ارز دیجیتال یک واژه قدیمی است، اما استفاده از این واژه با ظهور بیت کوین رشد چشمگیری داشته است. شاید امروز کمتر کسی را بتوان سراغ داشت که درباره ارز دیجیتال مطلبی نشنیده باشد. بسیاری از کاربران به دنبال خرید ارز دیجیتال از بهترین صرافی‌ ایرانی یا سرمایه گذاری روی رمزارزها هستند اما برای اینکه در این مسیر موفق شوید باید با مفاهیم اولیه آن آشنایی کاملی داشته باشید.

در این مقاله ابتدا درباره مفهوم ارز دیجیتال توضیح مختصری ارائه می‌دهیم و سپس درباره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال و نحوه تحلیل بازار و همچنین مراحل خرید و نکاتی که در این رابطه بایستی مورد توجه قرار دهید اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم. 

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال در واقع یک پول مجازی است که هیچ نوع وجود فیزیکی ندارد و تنها در بستر اینترنت مبادله می‌شود. ارزهای دیجیتال همانند پول فیات هستند که می‌توانید با استفاده از آنها کالا یا خدمات خریداری کنید. البته ارزهای دیجیتال به اندازه پول فیات فراگیر نشده‌اند اما به سرعت و با شناخت بیشتر جامعه در حال فراگیر شدن هستند.

بسیاری از رمزارزها ماهیتی غیرمتمرکز دارند، بدین معنی که هیچ نهاد و یا سازمانی آنها را کنترل نمی‌کند. ارزهای دیجیتال را می‌توان بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای به هر شخص یا شرکتی در هر  نقطه‌ای از دنیا منتقل کنید. (مقاله پیشنهادی به شما: بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال کدامند؟)

اکثر ارزهای دیجیتال بر روی شبکه بلاکچین راه‌اندازی شده‌اند و سازوکارهای عرضه و توزیع آنها مختلف است. به عنوان مثال برای خلق بیت کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌شود اما در شبکه اتریوم پروتکل اجماع اثبات سهام (PoS) برای تولید کوین‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته سازوکارهای دیگری نیز برای تولید و توزیع ارزهای دیجیتال وجود دارند و تنها محدود به این دو روش نمیشود. 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارید و حتی برای یک بار هم شده خرید و فروش ارز دیجیتال را تجربه کرده‌اید، به طور حتما می‌دانید که روش‌های مختلفی برای اینکار وجود دارد که برخی از آنها ساده و برخی دیگر بسیار پیچیده هستند. اما در حالت کلی صرافی ارز دیجیتال، ایمن‌ترین و در عین حال متداول‌ترین روش به شمار می‌رود. از این رو ما قصد داریم آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی را در اولویت برنامه خود قرار دهیم.

آمورش خرید ارز دیجیتال از صرافی معتبر ایرانی

صرافی های زیادی در کشورمان در حال فعالیت هستند که برخی از آنها کیفیت مطلوبی داشته و خدمات مناسبی به کاربران ارائه میکنند، خدماتی از قبیل کیف پول اختصاصی، معامله فیوجرز، معامله سریع، معاملات P2P.

اما به نکته ای که برای هر معامله گری مهم است، عمق بازار داخلی صرافی است که اگر حجم معاملات داخل آن صرافی خیلی پایین باشد، امکان تکمیل نشدن سفارشات وجود دارد. به این منظور فعلا در بازار رمزارز ایران، فعالیت در صرافی های OTC بصرفه تر میباشد.

مرحله اول: انتخاب کیف پول مناسب

برای نگهداری ارز دیجیتال بهتر از از یک کیف پول امن خارج از صرافی استفاده کنید و دارایی خود را با اطمینان بیشتری نگهداری نمایید. کیف پول های ارز دیجیتال به دو دسته کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری تقسیم میشوند که هر کدام مزایا و معایت بخصوصی دارند که در مقاله «کیف پول ارز دیجیتال چیست» بطور مفصل در مورد آنها توضیح داده ایم.

