تمامی افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند، بارها با اصطلاح شت کوین مواجه شده‌اند. اصولا به آن دسته از ارزهای دیجیتال که بدون هدف خاصی ایجاد شده‌ و وارد بازار کریپتو شده‌اند، شت کوین گفته می‌شود.

گروهی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال خرید شت کوین را گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌دانند، در حالی که گروهی دیگر باور دارند که خرید این دسته از ارزهای دیجیتال ریسک بسیار بالایی دارد.

یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای سرمایه‌گذاری روی این رمزارزها، شناسایی شت کوین های انفجاری آینده‌دار است. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری منطقی و اصولی روی این شت کوین های آینده‌دار، به سود قابل توجهی در مدت کوتاهی دست پیدا کنید.

البته که شناسایی شت کوین های آینده دار کار ساده ای نیست و هم به دانش و تجربه بالایی نیاز دارد که قصد داریم در این مطلب شما را با منابعی برای دسترسی به این اطلاعات آشنا کنیم. در این مطلب، با روش‌های شناسایی شت کوین های انفجاری و همچنین معرفی لیست شت کوین های آینده دار آشنا می‌شویم.

شت کوین چیست؟

شت کوین یکی از اصطلاحاتی است که در چند سال اخیر در بازار ارزهای دیجیتال به صورت متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما سوالی که برای بسیاری از کاربران و معامله‌گران فعال در بازار کریپتو به وجود می‌آید، این است که کدام ارزهای دیجیتال در گروه شت کوین ها قرار می‌گیرند؟ 

قرار دادن ارزهای دیجیتال در گروه شت کوین‌ها یا میم کوین ها تا حد زیادی به سلیقه و معیار فرد بستگی دارد. یعنی ممکن است که یک ارز دیجیتال از نظر فردی شت کوین (یا اصطلاحا بی ارزش) باشد، اما از نظر فرد دیگری یکی از ارزهای دیجیتال معمولی بازار کریپتو در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که شما در هنگام خرید شت کوین در واقع به نوعی در حال خرید میم کوین نیز باشید و این کاملا به تعریف افراد از این دو دسته از ارزهای دیجیتال بر میگردد.

مقاله پیشنهادی: لیست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2030

در نتیجه همچنان هیچ یک از کارشناسان نتوانسته‌اند به تعریف دقیق و درستی از شت کوین دست پیدا کنند. اما به طور کلی، شت کوین به آن دسته از ارزهای دیجیتال موجود در بازار ارز دیجیتال که هیچ هدف خاص یا نوآوری تازه‌ای را دنبال نمی‌کنند گفته می‌شود.

در واقع کاربران، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال برای بی‌ارزش نشان دادن برخی پروژه‌ها از این اصطلاح استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های شت کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • به دلیل ناشناس بودن تیم توسعه‌دهنده، درباره آن‌ها اطلاعات خاصی را در دست نمی‌باشد
  • قیمت‌ ارزهای دیجیتال شت کوین هیچ گونه قاعده و قانون مشخصی ندارد و بیشتر براساس حدس و گمان انجام می‌شود
  • شت کوین ها معمولا با قیمت بسیار ناچیزی به بازار عرضه می‌شوند
  • شت کوین ها هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و هیچ‌کس علت عرضه آن‌ها به بازار ارزهای دیحیتال را نمی‌داند
  • حجم نقدینگی رمزارزهای شت کوین بسیار پایین است
  • تعداد سرمایه گذاران بزرگ و معروف ارزهای دیجیتال شت کوین معمولا بسیار کم هستند
  • شت کوین‌ها معمولا با الهام از سایر ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شوند و هویت مستقلی ندارند

روش‌های شناسایی شت کوین های انفجاری و آینده‌دار

همان‌طور که اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری روی شت کوین های انفجاری به خودی خود با ریسک‌های فراوانی همراه است. به همین علت، در صورتی که شما برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به سراغ خرید شت کوین های ناشناخته بروید، به احتمال زیاد بخش زیادی از سرمایه اولیه خود را از دست خواهید داد. 

