اپل قصد دارد اپ داموس مبتنی بر Nostr را به دلیل تبلیغات بیت‌کوین از فروشگاه خود حذف کند. این حرکت می‌تواند یک رخداد عظیم برای معاملات همتا به همتا به شمار آید و تأثیر قابل مشاهده‌ای بر روی بسیاری از پلتفرم‌های دیگر با ویژگی‌های مشابه داشته باشد.

در تاریخ ۱۳ ژوئن، سازندگان داموس اخطارنامه‌ای را از سوی اپل به اشتراک گذاشتند که در آن آمده بود این اپلیکیشن به دلیل داشتن قابلیت “Zaps” (اجازه تبلیغات بیت‌کوین به کاربران و بلاگران) از پلتفرم حذف خواهد شد زیرا قابلیت “زپس” با قانون اپل که در خصوص منع هر نوع تبلیغات به جز خریدهای درون برنامه‌ای وضع شده در تضاد است.

تیم داموس نیز این مورد را یک اتفاق عظیم با تأثیرات بسزایی برای پلتفرم‌هایی با پشتیبانی همتا به همتا (P2P) دانست. این تیم همچنین اذعان کرد که داموس کالاهای دیجیتال را به فروش نمی‌رساند و یا ویژگی‌هایی برای فروش کالاهای دیجیتال فراهم نمی‌کند؛ در واقع صرفاً گزینه‌های پیشنهادی برای تسهیل معاملات همتا به همتا یا اپ نقدی دارد.

بیشتر مطالعه کنید:  حساب توییتر "Shiba Inu Burn" به تعلیق در آمده است!

با این وجود تبلیغ بیت‌کوین و رمزارزها در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب شده است، به طوری که توییتر و شبکه ردیت امکان این قابلیت را فعال کرده‌اند. زیرا این ویژگی راهی برای انجام معاملات همتا به همتا بدون نیاز به واسطه‌ برای پردازش خواهد بود. حتی خود اپل نیز در سال ۲۰۱۵ اپ “بازی پرندگان” را با قابلیت تبلیغات بیت‌کوین تأیید کرده بود.