تتر(USDT) یکی از کاربردی ترین استیبل کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که کاربران برای انجام معاملات یا به منظور حفظ ارزش سرمایه خود به سراغ خرید آن می‌روند. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش تتر می‌توانند از خدمات صرافی‌های فعال در حوزه کریپتو استفاده کنند.

شما برای خرید و فروش تتر در بسیاری از این صرافی‌ها ملزم به احراز هویت هستید. یکی از سوالات مهمی که برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید این است که آیا خرید تتر بدون احراز هویت و به صورت قانونی در صرافی‌های ارز دیجیتال امکان‌پذیر است؟ در این مطلب، قصد داریم تا شما را با قوانین و مقررات مربوط به خرید و فروش استیبل کوین تتر آشنا کنیم.

 احراز هویت چیست؟

احراز هویت چیست؟

اگر شما نیز از آن دسته معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی هستید که سابقه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارند، احتمالا با قوانین دست‌وپا گیر صرافی‌های فعال در این حوزه آشنا هستید. یکی از قوانین مهم در صرافی ارز دیجیتال مربوط به بحث احراز هویت کاربران است. اما سوالی که برای علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید، این است که احراز هویت چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

به زبان ساده، احراز هویت به معنای در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی در اختیار صرافی است تا صرافی بتواند هویت واقعی کاربر را شناسایی و تایید کند. به همین علت است که معمولا شما برای احراز هویت در این صرافی‌ها باید اطلاعاتی مانند عکس کارت ملی یا حساب بانکی خود را در اختیار صرافی قرار دهید. 

بسیاری از صرافی‌ها برای انجام معاملات در حجم بالا، کاربران خود را ملزم به احراز هویت می‌کنند. در صورتی که مراحل احراز هویت را به درستی پشت سر نگذارید، معمولا برای فعالیت در صرافی‌های مختلف با محدودیت‌های مواجه خواهید شد.

در ادامه با مهم‌ترین مزایای احراز هویت در صرافی های ارز دیحیتال آشنا می‌شویم:

  • پیشگیری از پولشویی: بسیاری از افراد سودجو و کلاهبردار برای پولشویی به سراغ خرید تتر بدون احراز هویت می‌روند. برای جلوگیری از پولشویی، صرافی‌ها قوانینی مانند قانون احراز هویت را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند
  • جلوگیری از فیشینگ و کلاهبرداری: احراز هویت می‌تواند فعالیت افراد و مجموعه‌های کلاهبردار را به شدت محدود کند و در پیشگیری از فیشینگ موثر باشد
  • پیشگیری از استفاده کردن کاربران از حساب‌های اجاره‌ای: حساب‌های اجاره‌ای به آن دسته از حساب‌های بانکی اطلاق می‌شود که صاحبان آن‌ها در ازای دریافت مبلغ ناچیزی حساب خود را در اختیار سایر افراد قرار می‌دهند. از حساب‌های اجاره‌ای معمولا برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود. به همین علت است که خرید تتر بدون احراز هویت در حجم بالا امکان‌پذیر نیست

قوانین خرید و فروش تتر در ایران

خرید و فروش تتر در ایران

یکی از باورهای اشتباهی که در میان کاربران و سرمایه‌گذاران ایرانی وجود دارد، این است که خرید و فروش تتر در داخل کشور غیرقانونی تلقی می‌شود. اما در حقیقت خرید و فروش تتر در ایران در حال حاضر نه امری قانونی و نه امری غیرقانونی است!

از آنجا بازار ارزهای دیجیتال و تکنولوژی مربوط به آن نوظهور هستند و معامله خرید و فروش ارزهای دیجیتال به تازگی در میان کاربران ایرانی رواج پیدا کرده است، هنوز سازمان‌های نظارتی و نهادهای دولتی قوانین خاصی را برای چگونگی فعالیت در بازار کریپتو تعیین نکرده‌اند.

