یک مرکز توانبخشی در اسپانیا با توجه به آمارها اشاره کرد که حدود 1 درصد از معامله‌گران ارزهای دیجیتال به تجارت کریپتو اعتیاد «افراطی» پیدا می‌کنند. در همین راستا اخیراً خدماتی را با هدف درمان این نوع نسبتاً جدید از اعتیاد یعنی تجارت رمزنگاری به لیست درمان‌های خود اضافه کرده است.

مرکز “The Balance” یک مرکز سلامتی بوده که در سوئیس تأسیس شده که شعبه اصلی آن در جزیره مایورکا اسپانیا و دیگر شعبات، در لندن و زوریخ واقع گردیده است.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، این مرکز در حالی که مدت‌هاست اعتیادهایی مانند: الکل، مواد مخدر و سلامت رفتاری را درمان کرده، اخیراً خدماتی را با هدف مبارزه با اعتیاد به تجارت کریپتو ارائه نموده است.

طبق گزارشات اخیر نشان داده شده که یکی از مشتریان این مرکز پس از انجام معاملات 200,000 دلاری در هفته، به این مرکز مراجعه کرده تا بتواند اعتیاد خود به رمزارز را کنار بگذارد. فرد مذکور تحت درمانی که فعالیت‌هایی همچون یوگا و ماساژ را دربرمی‌گیرد قرار گرفته و یک اقامت چهار هفته‌ای با صورتحساب بیش از 75000 دلار را گذرانده است

بیشتر مطالعه کنید:  بلوک‌های منطبق با OFAC در اتریوم به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسیدند!

در بخش دیگری از جهان نیز بیمارستان و کلینیک ترک اعتیاد Castle Craig مستقر در اسکاتلند که از سال 2018 تاجران ارزهای دیجیتال را با آدرنالین بالا درمان می‌کند بیش از 100 مراجعه کننده با اعتیاد خطرناک به ارزهای رمزنگاری شده را ویزیت کرده است.

به گفته متخصصین اعتیاد خانواده، علائم این نوع از اعتیاد شامل بررسی مداوم قیمت‌ها به صورت آنلاین و به ویژه در نیمه‌های شب است.

منبع: https://cointelegraph.com/news/dingo-crypto-token-flagged-as-scam-over-99-transaction-fee-backdoor