استیبل کوین تتر یکی از رمزارزهای پر استفاده استفاده برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. ارزش این رمزارز همواره برابر ۱ دلار آمریکا است و همین ثابت بودن نرخ لحظه ای تتر باعث شده تا معامله گران برای سیو سود یا حفظ ارزش سرمایه خود در مواقعی که بازار نوسانات شدید دارد یا روندی نزولی را طی میکند از این رمز ارز استفاده نمایند.

حال که از ابتدا با کاربرد ارز دیجیتال تتر و نقش حیاتی آن در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدید، در ادامه مطلب به روش های خرید تتر در ایران، شیوه نگهداری و انتقال تتر به کیف پول میپردازیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مورد نیاز خود را بطور کامل دریافت نمایید.

انواع روش های خرید تتر در ایران

امروز قصد داریم شما را با نحوه خرید تتر در ایران آشنا کنیم. از آنجا که رمز ارز تتر از محبوبترین و پر استفاده ترین رمزارزهای بازار محسوب می‌شود، راه های متعددی نیز برای خرید آن وجود دارد. در ابتدا باید شما با احراز هویت در صرافی و واریز وجه ریالی به کیف پول میتوانید اقدام به خرید تتر نمایید. روش های خرید تتر در ایران در حالت کلی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • خرید تتر از طریق صرافی های ارز دیجیتال
  • خرید تتر از طریق کیف پول های ارز دیجیتال
  • خرید تتر از اشخاص حقیقی

خرید تتر از طریق صرافی های ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را فراهم می کنند. برای خرید تتر ارزان قیمت از طریق صرافی های ارز دیجیتال، ابتدا باید در یک صرافی معتبر ثبت نام و احراز هویت کنید و سپس کیف پول تومانی خود را شارژ کنید.

پس از واریز پول، می توانید با مراجعه به بخش خرید تتر، مقدار مورد نظر خود را خریداری کنید. قبل از انتخاب این روش برای خرید تتر حتما قیمت تتر امروز را میان صرایف های مختلف بررسی کرده تا بتوانید با کمترین قیمت اقدام به خرید تتر نمایید.

مقاله پیشنهادی: آموزش شارژ حساب آلپاری با تتر

خرید تتر از طریق کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول های ارز دیجیتال به دو گروه نرم افزار و سخت افزاری تقسیم می‌شوند که برای نگهداری و هولد بلند مدت ارزهای دیجیتال مورد استفاده می‌گیرند. برخی از کیف پول های ارز دیجیتال امکان خرید مستقیم تتر را نیز فراهم می کنند.

برای خرید تتر از طریق کیف پول های ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کیف پول معتبر مانند تراست ولت را دانلود و نصب کنید. پس از نصب کیف پول، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس مراحل خرید تتر را طی کنید.

این روش یکی از روش های نسبتا امن اما پیچیده برای خرید و فروش تتر محسوب می‌شود. زیرا واریز وجه تقریبا برای کاربران ایرانی‌ای که حساب بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت ندارند امری نشدنی است.

خرید تتر از اشخاص حقیقی

سومین روش خرید تتر در ایران خرید مستقیم از اشخاص حقیقی مانند فروشندگان تتر در بستر شبکه های اجتماعی است. ریسک این روش از تمام روش های بالا بیشتر بوده و به هیچ وجه توصیه ای به نحوه خرید تتر به این روش را نداریم اما اگر با شخص با سابقه و معتمدی مدت ها کار کرده اید یا به شما معرفی کرده اند، با رعایت جانب احتیاط میتوانید از این روش برای تهیه و خرید تتر ارزان اقدام نمایید.

بیشتر مطالعه کنید:  ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست؟ آموزش کامل ماینینگ به زبان ساده

ترجیحا در این روش میتوانید از خرید تتر حضوری در تهران یا سایر شهر ها استفاده نمایید تا ریسک معامله به حداقل ممکن برای طرفین برسد.

نکات مهم در خرید تتر

بازار ارزهای دیجیتال در کنار تمام جذابیت های مالی و سود های کلانی که دارد، متاسفانه بستری جذاب برای بسیاری از کلاهبردان شده است تا با روش های متنوع سرمایه افراد را به خود جذب کرده و ناپدید شوند. لذا خواهشمندیم قبل از خرید تتر به نکات زیر جهت حفظ سرمایه خود توجه ویژه داشته باشید:

  • از صرافی ها و کیف پول های معتبر استفاده کنید.
  • در معامله با اشخاص حقیقی نهایت تحقیق و دقت را به خرج دهید
  • قبل از خرید تتر، قیمت آن را بررسی کنید.
  • از کارمزدهای خرید تتر بطور قطعی مطلع باشید.
  • از امنیت کیف پول خود جهت انتقال و نگهداری تتر اطمینان حاصل کنید.