آموزش شناسایی لیست شت کوین های آینده دار

اولین و مهم‌ترین گام برای سرمایه‌گذاری روی شت کوین های انفجاری، شناسایی لیست شت کوین های آینده‌دار است. شما می‌توانید با شناسایی شت کوین های انفجاری، ریسک زمانی سرمایه‌گذاری روی این ارزهای دیجیتال را تا حد امکان کاهش دهید و در زمان کوتاه تری سود مدنظر را کسب کرده و از بازار خارج شوید.

به طور کلی، شما برای شناسایی لیست شت کوین های آینده‌دار سه راه پیش رو دارید:

  • به سایت‌های معتبر و معروف شناسایی شت کوین‌های آینده‌دار مراجعه کنید
  • در شبکه اجتماعی توییتر به بررسی و شناسایی شت کوین های انفجاری و ترند بپردازید
  • شت کوین‌هایی را که به تازگی در لیست صرافی‌های غیرمتمرکز قرار گرفته‌اند، زیر نظر داشته باشید

سایت‌های شناسایی شت کوین‌های معتبر و آینده‌دار

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های برای خرید شت کوین و شناسایی شت کوین های آینده‌دار، مراجعه به وبسایت‌هایی است که در زمینه معرفی بهترین شت کوین‌های آینده دار فعالیت می‌کنند.

بیشتر مطالعه کنید:  دستگاه ماینر (Miner) چیست؟ نحوه کار و کسب درآمد از ماینینگ

البته باید توجه داشته باشید انتخاب یک وبسایت معتبر برای دریافت اخبار و مطالب به‌روز و مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا شما نمی‌توانید به تمام مطالبی که در سایت‌های مختلف معرفی شت کوین ها منتشر می‌شوند، اعتماد کنید.

در ادامه تعدادی از سایت‌های معتبر و فعال در زمینه بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال و شت کوین های آینده‌دار آشنا می‌شویم:

  • سایت lunarcrush
  • سایت coinmarketcap
  • وبسایت dexscreener
  • سایت tokensniffer

که در ادامه به معرفی هر کدام از این سایت ها میپردازیم.

سایت lunarcrush.com

وبسایت Lunarcrush یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود برای شناسایی شت کوین‌های آینده‌دار به شمار می‌آید. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت و ابزارهایی که برای تحلیل شبکه اجتماعی توییتر در اختیار شما قرار می‌دهد، لیست کاملی از تمامی شت کوین‌های آینده‌دار بازار ارزهای دیجیتال را استخراج کنید.

تحلیل شبکه احتماعی توئیتر برای پیدا کردن بهترین شت کوین های آینده دار

همینطور می‌توانید توئیت هایی که پیرامون هر شت کوین انفجاری ای را مشاهده و با بررسی وضعیت پروژه توسط پلتفرم بعدی که به شما معرفی میکنیم، نسبت به خرید و سرمایه گذاری در شت کوین مدنظر تصمیم بگیرید.

سایت coinmarketcap.com

بدون شک وبسایت Coinmarketcap یکی از بهترین وبسایت‌های فعال در زمینه معرفی ارزهای دیجیتال و شت کوین های انفجاری وبسایت کوین مارکت کپ است.

استفاده از کوین مارکت کپ برای شناسایی شت کوین های آینده دار

این وبسایت مطالب آموزشی فوق‌العاده‌ای را در خصوص روش سرمایه‌گذاری و خرید شت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اطلاعات فوق العاده مهمی مانند توکنومیکس پروژه، مارکت کپ، تعداد هولدر ها، تعداد سکه در گردش و … را در اختبار شما قرار می‌دهد.

در صفحه هر پرژه از قسمت Analytics میتوانید به کمک نمودارهای موجود، به بررسی دقیق تر شت کوین مدنظر بپردازید.

وبسایت dexscreener.com

یکی دیگر از پلتفرم هایی که در تهیه لیست شت کوین های آینده دار برای سرمایه گذاری به شما کمک می‌کند، وبسایت Dexscreener است.

