تبدیل بیت کوین به تتر یکی دیگر از موضوعات مهم در بازار ارز دیجیتال است که مورد توجه سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها قرار می‌گیرد؛ به عبارتی دیگر در دنیای ارز‌های دیجیتال تبدیل رمز ارزها به یکدیگر موضوعی روتین و عادی بوده که بسیار اتفاق می‌افتد.

با این که بیت کوین یکی از مهم‌ترین رمز ارز‌ها به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاران زیادی بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما گاهی پیش می‌آید که افراد قصد دارند تا در سبد خرید خود ارز‌های مختلفی را داشته باشند. بنابراین اگر آن‌ها رمز ارز بیت کوین را خریداری کنند به دنبال روشی هستند تا بتوانند آن را به تتر تبدیل کرده و خرید و فروش تتر را انجام دهند.

در این حالت روش‌های مختلفی برای کاربران مشخص شده تا آن‌ها بتوانند از آن طریق بیت کوین خود را به تتر تبدیل نمایند. ما در این مطالب قصد داریم راهنمای جامعی از تبدیل بیت کوین به تتر را در اختیار شما قرار دهیم تا بدانید که در چه شرایطی بهتر است بیت کوین را به تتر تبدیل کنید.

مزایای تبدیل بیت کوین به تتر

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم گاهی افراد تصمیم می‌گیرند تا در سبد خود رمز ارز‌های مختلفی را قرار دهند و بر روی چندین رمز ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند. چنین افرادی، در آموزش ارز دیجیتال به خوبی یاد گرفته‌اند که هر رمز ارزی به احتمال دچار نوسان می‌گردد و بهترین روش برای جلوگیری از ضرر‌های بزرگ مالی این است که بر روی چندین رمز ارز سرمایه‌گذاری شود. البته این تبدیل می‌تواند به دلایل مختلف دیگری نیز صورت بگیرد.

بنابراین زمانی که شما تصمیم می‌گیرید تا بیت کوین خود را به تتر تبدیل کنید، در صورتی که بیت کوین با افت شدید قیمت مواجه شود شما ضرر مالی کمتری را متحمل خواهید شد؛ زیرا شما بر روی تتر یا ارز دیگری نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اید. پس به عنوان مهم‌ترین مزیت تبدیل بیت کوین به تتر می‌توان کاهش استرس نوسانات قیمت را بیان کرد.

قطعاً نوسانات بازار و کاهش شدید قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها بسیار استرس‌زا بوده و آن‌ها نگران از دست رفتن سرمایه خود هستند که همین امر باعث شده تا افراد به روش تبدیل بیت کوین به تتر روی بیاورند. از طرفی تتر نیز از جمله رمز ارز‌هایی به شمار می‌رود که دارای پشتوانه بوده و ارزش آن برابر با یک دلار است و بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ زیرا تتر نوسانات شدید قیمت را ندارد.

چه کسانی نیازمند تبدیل بیت کوین به تتر هستند؟

یکی از سؤالاتی که برای کاربران به وجود می‌آید این است که چه کسانی نیاز دارند تا ارز دیجیتال بیت کوین را به تتر تبدیل کنند؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت کاربرانی که به تبدیل این ارز نیاز دارند به ۲ گروه دسته‌بندی می‌شوند.

دسته اول کسانی هستند که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال را به عنوان یک برنامه بلند مدت در نظر می‌گیرند و دسته دوم نیز کسانی‌اند که از انواع مختلف ارز‌های دیجیتال برای ترید و معامله بهره می‌برند. از میان این دو دسته می‌توان گفت دسته دوم بیش از دسته اول نیاز دارند تا در مورد تبدیل ارز دیجیتال بیت کوین به تتر اطلاعات کسب کرده و آموزش‌های لازم را فرا بگیرند. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که تمام کاربران نیاز ندارند تا تبدیل بیت کوین به تتر را یاد بگیرند.

انواع روش‌های تبدیل ارز بیت کوین به تتر

همانگونه که در ابتدا نیز دکر شد برای تبدیل بیت کوین به رمز ارز تتر روش‌های مختلفی ارائه شده تا کاربران بتوانند بر اساس مزایا و معایب هر یک، بهترین روش را انتخاب کنند. اما قبل از این که بخواهید تبدیل ارز بیت کوین به تتر را انجام دهید بهتر است با هر یک از این روش‌ها و ویژگی‌های آن‌ها به خوبی آشنا شوید که در ادامه این روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر مطالعه کنید:  منظور از حریم خصوصی کوین‌ها چیست؟ معرفی بهترین privacy coin ها

نحوه تبدیل بیت کوین به رمز ارز تتر از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال

یکی از روش‌هایی که برای این تبدیل وجود دارد، مراجعه به صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال است. در صرافی‌های آنلاین دو روش پیش روی شما قرار دارند تا از این طریق بتوانید بیت کوین خود را به تتر تبدیل کنید. روش اول این است که شما بیت کوین را به صرافی مورد نظر فروخته و در عوض از همان صرافی با بهترین قیمت تتر، آن را خریداری کنید. البته باید گفت که این روش چندان روش خوب و کم هزینه‌ای نیست. اما روش دوم یکی از روش‌های مناسب است که می‌توانید از طریق صرافی مورد نظر خود به صورت مستقیم بیت کوین را به تتر تبدیل نمایید.

