توکن های تتر بر مبنای چه شبکه هایی کار می کنند؟

علاقمندان خرید تتر لازم است با انواع شبکه تتر موجود در بازار کریپتو آشنایی داشته باشند. در حال حاضر تتر شبکه بلاک چین ویژه خود را ندارد. ساختار توکنهای تتر مبتنی بر شبکه هایی از بلاک چین های متفاوت می باشد. همه انواع USDT از نظر ماهیت یکسان هستند ولی کاربران در هنگام خرید و فروش استیبل کوین و استفاده از هر نوع تتر، باید کاربرد صحیح آن را بدانند.

تاکنون کاربرد تتر بر روی لایه دوم  8 پروتکل مختلف تحت آزمایش قرار گرفته  است. این پروتکل ها شامل Omni ، Ethereum، Litecoin، Tron، EOS، Algorand، Liquid Network و  Bitcoin Cash می باشد. در حال حاضر به جز Litecoin تمامی پروتکل های دیگر از Tether حمایت می کنند. ولی بیشترین نوع تتر در شبکه هایی که بر پایه بلاکچین های اُمنی، اتریوم، ترون و ایاس می باشند، عرضه می شود.

چگونه می توان انواع شبکه تتر را تشخیص داد؟

آسانترین روش جهت شناسایی نوع تتر، بررسی آدرس کیف پول دیجیتال حامل آن نوع تتر می باشد. آدرس هر کریپتو ولِت با حروف یا اعداد گوناگونی شروع می‌شود که نشان می دهد تتر موجود در این کیف پول مربوط به کدام شبکه است.

بیشتر مطالعه کنید:  استخراج ابری (Cloud Mining) چیست؟ بهترین سایت های استخراج ابری رایگان

تتر اُمنی مبتنی بر بلاک چین بیت کوین است اما در لایه Omni منتشر می گردد. در اینصورت جهت خرید و فروش تتر باید از همان قوانین بلاک چین BTC تبعیت گردد. شروع آدرس کیف پول مربوطه با اعداد 1 تا 3 و یا حروف bc1 می باشد.

تتر شبکه ERC20 از طریق بلاک چین اتریوم انتشار می‌یابد. جهت پرداخت حساب‌های معاملاتی توکن تتر اتریوم USDT از روش پرداخت پروتکل ERC20 استفاده می شود. شروع آدرس کیف پول آن با 0X می با‌شد.

تتر شبکه TRC20 مبتنی بر بلاک چین Tron فعالیت می‌کند. به این معنا که تمام تراکنش های TRC20 در شبکه ترون است. شروع آدرس ولِت آن با TX یا TR می‌باشد.

تتر ایاس مبتنی بر بازار غیر متمرکز و همتا به همتای EOS کار می کند. در فرمت آدرس کیف پول ایاس از 12 کاراکتر با حروف کوچک a تا z و اعداد 1 تا 5 و نقطه استفاده می شود.

خرید تتر و تبادل آن در شبکه های گوناگون چگونه است؟

به منظور تبادل تتر با دیگر ارزهای موجود سه پروتکل ERC20، TRC20 و Omni بیشترین کاربرد را دارند. در مرورگرهای وب سایت coinmarketcap نیز همین سه شبکه نمایش می شوند. مشخصات تتر مربوط به هرکدام از این سه شبکه در این وب سایت فهرست شده اند. تفاوت اصلی تتر در این سه شبکه در آدرس کیف پول های کریپتو و مقدار کارمزد دریافتی آنها در حین خرید و فروش ارز دیجیتال تتر می باشد. در مرورگرهای کوین مارکت کپ در گزینه ای تحت عنوان fee میزان کارمزدها مشخص شده است.

بیشتر مطالعه کنید:  10 مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین در سال 2023

جهت خرید تتر در شبکه امنی، معامله گران بایستی برای پرداخت کارمزد مقداری بیت کوین در کیف پول خود داشته باشند. از آنجا که در شبکه اتریوم کارمزدها بر حسب اتر گرفته می شود جهت مبادله تتر در این شبکه باید مقداری اتر در ولت خود داشته باشید. 

توجه داشته باشید که اگر هنگام خرید ارز دیجیتال، واریز به آدرس کیف پول ترون توسط ETH انجام شود، تمامی وجه واریزی از بین می رود. اغلب صرافی ها در برابر این تراکنش پیام خطا می دهند ولی اگر یک صرافی اجازه انجام آن را بدهد، تراکنش شما نابود خواهد شد. تراکنشها در بلاک چینها برگشت ناپذیرند، بنابراین امکان پیگیری وجود ندارد و یا بسیار سخت خواهد بود. 

هنگام معاملات تتر از بهترین صرافی خرید تتر، قیمت لحظه ای تتر را جویا شوید و سپس به معامله بپردازید.