پیدا کردن لیست شت کوین های آینده دار برای سرمایه گذاری

به کمک این وبسایت ها رمزارزها و شت کوین های صرافی های غیرمترکز را با تمام جفت ارزها میتوانید دسته بندی و بر اساس پارامتر های مورد نیاز اقدام به فیلتر کردن نمایید.

بطور مثال میتوانید فقط شت کوین های بلاکچین بایننس اسمارت چین یا شت کوین های بلاکچین اتریوم را مشاهده و بررسی کنید.

با انتخاب هر شت کوین اطلاعات کاملی در خصوص آن شت کوین مانند نقدینگی (Liquidity)، شاخص FDV ((کل سکه های در گردش – سکه های سوزانده شده) * قیمت)، تراکنش های انجام شده توسط کاربران با جزئیات کامل، زمان ایجاد جفت ارز و از همه مهم تر اخطارهای سرمایه گذاری را با جزئیات کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

وبسایت tokensniffer.com

آخرین وبسایتی که میتوانید داده های نهایی را از آن استخراج کنید، وبسایت توکن اسنیفر (Tokensniffer) می‌باشد. کافیست نام شت کوین یا آدرس کانترکت آن را در این پلتفرم جستجو کنید تا داده های تکمیلی به شما نمایش داده شود.

شناسایی شت کوین های انفجاری برای سرمایه گذاری در 2023 و 2024

اطلاعات مهمی مانند اینکه آیا توکن در حال حاضر قابل فروش است یا خیر، چند درصد بالاتر یا پایین تر از قیمت آنلاین ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شود، اظلاعات شفاف قرارداد (Contract)، وضعیت هولدر ها، مقدار توکنی که در کیف پول سازنده توکن وجود دارد و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی شت کوین‌های جدید و ترند در توییتر

از دیگر روش‌های کاربردی موجود برای شناسایی شت کوین های آینده‌دار جستجوی پیشرفته در شبکه اجتماعی X یا همان توییتر است. بسیاری از معامله‌گران وسرمایه‌گذاران باهوشی که قصد خرید شت کوین را دارند، برای یافتن شت کوین‌های انفجاری به سراغ جستجو در این شبکه اجتماعی می‌روند.

در این شبکه اجتماعی شما می‌توانید با مطالعه نظر کاربران و کارشناسان اطلاعات بسیار مفید و جامعی را در خصوص این دسته از ارزهای دیجیتال به دست آورید.

صفحه‌هایی که می‌توانند در شبکه اجتماعی X در پیدا کردن شت کوین‌ها به شما کمک کنند، عبارتند از:

  • صفحه توئیتر Discobot3: اطلاع از لیست شدن شت کوین جدید در صرافی یونی سواپ
  • صفحه توئیتر Shitc0in: معرفی شت کوین هایی که ارزش بازار آنها طی چند ساعت به بالای ۲۰۰ هزار دلار رسیده است
  • صفحه توئیتر Alfalfaleeks: افزایش چشمگیر نقدینگی در قراردادهای هوشمند اتریوم را اطلاع میدهد

بررسی شت کوین‌های جدید لیست شده در صرافی‌های غیرمتمرکز

همان‌طور که می‌دانید، صرافی‌های متمرکز تمایل دارند که به سراغ لیست کردن ارزهای دیجیتالی بروند که ارزش بازار بالایی داشته باشند. یکی از نکاتی که در خصوص این ارزهای دیجیتال وجود دارد، این است که رمزارزی که در گذشته رشد زیادی را تجربه کرده باشد، نمی‌تواند در آینده نیز با همان نرخ به رشد خود ادامه دهد.

بنابراین شما نمی‌توانید با مراجعه به صرافی‌های متمرکز با شت کوین‌های آینده‌دار و انفجاری آشنا شوید زیرا این شت کوین های زمانی وارد صرافی های متمرکز می‌شوند که مورد استقبال عموم واقع شده و مارکت کپ قابل قبولی داشته باشند. 