در همین راستا صرافی بایننس یکی از معتبر‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که می‌توانید از طریق آن بیت کوین خود را به تتر تبدیل نمایید. در واقع بایننس این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند به راحتی تبدیل رمز ارز‌ها را انجام دهند و یکی از دلایلی که موجب شده تا صرافی بایننس به یک صرافی معتبر و معروف تبدیل گردد، کارمزد پایین آن است.

این صرافی برای تبدیل رمز ارز‌ها به یکدیگر کارمزد 0.1 درصد را دریافت می‌کند و در این خصوص تفاوتی ندارد که کاربر قصد تبدیل چه رمز ارز‌هایی را داشته باشد زیرا در هر صورت مقدار کارمزد آن یکسان خواهد بود. تنها استثنایی که در مورد کارمزد‌های این صرافی وجود دارد این است که اگر در تبادلات صورت گرفته یک طرف آن بایننس کوین باشد، کارمزد مورد نظر از مقدار 0.1 به میزان 20 درصد کمتر دریافت می‌شود.

نحوه تبدیل بیت کوین به تتر از طریق کیف پول‌های ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش‌هایی که برای تبدیل رمز ارز‌های بیت کوین به تتر وجود دارد، مراجعه به کیف پول‌های ارز دیجیتال است که البته باید بدانید تنها برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند. به بیانی دیگر تبدیل بیت کوین به تتر از طریق کیف پول‌های ارز دیجیتال برای کسانی مناسب خواهد بود که نمی‌توانند به صرافی‌های ارز دیجیتال اعتماد کنند.

همچنین بهتر است بدانید کارمزد تبدیل بیت کوین به رمز ارز تتر از طریق کیف پول‌های ارز دیجیتال در مقایسه با صرافی‌های آنلاین کمتر است و همین امر موجب شده تا افراد زیادی برای تبدیل ارز‌های دیجیتال خود از این طریق اقدام نمایند. ضمن این که کیف پول‌های ارز دیجیتال برای تبدیل بیت کوین به ارز دیجیتال تتر از یک صرافی داخلی بهره می‌برند.

معرفی کیف پول‌هایی که برای تبدیل بیت کوین به ارز دیجیتال تتر مناسب‌اند!

تنها برخی از کیف پول‌ها این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند تا بتوانند تبدیل رمز ارز‌ها را انجام دهند؛ از جمله کیف پول‌هایی که این قابلیت را برای کاربران در نظر گرفته‌اند، می‌توان به کوینومی، جکس، اکسودوس و اتمیک اشاره کرد. البته باید بدانید که به دلیل وجود تحریم‌ها، برخی از این کیف پو‌ل‌ها برای کاربران ایرانی قابل استقاده نیستند؛ بنابراین باید برای استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال و تبدیل بیت کوین به ارز تتر از آی‌پی کشور دیگری استفاده کنید.

تبدیل بیت کوین به تتر با استفاده از کوینومی

یکی از مزیت‌های مهم تبدیل بیت کوین به تتر از طریق کوینومی این است که این کیف پول در دو نسخه دسکتاپ و نرم‌افزار موبایلی ارائه شده و این امر موجب گردیده تا کاربران به راحتی بتوانند از این کیف پول دیجیتال استفاده کنند. اما نحوه تبدیل بیت کوین به تتر به صورت زیر خواهد بود:

ابتدا باید بدانید که در کیف پول کوینومی، کوین‌های پیش فرض تتر وجود ندارد و برای اضافه کردن آن، خودتان باید اقدام کنید که با افزودن تتر به لیست کوین‌های موجود به راحتی می‌توانید تبدیل تتر را انجام دهید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تتر بر بستر ۳ بلاک چین ارائه شده و هر کدام از این موارد دارای آدرس‌های خاص و کارمزدهای متفاوتی هستند. این سه بستر عبارت‌اند از:

  • بلاک چین امنی Omni
  • بلاک چین اتریوم Ethereum
  • بلاک چین ترون Tron
بیشتر مطالعه کنید:  خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

تتری که بر روی بستر امنی قرار داشته و فعال بوده، قدیمی‌ترین نوع تتر است؛ اما امروزه و در بازار ایران تتر را بر بستر اتریوم می‌شناسند. در واقع تتر‌های موجود بر بستر اتریوم از جمله پرکاربردترین تترها محسوب می‌شوند.

