آپدیت تحلیل کاردانو  – ۶ اردیبهشت

طبق بررسی وضعیت بازار ارز دیجیتال در جولای ۲۰۲۳، قیمت بیت کوین و شاخص کل بازار ارز دیجیتال (Total)، همچنان احتمال اصلاح قمیت عمیق در بازار وجود دارد این درحالی است که شاخص Total که نمایانگر حجم کل بازار ارزهای دیجیتال میباشد، در باکس رنجی در نوسان میباشد و با شکست از هر سمت رنج قیمتی، بازار با نوسانات شدید روبه رو خواهد شد.

تحلیل نمودار total شاخص حجم کل بازاراما اگر بخواهیم دقیق تر به وضعیت قیمت ارز دیجیتال کاردانو بپردازیم، بد نیست نگاهی به نمودار آن در تایم فریم ۴ ساعته بیاندازیم. همانظور که در تصویر زیر مشخص است، کاردانو خط روند نزولی خود را (Descending Trend Line) که با رنگ قرمز مشخص کرده ایم را بصورت قوی موفق به شکست نشده است و با توجه به وضعیت شاخص Total احتمال فیک شدن شکست و ادامه ریزش وجود دارد.

نمودار تحلیل تکنیکال کاردانو

طبق گفته بالا، اگر قیمت موفق به تثبیت بالای خط روند قرمز نزولی (قرمز) نشود، با شکست خط روند صعودی (سبز) احتمال رسیدن قیمت به نواحی ۰.۲۸۶ و ۰.۲۶۵ و ۰.۲۴۵ وجود دارد.

 

طرفداران ارز دیجیتال کاردانو پس از یک انتظار طولانی در مورد نوسانات قیمت کاردانو که بعد از یک تجزیه و تحلیل 48 درصدی رخ داد، مجددا انگیزه خود را برای سرمایه‌گذاری به دست آوردند، زیرا پس از این مرحل، قیمت آن به سطح برگشتی فیبوناچی یعنی ۶۱٫۸٪ صعود کرد.

اما با این حال، همچنان برخی از معامله‌گران انگیزه کمی برای خرید کاردانو دارند چرا که با مشکلات تثبیت (EMA200 آبی) روبرو شده است. البته در این حین نیز قیمت کاردانو به سطح بحرانی رسید و پس از آن به سمت ۰٫۳۰ تتر رفت، یعنی جایی که قیمت برابر با موینگ اوریج ۵۰ روزه (خط نارنجی) بود.

بیشتر مطالعه کنید:  تحلیل بنیادی چیست؟ معرفی انواع روش‌های Fundamental analysis

تحلیل و بررسی قیمت کاردانو

تجزیه و تحلیل قیمت کاردانو

غیرقابل انکار است که کاردانو باید برای بهتر شدن چشم‌انداز کوتاه ‌مدت خود با برخی از موانع مهم مقابله کند. اولین مقاومت کلیدی که نسبت به سطح برگشتی فیبوناچی خواهد بود که در جایگاه ۳۸٫۲٪ قرار دارد و به مقدار 0٫328 دلار است. ضمن این که بررسی‌های درست و موفق از این سطح می‌تواند راه را برای رفتن به 0٫355 دلار باز کند، یعنی جایی که EMA200 بزرگ‌ترین چالش خود را در طول روز دارد.

اما به طور کلی برای اینکه این اتفاق بیفتد، به نیروی محرک از سمت بازار ارزهای دیجیتال، شروع گسترده خرید رمزارز بیت کوین و همچنین دریافت خبرهایی مربوط به قوانین ریپل با کمیسیون اوراق بهادار آمریکا نیاز است. با این حال تنها زمانی می‌توان EMA200 روزانه را با قیمت نهایی در طی یک روز بازیابی کرد که احتمال معکوس شدن قیمت آن در کوتاه ‌مدت به طور قابل‌توجهی افزایش یافته باشد.

همچنین باید توجه داشت که در صورت موفقیت، قیمت کاردانو می‌تواند به بالاترین جایگاه خود یعنی 0٫399 تتر نیز برسد؛ هدف بعدی پس از این دوره، سطح بازگشت فیبوناچی است که برابر با ۷۸٫۶٪ یعنی ۰٫۴۱۵ دلار خواهد بود. در این مرحله می‌توان آینده مسیر صعودی کاردانو را پیش بینی و برای آن تصمیم‌گیری کرد که احتمالا با ورود به سمت بالاترین قیمت سالانه خود که در تاریخ ۱۵ آوریل یعنی معادل با ۰٫۴۶۳ دلار بود برسد.

با این حال، اگر کاردانو به این سطح قیمتی نزدیک شود سرمایه‌گذاران می‌توانند با اتخاذ احتیاط لازم، به سودهای بالایی دست یابند.

بیشتر مطالعه کنید:  پیش بینی روند صعودی ۱۳ آلت کوین در سال ۲۰۲۳

البته که علاوه بر این احتمال، یک سناریوی خوش‌بینانه دیگر نیز وجود خواهد داشت که نشان از رسیدن به بالاترین جایگاه در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ یعنی ۰٫۵۲۴ دلار است. بنابراین اگر این مورد به قوت خود باقی بماند، احتمال برگشت به بالاترین میزان افزایش در ماه آگوست ۲۰۲۲ یعنی ۰٫۵۹۰ دلار دور از انتظار نیست.

با تمام این اوصاف، باید گفت هر چند روند صعودی مشخص و قابل گمانه‌زنی خواهد بود، اما هنوز تغییرات پایداری در ساختار بازار پیاده‌سازی نشده است. البته که در روز ۱۵ جولای، عوامل کاهشی موجود در بازار، نشان از کم شدن قیمت کاردانو یا به اصطلاح وارد کردن آن به “بازار خرسی” که توسط EMA200 رخ داده بود، داشت؛ اما با اصلاح ۲۱٪ که اخیرا صورت گرفت باعث شد که این میزان برای مدت کوتاهی کنترل شود.

به خاطر داشته باشید که برای شروع عملیات فروش و معامله، عوامل کاهشی به صورت روزانه باید در زیر EMA50 یعنی مقدار ۰٫۳۱۱ دلار قرار بگیرند تا عوامل افزایشی قیمت، از این طریق بتوانند در منطقه ایمن و ثابت باقی بمانند.

بنابراین عدم حصول این فرایند می‌تواند منجر به تکرار مجدد نوسان قیمت بین ۰٫۳۰ و سطح بازگشت فیبوناچی ۲۳٫۶٪ که معادل با ۰٫۲۹۶ دلار است بشود و با اصلاح آن به سمت ۰٫۲۶۶ دلار نیز سوق پیدا کند.

گفتنی‌ست که شاخص قدرت نسبی (RSI) در این مدت ابتدا به ۷۲ رسید اما در حال حاضر در منطقه خنثی قرار گرفته است. البته که بوجود آمدن جو مثبت در بازار و به دنبال آن سیگنال خرید ارز دیجیتال کاردانو و به دنبال آن افزایش قیمت چشم‌گیر این رمزارز، مهم خواهد بود.