تنها قوانینی که در این حوزه وجود دارند، مربوط به بحث سوداگری و کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران است. در صورتی که فردی یا مجموعه‌ای قصد داشته باشد تا از طریق فعالیت‌های مرتبط به بازار ارزهای دیجیتال از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

در سایر زمینه‌ها مانند خرید تتر بدون احراز هویت و به طور کلی برای خرید و فروش تتر هنوز قانون مشخصی به تصویب نرسیده است. تمامی قوانین موجود نیز بیشتر به صرافی‌هایی مربوط می‌شوند که در این حوزه مضغول به فعالیت‌ هستند. البته همان‌طور که اشاره کردیم، عدم وجود قوانین مشخص و صریح به معنای غیرقانونی بودن معامله در بازار ارزهای دیجیتال نیست.

چرا برای خرید تتر باید احراز هویت کنیم؟

خرید تتر بدون احراز هویت

بسیاری از افرادی که دنبال خرید تتر بدون احراز هویت هستند، معمولا نیاز دارند که با سرعت بسیار بالایی وارد معامله شوند یا مقدار ارز دیجیتال مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان خریداری کنند و به حساب فردی در خارج از کشور انتقال دهند. در نتیجه نمی‌توان تمامی افرادی را که به دنبال انتقال ارزهای دیجیتال بدون احراز هویت هستند، سودجو و کلاهبردار دانست.

در نتیجه، می‌توان به طور کلی افرادی را که به دنبال خرید ارزهای دیجیتال بدون احراز هویت هستند را به دو دسته تقسیم کرد:

  • معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که درباره بازار ارزهای دیجیتال اطلاعات کافی در اختیار ندارند
  • افرادی که صرف نظر از سطح دانش خود و بنابر دلایل مختلف به دنبال پنهان کردن هویت خود در هنگام انجام معاملات هستند

همان‌طور که می‌دانید، تراکنش‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به سرعت بسیار بالا و به صورت کاملا ناشناس انجام می‌شوند. این روش انتقال ارز در کنار تمامی مزایای خود می‌تواند معایبی نیز داشته باشد.

یکی از این معایب امکان پولشویی و کلاهبرداری برای افراد مجرم و خلافکار است. زیرا این دسته از افراد می‌توانند از طریق خرید و فروش و انتقال تتر فعالیت‌های خود را به صورت کاملا ناشناس انجام دهند.

صرافی‌های رمزارزی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی از سال 2019 میلادی به سراغ استفاده از پروتکلی به نام Know Your Customer رفتند. پروتکل KYC به صرافی‌ها اجازه می‌دهد که مشتریان خود را شناسایی کنند و بدانند که چه اشخاصی در حال استفاده از خدمات آن‌ها هستند. در نتیجه در صورت بروز هرگونه مشکل و انجام اقدامات غیرقانونی، شخص مورد نظر مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

خرید تتر ارزان بدون احراز هویت؛ تبلیغاتی دروغین

همان‌طور که می‌دانید، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی موجود امکان احراز هویت در بسیاری از صرافی‌های معتبر جهانی برای کاربران ایرانی وجود ندارد. همین عامل باعث می‌شود که بسیاری از افراد به روش‌هایی مانند خرید تتر بدون احراز هویت روی بیاورند.

متاسفانه تمایل کاربران به استفاده از این روش، شرایط را برای برخی از افراد سودجو و کلاهبردار فراهم می‌کند تا جیب کاربران علاقه‌مند به بازار ارزهای دیجیتال را خالی کنند!

احتمالا شما هم در هنگام جستجو در فضای اینترنت با تبلیغات مختلفی مواجه شده‌اید که وعده خرید تتر بدون نیاز به احراز هویت و یا خرید و فروش تتر ارزان بدون احراز هویت را به شما می‌دهند. متاسفانه بخش بزرگی از این صرافی‌ها و پلتفرم ها تنها با هدف کلاهبرداری از کاربران راه‌اندازی شده‌اند.