در صورتی که قصد خرید شت کوین و سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آینده‌دار را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز بروید.

صرافی‌های غیرمتمرکز بستر مناسبی برای عرضه اولیه رمزارزها و شت کوین‌های نو ظهور و آینده‌دار هستند. در نتیجه شما می‌توانید در این صرافی‌های غیرمتمرکز با بررسی مواردی مانند قیمت شت کوین، ارزش بازار، حجم معاملات و … بهترین گزینه را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود انتخاب کنید.

نکاتی که هنگام خرید شت کوین آینده‌دار باید به آن توجه کنیم

زمانی که در وبسایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف به دنبال پیدا کردن شت کوین های انفجاری و آینده‌دار هستید، به احتمال زیاد با تعداد زیادی از این ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوید.

بیشتر مطالعه کنید:  معرفی ارز دیجیتال تتر گلد (Tether Gold)

تعداد زیاد شت کوین‌هایی که به عنوان پروژه‌های آینده‌دار به شما معرفی می‌شوند، می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری برای خرید شت کوین دچار سردرگمی کنند.

سوالی که برای بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به وجود می‌آید، این است که در هنگام خرید شت کوین‌های انفجاری و آینده‌دار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه با برخی از نکاتی مهمی که تمامی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای خرید ارزهای دیجیتال این دسته باید به آن‌ها توجه کنند، آشنا می‌شویم.

بررسی تیم توسعه‌دهنده شت کوین

همان‌طور که اشاره کردیم، متاسفانه در بسیاری از موارد تیم توسعه‌دهنده شت کوین‌ها کاملا ناشناس هستند. ناشناس بودن تیم توسعه‌دهنده شت کوین باعث می‌شود که اطلاعات ما در خصوص پروژه مورد نظر بسیار محدود باشد.

همچنین بسیاری از پروژه‌هایی که تیم توسعه‌دهنده معینی ندارند، صرفا با هدف کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایجاد شده‌اند. 

در نتیجه یکی از مواردی که شما در هنگام تهیه و شناسایی لیست شت کوین های آینده دار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، تیم توسعه دهنده پروژه و اهداف آن‌ها از اجرای آن پروژه‌ است.

تیم توسعه‌دهنده و حامیان پروژه از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند یک شت کوین (Shitcoin) را به یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کنند.

بررسی کاربرد و پتانسیل پیش از خرید شت کوین

از دیگر مواردی که شما در هنگام انتخاب شت کوین مناسب برای سرمایه‌گذاری باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، نوع کاربرد شت کوین و میزان پتانسیل آن برای رشد است.

به عنوان مثال، توکن اختصاصی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ یعنی CAKE را در نظر بگیرید. این رمزارز کاربردهای مشخصی دارد و کاربران می‌توانند از آن برای انجام تراکنش‌ها و سایر موارد استفاده کنند.

همچنین این رمزارز متعلق به یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های غیرمتمرکز بازار کریپتو یعنی صرافی PancakeSwap است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این رمزارز از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار باشد.

جامعه و مخاطبین شت کوین

بررسی جامعه (Community) و مخاطبین پروژه مورد نظر از دیگر نکات مهمی است که می‌تواند در خرید شت کوین و انتخاب بهترین شت کوین آینده دار به شما کمک کند.

برای بررسی جامعه و محاطبان شت کوین مورد نظر شما باید به صفحات رسمی شت کوین در شبکه‌های اجتماعی مختلف مراجعه کنید.

برای اننخاب بهترین شت کوین آینده‌دار شما باید نحوه فعالیت شت کوین و روش تعامل آن با سایر کاربران را زیر نظر داشته باشید. این موارد می‌توانند در تعیین میزان مقبولیت و اعتبار شت کوین مورد نظر بسیار اثرگذار باشند.

بررسی حجم معاملات پیش از خرید شت کوین

میزان حجم معاملات شت کوین‌های آینده‌دار از دیگر مواردی است که می‌تواند در انتخاب و خرید شت کوین به کاربران و سرمایه‌گذاران کمک کند.