بعضی از معامله گران نیز هستند که به دلیل تعداد بالای معاملات روزانه (معامله گران اسکلپر)، انتقال ارز دیجیتال به کیف پول و مجددا انتقال به صرافی بصورت مداوم به دلیل هزینه های تراکنش برای آنها منطقی و به صرفه نیست، در اینصورت میتوانید برای امنیت بیشتر دارایی‌هایتان از چند صرافی استفاده کنید و دارایی خود را در بین این صرافی ها پخش کنید تا اگر یکی از صرافی ها دچار مشکل شد، بخش کمی از دارایی شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

مرحله دوم: انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌ ارز دیجیتال در واقع پلتفرمی آنلاین است که انواع ارزهای دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود. از نظر محل فعالیت نیز به دو دسته صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و خارج از کشور تقسیم‌بندی می‌شوند که کارکردن با هر کدام از این دو دسته مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال داخل کشور برای انجام معاملات باید احراز هویت صورت گیرد. در احراز هویت از کاربران اطلاعات کارت بانکی، تصویر کارت ملی و عکس سلفی درخواست می‌شود.

البته بسیاری از صرافی‌های خارج کشور نیز از کاربران خود درخواست احراز هویت می‌کنند. فرآیند احراز هویت به دلیل جلوگیری از پولشویی و فعالیت افراد جعلی در پلتفرم های معامله ارز دیجیتال صورت میگیرید که در نهایت منجر به امنیت بیشتر کاربران و صرافی در قبال پول هایی با منبع ناسالم میگردد.

در نهایت باید بررسی‌های لازم را انجام دهید و تصمیم خود را بگیرید که آیا قصد دارید در صرافی‌های داخلی فعالیت داشته باشید و یا اینکه ریسک را قبول می‌کنید و در صرافی‌های خارج از کشور خرید و فروش‌ ارز دیجیتال خود را انجام می‌دهید.

مرحله سوم: ثبت نام و احراز هویت در صرافی

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال به دو روش ثبت نام با شماره موبایل یا با ایمیل صورت میگیرد. در صرافی های ایرانی متوانید از هر زو روش استفاده کنید اما توجه داشته باشید که به دلیل محدودیت های بین المللی، در صرافی های خارجی امکان ثبت نام با شماره موبایل برای کاربران مقیم ایران مقدور نمیباشد.

شماره موبایلی که جهت ثبت نام در صرافی ایرانی استفاده میکنید، حتما باید به نام خودتان باشد، زیرا در مراحل احراز هویت، مالکیت شماره موبایل شما با کد ملی وارد شده تطابق داده میشود و در صورت یکسان نبودن، احراز هویت شما رد خواهد شد.

پس از اتمام ثبت نام، نوبت به احراز هویت میرسد اما احراز هویت چیست و چرا باید انجام دهیم؟ احراز هویت برای حفظ سلامت پول های در گردش صرافی به دستور پلیس فتا صورت میگیرد تا هم صرافی و هم کاربران از پاک بودن منبع پول های واریزی و دریافتی اطمینان خاطر داشته باشند.

در مرحله احراز هویت، پس از وارد نمودن اطلاعات هویتی مانند کد ملی و تاریخ تولد، دست نوشته ای با این مضمون “اینجانب …. با کدملی …. این برای فعالیت در صرافی دیجیکس ۲۴ به آدرس www.digiex24.com در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ احراز هویت میکنیم و اعلام میکنم که تمام خرید و فروش ها داخل این پلتفرم با پول سالم و مسئولیت کامل اینجاب انجام میشود و نسبت به تمام قوانین پولشویی و عواقب رعایت نکردن آنها اطلاعات کافی دارم” بصورت سلفی با کارت ملی در سایت آپلود میکنید.

بیشتر مطالعه کنید:  ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ آشنایی کامل با بیت کوین به زبان ساده

پس از بررسی و تایید کارشناسان مربوطه صرافی، احراز هویت شما در اسرع وقت تایید تا در صورت داشتن ایراد، رد میشود.

