با گسترده‌تر شدن فضای اینترنت و پیشرفت تمامی کسب و کار‌ها، دنیای ارز دیجیتال نیز مسیر پیشرفت سریعی را طی می‌کند به طوری که روز به روز شاهد پیشرفت‌های این فضا هستیم. شاید در گذشته کسی ارز‌های دیجیتال را جدی نمی‌گرفت؛ اما امروزه تقریباً اکثر مردم جهان روی ارز‌های دیجیتال مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ چرا که معامله‌گری ارز‌های دیجیتال به صورت درست و اصولی می‌توانند سرمایه‌گذاران را به سود‌های کلان برساند.

معامله‌گری ارز‌های دیجیتال یا ترید یک امر پرریسک بوده و برای انجام آن باید با راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال آشنا شوید. معامله‌گری در دنیای ارز دیجیتال و خرید فروش تتر، بیت کوین و دیگر ارز‌ها کار دشواری است و بدون داشتن اطلاعات و آگاهی قطعاً موجب ضرر‌های مالی خواهد شد. در معامله‌گری ارز‌های دیجیتال هیچ چیز بر اساس حدس و گمان و شانس پیش نمی‌رود و شما با پیش روی از این روند نمی‌توانید سود زیادی از معامله‌ها به دست‌ آورید. به دلیل اهمیت این موضوع ما قصد داریم در این مقاله راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم.

نگاهی کلی به ارز دیجیتال

نگاهی کلی به ارز دیجیتال
نگاهی کلی به ارز دیجیتال

ارز‌های مجازی یا ارز‌های دیجیتال وسیله‌ای برای مبادله هستند و صرفاً به صورت آنلاین عمل می‌کنند که با استفاده از فناوری بلاک چین انتقال پیدا خواهند کرد. در واقع بلاک چین برای ارز‌های دیجیتال یک آرشیو است که می‌تواند تاریخ تمامی تراکنش‌ها و موجودی دارایی‌های افراد را ذخیره کند. توجه داشته باشید که مفهوم ارز دیجیتال از ارز‌های سنتی کاملاً جدا است؛ زیرا ارز‌های دیجیتال هیچ وجود فیزیکی ندارند و قابل چاپ نیستند که هر دولتی بتواند آن را به چاپ برساند.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که ارز‌های دیجیتال چگونه تولید می‌شوند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که ارز‌های دیجیتال طی فرایندی تحت عنوان ماینینگ تولید می‌گردند. در این فرایند سیستم‌های ویژه‌ای وجود دارند که قادر به حل معما‌های ریاضی بسیار پیچیده هستند. همانطور که اشاره کردیم ارز‌های دیجیتال زیادی وجود دارند که محبوب‌ترین آن‌ها بیت کوین است و آن را به عنوان پادشاه ارز‌های دیجیتال می‌شناسند.

۵ گام اصلی به عنوان راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال

۵ گام اصلی به عنوان راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال
۵ گام اصلی به عنوان راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال

برای آغاز معامله با ارز‌های دیجیتال باید ابتدا ۵ قدم مهم را طی کنید تا بتوانید معامله‌ای پرسود داشته باشید. ما در راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال این ۵ گام را به شما معرفی می‌کنیم.

تحقیق و کنکاش

اولین و اصلی‌ترین گام برای شروع معامله‌گری در ارز‌های دیجیتال تحقیق است. بدین صورت که شما باید درک درستی از اصول بازار داشته و در مورد آن تحقیق کنید. بنابراین قبل از این که بخواهید معامله‌ای را انجام دهید باید بدانید که دنیای ارز دیجیتال چیست و رمز ارز‌های دیجیتال چگونه عمل می‌کنند. همچنین برای سرمای‌گذاری بر روی یک ارز خاص نیز باید در مورد نوسانات قیمت آن رمز ارز تحقیق کنید و اطلاعات کاملی در مورد آینده آن ارز دیجیتال به دست‌آورید.

