تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که امکان تبدیل ارزهای دیجیتال متنوع به یکدیگر را نیز فراهم می‌کند. تبدیل ارز دیجیتال در تراست ولت از طریق ۳ روش swap، صرافی داخلی تراست ولت و صرافی های غیرمتمرکز از بخش Discover قابل انجام می‌باشد.

از طریق دو روش سواپ و اکسچنج، میتوان تبدیل تتر به ترون در تراست ولت را انجام داده که به شرح زیر میباشند:

  • سواپ (Swap): این روش ساده‌ترین روش تبدیل ارز در تراست ولت است. در این روش، تراست ولت از یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای تبدیل ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.
  • اکسچنج (Exchange): این روش شباهت زیادی به خرید و فروش ارز در صرافی‌های متمرکز دارد. در این روش، تراست ولت از صرافی بایننس برای تبدیل ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

تبدیل تتر trc20 به ترون از مهم ترین و پر استفاده ترین جفت ارزهای قابل تبدیل در تراست ولت می‌باشد که در ادامه بصورت گام به گام و تصویری در بخش سواپ (Swap) این مورد رو به شما آموزش خواهیم داد.

تبدیل تتر به ترون در تراست ولت از طریق سواپ (Swap)

گزینه Swap را انتخاب کلیک کنید

برای شروع تبدیل تتر trc20 به ترون در تراست ولت، پس از اینکه کیف پول را وارد کردید مطابق تصویر زیر بر روی گزینه Swap کلیک کنید. سپس وارد محیط swap صرافی می‌شوید.

نحوه تبدیل ارز در تراست ولت

ارز مبدا و مقصد را انتخاب کنید

پس از ورود به بخش Swap، میتوانید ارز مبدا و مقصد را برای تبدیل مشخص کنید. در قسمت اول (From) رمزارز تتر و در قسمت دوم (To) ارز ترون رو انتخاب نمایید. (در تصویر به جای ETH ارز USDT و به جای DAI ارز TRX انتخاب نمایید)

اموزش تبدیل ارز در تراست ولت آموزش تبدیل ارز به تتر در تراست ولت

مقدار ارزی که می‌خواهید تبدیل کنید را وارد کنید

در قسمت مشخص شده در تصویر مقدار تتری که قصد تبدیل به ترون در تراست ولت دارید را وارد کنید تا مقدار ترون دریافتی مشخص گردد.

چگونه در تراست ولت ارز را به تتر تبدیل کنیم

روی گزینه Swap کلیک کنید

در پایان بر روی گزینه Swap کلیک کرده تا تبدیل تتر به ترون در تراست ولت به پایان برسد. در نظر داشته باشید که هنگام تبدیل همواره به نرخ تبدیل ارز دیجیتال که در این صفحه قابل مشاهده است توجه داشته باشید.

نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست ولت

قبل از تبدیل تتر به ترون به نکات زیر توجه داشته باشید

  • برای تبدیل ارز از طریق سواپ، باید ارز مورد نظر شما در شبکه‌ای پشتیبانی‌شده توسط تراست ولت وجود داشته باشد.
  • برای تبدیل ارز از طریق اکسچنج، باید ارز مورد نظر شما در صرافی بایننس لیست شده باشد.

کارمزد تبدیل ارز در تراست ولت

تراست ولت برای تبدیل ارز، کارمزد شبکه را از شما دریافت می‌کند. مقدار این کارمزد بسته به شبکه‌ای که ارز مورد نظر شما در آن قرار دارد، متفاوت است.

کارمزد شبکه اتریوم برای تبدیل ارز در تراست ولت، از طریق سواپ یا اکسچنج، به صورت گس (Gas) محاسبه می‌شود. مقدار گس مورد نیاز برای یک تراکنش، بسته به میزان پیچیدگی آن متفاوت است. در حال حاضر، متوسط هزینه گس برای یک تراکنش تبدیل ارز در تراست ولت، حدود 0.00005 ETH (حدود 0.2 دلار) است.

مقاله پیشنهادی: خرید اتریوم در تراست ولت

همچنین کارمزد شبکه بایننس اسمارت چین برای تبدیل ارز در تراست ولت، بر مبنای BNB محاسبه می‌شود. مقدار BNB مورد نیاز برای یک تراکنش متغیر است اما در حال حاضر، متوسط هزینه BNB برای یک تراکنش بطور مثال تبدیل تتر به ترون در تراست ولت، حدود 0.0005 BNB (حدود 0.02 دلار) است.

کارمزد تبدیل ارز در تراست ولت در شبکه های دیگر، بسته به نوع شبکه و زمان انجام تبدیل متقاوت است.

امنیت تبدیل ارز در تراست ولت

تراست ولت از فناوری رمزنگاری برای محافظت از دارایی‌های شما استفاده می‌کند. این فناوری از طریق کلید خصوصی و کلید عمومی کار می‌کند.

کلید خصوصی شما، کلیدی است که برای امضای تراکنش‌ها استفاده می‌شود. این کلید به صورت آفلاین بر روی گوشی موبایل شما ذخیره می‌شود و تنها شما به آن دسترسی دارید. کلید عمومی شما، همان آدرس کیف پول شما می‌باشد که برای شناسایی شما در شبکه بلاکچین استفاده می‌شود و به صورت آنلاین در دسترس است.

برای افزایش امنیت تبدیل ارز به تتر در تراست ولت، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از یک رمز عبور قوی استفاده کنید: رمز عبور شما باید حداقل 12 کاراکتر داشته باشد و از حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نمادها تشکیل شده باشد.
  • از مدیریت ورود دو عاملی (2FA) استفاده کنید: 2FA یک لایه امنیتی اضافی قوی برای محافظت از حساب شما فراهم می‌کند. به کمک نرم افزار گوگل آتنتیکاتور میتوانید این امکان را برای کیف پول خود فعال کنید.
  • از ایمن بودن موبایل خود اطمینان حاصل کنید: تنها از کیف پول خود در دستگاه‌هایی استفاده کنید که مطمئن هستید امن هستند. همچنین بر روی موبایل خود از آنتی ویروسی قوی نیز استفاده کنید.
  • تراست ولت خود را به روز نگه دارید: تراست ولت به‌طور منظم بروزرسانی‌هایی منتشر می‌کند که شامل رفع اشکالات امنیتی نیز می‌شود. همواره از آخرین نسخه تراست ولت استفاده کنید.