بازار ارز دیجیتال با تمام وسعت خود به دو بخش کلی بیت کوین و آلت کوین ها تقسیم می‌شود. خرید و فروش بیت کوین و آلت کوین ها با توجه به استراتژی شما و اینکه چه حجمی مناسب کار شما میباشد میتواند در انتخاب صرافی موثر باشد. بطور مثال اگر شما معامله گر بازار فیوچرز هستید و قصد دارید عاملات اسکلپ انجام دهید، انتخاب صرافی خارجی بایننس میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

خرید و فروش بیت کوین

از آنجایی که تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان وجود دارد و سختگیری‌های زیادی از سوی صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی اعمال شده است، از این رو خرید بیت کوین از بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند یک گزینه‌ ایده‌ال باشد. البته بیت کوین برای سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز بسیار مناسب است، زیرا تجربه نشان داده که با وجود نوسانات زیادی که این رمز ارز داشته، در صورت سرمایه‌گذاری بلند مدت امکان دست یابی به سود بسیار بالاست. البته سعی کنید تمام دارایی خود را در این رمزارز سرمایه‌گذاری نکنید و جانب احتیاط را حتما رعایت کنید.

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، تحلیل‌های زیادی در بسیاری از وب سایت‌های داخلی وجود دارد. همچنین در این وب سایت‌ها اطلاعات ارزشمندی درباره تاریخچه، کارمزد دریافتی و بسیار از موارد دیگر در اختیار کاربران گذاشته شده است که می‌تواند در انتخاب شما کمک شایانی بکند.

البته کاربران باید توجه داشته باشند به دلیل اینکه اطلاعات حساسی در اختیار صرافی ارز دیجیتال قرار می‌گیرد، امکان کلاهبرداری و سوء استفاده از آنها وجود دارد. از این رو در هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی دقت لازم را به خرج دهید و یک صرافی را انتخاب کنید که سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشد.

خرید و فروش آلت کوین

اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، رمزارزهای مطرحی مانند بیت کوین یا اتریوم را در پلتفرم‌های خود لیست کرده‌اند. در این صرافی‌ها به ندرت توکنی را پیدا می‌کنید که تنها چند ماه بیشتر از عرضه اولیه آن نگذشته باشد. از این‌رو برخی از کاربران برای اینکه سود زیادی بدست آورند اقدام به خرید و فروش آلت کوین‌ها در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال می‌کنند زیرا بسیاری از آنها به سرعت برخی از آلت کوین‌هایی که به تازگی عرضه شده‌اند را در فهرست ارزهای دیجیتال پلتفرم خود لیست می‌کنند.

اما این نکته را در ذهن داشته باشید که منظور ما این نیست که برای خرید آلت کوین‌ها حتما به صرافی‌های خارجی مراجعه کنید، بسیاری از پلتفرم‌های داخلی انواع بسیاری زیادی از آلت کوین‌ها را که اعتبار بالایی دارند در فهرست خود لیست کرده‌اند. 

مهمترین نکاتی که قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال باید بدانید

اولین درس بازار ارزهای دیجیتال این است که احتمال ضرر بسیار سنگین در آن دور از انتظار نیست. پس اگر این مطلب را می‌خوانید پول‌دار شدن یک شب را به خاطره‌ها بسپارید. گاها بیساری از مردم در ابتدای مسیر معامله گری، گرفتار مرداب‌هایی از اطلاعات ناقص و توهم‌زا میشوند که گویا مسیر آسانی در پیش دارند اما صادقانه میگوییم که اینطور نیست.

هیچ وقت نمی‌گوییم که این بازار سود خوبی ندارد، برعکس احتمال تبدیل شدن شما به یک نهنگ ارز دیجیتال وجود دارد. اما قسمت تاریک مسئله این است که این احتمال نیز وجود دارد که بخشی یا همه دست رنج زندگیتان را یک شبه بر باد دهید.

به هیچ وجه قصد نداریم شما را از دنیای معامله‌گری مایوس و دلسرد کنیم بلکه در صورت دریافت صحیح آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال و توجه به نکات ظریفی که در این دنیای پرهیاهو وجود دارد به طور حتم احتمال موفقیت شما بسیار زیاد است.

قبل از اینکه وارد بازار شوید استراتژی داشته باشید. زیرا سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارز دیجیتال به امید کسب سود بدون داشتن استراتژی به غیر از قمار چیزی بیش نخواهد بود.

