چرا تامین امنیت برای تتر مهم است؟

برقراری امنیت تتر یکی از اهداف مهم توسعه تتر توسط سازندگان آن بوده است. آنها میخواهند دارایی دیجیتال ایمنی را برای بازار فراهم کنند که ارزش آن در بازار پر نوسان کریپتو تقریبا ثابت بماند. معامله‌گران نیز به این دلیل تتر را در معاملات خود به کار می‌برند که نقدینگی قابل اطمینانی در معاملات کریپتو داشته باشند. در این صورت با توجه به امنیت تتر می توانند از سرمایه خود در قبال نوسانات شدید بازار محافظت کنند.

به دلیل استقبال معامله گران کریپتو، استیبل‌کوین تتر با مارکت کپ بیش از 67 میلیارد دلار در رتبه سوم فهرست ارزهای دیجیتال قرار دارد. با این حال جهت اطمینان از امنیت تتر، لازم است میزان نقدینگی و ذخایر مالی پشتوانه کوین‌های در گردش USDT مورد بررسی قرار گیرد.

tether-marketcap

نحوه برقراری امنیت تتر چگونه است؟

صاحب نظران اقتصادی ایالات متحده معتقدند اگر قرار باشد استیبل کوین تتر به طور گسترده برای پرداخت های خرده فروشی به کار رود، بایستی جهت مقابله با ریسک های احتمالی، تدابیر امنیت تتر بیشتر گردد.
سازندگان تتر بایستی سیستم‌های مدیریت ریسک قوی تری را پیاده‌سازی کنند. همچنین بایستی از نسبت ذخایر پشتوانه ۱:۱ و منابع مالی کافی جهت جذب ضرر‌ها و تامین نیازهای نقدینگی اطمینان کافی داشته باشند. در این صورت میتوانند از مشتریان حمایت کرده و تمامی مقررات AML را رعایت نمایند. طبق مقررات AML، مؤسسات مالی ملزم به ایجاد برنامه‌هایی هستند که مشتریان را به طور دقیق بررسی نمایند. همچنین جهت ارزیابی خطرات پولشویی و شناسایی تراکنش‌های مشکوک اقدام نمایند.

بیشتر مطالعه کنید:  خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

اگر پیشنهادات این گروه به قانون تبدیل شود، در این صورت USDT، که بزرگترین و محبوب‌ترین استیبل کوین است، می تواند در زمره اوراق بهادار واجد شرایط محسوب شود. این گروه معتقدند که بازارهای ارزهای دیجیتال و USDT به سرعت با استانداردهای جدید سازگار می شوند تا بتوانند در معاملات مالی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین تلاش های زیادی جهت حفظ ایمنی تتر انجام می گردد.

امنیت تتر تا چه حد تضمین شده است؟

گرچه شرکت تتر در آغاز اذعان داشت که به ازای هر USDT یک دلار آمریکا وجود دارد ولی کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده در سال 2021 اعلام کرد که شرکت تتر پذیرفته است تا 41 میلیون دلار جریمه بپردازد. زیرا پشتوانه دلاری معادل یک به یک برای تتر وجود نداشت. طبق بررسی های انجام شده تنها 75 درصد از تتر موجود دارای پشتوانه پولی و دارایی های نقدی هستند. در حقیقت هر تتر 75 سنت ارزش دارد. هر مقدار تتر که به دلار تبدیل شود، از میزان تترهای موجود کاسته می شود. البته ضمانتی وجود ندارد که در ازای تترهای معامله شده، شرکت سازنده تتر پول نقد کافی جهت بازپرداخت را داشته باشد. در حال حاضر تتر دارای پشتوانه ترکیبی شامل پول نقد، اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری‌های مختلف و وام‌های تضمین‌شده ‌است.

بیشتر مطالعه کنید:  وب3 چیست و چگونه تصور همگان را از اینترنت متحول خواهد کرد؟

البته امنیت تتر از لحاظ تکنولوژی به طور کامل تامین شده است. زیرا تتر گرچه یک کوین متمرکز محسوب می شود ولی مبتنی بر بلاکچین های غیر متمرکز مثل شبکه اتریوم و شبکه ترون است که دارای بهترین امنیت فناوری میباشند. امنیت کیف پول های شبکه های بلاکچین و صرافی ها نیز جهت ذخیره تتر تا حد زیادی مورد اطمینان است.