براساس برآورده‌های صورت گرفته، مجموع ظرفیت استخراج بیت کوین در امارات متحده عربی در حدود 400 مگاوات یا به عبارتی دیگر 4 درصد از کل نرخ هش جهانی بیت کوین را به خود اختصاص داده است.
این کشور عربی حاشیه خلیج فارس به تدریج در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه استخراج بیت کوین است و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد ماینینگ به شمار می‌رود.

علاوه بر این امارات به عنوان یکی از اصلی‌‌ترین مقاصد طرفدار شبکه وب 3 برای بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه رمزارز شناخته می‌شود که بیش از 30 منطقه آزاد تجاری دارد و سهم آن از نرخ هش استخراج بیت کوین روبه افزایش است.

امارات متحده عربی با همکاری شرکت استخراج بیت کوین Marathon Digital، بررسی‌های لازم برای آغاز همکاری با شرکت Zero Two که در بخش انرژی و دارایی‌های دیجیتال دولت ابوظبی فعالیت دارد را انجام داده است. ابوظبی به دلیل بهره وری بالا در بخش انرژی و موقعیت تجاری ویژه به یکی از بزرگترین مراکز استخراج ارز دیجیتال در امارات تبدیل شده است.

بیشتر مطالعه کنید:  حمایت 50 میلیون دلاری خزانه بیت کوین از هات 8

براساس داده‌های ارائه شده توسط Hashrat Index، ظرفیت استخراج بیت کوین امارات در حدود 400 مگاوات یا 4 درصد از نرخ هش جهانی است. در حالی که کشورهایی همچون آمریکا، چین، روسیه و قزاقستان جزء 4 کشور برتر در زمینه استخراج بیت کوین هستند و بیشترین سهم از نرخ هش جهانی بیت کوین را در اختیار دارند. با این حال، امارات به دلیل داشتن منابع کافی در این حوزه می‌تواند پله‌های ترقی را به سرعت طی کند.

امارات طی سال‌های اخیر خود را به عنوان یک بازیگر جهانی در زمینه انرژی مطرح کرده است و قصد دارد تمرکز خود را از ذخایر نفت و گاز به سمت انرژی خورشیدی و هسته‌ای تغییر دهد. به لحاظ تاریخی گاز طبیعی به عنوان منبع تامین برق این کشور محسوب می‌شد، اما به تدریج سهم انرژی هسته‌ای و خورشیدی در تامین نیازهای مربوط به نیروی برق این کشور در حال رشد است.

تقاضای برق امارات در گرمترین و سردترین ماههای سال در نوسان است و این امر موجب شده است تا بخشی از برق تولیدی این کشور دچار هدر رفت شود. به عنوان مثال، در سال 2021 نیروگاههای سیکل ترکیبی این کشور بیش از 20 تراوات ساعت، معادل 600 میلیون دلار هدر رفت برق داشتند که با اجرایی کردن ایده استخراج بیت کوین جلوی بخش بزرگی از این هدر رفت انرژی برق گرفته می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید:  حساب توییتر "Shiba Inu Burn" به تعلیق در آمده است!

همچنین با تمرکز بر استفاده از انرژی‌های پاک برای استخراج بیت کوین، می‌تواند بخشی از برق مازاد این کشور توسط ماینرها مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر فعالیت‌ ماینرها مشمول هیچ نوع مالیاتی نمی‌شود. این بدان معناست که ماینرها در صورت فعالیت در 30 منطقه آزاد تجاری این کشور، از پرداخت مالیات شرکتی، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض واردات معاف خواهند شد که این امر یک مزیت قابل توجه نسبت به سایر کشورهای عربی محسوب می‌شود.