باید یاد بگیرید چه موقع وارد بازار شده یا از آن خارج شوید و یا اینکه چه انتظاراتی از افزایش سرمایه دارید.  همچنین درباره زمان‌بندی، ریسک و مقدار سرمایه ورود به بازار اگاهی لازم را بدست آورید. اگر پاسخی برای موارد گفته شده ندارید، ترید شما با ریسک بسیار زیادی روبه‌رو خواهد بود.

بسیاری از افراد تنها به اخبار و یا توصیه دیگران عمل کرده و اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کنند و بدون اینکه درباره گفته آنها راستی آزمایی کنند، چنین توصیه‌ای را معتبر می‌دانند. شاید در چند معامله موفق شوید، اما به طور حتم در آینده با شکست مواجه خواهید شد.

انواع معامله گران بازار ارزهای دیجیتال

معامله‌گران روزانه

این دسته از معامله‌گران به طور دائم بازار را رصد می‌کنند و در طول روز چند بار خرید و فروش رمزارز انجام می‌دهند. این کار بسیار دشوار و دلهر‌ه‌آور است و نیاز به مهارت بالایی دارد. از این‌رو کسانی که تاب تحمل ریسک بسیار بالا را ندارند، بهتر است وارد این سبک از معامله گری نشوند.

معامله‌گران نوسانی

انجام این نوع معاملات چندان سخت نیست. در این نوع از معامله گری، معامله‌گران یک دارایی را برای یک دوره طولانی مثلا چند روز و تا چند هفته خریداری کرده یا بفروش می‌رسانند و تعداد خرید و فروش‌های آنها بسیار کم است. بیشتر معامله‌گران از این دسته هستند زیرا به نسبت معامله گری روزانه ریسک بسیار کمتری دارد. از طرفی در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل حجم پایین مارکت نسبت به بازار های موازی دیگر مانند فارکس، امکان نوسانات بالا به دلیل تحرکات نهنگ های ارز دیجیتال وجود دارد که ممکن است منجر به متضرر شدن شما در معاملات فیوچرز شود.

سرمایه‌گذاری بلند مدت

در این نوع سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند و حداقل ۳ ماه و یا سال‌ها برنامه‌ای برای فروش آن ندارند. به عبارت ساده‌تر چشم‌انداز این دسته از سرمایه گذاران چندین ساله است. البته که این نوع سرمایه گذاری مناسب افرادی با دارایی بالاست، چرا که برای سرمایه داران فرصت معامله گری روزانه وجود ندارد.

در نهایت اینکه چه سبکی را برای معامله گری در بازار رمزارزها برای شما مناسب است به عواملی مانند: روحیه، حجم سرمایه، سیستم مدیریت سرمایه و … دارد که به مرور زمان و با مدتی فعالیت در این بازار به نتیجه مطلوب و درست خواهید رسید.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

برای اینکه به یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال تبدیل شوید، باید تحلیل ارز دیجیتال را به درستی یاد بگیرید. بنابراین ملزم هستید با ابزارهایی که برای تحلیل بازار وجود دارند آشنایی کاملی داشته باشید. برخی از این ابزارها شباهت زیادی به ابزارهای مالی دیگر دارند. در ادامه قصد داریم ابزارهای پر کاربرد در بازار ارزهای دیجیتال را برای شما معرفی کنیم.

بیشتر مطالعه کنید:  کاربرد بلاک چین در بانکداری و امور مالی چگونه است؟

تحلیل تکنیکال

برای اینکه بتوانید تصمیم‌گیری صحیحی در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید باید آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را به واسطه تحلیل تکنیکال به خوبی فرا بگیرید. این ابزار کاربردی، روشی برای تحلیل قیمت و بررسی بازار مالی است. بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای علاوه بر تحلیل فاندامنتال به شدت استفاده از این ابزار کاربردی را برای بهینه کردن نقاط ورود و خروج توصیه می‌کنند.

در تحلیل تکنیکال شما با نمودارهای کندلی و ابزارهای آن اقدام به تحلیل بازار می‌کنید و روند بازار را براساس گذشته قیمت و داده‌های مربوط به حجم معاملات پیش بینی می‌نمایید. این تحلیل در واقع نشان دهنده رفتارها و احساسات انسان‌ها است و در قالب ترس و طمع خود را نشان می‌دهد.

