایا و معایب سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای ارزان و آینده‌دار می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک کند.

مهم‌ترین مزایای خرید رمزارزهای ارزان قیمت عبارتند از:

  • امکان خرید این رمزارزها با سرمایه بسیار کم
  • امکان رشد انفجاری قیمت این رمزارزها و دستیابی به سودهای کلان
  • افزایش پتانسیل سوددهی
  • کاهش میزان ریسک به دلیل کم بودن مقدار سرمایه اولیه

البته خرید این رمزارزهای ارزان قیمت در کنار تمامی مزایای خود معابی نیز دارد که عبارتند از:

  • عدم وجود اطلاعات نموداری کافی برای تحلیل دقیق (عمدتا زمان فعالیت کوتاهی دارند)
  • امکان سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های کلاهبرداری
  • بالا بودن مقدار کارمزدها
  • پایین بودن حجم معاملات این رمزارزها
  • نقدشوندگی پایین در مقایسه با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین

رمزارزهای ارزان؛ مناسب برای افرادی که سرمایه اولیه کمی دارند

یکی از روش‌های موجود برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، رفتن به سراغ آن دسته از رمزارزهایی است که ارزش کمی دارند. خرید ارز دیجیتال ارزان برای آن دسته از سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی که سرمایه اولیه کمی را در اختیار دارند، بهترین گزینه برای ورود به بازار کریپتو به شمار می‌آید.

در حال حاضر، ارزهای دیجیتالی مانند کاردانو، مانا، ONT و … که با پروژه‌های بزرگ کریپتویی در ارتباط هستند، به عنوان آینده‌دارترین رمزارزهای ارزان قیمت شناخته می‌شوند که سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌تواند بسیار سودآور باشد.

سوالات متداول

بهترین رمزارز ارزان برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت کدام ارز دیجیتال است؟

کاردانو یکی از بهترین رمزارزهای ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به شمار می‌آید. اما به این نکته توه داشته باشید که سرمایه گذاری در سایر ارزهای دیجیتال مانند ارزهای بایننس کوین، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک با توجه به تحلیل تکنیکال و ویژگی های پروژه نیز میتواند مناسب بنظر بیایید.

آیا تحلیل تکنیکال می‌تواند در انتخاب بهترین رمزارزهای ارزان قیمت به ما کمک کند؟

بدون شک شما برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت باید به سراغ تحلیل تکنیکال و بررسی نمودارها بروید.

چرا برای انتخاب ارزهای دیجیتال ارزان قیمت باید اکوسیستم آن‌ها را مورد بررسی قرار داد؟

زیرا پیشرفت اکوسیستم می‌تواند نقش بسیار مهمی را در افزایش ارزش رمزارزها ایفا کند.

این مقاله صرفا برای آشنایی شما با بهترین ارزهای دیجیتال ارزان بوده و خرید و سرمایه گذاری در این ارزهای دیجیتال با تحلیل و مسئولیت خود شما بوده و صرافی دیجیکس۲۴ مسئولیتی در قبال سود و زیان شما ندارد.