کپی تریدینگ یکی از مطمئن‌ترین روش‌های کسب درآمد در دنیای ارز دیجیتال است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به ساده‌ترین راه ممکن بتوانند به سود قابل توجهی برسند. این قابلیت برای افرادی مناسب است که به تازگی پا به بازار ارز دیجیتال گذاشته و راه و روش حرفه‌ای را نمی‌دانند. در این روش کاربران تازه وارد رفتار معامله گران حرفه‌ای را دنبال کرده و با تقلید از آن‌ها به اصطلاح می‌خواهند جا پای جای این افراد بگذارند.

به کارگیری روش‌های کپی تریدینگ برای کاربران تازه وارد و مبتدی راهی امن و مطمئن است تا بتوانند با دنیای ارز دیجیتال آشنا شوند. همچنین با دنبال کردن این روش‌ها آن‌ها می‌توانند به مرور زمان بازار معاملات را تجزیه و تحلیل کنند. گفتنی است که در زمان دنبال کردن این روش، علاوه بر مزایای زیاد باید منتظر اتفاقات غیرمترقبه نیز باشند که به نوعی معایب این روش به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کلی این روش و نحوه استفاده از آن در شرایط متفاوت به زبان دیجیکس ۲۴ بپردازیم.

کپی تریدینگ چیست؟

Copy Trading با مفهوم عامیانه معامله‌نویسی شناخته می‌شود که یکی از روش‌های سودآور ترید کردن برای افراد مبتدی به شمار می‌آید. همانطور که می‌دانید افرادی که به تازگی به دنیای ارز دیجیتال وارد شده‌اند نمی‌توانند معاملات را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند، علاوه بر آن قدرت تحلیل تکنیکال، بررسی چارت، تحلیل فاندامنتال و… را ندارند؛ بر این اساس برای اینکه بتوانند در بازار معاملاتی رشد کرده و عقب نمانند باید رفتار حرفه‌ای‌ها را تقلید کنند.

کپی تریدینگ به افراد مبتدی کمک می‌کند تا با انتخاب روش راحت و ساده بتوانند قدم‌های افراد حرفه‌ای را دنبال و به سادگی به سود مناسب و کم دردسر برسند. بر اساس این شرایط کاربران مبتدی با تجزیه و تحلیل رفتار تریدر‌های حرفه‌ای بدون فوت وقت حرکت آن‌ها را بررسی و دنبال می‌کنند، با این اطمینان که به درصد سود برسند.

بیشتر مطالعه کنید:  خالق بلاک چین کیست؟ با سازنده آن بیشتر آشنا شوید!

کپی تریدینگ به صورت دستی و اتوماتیک وجود دارد، در واقع به واسطه این روش می‌توانید پروفایل افراد حرفه‌ای را دنبال، آن‌ها را انتخاب و پس از تیک زدن کپی تریدینگ خودکار، از مزیت اتوماتیک بودن این قابلیت بهره‌مند شوید. روش دستی نوع دیگری از Copy Trading است که بر اساس آن افراد می‌توانند گام به گام و مرحله به مرحله اقدامات تریدر‌های حرفه‌ای را دنبال کنند، توجه داشته باشید که قدرت تحلیل تریدر‌های حرفه‌ای بسیار بالاست از این رو معامله‌نویسی یک اقدام تقریبا بی‌ضرر به شمار می‌آید.

چرا به کپی تریدینگ نیاز دارید؟

با توجه به این که دنیای ارز دیجیتال همانند معاملات بازار‌های حضوری با نوسانات زیادی همراه است، از این رو داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌تواند شما را به کسب سود برساند. از مهم‌ترین دلایل نیاز به اطلاعات درباره کپی تریدینگ، می‌توان به افزایش سطح علم و آگاهی خود درباره کلیه معاملات ارزی اشاره کرد.