تحلیل قیمت و نمودار ارزهای دیجیتال

در تحلیل تکنیکال شما با مواردی مانند روند قیمت در تایم فریم های مختلف، نواحی حمایت و مقاومت، میانگین های متحرک (EMA)، اوردربلاک ها، ایچیموکو، فیبوناتچی و … سر و کار دارید. البته که هر شخص بر اساس استراتژی معاملاتی، سیستم مدیریت سرمایه و سبک معاملاتی‌ای که با آن معامله میکند، از یک یا چند مورد از این ابزار ها استفاده می‌نماید.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال در واقع دانش ارزیابی متغییرهای اقتصادی، مالی و دیگر متغییرهای مربوط به انواع دارایی‌ها است. چنین ارزیابی‌های مالی و اقتصادی باعث می‌شود تا ارزش ذاتی فعلی و آینده دارایی تعیین شود. 

به عبارت دیگر تحلیل بنیادین یا همان تحلیل فاندامنتال، شرایط یک پروژه را مورد بررسی قرار می‌دهد و از جنبه‌های مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و رویدادهای مهم آن را دنبال می‌کند. این رویکرد باعث می‌شود که پتانسیل و خطرات بالقوه پروژه به سرعت مورد شناسایی قرار گیرد.

به عنوان مثال اگر خبر پذیرش بیت کوین توسط فروشگاه اینترنتی آمازون منتشر شود و فردی این احتمال را بدهد که امکان افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد و اقدام به خرید این رمزارز بکند، در واقع مهمترین عاملی که بر تصمیم او تاثیر گذاشته، تحلیل فاندامنتال است. 

از مهمترین عوامل تاثیر گذار در تحلیل فاندامنتال در بخش ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مارکت کپ یا ارزش کل بازار

ارزش بازار برای یک ارز دیجیتال در وبسایت کوین مارکت کپ مشخص شده و مقدار کل سرمایه در حال گردش آن نیز برحسب دلار به روشنی و با شفافیت کامل در سایت درج شده است. البته باید توجه کنید که برای رمزارزهای رده ۵۰۰ به بعد خیلی این داده ها دقیق نیست و ممکن است مالکین پروژه اعدادی غیر واقعی اعلام کنند که coinmarketcap یا برچست غیر قابل استناد بودن داده ارزش بازار به شما اعلام هوشیاری بیشتر میکند.

حجم معاملات

حجم معاملات صورت گرفته، یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در تحلیل بنیادین است. حجم معاملات یک ارز معمولا در ۲۴ ساعت شبانه روز مشخص می‌شود و مقدار معاملات صورت گرفته ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند یک خبر، شایعه و یا در نتیجه فعالیت غیر عادی یک نهنگ تغییری ناگهانی را تجربه کند. با نگاه به حجم معاملات روزانه یک ارز می‌توان دید خوبی از روند قیمت آن بدست آورد.

بررسی پارمترهای ROI (نرخ بازگشت سرمایه)

مقدرا سود یک رمزارز براساس تغییرات قیمت آن، از زمان راه‌اندازی تا قیمت کنونی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. به عنوان مثال مقدار ROI بیت کوین تا زمان نگارش این مقاله، 5736 درصد رشد داشته است.

تحلیل آنچین

ارز دیجیتال جزء آن دسته از دارایی‌هایی است که می‌توانید فعالیت سرمایه‌گذاران را در میان انبوهی از داده‌های استخراج شده در دفتر کل عمومی مشاهده کنید. از آنجایی که بلاکچین مخزن داده‌های مالی باز و قابل مشاهده است، هیچ نوع فسادی در آن جایی ندارد. با جمع‌آوری اطلاعات دیتابیس هر رمزارزی می‌توان به راحتی رفتارها و احساسات بازار را مورد سنجش قرار داد.

در تحلیل آنچین ابزارها و شاخص‌های مختلفی وجود دارد و با استفاده از آن می‌توان برای سرمایه‌گذاری بلند مدت برنامه‌ریزی کرد و یک ارز را در قیمت پایین خریداری و در قیمت بالا به فروش رساند.