مقاله پیشنهادی: خرید تتر بدون کارمزد از صرافی ایرانی

نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی دیجیکس 24

در ادامه این آموز قصد داریم تا شما را با بهترین سایت خرید تتر در ایران یعنی صرافی دیجیکس 24 آشنا کنیم. صرافی دیجیکس ۲۴ در حال حاضر از امکان خرید و فروش تتر با بهترین قیمت را در اختیار کاربران خود قرار داده است و به زودی از تعداد بیشتری رمزارز نیز پشتیبانی خواهد نمود.

ثبت نام در صرافی دیجیکس 24

پس از مراجعه به وبسایت دیجیکس 24 به آدرس https://digiex24.com از نوار بالایی سایت روی گزینه ثبت نام یا ورود کلیک کنید.

دیجیکس ۲۴، بهترین صرافی خرید تتر در ایران

در صفحه ورود | ثبت نام مطابق تصویر زیر شماره موبایل خود را وارد نمایید و کد تایید 6 رقمی پیامک شده را در مرحله بعد وارد نمایید تا مالکیت شماره موبایل احراز شده و ثبت نام مقدماتی شما انجام گردد.

ثبت نام و ورود در صرافی ارز دیجیتال دیجیکس 24

در مرحله آخر ثبت نام کافیست نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. همچنین اگر از طریق یکی از دوستان خود به صرافی دیجیکس 24 معرفی شده اید، می‌توانید کد دعوت را در این صفحه وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

تکمیل ثبت نام و دعوت دوستان در صرافی دیجیکس 24

احراز هویت در صرافی دیجیکس 24

پس از تکمیل ثبت نام در صرافی در دیجیکس 24، به داشبورد حساب کاربری منتقل شده و میتوانید برای استفاده از تمام خدمات صرافی دیجیکس 24، احراز هویت خود را تکمیل نمایید. در فرآیند احراز هویت مدارکی مانند کد ملی، تاریخ تولد، پذیرش قوانین و شرایط استفاده و همچنین فرم تعهدنامه با عکس سلفی از شما درخواست می‌شود.

لازم به ذکر است که صرافی دیجیکس ۲۴ یکی از سریع ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در زمینه مبادله رمزارز محسوب می‌گردد. ثبت این اطلاعات کمتر از ۵ دقیقه زمان خواهد برد و به محض ثبت درخواست احراز هویت، اطلاعات بصورت اتوماتیک بررسی و جهت تایید نهایی به کارشناسان واحد مربوطه ارجاع داده می‌شود.

در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان با بررسی مجدد مدارک احراز هویت، درخواست شما را تایید و حساب شما جهت واریز، برداشت، خرید و فروش بطور کامل فعال می‌گردد.

خرید تتر در صرافی دیجیکس 24

برای خرید تتر کافیست از منو سمت راست بر روی گزینه خرید و فروش آنی کلیک کنید. در این صفحه میتوانید مقدار تتر یا مبلغی که قصد خرید دارید را وارد نمایید و بر روی دکمه خرید تتر کلیک کنید. همچنین قیمت تتر لحظه ای را نیز میتوانید از این بخش مشاهده کنید.

خرید تتر در صرافی دیجیکس 24

پس از کلیک بر روی دکمه خرید تتر، در پنجره باز شده از 2 طریق میتوانید مبلغ خرید را پرداخت نمایید. روش اول پرداخت از طریق کیف پول تومانی است که اگر قبلا کیف پول خود را شارژ کرده باشید و موجودی داشته باشید، می‌توانید مبلغ سفارش را از این طریق پرداخت نمایید.

اما چنانچه کیف پول شما موجودی نداشته باشد، میتوانید در هر شبانه روز، مبلغ 25 میلیون تومان از طریق درگاه بانکی خرید انجام دهید.

بیشتر مطالعه کنید:  استیبل کوین تتر چیست؟ مزایا و معایب آن نسبت به دلار کاغذی

پرداخت مبلغ خرید تتر در صرافی دیجیکس ۲۴

پس از پرداخت موفقیت آمیز، مقدار تتری که خریداری کرده اید در کیف پول شما شارژ می‌شود. شما میتوانید تتر خود را در کیف پول داخلی سایت نگهداری نمایید و بدون کسر کارمزد در روزهای آتی در صورت نیاز نسبت به فروش تتر اقدام نمایید.

اما چنانچه قصد برداشت تتر داشته باشید میتوانید از منو سمت راست وارد کیف پول شده و مقدار مورد نیاز خود را برداشت نمایید.