بیشتر مطالعه کنید:  صرافی‌ غیرمتمرکز چیست؟ معرفی بهترین صرافی های غیرمتمرکز 2023

شناخت و تشخیص نقاط ورود و خروج

گام بعد از تحقیق در خصوص ارز‌های دیجیتال این است که بتوانید تصمیم بگیرید چه زمانی ارز‌های دیجیتال خود را خریداری کرده و یا به فروش برسانید. برای شناسایی نقاط ورود و خروج و بررسی نوسانات قیمت ارز‌های مختلف می‌توانید یا به صورت دستی عمل کنید و یا این که از ابزار‌های معرفی شده نظیر ربات‌های معاملات ارز دیجیتال استفاده نمایید. این ابزار‌های موجود می‌توانند قیمت‌ ارز‌های دیجیتال را به صورت دقیق‌تر پیش‌بینی کنند تا بتوانید در زمان درست نسبت به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال اقدام کنید.

پرهیز از سرمایه‌گذاری بر روی یک نمونه ارز دیجیتال

یک اصطلاح در دنیای ارز دیجیتال وجود دارد که گفته می‌شود هرگز تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید، بدین معنی که نباید تنها بر روی یک ارز دیجیتال خاص سرمایه‌گذاری کنید؛ در عوض می‌توانید رمز ارز‌های مختلف را خریداری نمایید. در این صورت اگر یکی از رمز ارز‌های شما با کاهش قیمت رو به رو شود تمام سرمایه و دارایی شما از دست نمی‌رود و در نتیجه ضرر مالی کمتری متحمل خواهید شد.

به عنوان مثال تمام دارایی خود را صرف خرید بیت کوین نکنید؛ زیرا در صورت افت قیمت شدید، دارایی شما از دست خواهد رفت. بر همین اساس می‌توانید رمز ارز‌های مختلف مانند بیت کوین، تتر و ارز‌های متنوع دیگری را در سبد خود قرار دهید.

تنظیم کردن هشدار‌ها

در آموزش ارز دیجیتال به شما گفته می‌شود که همیشه باید برای موارد غیر منتظره آمادگی کامل داشته باشید و باید در این خصوص هشدار‌هایی را به جهت فعالیت غیرمعمول تنظیم نمایید. تنظیم چنین هشدار‌هایی موجب خواهد شد تا شما بتوانید از سرمایه خود در برابر عواملی همچون کلاهبرداران و هکر‌ها به خوبی محافظت نمایید.

صبوری، اصلی‌ترین شرط معامه‌گری

با ورود به دنیای ارز دیجیتال و انجام معامله‌گری برای رسیدن به سود‌های مورد نظر باید صبور باشید. همانطور که می‌دانید دنیای ارز‌های دیجیتال نوسانات زیادی دارد و مدام با کاهش و افزایش قیمت روبرو است. بر این اساس باید گفت که غالبا مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود رسیده و سود به دست‌آورید. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در کوتاه مدت به سوددهی برسید.

استراتژی‌های لازم برای یک معامله‌گری پرسود

استراتژی‌های لازم برای یک معامله‌گری پرسود
استراتژی‌های لازم برای یک معامله‌گری پرسود

برای این که بتوانید یک معامله پرسود داشته باشید باید بر اساس استراتژی‌های خاصی پیش بروید، به همین دلیل در این راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال، استراتژی‌های مهم برای یک معامله پرسود را برای شما بیان می‌کنیم.

  • سرمایه‌گذاری طولانی مدت

یکی از رایج‌ترین استراتژی‌های معامله در ارز دیجیتال این است که سرمایه‌گذاری بلند مدت را انجام دهید. بدین معنی که یک ارز دیجیتال خاص را خریداری کرده و آن را برای مدت طولانی نگهداری می‌کنید تا به یک سود مشخص برسید. در نتیجه برای رسیدن به سود‌های بلند مدت و کلان این استراتژی یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

  • معامله‌گری کوتاه مدت

استراتژی معامله کوتاه مدت معمولاً برای افرادی مناسب است که در این زمینه تجربه کافی داشته و می‌دانند باید چگونه پیش بروند. در این استراتژی شما باید در هر لحظه آماده معامله باشید و انتظار نوسانات بازار را داشته باشید.

  • معامله‌گری آربیتراژ

منظور از معامله‌گری یا ترید آربیتراژ این است که شما یک ارز دیجیتال را از یک صرافی خریداری کرده و در صرافی دیگری اقدام به فروش آن می‌نمایید. در واقع شما آن ارز را در جایی به فروش می‌رسانید که قیمت فروش بالاتری داشته باشد.

