تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال Celo در روند توسعه این ارز دیجیتالی تغییراتی جدید ارائه کرده است که برای این آلت کوین و  هولدرهای این ارز دیجیتال بسیار مهم است.

Celo پیشنهاد خود را برای تبدیل از یک بلاکچین لایه یک مستقل با EVM به راه حلی برای لایه 2 اتریوم اعلام کرده است و درها را برای یکپارچگی و همکاری بیشتر با اکوسیستم اتریوم باز می کند. این پیشنهاد در یک فراخوان مدیریت برنامه ریزی شده برای 21 جولای مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پس از ماه‌ها تحقیق دقیق توسط تیم cLabs و بحث‌های اولیه با اعضای کلیدی جامعه Celo و Ethereum، این پیشنهاد ساختاری را ترسیم می‌کند که در آن Celo از OP Stack برای کار به عنوان لایه اتریوم 2 استفاده می‌کند.

این انتقال چند تغییر کلیدی را به همراه خواهد داشت، از جمله یک ترتیب دهنده غیرمتمرکز که توسط مجموعه اعتبارسنجی‌های موجود Celo و اجرای توافق‌نامه تحمل خطای بیزانسی (عدم موافقت بخشی از افراد اکوسیستم) ارائه می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید:  احتساب مالیات بر سود دارایی‌های دیجیتال نیجریه!

علاوه بر این لایه در دسترس بودن داده های خارج از زنجیره که توسط اپراتورهای نود اتریوم اداره می شود و توسط ETH مجددا محافظت می شود، اقدامات امنیتی بیشتری را اضافه خواهد کرد.

با توجه به بیانیه توسعه دهندگان، این طراحی به Celo اجازه می دهد تا هزینه های پایین را در عین حفظ نهایی بلوک ردیف 1 حفظ کند.