به کمک تحلیل آنچین، میتوان بررسی کرد که فعالیت ماینر های بیت کوین با افزایش سختی شبکه کاهش یافته یا خیر، آیا نهنگ ها در حال انباشت دارایی هستند یا در حال عرضه؟ و بسیاری سوالات دیگر که جواب تمام آنها در تحلیل آنچین رمزارز مربوطه نهادینه شده است.

تحلیل اقتصاد کلان

بدون شک هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیر اقتصاد کلان بر ارزش ارزهای دیجیتال شود. همانطور که شیوع پاندمی کرونا باعث افزایش نقدینگی در سطح جامعه شد و به دنبال آن قیمت ارزهای دیجیتال روند جهشی پیدا کرد. البته عوامل دیگری نیز در رشد ارزش ارزهای دیجیتال دخیل بودند اما نباید تاثیر اقتصاد کلان را در این حوزه بی تاثیر بدانیم. 

بسیاری از عوامل تورمی، نرخ بهره، سیاست‌های اقتصادی آمریکا، رکود اقتصادی، قیمت سهام، تقاضای انرژی، می‌تواند در روند اقتصاد جهانی تاثیر گذار باشد و چنین روندی به طبع خواه یا ناخواه تاثیر خود را بر روی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال خواهد گذاشت.

ترید ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

تا به اینجای مطلب با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال، در مورد انواع سبک های معامله گری، انتخاب صرافی برای معامه و کیف پول برای ترید آشنا شدیم. اما باید به یکی از مزیت های ترید رمزارز در صرافی ایرانی بطور مفصل بپردازیم.

از چندین سال پیش کاربران ایرانی با  بسته شدن حساب های معاملاتی خود در صرافی های معتبر خارجی مواجه شدند که با جویا شدن علت، جواب این صرافی های خارجی فقط یک چیز بود: تحدیم های بین المللی و نقض آنها!

به همین دلیل استفاده از صرافی های رمزارز در ایران، به هیچ وجه باعث مسدود شدن دارایی شما نمیشود بله با روش های پیچیده، امنیت دارایی شما بصورت کامل تامین میگردد. برای عدم دسترسی به دارایی کاربران، در اکثر صرافی های معتبر از کیف پول سرد با قابلیت چند امضایی استفاده میشود تا دسترسی به دارایی کاربران کاملا محدود گردد.

خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار فارکس

فارکس، بزرگترین بازار مالی در جهان است که در آن معاملات انواع جفت ارزها مانند یورو-دلار، دلار-ین و همچنین سهام شرکت ها و فلزات انجام میشود. بازار فارکس به نسبت بازار کریپتو عمق بسیار بیشتری داشته به همین دلیل تجرکات قیمت ها در آن منطقی تر و تحلیل پذیر تر میباشد.

به دلیل همین عمق بازار زیاد و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، بازار فارکس میتواند مکان مناسبی برای اسکلپر ها و تریدرهای روزانه باشد. برای فعالیت در بازار فارکس، ایتدا نیاز است در یکی از بروکر هایی که خدمات معامله جفت ارزها را میدهند ثبت نام کنید و با شارژ حساب خود و انتخا لوریج یا اهرم، شروع به ترید نمایید.

جمع بندی

در این مطلب قصد داشتیم شما را با فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال از نحوه انتخاب کیف پول و بهترین صرافی ارز دیجیتال گرفته، تا احراز هویت و روش های معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. برای فعالیت در هر بازاری نیاز به مهارت های آن دارید اما توجه داشته باشد که فعالیت در بازار رمزارزها همان مقدار که شیرین، هیجان انگیز و سودآور است، مانند شمشیر دو لبه ای است که اگر دانش کافی نداشته باشید، ممکن است دچار ضرر های جبران ناپذیری شوید.

برای شروع کافیست مقداری دانش خود را در زمینه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارتقا بدهید و با توجه به روحیه و تیپ شخصیتی خود، استراتژی و سبک معاملاتی مناسبی را برای شروع انتخاب کنید. توصیه میکنیم در ماه های اولیه در حساب دمو شروع به کار کرده و پس از کسب مهارت کافی، با پول واقعی اقدام به معامله گری نمایید.