روش های نگهداری تتر

پس از اینکه نحوه خرید تتر در ایران و روش های را متوجه شدید، وقت آن رسیده تصمیم مناسبی برای محل ذخیره و نگهداری ننر بگیریم. روش های نگهداری تتر را می توان به دو دسته کلی زیر تقسیم کرد:

  • نگهداری در صرافی ارز دیجیتال
  • نگهداری در کیف پول

نگهداری در صرافی

در این روش، شما تترها را در حساب خود در یک صرافی ارز دیجیتال نگهداری می کنید. صرافی ها به طور معمول امنیت بالایی دارند، اما همیشه احتمال هک شدن وجود دارد. همچنین، صرافی ها ممکن است برخی از صرافی کارمزدهای نگهداری را از شما دریافت کنند.

اما همیشه به این نکته توحه داشته باشید که نگهداری تتر در صرافی مزایا و معایب خود را دارد که انتخاب این شیوه نگهداری تتر کاملا به میزان ریسک پذیری شما مربوط می‌باشد. یکی از مزایای نگهداری تتر در صرافی این است که هر زمان که تصمیم گرفتید، میتوانید تتر خود را به ارز دیجیتال مدنظر تبدیل کنید.

از معایب نگهداری تتر در صرافی نیز میتوان به ریسک هک شدن یا ورشکستگی صرافی اشاره کرد که در صورت وقوع این مشکلات برای صرافی، دارایی شما در معرض خطر می‌افتد.

نگهداری در کیف پول

در این روش، شما تترهای خود را در یک کیف پول ارز دیجیتال نگهداری می کنید. کیف پول های ارز دیجیتال به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شوند. کیف پول های نرم افزاری رایگان هستند و به راحتی قابل استفاده هستند. اما کیف پول های سخت افزاری امنیت بیشتری دارند و برای تهیه آنها مبلغی بیت 3 الی 10 میلیون تومان باید هزینه کنید.

به دلیل نگهداری آفلاین کلیدهای خصوصی کیف پول های سخت افزاری، نگهداری دارایی های رمزارزی بخصوص تتر در این کیف پول ها از تمام روش ها امن تر است.

روش های نگهداری تتر در کیف پول

برای نگهداری تتر در کیف پول، ابتدا باید یک کیف پول معتبر را دانلود و نصب کنید. پس از نصب کیف پول، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس تترهای خود را به کیف پول منتقل کنید.

کیف پول های نرم افزاری

برخی از کیف پول های نرم افزاری که از تتر پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • اکسودوس (Exodus)
  • کوینومی (Coinomi)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)

کیف پول های سخت افزاری

همانطور که گفته شد، کیف پول های سخت افزاری امن ترین شیوه نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. برخی از کیف پول های سخت افزاری که از رمز ارز تتر نیز پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • Ledger Nano S
  • Trezor Model One
  • Coolwallet PRO

معرفی شبکه ها و کارمزدهای انتقال تتر

تتر (USDT) به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، در شبکه‌های مختلفی قابل انتقال است. هر شبکه دارای کارمزد و سرعت انتقال متفاوتی است. در ادامه، به معرفی شبکه‌ها و کارمزدهای انتقال تتر در هر شبکه می‌پردازیم.

شبکه‌های انتقال تتر

تتر در شبکه‌های زیر قابل انتقال است:

  • شبکه ERC20
  • شبکه TRC20
  • شبکه BEP20
  • شبکه SOL
  • شبکه Polygon

شبکه ERC20

ERC20 یک استاندارد توکن در شبکه اتریوم است. کارمزد انتقال تتر در شبکه ERC20 متغیر است و به عوامل مختلفی مانند میزان ترافیک شبکه و حجم تراکنش بستگی دارد. به طور کلی، کارمزد انتقال تتر در شبکه ERC20 بین 10 تا 20 دلار متغیر است.

انتقال تتر در شبکه ERC20 حجم بالایی را به خود اختصاص داده است اما از معضلات کاربران اسن شبکه، کارمزد بالای انتقال آن می‌باشد.

شبکه TRC20

TRC20 یک استاندارد توکن در شبکه ترون است. کارمزد انتقال تتر در شبکه TRC20 بسیار کم است و معمولاً بین 1 الی 2 دلار است. به دلیل کم بودن کارمزد این شبکه، کاربران زیادی از آن برای انتقال تتر استفاده می‌کنند.

شبکه BEP20

BEP20 یک استاندارد توکن در شبکه بایننس اسمارت چین است. کارمزد انتقال تتر در شبکه BEP20 بسیار کم است و معمولاً کمتر از 0.002 BNB است.

نکات مهم در انتقال تتر

برای انتخاب شبکه مناسب برای انتقال تتر، باید عوامل مختلفی مانند میزان کارمزد، سرعت انتقال و امنیت شبکه را در نظر بگیرید. برای انتقال امن تتر، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از آدرس صحیح برای انتقال تتر استفاده کنید
  • از کیف پول های معتبر استفاده کنید
  • قبل از انتقال تتر، از کارمزد انتقال مطلع باشید