سرمایه‌گذاری روی تتر در واقع همان سرمایه‌گذاری روی دلار است؛ اما اگر می‌خواهید به بازار خرید و فروش تتر وارد شوید باید در مورد آن اطلاعات کاملی داشته باشید.

برای مثال در زمان نگارش این مقاله، بازار تتر بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارزش دارد و این ارز در حال حاضر سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر حجم بازار یا مارکت کپ به شمار می‌رود. با این حال هنوز تتر از بیت کوین و اتریوم عقب‌تر است، اما نمی‌توان این را نادیده گرفت که تتر نسبت به ارز‌های محبوبی مانند کاردانو، دوج کوین و XRP ارزش بیشتری دارد.

از طرفی دیگر پیدا کردن این ارز برای خرید و فروش نیز بسیار راحت بوده و شما می‌توانید آن را در اکثر صرافی‌ معتبر ارز دیجیتال خریداری نمایید. امروز ما در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با این ارز دیجیتال و شرایط بستر آن برای سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش آشنا سازیم؛ پس برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید!

چرا بیشتر افراد روی تتر سرمایه گذاری میکنند؟

چرا اغلب بازار دیجیتال، سرمایه‌گذاری روی تتر است؟

این نکته را یادآور شویم که تتر یکی از آن دسته ارز‌های دیجیتال است که به طور مستقیم ارزش آن به ارز فیات بستگی دارد. با توجه به این توضیحات باید بگوییم که بازار تتر همواره نوسانات زیادی داشته اما تا به حال افت شدیدی در بازار آن دیده نشده است.

ضمن اینکه اگر می‌خواهید به بازار خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال روی ‌آورید، باید بدانید که تتر استیبل کوینی است که قیمتی معادل با قیمت دلار آمریکا دارد و البته میتوانید به راحتی تبدیل دلار به تتر را در صرافی های معتبر انجام دهید.. در واقع باید گفت که ارزش تتر به ارزش دلار آمریکا وابسته است؛ از همین روی می‌توان نتیجه گرفت که این استیبل کوین برخلاف بسیاری از ارز‌های دیجیتال دیگر، ارزی بسیار پایدار به شمار می‌رود.

بیشتر مطالعه کنید:  مزیت تتر در مقابل سایر رمز ارزها چیست؟ +تفاوت ها

بنابراین با توجه به این توضیحات، سرمایه‌گذاری روی تتر نوعی سرمایه‌گذاری روی دلار است؛ از همین رو می‌توان بدون نگرانی بابت بازار ناپایدار در تمام شبکه‌های غیرمتمرکز به خرید و فروش آن مشغول شد. این ارز در واقع نوعی پول نقد است که در بلاکچین معامله می‌شود و تنها به اندازه ارزش دلار آمریکا دچار نوسان خواهد شد.

برای سرمایه‌گذاری روی تتر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای سرمایه‌گذاری روی تتر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در بسیاری از آموزش‌های ارز دیجیتال اغلب از ذکر نکاتی که باید در زمان سرمایه‌گذاری روی این ارزها به آن‌ها توجه نشان داد، غافل می‌شوند. اما ما تصمیم داریم در این بخش از آموزش‌ ارز دیجیتال به نکاتی که باید هنگام سرمایه‌گذاری روی تتر در نظر داشته باشید، اشاره کنیم.

همانطور که در بالا بیان کردیم، قیمت تتر معمولاً معادل یک دلار آمریکا است؛ از همین رو باید دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال مانند سرمایه‌گذاری روی یک رمز‌نگاری معمولی نخواهد بود. با این حال نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه شود، شامل موارد زیر هستند:

تتر استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا

تتر استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا

در ابتدا این نکته ذکر شد که قیمت و ارزش تتر به دلار وابسته خواهد بود؛ در واقع این ارز دیجیتال یک استیبل کوین است که به دارای‌هایی دیگری متصل می‌شود. ضمن این که استیبل کوین‌های زیادی مانند تتر به دلار آمریکا متصل هستند اما ارزش تتر ارزشی معادل با یک دلار تعیین شده است.

