اگر علاقه مند به جمع آوری یا سرمایه گذاری در توکن های غیر قابل تعویض هستید، به یک کیف پول NFT نیاز دارید. کیف پول NFT یک کیف پول رمزنگاری است که از پروتکل بلاک چینی که NFT ها بر روی آن ساخته شده اند پشتیبانی می کند.

از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق NFT ها از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند، اکثر بر روی کیف پول های اتریوم کار میکنند. در اینجا خلاصه ای از بهترین کیف پول های NFT و همچنین مواردی که هنگام انتخاب یکی از آنها باید به آن توجه کنید، آورده شده است.

تو این مقاله قراره ۵ تا از بهترین ولت برای توکن های غیر مثلی nft رو معرفی کنیم با ما باشید

1. متامسک Metamask

Metamask یکی از محبوب ترین کیف پول های رمزنگاری است که دسترسی آسان به سایت های وب 3 مانند بازارهای NFT را تنها با چند کلیک فراهم می کند. Metamask همچنین اجازه ساخت چندین آدرس را میدهد تا بتوانید NFT های خود را در آدرسی جدا از ارز دیجیتال خود نگه دارید یا می توانید برای هر NFT که خریداری می کنید یک آدرس واحد تنظیم کنید.

ConsenSys، شرکتی که پشت Metamask قرار دارد، یک اپلیکیشن برای تلفن همراه در سال 2020 ساخت که به راحتی با دسکتاپ و موبایل به کیف پول وصل می شوند. اپلیکیشن تلفن همراه همچنین شامل یک مرورگر داخلی برای برنامه های غیرمتمرکز یا dApps و بازارهای NFT است.

اگر برای خرید NFT نیاز به مبادله ارز دارید، Metamask دارای ویژگی مبادله داخلی است. همچنین می‌توانید میزان پرداخت هزینه‌های gas را محدود کنید، اگرچه خطر ازبین رفتن تراکنش وجود دارد.

2. مث ولت Math Wallet

Math Wallet یک جایگزین قوی برای Metamask هستش که خدمات بهتر ارائه می دهد که بزرگترین وجه تمایز آن این است که بیش از 70 بلاک چین پشتیبانی می کند. مث والت یک نسخه وب، دسکتاپ و موبایل از کیف پول را ارائه می دهد که بین دستگاه ها متصل می شود و همچنین با چندین کیف پول سخت افزاری ادغام می شود. Math Wallet همچنین به شما امکان می دهد چندین آدرس ایجاد کنید.

Math Wallet دارای یک مرورگر dApp است که کاربران را قادر می سازد تا بازارهای NFT را مشاهده کنند. این شامل چندین ویژگی دیگر برای دارندگان ارزهای دیجیتال است – شرط بندی، مبادله، و … و همچنین توکن کاربردی خود را ارائه می دهد.

بیشتر مطالعه کنید:  ارزش بازار یا مارکت کپ Market Capitalization چیست؟

3. الفا ولت AlphaWallet

AlphaWallet یک کیف پول رمزنگاری منبع باز است در حالی که محدودیت‌هایی دارد و فقط برای موبایل و روی شبکه اتریوم است و پشتیبانی بومی آن از بازی‌های بلاک چین و NFT آن را متمایز می‌کند.

رابط کاربری ساده آن را برای مبتدیان بسیار آسان می کند و بخش کاملی از کیف پول به NFT ها و توکن های بازی اختصاص داده شده است. همچنین به کاربران این امکان را می دهد که متا تگ ها را به توکن های خود اضافه کنند تا بتوانند به راحتی آنها را هنگام مرور مجموعه خود جستجو و فیلتر کنند.

AlphaWallet به طور مستقیم با OpenSea، CryptoKitties، Dragonereum، و ChainZ Arena، در میان سایر بازارهای NFT و بازی های بلاک چین کار می کند. مانند سایرین که یک مرورگر داخلی dApp برای یافتن بازارهای NFT بیشتر و دسترسی مستقیم به برنامه های DeFi مانند Compound دارد.

4. تراست ولت Trust Wallet

Trust Wallet یک کیف پول محبوب فقط برای تلفن همراه است که متعلق به صرافی Binance است. در حالی که از چندین بلاک چین از جمله اتریوم پشتیبانی می کند ارتباط آن با بایننس به این معنی است که از توکن های زنجیره هوشمند بیشتر پشتیبانی میکند. گفتنی است اگر به NFT در زنجیره هوشمند Binance علاقه دارید، Trust Wallet ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد زیرا از قبل برای توکن های BEP راه اندازی شده است.

مانند سایر کیف پول ها، Trust Wallet شامل یک مرورگر dApp برای یافتن بازارهای NFT است که خرید NFT در کیف پول را آسان می کند. همچنین شامل یک ویژگی مبادله داخلی است که به کاربران امکان می دهد ارزهای خود را به راحتی مبادله کنند تا رمز لازم برای مبادله با NFT هایی که می خواهند بخرند را داشته باشند.