از طرف دیگر شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های مختلف از قیمت روز تتر مطلع شوید. چرا زمانی که قیمت روز تتر در تمامی صرافی‌ها در یک بازه مشخص با تلرانس پایین قرار دارد، صرافی یا پلتفرمی باید تتر را با قیمت پایین‌تر و بدون نیاز به احراز هویت به شما بفروشد؟ اگر کمی تفکر کنید پی خواهید برد که ماجرا از چه قرار است.

خرید تتر بدون احراز هویت از صرافی‌های خارجی

هر چند بسیاری از صرافی‌های خارجی احراز هویت را برای کاربران خود به امری اجباری تبدیل کرده‌اند، اما در این میان صرافی‌هایی نیز وجود دارند که امکان خرید تتر بدون احراز هویت را به صورت محدود برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

همان‌طور که اشاره کردیم، هدف از قانون احراز هویت جلوگیری از پولشویی، فیشینگ و کلاهبرداری در حجم بالا است. به همین دلیل تعدادی از صرافی‌های خارجی به شما اجازه می‌دهند که بدون نیاز به احراز هویت، ارزهای دیجیتالی مانند تتر را در حجم‌های پایین خرید و فروش کنید.

در ادامه با برخی از این صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی آشنا می‌شویم:

  • صرافی کوینکس (CoinEx)
  • صرافی چنجلی (Changelly)
  • صرافی مکس سی گلوبال (MEXC Global)
  • صرافی بینگ ایکس (BingX)

معایب خرید تتر بدون احراز هویت

سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف به خودی خود با ریسک‌ها و خطراتی همراه است. شما با خرید تتر بدون احراز هویت می‌توانید به این ریسک‌ها و خطرات دامن بزنید.

زیرا معمولا بسیاری از پلتفرم‌هایی که امکان خرید و فروش تتر بدون نیاز به احراز هویت را برای شما فراهم می‌کنند، از لحاظ امنیتی با مشکلاتی مواجه هستند. همچنین ممکن است پلتفرم یا صرافی مورد نظر صرفا با هدف کلاهبرداری از شما راه‌اندازی شده باشد.

بهترین صرافی برای خرید تتر کدام است؟

زمانی که کاربران و سرمایه‌گذاران از معایب و ریسک خرید تتر بدون احراز هویت آگاه می‌شوند، به سراغ روش‌های امن‌تر می‌روند. مهم‌ترین نکته برای خرید تتر انتخاب یک صرافی معتبر و شناخته شده است. در صورتی که تمایل به خرید استیبل کوین تتر دارید، می‌توانید از خدمات صرافی دیجیکس۲۴ استفاده کنید. همچنین در وبسایت ما علاوه‌بر خرید تتر می‌توانید از قیمت تتر امروز و سایر ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سوالات متداول

چگونه بدون احراز هویت تتر بخریم؟

برخی از صرافی‌های داخلی و خارجی امکان خرید تتر بدون نیاز به احراز هویت را برای شما فراهم می‌کنند. اما در کل توصیه میکنیم در این نوع صرافی ها فعالیت نداشته باشید تا درگیر فیشینگ و کلاهبرداری نشوید.

خريد تتر بدون احراز هويت واقعیت دارد؟

بله صرافی‌هایی وجود دارند که امکان خرید تتر در حجم‌های پایین بدون نیاز به احراز هویت را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

آیا خرید تتر با ریال امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی مانند دیجیکس۲۴ به صورت اقدام به خرید تتر با ریال و تومان کنید.

پس از احراز هویت تا چه مقدار تتر می‌توانم بخرم؟

به طور کلی، سقف خرید تتر در صرافی‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و معمولا به قوانین و مقررات صرافی مورد نظر بستگی دارد.

خرید تتر و برداشت تتر به کیف پول چقدر زمان می‌‎برد؟

مدت زمان خرید و انتقال تتر به کیف پول به عواملی مانند سرعت انجام تراکنش، نوع شبکه انتخاب شده برای انجام تراکنش و … بستگی دارد.