این دستور قضایی که توسط قاضی آنالیزا تورس صادر شده، مبنی بر ارائه شفاف‌سازی‌ها و ایجاد تمهیدات لازم از سوی سناتور آمریکایی سینتیا لامیس، عضو حزب جمهوری‌خواه در حوزه مقررات رمزارزها بوده است.

این دستور صادره از مقام قضایی به منظور لغو شناخته شدن ریپل به عنوان یک فناوری ایمن صورت گرفته اما این تصمیم دادگاه پیامدهای گسترده‌ای را به دنبال خواهد داشت به طوری که ممکن است به عنوان یک الگو به منظور اعمال تنظیمات مختلف برای دارایی‌های دیجیتال در آمریکا در نظر گرفته شود.

سناتور لامیس نیز که یکی از طرفداران پروپا قرص فناوری بیت‌کوین است، در یک توئیت، اهمیت شفافیت در قوانین رمزارزها را بیان نمود. البته طبق نظریه او که اذعان داشته باید طی یک اقدام سریع صورت بگیرد، نیاز به یک چارچوب جامع و کلی خواهد داشت تا بر اساس آن بتوان تعادلی بین حفاظت از دارایی سرمایه‌گذاران و رشد اقتصادی برقرار کرد.

با تعیین مقررات روشن و شفاف در این زمینه، کنگره می‌تواند محیطی پایدار و ایمن را برای کسب و کارها و سرمایه‌گذاران فراهم کند تا این راه، انگیزه‌ای برای گسترش نوآوری‌های مربوطه و پیشرفت فناوری در صنعت رمزارزها باشد. بر همین اساس یکی از محورهای مورد بحث در این زمینه، تست هاوی است که نشان می‌دهد آیا استانداردهای قانونی تعیین شده برای اعمال بر روی سرمایه‌گذاری‌ها ایمن هستند یا خیر! بر همین اساس سناتور لامیس صحت این تست را تایید کرده اما اظهار داشته که استفاده صحیح از آن نیازمند درک صحیح و درست خواهد بود. ضمن این که تست هاوی می‌تواند روشن‌سازی‌های لازم برای بیان راهنمایی‌های مقرراتی ریپل و سایر دارایی‌های دیجیتال را نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر مطالعه کنید:  بیت کوین دموکراسی را اصلاح و با فساد مبارزه می‌کند!

انتقادات وارده بر تست هاوی توسط سرمایه‌گذاران!

با توجه به این که پیچیدگی‌های قانونی در مورد طبقه‌بندی رمزارزها وجود دارد و بر اساس آنها سناتور لامیس تست هاوی را تایید کرده، اما تاجر مشهور رمزارز “آدام کوچران” این تست را برای دارایی‌های دیجیتال ناکافی شناخته است.

نظریه کوچران بر این است که رمزارزها برخلاف اوراق بهادارهای سنتی، پتانسیل عظیمی در برقراری ارتباطات جهانی و همچنین ایجاد چشم‌اندازهای حاکمیتی دارند و اکتفا به یک تست نمی‌تواند نتایج صادق و ایمنی 100 درصد را به دست آورد.

بنابراین می‌توان گفت که تقاضای ارائه شفافیت‌های نظارتی و امنیتی از سناتور لامیس با انتقادات روزافزون نمایندگان قانون گذاری نسبت به مزایا و پتانسیل‌های بازار رمزارزها همراه بوده است؛ در نتیجه پذیرش رویکردهای مناسب نظارتی می‌تواند رشد اقتصادی قابل توجه و پیشرفت فناوری‌ها را ممکن سازد. با تمام این اوصاف نباید این نکته را انکار کرد که در کنار تمام این بازخواست‌ها، بازار رمزارزها به رشد جهانی خود ادامه می‌دهد.

بیشتر مطالعه کنید:  حق بیمه کیمچی کره جنوبی به تخفیف تبدیل می‌شود!

البته با بررسی رخدادهای موجود، طبیعی است که نگرانی‌هایی بابت حفظ امنیت ساختارهای ایجاد شده وجود داشته باشد؛ در نتیجه قوانین‌گذاران وظیفه دارند تا قوانینی را وضع کنند که تثبیت‌کننده آینده بازار بیت‌کوین در ایالات متحده باشد؛ چرا که رمزارزها قابلیت چنج شدن و پذیرش در برخی از صنایع را دارند، اما این پتانسیل تنها زمانی قابل دستیابی خواهد بود که توسط یک چارچوب نظارتی هوشمند با پشتیبانی قوی همراه گردد.

قابل ذکر است اخذ این تصمیم قضایی که در مورد ریپل صورت گرفته و در پاسخ با توضیحات مفصل سناتور لامیس برای قوانین شفاف رمزارزها رو به رو شده، اما همچنان گفتگوهای کنگره در این باره به راه است.