5. کوین بیس ولت Coinbase Wallet

بسیاری از مردم کوین بیس را برای مبادله ارزهای دیجیتال می شناسند. همچنین یک کیف پول غیر متمرکز مناسب برای نگهداری NFT و سایر توکن ها ارائه می دهد. برخلاف نگه داشتن ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس، نگهداری دارایی ها در کیف پول کوین بیس به کاربر امکان کنترل کامل بر رمز ارز خود را می دهد.

Coinbase یک افزونه مرورگر را در سال 2021 منتشر کرد که استفاده از کیف پول خود را در دستگاه‌های مختلف برای خرید NFT و استفاده از سایر dApp‌ها برای کاربران آسان‌تر می‌کند. کاربران همچنین می توانند از طریق مرورگر داخلی در کیف پول موبایل به dApps دسترسی داشته باشند.

یکی از مزیت های منحصر به فرد Coinbase Wallet سهولت انتقال توکن ها به دیگران با استفاده از نام کاربری به جای آدرس های کیف پول عمومی است. می‌تواند احساس شخصی‌تر کردن تراکنش‌ها را ایجاد کند و با دانستن اینکه دارایی‌ها را برای شخص مناسبی ارسال می‌کنید، احساس امنیت بیشتری ایجاد می‌کند.

بیشتر مطالعه کنید:  سوشال تریدینگ (Social Trading) یا تجارت اجتماعی چیست؟

Coinbase همچنین یک پشتیبان ابری با یک کلیک برای کلیدهای خصوصی شما ارائه می دهد و آنها را در درایو ابری شخصی شما ذخیره می کند. این می تواند به شما کمک کند که دسترسی به NFT یا سایر وجوه موجود در کیف پول خود را از دست ندهید.

اهمیت استفاده از کیف پول NFT ها:

کیف پول NFT مانند کیف پول فیزیکی کار نمی کند، شما در واقع NFT یا ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره نمی کنید در عوض، دسترسی به دارایی‌هایی را که در بلاک چین نگهداری می‌شوند را فراهم می‌کند. این کار با ارائه یک کلید خصوصی برای آن آدرس انجام می دهد که به صاحب کیف پول اجازه می دهد تا تراکنش ها را مجاز کند و اگر کلید خصوصی را دارید در واقع مالک هر چیزی در آن آدرس هستید.

یک کیف پول از تمام بخش های فنی برای شما مراقبت می کند و یک رابط کاربری خوب برای خرید، فروش و انتقال NFT یا ارز دیجیتال ارائه می دهد. علاوه بر این، می‌تواند امنیت بیشتری را با احراز هویت دو مرحله‌ای فراهم کند و راهی راحت برای ردیابی دارایی‌های شما در دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

هنگام انتخاب بهترین کیف پول NFT به چه نکاتی توجه کنیم

مهم ترین ویژگی هایی که هنگام انتخاب کیف پول NFT باید به دنبال آنها بود عبارتند از:

سازگاری با بازارهای NFT که می خواهید از آنها خرید کنید اگر پشتیبانی نشود نمی‌توانید NFT‌های مورد نظر خود را بخرید، بنابراین این نوع کیف پول ها گزینه مناسبی نیستند.
امنیت قوی NFT ها می توانند هزاران یا حتی میلیون ها دلار ارزش داشته باشند. شما می خواهید چیزی تا حد امکان امن باشد،
رابط کاربری آسان داشته باشد و خرید و فروش NFT ها را آسان کند.
استفاده بین چند دستگاه و دسترسی به NFT ها، هم در دسکتاپ و هم در دستگاه تلفن همراه می تواند مفید باشد.
پشتیبانی چند زنجیره ای در حالی که بیشتر NFT ها بر روی بلاک چین اتریوم هستند، چندین پلتفرم دیگر نیز از NFT پشتیبانی می کنند. شما باید یک کیف پول سازگار با شبکه های بیشتری داشته باشید تا به شما امکان دسترسی آسان به بسیاری از NFTها را بدهد.

با NFT ها شروع کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه‌گذاری در NFT، شروع به خرید و فروش آن‌ها است. یک کیف پول دانلود و راه اندازی کنید، بازارهای برتر NFT را مرور کنید، ارز لازم را به کیف پول جدید خود انتقال دهید و اولین خرید خود را انجام دهید.

تنها با یک تجربه است که می توانید یاد بگیرید که چه ویژگی هایی در کیف پول NFT برای شما مهم است، کدام بازارها را دوست دارید و از چه بلاک چین های NFT مورد علاقه شما استفاده می کنند و چگونه دنیای کلکسیون های دیجیتالی کار می کند.