هر چه میزان حجم معاملات یک شت کوین در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر باشد، می‌تواند در گذر زمان به جایگاه بهتری دست پیدا کند و به این صورت تعداد سرمایه‌گذاران خود را افزایش دهد.

معمولا قیمت چنین رمزارزهایی که حجم معاملات بالایی دارند، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. پس قبل از انتخاب گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری حتما عوامل مانند قیمت لحظه‌ای شت کوین و میزان حجم معاملات آن را مورد بررسی قرار دهید.

نحوه تشخیص شت‌کوین آینده‌دار از پروژه‌های کلاهبرداری

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در تشخیص شت کوین‌های آینده‌دار از پروژه‌های کلاهبرداری به شما کمک کند، بررسی فعالیت پروژه مورد نظر در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا همان VC است.

کلاهبرداری ارزدیجیتال با شت کوین های بی ارزش

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای این که باعث رشد شت کوین‌های آینده‌دار شود، از این توکن‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دیگر استفاده می‌کند. پروژه‌های جدید برای تثبیت جایگاه خود در بازار کریپتو به سراغ این صندوق‌ها می‌روند.

در صورتی که صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به سراغ سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی شت کوین مورد نظر شما رفته باشد، به احتمال زیاد پروژه با هدف کلاهبرداری ایجاد نشده است و در آینده رشد چشمگیری را تجربه خواهد نمود. 

ریسک سرمایه‌گذاری در شت کوین‌ها چقدر است؟

به طور کلی، سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال همواره با ریسک‌هایی همراه است و هیچ فردی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کاملا امنی را به شما پیشنهاد دهد.

خرید شت کوین نیز از این قاعده جدا نیست و شما با سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارزها با ریسک‌های مختلفی مواجه می‌شوید.

بسیاری از شت کوین‌ها هیچ‌گونه سازوکار معنی ندارند و امکان کاهش شدید قیمت و بی‌ارزش شدن آن‌ها بسیار بالا است، اطلاعات کمی در خصوص تیم توسعه‌دهنده آن‌ها وجود دارد و میزان احتمال کلاهبرداری در این پروژه‌ها بالا است.

در نتیجه شما برای سرمایه‌گذاری روی شت کوین‌ها حتما باید به سراغ پروژه‌های آینده‌دار (که در بالا روش های شناسایی آن ها را بررسی کردیم) بروید تا ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل برسانید.

شت کوین بخریم یا میم کوین؟

همان‌طور که اشاره کردیم، میان شت کوین‌ها و میم کوین‌ها مرزبندی مشخصی وجود ندارد. در واقع ممکن است که در هنگام خرید میم کوین شما در اصل در حال خرید شت کوین باشید.

زمانی که به لیست شت کوین های آینده‌دار و انفجاری نگاه می‌کنید، می‌توانید نام بسیاری از میم کوین‌های معروف و شناخته‌شده را مشاهده کنید.

تفاوتی ندارد که شما به سراغ خرید میم کوین بروید یا شت کوین، نکته مهم این است که باید به سراغ پروژه‌های آینده‌دار بروید که در بخش‌های قبلی شما را با روش شناسایی این پروژه‌های آینده‌دار آشنا کردیم.

خرید شت کوین و سرمایه‌گذاری روی این نوع رمزارزها

شت کوین‌ها گروهی از رمزارزهای موجود در بازار کریپتو هستند که عموما بدون هدف خاصی و بدون برخورداری از نقشه راه مشخصی ایجاد شده‌اند.

در سال‌های اخیر بسیاری از کاربران به سرمایه‌گذاری روی این دسته از ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند. هر چند سرمایه‌گذاری و خرید شت کوین‌های آینده‌دار همواره با ریسک همراه است، اما شناسایی پروژه‌های آینده‌دار می‌تواند در انجام یک سرمایه‌گذاری امن و پرسود به شما کمک کند.

خوشحال میشیم تجربه خودتون رو در مورد خرید و سرمایه گذاری در شت کوین ها با کاربران به اشتراک بذارید تا از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.