در روند تبدیل بیت کوین به ارز دیجیتال تتر، بعد از این که در کیف پول کوینومی ثبت نام کردید و توانستید به کیف پول مورد نظر وارد شوید یک صفحه برای شما باز می‌شود. برای این که بتوانید تتر را به کیف پول مورد نظر اضافه کنید باید به بخش Wallet بروید و در قسمت پایین گزینه‌ای به نام Add Asset را انتخاب و پس از آن روی گزینه Add Token کلیک نمایید.

در این بخش باید بلاک چین خود که معمولاً اتریوم یا دو مورد دیگر است را انتخاب نمایید. در نهایت شما باید تتر را که با نام USDT وجود دارد انتخاب کرده و در آخر گزینه Add را فشار دهید. پس از این که این مراحل را به درستی طی کردید ارز دیجیتال تتر به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

در این بخش شما می‌توانید بیت کوین خود را به تتر تبدیل نمایید. نکته‌ای که باید بدانید این است که کارمزد آن با استفاده از بیت کوین پرداخت خواهد شد. البته باید گفت تمام تبادل‌هایی که در بلاک چین امنی صورت می‌گیرند با بیت کوین پرداخت می‌شوند.

کاری که باید برای تبدیل بیت کوین به تتر انجام دهید این است که گزینه Exchange را انتخاب کرده و پس از آن روی گزینه Changelly  کلیک نمایید و در نهایت گزینه پذیرفتن را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود در بخش ارز اول گزینه بیت کوین و در بخش ارز دوم اتریوم به صورت پیش فرض قرار دارد، در این مرحله شما باید در کادر دوم، تتر را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.

در نهایت شما باید مقدار بیت کوین را وارد نمایید تا مقدار تتر به صورت خودکار به شما نشان داده شود که با انتخاب گزینه NEXT مراحل تبدیل انجام می‌گردد.

مزایا و معایب تبدیل بیت کوین به تتر در والت‌ها در مقایسه با صرافی‌های ارز دیجیتال

تبدیل بیت کوین به تتر در صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین بهتر است قبل از این که بخواهید عملیات تبدیل خود را انجام دهید باید با هر یک از مزایا و معایب موجود به خوبی آشنا شوید. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

مزایای تبدیل بیت کوین به تتر با استفاده از صرافی ارز دیجیتال

استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال برای تبدیل بیت کوین به تتر دو مزیت مهم دارد؛ اول این که کارمزد این انتقال کمتر خواهد بود. همانطور که گفتیم کارمزد انتقال در بایننس 0.1 درصد بوده و این در حالی است که کارمزد کوینومی 0.25 است.
مزیت دوم نیز این است که صرافی‌های ارز دیجیتال از انواع ارز‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

معایب تبدیل بیت کوین به تتر با استفاده از صرافی ارز دیجیتال

همانگونه که می‌دانید استفاده از هر روشی برای تبدیل کردن ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها معایب خاص خود را دارد؛ به همین دلیل ابتدا باید در خصوص معایب هر یک از روش‌ها اطلاعات کافی کسب کنید تا در نهایت با مشکلات جدی رو به رو نشوید زیرا هرگونه بی احتیاطی در این خصوص ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه شما شود! بنابراینیشنهاد می‌کنیم نسبت به آن بی تفاوت نباشید.

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در مورد تبدیل بیت کوین به تتر وجود دارد و موجب نگرانی کاربران زیادی شده، امنیت صرافی‌ها است. ممکن است شما نیز تا به حال موضوعاتی مبنی بر هک شدن صرافی‌ها را شنیده باشید؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این مورد یکی از معایب مهمی است که ذهن کاربران را به خود مشغول خواهد کرد.

جمع ‌بندی

تبدیل بیت کوین به تتر از روش‌های مختلفی انجام می‌شود و خوب است بدانید که اگر تمایل دارید بیت کوین را به تتر تبدیل کنید احتمالا با ضررهایی همراه می‌گردد. به همین علت توصیه دیجیکس ۲۴ به شما این است که اگر در شرایط خاصی مجبور به این کار هستید، این نوع تبدیل را انجام دهید؛ در این مقاله ذکر کردیم که در هر روش چگونه می‌توانید تبدیل بیت کوین به تتر را پیش ببرید.

فراموش نکنید که هر کدام از این روش‌ها در کنار مزیت‌های فراوان می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. بنابراین قبل از انجام این کار بهتر است مزایا و معایب و دیگر اطلاعات لازم را به خوبی بررسی کرده و در نهایت تبدیل خود را انجام دهید.