بیشتر مطالعه کنید:  کیف پول تلگرام با امکان پرداخت با ارز دیجیتال

افراد مبتدی چگونه می‌توانند معامله‌گری ارز‌های دیجیتال را انجام دهند؟

افراد مبتدی چگونه می‌توانند معامله‌گری ارز‌های دیجیتال را انجام دهند؟
افراد مبتدی چگونه می‌توانند معامله‌گری ارز‌های دیجیتال را انجام دهند؟

برای انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد و پس از این که ۵ گام اصلی برای معامله‌گری را به خوبی یاد گرفتید باید وارد دنیای ارز دیجیتال شده و معاملات خود را آغاز نمایید. شما قبل از شروع چنین معامله‌هایی باید بدانید که در این معاملات قواعد و قوانین خاصی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید. ما در این بخش از راهنمای جامع معامله‌گری ارز‌های دیجیتال به شما می‌گوییم که از کجا آغاز به کار نمایید.

  • ثبت نام در صرافی

اولین مرحله برای شروع معامله این است که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. برای این منظور صرافی‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها ثبت نام خود را انجام دهید. اما اگر به عنوان یک ایرانی قصد دارید در صرافی‌های خارجی ثبت نام کنید باید بدانید حساب‌هایی که با IP ایران وارد شده باشند مسدود خواهند شد. به همین علت شما باید ثبت نام خود را با IP‌های خارج از ایران انجام دهید.

  • تأمین مالی حساب

پس از ثبت نام در صرافی مورد نظر برای خرید ارز‌های دیجیتال باید مقدار پول مورد نیاز را واریز نمایید. افراد خارجی می‌توانند در همان لحظه حساب بانکی خود را به صرفی مورد نظر متصل کرده و به راحتی واریز خود را انجام دهند. این در حالی است که ایرانی‌ها نمی‌توانند بدین صورت عمل کنند و باید از یک روشی که روند انجام کار را طولانی‌تر می‌کند، عمل نمایند.

این روش بدین صورت است که شما باید از یکی از صرافی‌های ایرانی، تتر یا دیگر ارز‌های دیجیتال را خریداری کرده و آن را به کیف پول خود در صرافی خارجی منتقل نمایید؛ بدین صورت شما می‌توانید عملیات خرید و فروش خود را آغاز کنید.

  • انتخاب ارز‌های دیجیتال ایمن و کم خطر

با توجه به این که امروزه بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و پرسود شناخته شده، افراد بسیاری تصور می‌کنند که تنها بیت کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد. در حالی که امروزه ارز‌های دیجیتال زیادی وجود دارند که می‌توانند برای شروع سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال گزینه مناسبی باشند. اما بهتر است که افراد مبتدی بر روی ارز‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنند که ریسک کمتری داشته و امن هستند.

  • هولدر بودن با خرید ارز‌های دیجیتال

منظور از هولدر بودن افرادی هستند که هدف آن‌ها از خرید ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی آن‌ها است. بدین منظور شما می‌توانید نسبت به خرید ارز‌های دیجیتال کم ریسک اقدام کرده و برای سوددهی بیشتر آن‌ها را در طولانی مدت نگهداری کنید.

  • مبانی معامله‌گری ارز دیجیتال

افراد زیادی هستند که بدون داشتن آگاهی و آموزش‌های لازم اقدام به خرید ارز‌های دیجیتال کرده و معامله‌های مختلفی را انجام می‌دهد، اما بعد از مدتی که نمی‌توانند به سود مورد نظر خود دست پیدا کنند این فضا را ترک می‌کنند. به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری بر روی ارز‌های دیجیتال نمی‌تواند یک شبه شما را به سود‌های زیادی برساند و همانگونه که اشاره شد باید در این فضا صبور باشید و از اطلاعاتی که در سایت‌های مختلف مانند سایت https://digiex24.com قرار داده شده استفاده نمایید.

جمع بندی

ذکر کردیم که دنیای ارز دیجیتال فضایی پرریسک بوده و مدام با نوسانات مختلف مواجه است. بنابراین داشتن آگاهی و کسب اطلاعات در مورد نحوه انجام معاملات به شما کمک می‌کند تا بعد از مدتی بتوانید به سوددهی برسید. بنابراین راهنمای جامع معامله‌گری ارزهای دیجیتال شما را کمک خواهد کرد تا بدانید چگونه باید به دنیای ارز دیجیتال وارد شده و معاملات خود را انجام دهید. چرا که استفاده از چنین آموزش‌هایی در نهایت می‌تواند سرمایه شما را چند برابر کند.