چرا استیبل کوین ها محبوبیت زیادی دارد؟ (معرفی)

استیبل کوین هایی مانند تتر نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که با پشتوانه ای مانند دلار آمریکا peg شده اند. خرید تتر به یکی از کارهای روزانه معامله گران تبدیل شده است زیرا از قیمت نسبتا ثابتی برخوردار بوده و دچار نوسانات ارزهای دیجیتال نمی شود.
استیبل کوین‌های بر پایه دلار آمریکا USD، دارای ارزش ثابتی هستند. کوین های پایدار راه حل مناسبی را برای معامله‌گران فراهم کرده اند که در ورود و خروج از پوزیشن ها در ارزهای دیجیتالِ مانند بیت کوین، اتریوم و … که ثبات قیمتی ندارند اقدام کنند. استیبل کوین ها به‌عنوان دارایی هایی که ذخیره‌کننده ارزش هستند، محسوب می‌شوند. این کار مشابه با نگهداری دلار آمریکا (USD) به عنوان محبوب ترین ارز ذخیره جهانی می باشد. طبق آمار حدود 90 درصد از معاملات بازار فارکس شامل دلار آمریکا است. بنابراین واضح است که استیبل کوین های با پشتوانه TUSD به طور معمول طرفداران بیشتری داشته باشند و بسیاری از معامله گران با دنبال کردن قیمت لحظه ای تتر به خرید تتر و فروش تتر می پردازند.

بیشتر مطالعه کنید:  اوراکل ارز دیجیتال چیست؟ معرفی پروژه‌های برتر اوراکل Oracle

چرا معامله گران به خرید تتر روی می آورند؟

کاربرانی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازند، دلایل زیادی دارند که در معاملات خود به خرید تتر توجه نمایند. بدون وجود استیبل کوین‌ها از جمله تتر، معامله‌گران هنگام خروج از یک پوزیشن لازم بود جهت تبدیل دارایی‌های کریپتو خود به دلار، مبادله انجام داده و کارمزد بپردازند. این پروسه برای هر معامله آنها  تکرار می‌شد.

تنها برخی از صرافی‌ها کیف پول‌هایی را ارائه می دهند که بتوان برای ذخیره دلار در بین معاملات از آنها استفاده کرد. این صرافی ها در ایالت ها و کشور های خاصی  هستند و استفاده از آنها برای همه کاربران در نقاط مختلف جهان امکان پذیر نیست. اگر معامله‌گری به این صرافی ها دسترسی نداشته باشد، سفارش فروش ارز و تبدیل به دلار آمریکا و سپرده سازی در یکی از حساب های بانکی ایالات متحده احتمال دارد تا پنج روز کاری طول بکشد. گذشته از آن، باید کارمزد هایی برای انجام تراکنش های برداشت پول و سپرده سازی دلار نیز بپردازد. در حالی که تبدیل نقدینگی با خرید تتر در حداقل زمان و با کمترین کارمزد امکان پذیر است.

بیشتر مطالعه کنید:  مقایسه و بررسی تفاوت دوج کوین و بیبی دوج

آیا خرید تتر به عنوان دارایی ارزشمند است؟ 

به دلیل مقبولیت زیاد تتر، عرضه و تقاضای تتر در گزارش سایت کوین مارکت کپ از می 2021 به شکل باور نکردنی زیاد شده است به طوریکه سرمایه در گردش این ارز حدود 83 میلیارد دلار در می 2022 رسیده است.

آیا خرید تتر به عنوان دارایی ارزشمند است؟ 
آیا خرید تتر به عنوان دارایی ارزشمند است؟ 

به دلیل ثبات قیمت استیبل کوین‌ها، معامله‌گر قادر است با خرید تتر، درآمد حاصل از یک ترید سودآور را به راحتی به استیبل کوین‌های تتر، یو اس دی سی، بایننس کوین و دای تبدیل نماید. سپس منتظر بماند تا فرصت معامله بعدی پیش بیاید. در حال حاضر تقاضای معامله گران جهت ذخیره سازی ارزش ثابت استیبل کوین ها زیاد شده است. در نتیجه خرید استیبل کوین و فروش استیبل کوین به راهی جهت کسب درآمد غیرفعال کاربران تبدیل شده است.
اگر معامله گران استیبل کوین ها را به عنوان بخشی از دارایی های دیجیتالی در سبد سرمایه گذاری خود بگنجانند، می توانند با امکان داشتن پس انداز ثابت از سود مناسبی برخوردار گردند.
کاربران ساکن ایران می توانند از طریق صرافی دیجیکس 24 با دنبال کردن قیمت تتر لحظه ای از گزینه تبدیل قیمت تتر به تومان استفاده نمایند.