با این اوصاف که قیمت ارز تتر، قیمت دلار را منعکس می‌کند، نمی‌توان این ارز دیجیتال را به ‌امید افزایش قیمت زیاد نگه داشت. اما خب به همین دلیل نیز این ارز دیجیتال بستری بسیار امن برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و شما می‌توانید مطمئن باشید که سرمایه شما سقوطی وحشتناک نخواهد داشت.

استفاده از تتر برای خرید و کسب سود یا انتقال پول

استفاده از تتر برای خرید و کسب سود یا انتقال پول

شاید تتر یک سرمایه‌گذاری سود‌آور محسوب نشود، اما کاربرد‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید ارز‌های دیجیتالی دیگر

همانطور که می‌دانید برای انتقال پول از حساب بانکی به صرافی‌های رمزنگاری چند روز وقت لازم است؛ از همین رو اگر تصمیم دارید که بدون اتلاف وقت وجهی بابت خرید ارز‌های دیجیتال بپردازید، می‌توانید از تتر استفاده کنید؛ زیرا تتر را می‌توان وجهی نقد برای خرید رمز ارزها مورد استفاده قرار داد.

بیشتر مطالعه کنید:  معرفی ارز دیجیتال تتر گلد (Tether Gold)

انتقال وجه

در صورتی که تمایل دارید وجهی را در بین صرافی‌ها یا کیف پول‌های رمزنگاری انتقال دهید، تتر انتخاب خوبی برای این کار است و می‌توانید از آن برای انتقال پول بین حساب‌های صرافی غیرمتمرکز خود یا حتی ارسال وجه برای فرد دیگری استفاده نمایید. ضمن اینکه به منظور انجام تراکنشات بین کیف پول دیجیتال، کارمزدی دریافت نمی‌شود، اما فراموش نکنید که کارمزد استاندارد شبکه بلاک چین محفوظ است.

سود کسب درآمد

شاید این مسأله را در بسیاری از آموزش‌های ارز دیجیتال دیده باشید که معمولاً برخی از صرافی‌های رمز‌نگاری در ازای این که افراد کریپتو خود را به آنها قرض دهند، بهره‌ای به آنان پرداخت می‌کنند. در این صورت معمولا دریافت سود، قرض دادن یا وام دادن سکه‌ها تا ۲۵ درصد امکان‌پذیر است.

فراموش نکنید از آن جایی که بازار تتر نوسان چندانی ندارد، انجام این کار با تتر بهتر از ارز‌های دیجیتال دیگر خواهد بود؛ چرا که اکثر ارز‌های رمزنگاری شده نوسانات شدیدی دارند و در صورتی که از آن‌ها استفاده نمایید امکان این که متضرر شوید وجود دارد.

نوسان قیمت تتر بر اساس قیمت دلار

نوسان قیمت تتر بر اساس قیمت دلار

همانطور که گفتیم سرمایه‌گذاری روی تتر، مانند سرمایه‌گذاری روی دلار محسوب می‌شود. بدین معنی که ارزش این ارز دیجیتال برابر با یک دلار آمریکا بوده و تاکنون نیز توانسته در بیشتر موارد ارزش خود را حفظ کند. با این حال در برخی از دوره‌ها ما شاهد افزایش و کاهش ارزش آن نسبت به دلار بوده‌ایم.

برای مثال در سال ۲۰۲۰ ارزش تتر برای مدت زمان کوتاهی به ۱. ۰۶ دلار رسید، اما در سال ۲۰۱۸ کاهش قیمت تتر را تا ۰. ۹۰ دلار نیز مشاهده کردیم؛ اما با این اوصاف ارزش آن نوسانات چندانی نداشته است. از همین رو نگران نباشید، زیرا تتر ثابت کرده که یک بستر امن برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

جمع بندی

اگر به دنبال یک استیبل کوین مطمئن هستید، تتر می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ چرا که برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که سرمایه­گذاری روی آنها می­تواند شما را به سود هنگفت برساند و یا تا مرز ورشکستگی ببرد، تتر کاملاً ایمن بوده و سرمایه‌گذاری روی آن دارایی شما را به خطر نمی‌اندازد.

از همین رو وب سایت‌های مختلفی در ایران موجود هستند که در زمینه فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند؛ دیجیکس ۲۴ نیز فعالیت چندین ساله و مستمری در زمینه بازار کریپتو دارد که می‌توانید با مراجعه به آدرس https://digiex24.com نسبت به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی تتر اقدام نمایید.