طی گزارش محرمانه سازمان ملل هکرهای کره شمالی در سال 2022 بیش از هر سال دیگری داراییپ‌های رمزنگاری شده را به سرقت برده‌اند.

بر طبق این گزارش که توسط رویترز مشاهده گردید، بیان شده که هفته گذشته، تحریم‌های کره شمالی به کمیته 15 نفره ارائه شده است. این نشان می‌دهد که هکرهای کره شمالی در سال گذشته پس از هدف قرار دادن شبکه‌های شرکت‌های هوافضا و دفاعی خارجی، بین 630 میلیون تا بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌های رمزنگاری را سرقت کرده‌اند.

سازمان ملل همچنین اشاره کرده که حملات سایبری پیچیده‌تر از سال‌های گذشته بوده به طوری که امکان ردیابی وجوه دزدیده شده را دشوارتر از همیشه کرده است.

ناظران مستقل تحریم‌ها در گزارش خود به کمیته شورای امنیت سازمان ملل می‌گویند: «کره شمالی از تکنیک‌های سایبری پیشرفته‌تری برای دسترسی به شبکه‌های دیجیتال درگیر در امور مالی به منظور سرقت اطلاعات، از جمله برنامه‌های تسلیحاتی خود استفاده می‌کند».

هفته گذشته نیز شرکت Chainalysis به نتیجه مشابهی رسید که هکرهای کره شمالی را با حداقل 1.7 میلیارد دلار رمزنگاری دزدیده شده در سال 2022 مرتبط می‌کرد و از مجرمان سایبری به عنوان «پرکارترین هکرهای ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته» نام برد.

بیشتر مطالعه کنید:  تغییرات بنیادی در توسعه ارز دیجیتال CELO

همچنین Chainalysis می‌گوید: مجموع صادرات کره شمالی در سال 2020 بالغ بر 142 میلیون دلار کالا بوده، بنابراین نمی‌توان گفت که هک ارزهای دیجیتال بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور بوده است.

منبع: https://cointelegraph.com/news/uk-s-digital-pound-would-modernize-payments-but-won-t-replace-cash-minister