بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یک روند صعودی جدید را آغاز کرده‌اند و طی 12 ماه گذشته در حال تجربه بالاترین رقم خود هستند. به دنبال این جهش بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز روند جهشی خود را آغاز کردند.

بلک راک و تعداد انگشت شماری دیگر از مدیران دارایی که در کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا فعالیت دارند، درصدد تصویب شکل جدیدی از صندوق برای انجام معاملات خرید و فروش بیت کوین هستند و این نشانگر اهمیت بیت کوین برای بسیاری از بازارهای جهانی است. در همین حال کنسرسیومی متشکل از بزرگ‌ترین معامله‌گران وال استریت درخواست ایجاد یک صرافی جدید برای انجام تبادلات ارزهای دیجیتال را مطرح کرده‌اند.

عملکرد بازار کریپتو در ماه ژوئن

در طول چند روز اخیر بازار ارز دیجیتال چنان روند جهشی به خود گرفت که همه را غافلگیر کرد. ژوئن شاید امیدوار کننده‌ترین ماه برای بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال بود. به طوریکه در این ماه قیمت بیت کوین به بالای 31300 دلار صعود کرد که در 52 هفته گذشته یک رکورد جدید به حساب می‌آید.

با این حال، نسبت به اوج قبلی خود در بالای 60 هزار دلار، قیمت بیت کوین رشد چندان قابل توجهی از خود نشان نداده است. به هر حال، در حالت کلی بیت کوین در سال 2023 بیش از 80 درصد رشد داشته است و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود برجای گذاشته و قیمت اتریوم نیز رشد 52 درصد را شاهد بود که یک رکورد در سال 2023 برای خود به حساب می‌آید.

بیشتر مطالعه کنید:  تحلیل روزانه بیت کوین BTC (1 آذر 1402) + تحلیل بیت کوین امروز

ارزش بازار کریپتو در سال 2021 بالغ بر 2.9 تریلیون دلار بود، اما زمستان سال 2022 ضربه سختی بر پیکر ارزهای دیجیتال وارد شد به طوریکه برخی از بهترین ارزهای دیجیتال مانند لونا ، TUSD،FTX  بیش از 95 درصد از ارزش ذاتی خود را از دست دادند.

ارزش بازار در نیمه دوم سال 2023 کمی رشد داشت و به بیش از 1.1 تریلیون دلار رسید. بدین ترتیب بسیاری از موسسات مالی دوباره علاقه خود را به بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند. به عنوان مثال غول مدیریت دارایی BlackRock درخواستی مبنی بر راه‌اندازی ETF بیت کوین به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا SEC ارسال کرده است. اگر چه برخی ارزها توسط سازمان اوراق بهادار برای قراردادهای آتی مورد تایید قرار گرفته‌اند، اما ما شاهد بودیم که درخواست برای پذیرش بیت کوین به طور مرتب رد می‌شود. اما به هر حال، این امر تاثیری در روند مثبت بازار ارزهای دیجیتال نداشته است. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که بازار به تدریج در حال شکوفایی است و باید منتظر بازدهی و صعود بیش از پیش بازار بود.

بیشتر مطالعه کنید:  تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم امروز ETH (3 آذر 1402) + آخرین تحلیل اتریوم

آیا روند صعود بازار شروع شده است؟

بنیان‌گذار صرافی هوبی در تاز‌ه‌ترین مصاحبه خود روند بازار بعد از هاوینگ بیت کوین را پیش بینی کرده است که در سال 2024 رخ خواهد داد. همانطور که در هاوینگ سال 2020 پاداش بلاک بیت کوین به نصف کاهش یافت و قیمت بیت کوین تا مرز 68 هزار دلار صعود کرد. یا هاوینگ سال 2016 باعث شد در سال 2017 رکورد جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال رقم بخورد.

یکی از اصلی‌ترین تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال با نام مستعار اسمارت کانترکتر عقیده دارد که افزایش قیمت بیت کوین یک اصلاح بازگشتی است. وی احتمال داد که قیمت بیت کوین تا 15 هزار دلار نیز سقوط خواهد کرد و منطقه کف قیمت بیت کوین را در این محدود می‌داند.

اما آنچه که در چند ماه اخیر در بازار کریپتو می‌توان مشاهده کرد، نمایانگر نوعی روند صعودی در بازار است. به هر حال برای اینکه روند صعودی با شیب بیشتری به حرکت خود ادامه دهد باید منتظر هاوینگ سال 2024 ماند و بعد از آن رفتار بازار را مشاهده کرد. بسیاری دیگر از تحلیلگران روند صعودی بازار را به سال 2025 نسبت می‌دهند. اما بازار ارزهای دیجیتال غیر قابل پیش بینی است و این امر باعث جذابیت آن برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و معالمه‌گران خرد و کلان شده است.

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین روزانه btc