خرید و فروش استیبل کوین‌ چه مزایایی دارد؟ 

خرید و فروش استیبل کوین‌ها این امکان را برای معامله‌گران فراهم کرده که جهت تبدیل دارایی‌های دیجیتالی خود به ارزهای فیات مانند دلار، نیاز به واسطه و پرداخت کارمزد زیاد نداشته باشند.

از آنجا که قیمت استیبل کوین‌ها، تقریبا ثابت است، تریدر ها می‌توانند در خروج از یک پوزیشن سودآور، درآمد خود را به استیبل کوین‌های معروف USDT و USDC تبدیل نماید. در اینصورت از نوسانات شدید ارزهای دیجیتال مصون می مانند.

برای آنکه سرمایه‌گذاران با ریسک‌پذیری متوسط بتوانند به سبد سرمایه‌گذاری‌های خود تنوع بدهند، اضافه کردن استیبل کوین‌ها، راهی بسیار مناسب ​​است. آنها می توانند از این طریق از رشد بازار کریپتو سود کسب کنند، بدون آنکه گرفتار ریسک‌های حاصل از نوسانات شدید مرتبط با ارزهای دیجیتال معمولی شوند.

تاریخچه استفاده از یو اس دی کوین؟ 

اگر قصد خرید و فروش یو اس دی کوین را دارید، لازم است نگاهی دقیق‌تر به USDC  یا USD Coin داشته باشید. ارز USDC در سال 2018 توسط شرکت های Circle و Coinbase راه اندازی شد. پشتوانه این استیبل کوین، دلار آمریکا بوده و قیمت آن با 1 دلار آمریکا peg شده است. یعنی تقریبا در این قیمت ثابت است، گرچه مقدار کمی نوسان دارد. جهت خرید رمز ارز USDC می‌توان آن را از طریق صرافی دیجیکس24 تهیه کرد.

بیشتر مطالعه کنید:  چگونه از امن بودن تتر مطمئن شویم؟
تاریخچه استفاده از یو اس دی کوین؟ 
تاریخچه استفاده از یو اس دی کوین؟ 

هم اکنون دو استیبل کوین تتر و USDC بیشترین کاربرد را در بازار کریپتو دارند یعنی در مجموع بیشتر از هشتاد درصد از کل حجم استیبل کوین موجود در بازار در اختیار این دو کوین است. البته تتر USDT دارای بیش از 50 درصد سهم می باشد و USDC در حال اوج گرفتن بوده و نزدیک به 30 درصد از حجم عرضه استیبل کوین را در بر گرفته است.

تیم توسعه USDC برای اطمینان از حفظ پشتوانه ثابت آن، بایستی به صورت ماهانه شرایطی را اثبات کنند. یکی آنکه نشان دهند تمام توکن های یو اس دی کوین با ذخایر ارزهای فیات پشتیبانی می شوند. دیگر آنکه منابع و ذخایر تامین این پشتوانه را معین کرده و به کاربران ارائه دهند.

نحوه خرید و فروش استیبل کوین ها چگونه است؟ 

نحوه خرید ارز دیجیتال از نوع استیبل کوین هایی مانند USDT و USDC بسیار راحت است. در میان کاربران بازار کریپتو تقاضای زیادی برای کوین‌های پایدار وجود دارد آنها برای استفاده در معاملات دیگر ارزهای دیجیتال به کار میروند همچنین به‌عنوان ذخیره دارایی و حفظ ارزش سرمایه عمل می‌کنند.

بیشتر مطالعه کنید:  سوشال تریدینگ (Social Trading) یا تجارت اجتماعی چیست؟

در هنگام خرید استیبل کوین باید به بلاکچین آن و برنامه هایی که باید استفاده کنید توجه داشته باشید. به طور نمونه، در حالی که بایننس دلار یا BUSD قابل استفاده در خارج از اکوسیستم Binance می باشد، بیشترین کاربری را در پایگاه بایننس و جفت ارز های معاملاتی بلاکچین بایننس دارد.

usdc price

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال  USDC در 26 آگوست 2022 برابر با 0.999894 دلار آمریکا با حجم معاملات 24 ساعته 8,242,500,720 دلار بوده است. این کوین در همان تاریخ در CoinMarketCap در رتبه چهارم قرار داشته است. میزان عرضه در گردش آن 52,284,715,114 USDC بوده است.

 بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای معاملات آن Binance، BTCEX، OKX، CoinW و CoinTiger می باشند. کاربران ساکن ایران از طریق صرافی دیجیکس24 امکان معامله آن را دارند.