از دیگر دلایل نیاز به کپی تریدینگ ایجاد انگیزه در کاربران تازه کار است، بر این اساس افرادی که به تازگی به دنیای ارز دیجیتال قدم گذاشته‌اند با دنبال کردن روش‌های مطمئن شرایط را برای درک بهتر فراهم و به کسب سود می‌پردازند. با وجود اینکه کسب سود در این روش‌ها به میزان سرمایه شما بستگی دارد از این رو با هر میزان سرمایه که به بازار معاملات ارزی ورود کنید به همان اندازه به کسب سود خواهید پرداخت.

بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ

به طور کلی هر معامله در بازار‌های ارزی با سود یا زیان احتمالی همراه است اما اگر می‌خواهید ریسک ضرر کردن را به حداقل برسانید می‌توانید از روش کپی تریدینگ استفاده نمایید. در این روش شما می‌توانید با اطمینان از کسب سود، سرمایه‌گذاری امن و مطمئن داشته باشید، علاوه بر این از مزایای زیادی بهرمند شوید که شامل موارد زیر هستند:

کاهش ریسک

با توجه به این که در این روش شما تنها اقدامات تریدر‌های حرفه‌ای را دنبال می‌کنید از این رو می‌توانید با شناخت گام بعدی مسیر ضرر و زیان را ببندید. به بیان دیگر با دنبال کردن و کپی رفتار تریدرهای حرفه‌ای ریسک و خطرات احتمالی در معاملات را به حداقل برسانید.

بیشتر مطالعه کنید:  آموزش استخراج بیت کوین - مزایا و معایت استخراج بیت کوین

کسب مهارت

از دیگر مزایای کپی تریدینگ می‌توان شناخت مهارت‌های حرفه‌ای تریدرهای ماهر را عنوان کرد، در واقع با این کار شما می‌توانید دانش و تجربه‌ای که در مسیر کپی کردن وجود دارد را فراگیرید و فرمول‌های موفقیت را یاد بگیرید. به عبارتی کپی تریدینگ به نوعی یک کلاس درس است که در آن می‌توانید از تجارب و رفتار افراد حرفه‌ای نکات آموزنده‌ای را بیاموزید.

تنوع در سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از مزایای استفاده از روش کپی تریدینگ قابلیت تنوع در سرمایه‌گذاری است، بر این اساس شما می‌توانید با کپی کردن رفتار معامله گران حرفه‌ای، پول خود را در معاملات مختلف سرمایه‌گذاری کرده و به سود بیشتر برسید.

در کنار مزایای عنوان شده کپی تریدینگ معایبی نیز به همراه دارد که سبب می‌شود تا افراد به اندازه یک حد مشخص از این روش استفاده و به مرور زمان روش دیگری برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، از مهم‌ترین معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

متکی بودن

بدون شک کپی کردن هر اقدامی باعث ایجاد حس تنبلی در هر شرایطی می‌شود، ممکن است تصور کنید که کپی تریدینگ راهی مطمئن برای کسب سود است اما به مرور شما را وابسته به غیر می‌کند، به گونه‌ای که در شرایط متفاوت اعتماد به نفس انجام هیچ نوع تریدی را نخواهید داشت.

خطا و ضرر در ترید

با وجود اینکه تریدر‌های حرفه‌ای همیشه روش‌های پرسود را انتخاب می‌کنند اما گاهی ممکن است که حتی این افراد نیز دچار اشتباه و خطا شوند؛ بنابراین در این شرایط دنبال کردن بی‌ چون و چرای شما با از بین رفتن سرمایه و ضرر‌های ۱۰۰٪ مساوی می‌شود.

سرمایه ‌گذاری بیشتر

بهتر است بدانید که کپی تریدینگ یک راه پرهزینه است و شما نمی‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید، در واقع برای اینکه بتوانید متد آن را در سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار ارز به کار ببرید لازم است که مبلغ بیشتری را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید.

جمع ‌بندی

کپی تریدینگ روشی ساده برای کسب سود در معاملات بازارهای ارز دیجیتال است که در پلتفرم‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. برای اینکه در این روش به کسب درآمد و سود ۱۰۰٪ برسید نیاز است که از تکنیک‌های مخصوصی استفاده کنید چرا که این تکنیک‌ها سبب می‌شود تا به مرور زمان به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید.